Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

1000RR Tecrübe paylaşımı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Kasım 2011
    Merhaba arkadaşlar,

    Geçtiğimiz yaz başında ( Bizde yaz bitmedi ya, Antalya) 150psi Honda ile başladıgım motorsiklet serüvenime, Geçtiğimiz aylarda Gilera Nexus ile devam ediyordum. Gilera ile içimdeki motor aşkı bir anda büyüdü dersem yerinde olur. Zevk almaya başladım açıkçası motorsikletten. Şimdi Gilera mı sattım ve 20 li yaşlarımın hayali Honda 1000RR aldım. Daha kullanmak nasip olmadı, parşembe kargo yola çıkacak. Yüksek hızı pek sevmem, öyle 250 260 hiç bana göre değil, benim için seri olması aşikar. Zevk için kullanıcam günde 1 bilemediniz 2 saat vs.

    Tek ricam SS kullanıcılarından ( SS Kullanıcıları )
    Dikkat etmem gereken hususları belirtebilirler mi ?
    Mesela bu motorlarda şu problem çok yaşanır! Ya da bu motorda şunu yaparsan kesin böyle olur şeklinde. . Hani her motorun belirgin özellikleri vardır, kendini kanıtlamış altın kurallar..

    Tecrübelerinizi paylaşmanız ümidi ile.

    Saygı selam ile.
    Volkan


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    22 Ağustos 2009
    Şehir
    Elazığ
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    kardeş scooter da n direk vitesli olarak 1000rr a mı geçtin.şaka mı yapıyorsun birader.hadi taş çatlasın (küçük ccde uzun süre debriyaj ve vitesle alıştırma yaptıktan sonra tabi)bir er-5 e geç diyeceğim ama sen şakası olmayan bir motosiklete geçmişsin.kardeşim debriyajı hatayla elinden kaçırman hayatının pişmanlığını yaşatabilir sana. bu motorun siparişi verilmiş birşey diyemem ama yerinde olsam 3 4 bin liraya bir gt20 naked alır iyice iyice alışana kadar elimi sürmezdim hondaya.arada git yanına sesini dinle 1000rr ının ama binme. unutma biraderim hayatta bazı olaylar insanın başına bir kere gelir.lütfen iyi düşün doğru karar ver
    [COLOR="#DAA520"][/COLOR][B]Deveye sormuşlar neren eğri diye,bir türlü öğrenemediniz ALLAH sizi bildiği gibi yapsın demiş[/B]

  3. #3
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    intihar etmenin daha hesaplı yolları vardı boşa rr a para vermeseydin.ben yaklaşık 10bin kmdir 250cc racing tarzı bir motosiklet kullanıyorum. ufak bi 1000rr deneyimim oldu.tek kelimeyle aklımı aldı!!!!
    burada paylaştım maceramı okuyabilirsin
    http://www.bokmavisi.com/?p=476
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  4. #4

    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Motosikleti
    HusaberG Sf650
    suzuki alsaydınız keşke sırat 1000..
    bari 600-750-1000 modu var onun...
    herşeyi geçtim r1 den bahsediyoruz, nexus seridir filan ama onun yanında sinek gibi kalır...
    büyük hata yapmışsınız...
    hakkınızda hayırlısı olsun...

  5. #5
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    ''Hız yapmayı sevmiyorum gittim 1000rr aldım'' nasıl bir iştir ya.

  6. #6
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Alıntı ruzgarrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya da bu motorda şunu yaparsan kesin böyle olur şeklinde. .
    "Gazı açarsanız kesin kaza yaparsınız" diyebilirim. "son hızla işim olmaz" demişsiniz ama emin olun çıktığınız düzlüklerde son hız denemesi yapacaksınız. Önce 200 görmek isteyeceksiniz ve büyük heycan yaşatacak size. Sonra o hıza alışacak ve 250 görmek isteyeceksiniz. İliklerinize kadar korkacaksınız başlarda ama sonra buna da alıştığınızı düşünecek ve "acaba 300 görür mü" demeye başlayacaksınız. "Çocuk değiliz, gaza gelmeyiz heralde" demeyin. 30 yaşımda hala SS kullanırken kendime hakim olamayıp basıyorum. İndikten sonra da pişman oluyorum.

