Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

600'lükten 1000'liğe geçiş ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Luthier z1000 alırsam olmadı sana satıcam zaten


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    14 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Naked :)
    Ha ha Anlaştık. İkinci bir motor alacak olsam direk onu alırdım. Çok şık motor

  3. #43
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Luthier z1000 alırsam olmadı sana satıcam zaten

  4. #44
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Bu tür konularda genelde belirtilmeyen şey 1000 lik motordan neler beklendigi oluyor. Yani 600 cc ss'de olmayıpta 1000'de bulmayı umdugumuz şey ne? 100 km yi 0.5 sn daha erken görmek mi?Aradaki fark ciddi anlamda 200 km+ hızarda ortaya çıkıyor.Bunlar ortadayken 1000cc ss nekadar gerekli bilmiyorum. Dedigim gibi neden 600cc ss degilde 1000cc ss önce bunun cevabını bulmak gerekiyor.

  5. #45
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Gökhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tür konularda genelde belirtilmeyen şey 1000 lik motordan neler beklendigi oluyor. Yani 600 cc ss'de olmayıpta 1000'de bulmayı umdugumuz şey ne? 100 km yi 0.5 sn daha erken görmek mi?Aradaki fark ciddi anlamda 200 km+ hızarda ortaya çıkıyor.Bunlar ortadayken 1000cc ss nekadar gerekli bilmiyorum. Dedigim gibi neden 600cc ss degilde 1000cc ss önce bunun cevabını bulmak gerekiyor.
    Sevgili Gökhan,

    Maalesef motor hacmi statü göstergesi olarak kabul ediliyor hala (wolkan seni tenzih ederim genele konuşuyorum) daha büyük motosiklet kullanabilmek daha iyi binici olduğunun ispatı adeta ama acı gerçekler öyle değil , pekçok litrelik SS sürücüsü otoyol dışına çıktıkları anda işini bilen bir 500-600cc lik motor sürücüsünün oyuncağı olabileceklerinin farkında bile değiller. Kişiler yokuş aşağı düz yolda kadranda gördükleri (bak bunada Luthier alınacak şimdi vallahi ortaya konuşuyorum ) süratleri kendi başarıları olarak algılıyorlar ,halbuki aynı arkadaşları sizin yayla yollarına (asfalt olanlarına tabiki) salıverdiğimizde bisiklete binmeye çalışan sünnet çocuklarına dönüveriyorlar. Ben 1200cc lik bir motor kullanıyorum, kardeşler bunun hız için olduğunu düşünüp durmadan "sende gazlıyorsundur saklama" gibilerinden iğnelemelerde bulunuyorlar. Elbet birgün bu kardeşlerimde büyüyüp tork-konfor ilişkisini çözebilecek hızın çok da keyifli birşey olmadığını algılayabilecekler.
    Sonuç olarak söylemeye çalıştığım şey şudur ,motosikletten keyif alabilmek için sadece hızlı olması gerekli değildir çok farklı özelliklerden keyif alınabilir . Çoğu zaman keşke 20 yaş daha genç olsaydımda 2 zamanlı 250 lik bir kros ile dağları tırmalayabilseydim demişimdir.

    Adrenalin için değil keyif için sürün arkadaşlar
    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  6. #46

    Üyelik
    14 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Naked :)
    Alınmam çünkü başarı değil delilik göstergesi olduğunu söylemiştim. Az biraz sürüş karakterim anlaşılsın diye yazdım bunları. Çoğu insan hobi için alır ss. Bırakın da herkes istediği gibi kullansın. Herkes viraj kasmak zorunda değil. Her taraf toz toprak gidip pistte mi kullanıcaz illa. Yayla yolları değil ama bir ss i şehir içinde çok kıvrak kullanabiliyorum çok şükür. Vallaha alınmadım

  7. #47
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Mrb,

    Açıkcası bu başlık altında kendime soramadığım sorularla yüzleşmiş oldum. 1000 ss benim için bir ego tatmini, görüntü, 250-300 leri deneme ikonu, sahip olma-heves güdüsü. Ancak sürat benim süreklilik arz eden bir şehvet de değil. Hatta akılocı olmadığını bildiğim halde sizlerin nezdinde sorgulamış oldum. Bana katlanmış olsanız da müspet amacınıza ulaştınız.