    Sorun sadece son hızının yüksek olması değil. Kalkışı da normal olmayan bir motor bu. Deli gibi ağırlık/güç oranı var. 1000cc SS'lar arasında en uysalı olması, onu bir hız canavarı yapmaktan alıkoymuyor. "Seri olması önemli benim için" dediniz ya hani, bu alet öyle seri ki... İki aracın arasından sıyrılıp uzamak istediğinizde 2.5 - 3 saniye içinde 100kms hıza ulaşacaksınız. O sırada önünüze bir araç çıktığında malesef 2.5 saniyede duramayacaksınız. En iyi ihtimalle motor hurdaya, siz kol bacak kırığı için hastaneye. (Allah korusun tabi)

    Bence çok büyük bir yanlış yapmışsınız. Umarım siz de o şanslı insanlardan birisinizdir ve kazasız belasız kullanıp alışırsınız motora. Lütfen uzun kilometreler boyunca bu aletin hiçbir limitini (ne ivmesini, ne son hızını, ne de frenajını) merak edip denemeyin. Lütfen uzun kilometreler boyunca Nexus'tan çok farklı kullanmayın. Kazalar gerçekleşene kadar insana asla yakın gelmiyorlar. Motor üzerinde hız yaparken insan kendisinden çok emin oluyor. "dümdüz yol işte" diyor insan. kendini kandırıyor. Ama işler yolunda gitmediğinde, bir kriz anı olduğunda hayatınızı kurtaracak manevrayı yapabilmek için yarım saniyeniz oluyor. Hızınız aşırı yüksekse, kaza tehlikesinde hayatınızı kurtarmak için çeyrek saniyeniz oluyor.

    Ölümlü kazalara karışan hiçbir motorcu acemi değil. Siz ise SS motorun acemisisiniz. Üstelik dünyanın en hızlı seri üretimlerinden birini kullanıyorsunuz. Kazalar sadece haberlerdeki insanların başına gelmiyor. Kaza yapıp hayatta kalabilmiş kime sorsanız "abi benimle ilgisi yok, herif önüme kırdı. Yoksa ben çok iyi motorcuyum" gibi savunur kendini. Gerçekten iyi motorcu olsa, kendisiyle ilgisi olmayan etkenlere karşı da hazırlıklı olur, ani hızlanmalardan ve yüksek hızdan kaçınırdı. Hızı ve ivmeyi çok seviyorsa da bu konuda uzmanlaşır ve kaza ihtimalini düşürecek kadar kendisini eğitir, trafikteki panik kaçışları refleks haline getirirdi.

    Neyse bu konuda çok endişeleniyorum ve saatlerce yazı yazabilirim. Motor hakkında söyleyeceğim, *2008'de alan bir arkadaşım yağ yaktığından bahsetmişti. Sonraki modellerde eminim çözülmüştür bu sorun. *Önce kullandığınız scooterlardan farklı olarak bu motor çok lastik tüketecektir haberiniz olsun. *Artık zincirli bir aktarmanız var. Dolayısıyla 500km'de bir zincirinizi yağlayın. Sakın zincir bakımını eksik etmeyin. *Performans egzozu, takar takmaz motosiklete performans veren bişey değildir. Sanayide sizi kandırmalarına izin vermeyin. "Akrep takalım buna çok iyi ses çıkar" gazlarına gelmeyin. *Mutlaka koruma takozu takın. Düşük hız ve durduğu yerdeki düşüşlerde motor grenajlarınızı çok iyi korur. Yüksek hızda ise ekstradan tehlike oluşturur. Bu nedenle yüksek hız yapmayın. *Yarışlardaki gibi motoru yatırmak için önce o yarışlardaki gibi asfalt gerekir. Tozlu, kumlu yollarda internetten öğrendiğiniz tekniklerle motoru yatırarak viraj almaya çalışmayın. *Hiçbir manevranıza ABS'ye güvenerek başlamayın.

    Bu soruyu hangi motorcuya sorsanız size aşağı yukarı aynı cevapları verecektir. Size onlarca ölümle sonuçlanmış benzer hikaye anlatabilirim. Sevdiklerini kaybetmiş insanları anlatabilirim. Sol elinde, kopmuş sağ elini taşıyarak hastaneye giden insanları, kafası bedeninden ayrılmış insanları anlatabilirim. Hepsi de gayet deneyimli insanlardı. Bu makine üzerindeyken ölüm sizden hiç uzakta olmayacak. Tatsız konuştuğumun ve keyif kaçırdığımın farkındayım. Ama inanın böylesi daha iyi. Keyfiniz kaçsın, bu makine üzerinde sürekli tetikte olun. Ve bu makine üzerinde hız yapmaktan korkun. Ölümüne korkun!
    GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!

  7. #7

    Üyelik
    07 Kasım 2011
    Bilgi ve görüşlerini paylaşan arkadaşlara teşekkürler. Sevgili ketchup değerli bilgilerin için ayrıca teşekkür ederim . Dediğin gibi , gelir gelmez yavaş yavaş bir iki vites arası sürüşlerim olacak. Sonrası bu şekilde devam edeceğim. Burda arkadaşlarda SS var. Devamlı yardım edeceklerini söylüyorlar. Dediklerine dikkat edeceğim kesinlikle.

    Bir arkadaş demiş 1000rr hız yapmayı sevmiyor vs vs. Şimdi hızdan kastım yüksek hızlar, ben; Stabil Antalya dan Alanya ya 240 km ve altında inmeden giden arkadaşlarımı biliyorum. hızdan kastım bu.

    Tecrubelerini paylaşacaklara teşekkür ederim. Lütfen yok öldün yok kaldın tarzı msj lar yazmayın, can benim . SS sahibi arkadaşlar bilgi verirse sevinirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:48 ----------

    Sevgili Ketchup, mugen egzos var 2000 lira dedi bana satan arkadaşım. O da çocukluk arkadaşım zaten. İşe yararmı bilmem, koltuk altı bir egzos , bununla ilgili bilgin varmı sormak isterim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:52 ----------

    Felon yazını okudum, teknik detaylar dışında oldukça öznel ve betimlenmiş bir anlatımla kişisel görüşlerini yazmışsın. Senin adına sevindim ama ben pek bir şey bulamadım bu yazında.

  8. #8
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    arkadaş antalyalı gençlerin motor konusunda ne durumda olduğunu biliyoruz...
    sen adını soyadını ver haberin çıktığında anlarız...

  9. #9
    kim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda
    ketchup arkadaşımız durumu gayet güzel açıklamış teşekkürler
    7 Tepe Motosiklet Kulübü

  10. #10

    Üyelik
    07 Kasım 2011
    yaw arkadşlar ikide br yok haberin çıkar yok öldün gereksiz mesajlar.. ben 250 lik bir motora binmem mesela cbr mbr .. bende sana senin bana verdiğin gibi cvp veriyorum. hiç işim olmazz.. .