    Ben şehir içi sürücüsüyüm, alt devir tork benim için daha önemli, motorun üstüne yatmaktansa diz-tank ilişkisi ve biraz daha dik oturmak benim için daha keyif. Üstelik üstüne oturunca kişilik değiştiriyorum ki bu da beni şehir içi yollarda 200 üstü hızlara rahatlıkla alıştırır diye korkuyorum.

    Nitekim ilk aldığımda 110 km için çok rüzgarlı imiş derken, alıştıktan sonra 140 km rutin gelmeye başladı. Bu haliyle bile hayli tehlikeli iken 250-300 lere alışıp rutin haline getirmek benim mizacım için ölüme davetiye demek. Üstelik ss de rüzgarı çıplakda olduğu gibi hissetmeyeceğimden eminim süreç çok daha çabuk ilerler.

    Sonuç olarak 1000 ss, 600ss uzak görünüyor.

    1000 çıplak ise yine açgözlülük, ama bunu da elimden alamazsınız vermem

    Syg.

  8. #48

    Üyelik
    14 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Naked :)
    O hızlar rutin hale geliyor. Kesinlikle öyle. Doğru karar. Tebrik ederim.

  9. #49
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok yerden yere vurmayalım ama . Benim güzel BMW yasal limitler dahilinde kitaba uygun kullanıldığı sürece en keyifli motordur hakkını teslim etmek lazım
    Bizim vurmamıza gerek yok zaten......en keyiflidir meselesi tartışmalıdır çünkü keyif anlayışına bağlıdır.....her motora hakkını teslim etmek lazım hepsinin farklı artı ve eksileri var....
    Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....

  10. #50
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mrb,

    Açıkcası bu başlık altında kendime soramadığım sorularla yüzleşmiş oldum. 1000 ss benim için bir ego tatmini, görüntü, 250-300 leri deneme ikonu, sahip olma-heves güdüsü. Ancak sürat benim süreklilik arz eden bir şehvet de değil. Hatta akılocı olmadığını bildiğim halde sizlerin nezdinde sorgulamış oldum. Bana katlanmış olsanız da müspet amacınıza ulaştınız.

    Ben şehir içi sürücüsüyüm, alt devir tork benim için daha önemli, motorun üstüne yatmaktansa diz-tank ilişkisi ve biraz daha dik oturmak benim için daha keyif. Üstelik üstüne oturunca kişilik değiştiriyorum ki bu da beni şehir içi yollarda 200 üstü hızlara rahatlıkla alıştırır diye korkuyorum.

    Nitekim ilk aldığımda 110 km için çok rüzgarlı imiş derken, alıştıktan sonra 140 km rutin gelmeye başladı. Bu haliyle bile hayli tehlikeli iken 250-300 lere alışıp rutin haline getirmek benim mizacım için ölüme davetiye demek. Üstelik ss de rüzgarı çıplakda olduğu gibi hissetmeyeceğimden eminim süreç çok daha çabuk ilerler.

    Sonuç olarak 1000 ss, 600ss uzak görünüyor.

    1000 çıplak ise yine açgözlülük, ama bunu da elimden alamazsınız vermem

    Syg.
    Aslında naked motosikletin amacıda bu. Sürüş zevkini üst seviyelerde tutmak ama yüksek hızlara çıkmayı ve dogal olarak biryerlere patlmayı engellemek. Herkesin şikayetçi oldugu o rüzgar aslında hayatlarını kurtarıyor ama farkında degiller. Senin yerinde olsam bende Z750\Z1000'in ABS'li modellerinden birini tercih ederdim.

    Bu arada şuan kullandıgım motosiklettede 120-130 km'den sonrası tat vermiyor. Aslında sürüş zevki yaptıgın max. hızdan çok torkla alakalı.Bu nedenle naked gibi max. hızdan çalıp düşük devirlerde torku yüksektilmiş motorların sürüşünün daha zevkli oldugunu düşünüyorum. Kısaca dogru yoldasın devam...

  11. #51
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Ben hala Z1000sx diyorum fanatikmiyim neyim
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  12. #52
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    ben bundan daha tipli bir naked bilmiyorum
    Mustafa Kemal Atatürk

  13. #53

    Üyelik
    14 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Naked :)
    Alıntı Gökhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında naked motosikletin amacıda bu. Sürüş zevkini üst seviyelerde tutmak ama yüksek hızlara çıkmayı ve dogal olarak biryerlere patlmayı engellemek. Herkesin şikayetçi oldugu o rüzgar aslında hayatlarını kurtarıyor ama farkında degiller. Senin yerinde olsam bende Z750\Z1000'in ABS'li modellerinden birini tercih ederdim.

    Bu arada şuan kullandıgım motosiklettede 120-130 km'den sonrası tat vermiyor. Aslında sürüş zevki yaptıgın max. hızdan çok torkla alakalı.Bu nedenle naked gibi max. hızdan çalıp düşük devirlerde torku yüksektilmiş motorların sürüşünün daha zevkli oldugunu düşünüyorum. Kısaca dogru yoldasın devam...
    Rüzgar şikayeti evet ama bir naked ın 1000 lik olmasına gerek varmı, o düşündürüyor biraz insanı. Fazla tork istiyorum denilebilir gerçi.

  14. #54
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Rüzgar şikayeti olmaz eminim.

    Keşke cb1000r gelse de boşanmayı göze alıp satın alabilsem. Böbreği bile satabilirim.

    Ama yok


    Şaka bir yana 600'lük hayli hayli yeterli diyeceğim ama şehir içi için bile fazla. 1000 tercihi tamamen yeni model-tip-güç sahip olma gibi tüketici güdüsü. Cep telefonundan farkı yok.

    Bir de şu varki motor işi 25-30 senelik hayal. 40 yaşındayım 25 sene hayalini kurdum, çocukluğumda dolaba yapıştırıdığımposterlere bakarak uyudum.

    Bundan gayrı da iş-aile-sorumluluklar dolayısıyla hiç bir şey kalmadı. "Pek" bir şey kalmadı bile diyemiyorum. Vakit yok.

    Motorda bile 1-2 saat hafta sonu kaçış izini alıyordum. O da dönüşte bana bulaşık ve alışveriş olarak geri dönüyordu.

    Böyleyken böyle...

    Syg.

  15. #55

    Üyelik
    14 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Naked :)
    z1000 !!! Racingden vazgeçirebilecek tek yaratık

  16. #56
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rüzgar şikayeti olmaz eminim.

    Keşke cb1000r gelse de boşanmayı göze alıp satın alabilsem. Böbreği bile satabilirim.

    Ama yok
    ahahah:D
    yeni fenomenimiz ol abicim sen
    Mustafa Kemal Atatürk

  17. #57
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Keşke cb1000r gelse de boşanmayı göze alıp satın alabilsem.
    Evet denemediğim bir bu kalmıştı hemen bir CB1000R buluyorum ondan sonra özgürüm yihhuuu.... ))
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  18. #58

    Üyelik
    14 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Naked :)
    Motorcu mümkün olduğunca geç evlenmelidir. Bu gs 2 de öğretilir. Netekim ben 35 yaşındayım. Daha yeni başladık evlilik hazırlığına.

  19. #59
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Luthier bunu baştan söylesen Okan Beyin GS eğitimini diretmesinde hiç sesimi çıkarmazdım-mesajımı alamamışım Ben o kadar eğitim aldım bir hoca da demedi ki evlenme kaç kurtul

    GS Eğitim şartmış... ama çok geç. Gerçekten saygı duydum Dede Korkut gibi insanlarmış

    Şimdi bulaşığa talim

  20. #60

    Üyelik
    14 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Naked :)
    Siz yine nispeten şanslısınız. Hayalinizi gerçekleştirme şansınız var. Çok arkadaşım var "iki çocuğum var 1000lik ss benim neyime" diyen.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)