  11. #11
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    o mesajımda performans egzoz'dan gerçekten performans almak için sadece egzoz takmak yeterli değildir demek istemiştim. yani öylece sanayiye gidip de egzoz takma. sadece ses elde edersin, onun dışında egzoz gazı değerlerin, kompresyonun falan değiştiği için güç kaybı ve yakıt artışı yaşayabilirsin. performans işlemi, hava filtresinden başlayıp egzozda biten, yeni nesil araçlarda mutlaka power commander vb ekipmanla ve uygun yazılımla desteklenmesi gereken, uzmanına yaptırılması gereken bir iş derim.

    yani bunları çok duyduğunuzun farkındayım ama burdaki herkesin yüreği ağzına geliyor kötü haber almamak için. Aman dikkatli kullanın kurban olayım. Koruma ekipmanlarınızı da ihmal etmeyin. Özellikle SS motorda tam ekipmanla dolaşmak hem yeri gelince hayat kurtarır (malum) hem de çok daha havalıdır.
    GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!

  12. #12
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı ruzgarrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaw arkadşlar ikide br yok haberin çıkar yok öldün gereksiz mesajlar.. ben 250 lik bir motora binmem mesela cbr mbr .. bende sana senin bana verdiğin gibi cvp veriyorum. hiç işim olmazz.. .
    kardeşim sen zaten ilk okulu bitirmeden liseye geçmişsindir
    şimdi sana ne desem boş sen 250 cc ye binmem dedikten sonra
    Allah kaza bela vermesin sana
    ama umarım biraz akıl verir

  13. #13
    pendikli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2010
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX 1300 B-KİNG
    bunun gibiler ölünce üzülmüyorum ben valla bir kahraman daha gitti yenisi doğar der geçerim
    Bu ayar iyiiii

  14. #14
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Alıntı ruzgarrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaw arkadşlar ikide br yok haberin çıkar yok öldün gereksiz mesajlar.. ben 250 lik bir motora binmem mesela cbr mbr .. bende sana senin bana verdiğin gibi cvp veriyorum. hiç işim olmazz.. .
    Boşverin millet can onun canı siz uyardınız, insanlık görevinizi yaptınız.Gerisini arkadaş düşünsün.

    Bende görevimi yapayım sonrasına karışmıyorum.600'lük bir makina desen bir nebze neyse olur derizde 1000'lik bir motor sana jet uçağı gibi gelir.Şanslıysan alışana kadar birşey olmaz ama şanssızsan ki bunun örnekleri çok fazla, "keşke.." diye başlayan cümleni söylersin hayatta olursan.Hız meraklısı değilim diyorsunuz ama burda her hafta bu tarz konular açılır ve ilk cümle hız meraklısı değilim olur.Sanırsam artık SS tutkunları hız meraklısı değil.

    250'lik alet evet insanlara ilgi çekici gelmez hava atamazsın sesleride kötüdür fakat size 1000'liğe geçmeden önce çok şey öğretir.1000'liğin üstünde birşeyler öğrenirsiniz fakat yanlış öğrenirseniz bunun acısı şimdi değil ama yıllar sonra çıkabilir.

    Burdaki arkadaşlara kulak verin herkes aynı şeyi söylüyorsa vardır bir bildikleri.Sabredin 1 yıl 250'lik kullanın 1 yıl daha hava atmayın sonra istediğinizi yapın.Tabi bu sizin son kararınız hayat sizin bize karışmak değil öneri sunmak düşer.Ama Allah korusun başınıza birşey geldimi ben dahil kimsede acımaz.Son olarak lütfen bu arkadaşların söylediklerine kulak verin.Motosikletinizi bir hava atma aracı olarak değil bir zevk aracı olarak görün.250'likten başka 1000'likten başka hatta 125'likten farklı farklı zevkler alırsınız.Hepsini tadın bence.

  15. #15
    hocaseko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2011 XJ6 , 2014 MT 07 abs , 2018 cbr 650 FA
    178hp 1200-1300 kg bir arabada 6-8sn arası 0-100km hızlanma ve yaklaşık 240km son sürat demektir....cbr de sen düşün gerisini...bari 600lük alsaydın diyeceğim o da hızlı...yani bence önce Allah'a sonra sağ eline emanetsin...1. 2. vitesle gezeceğim diyorsun da bu motorlar 1.viteste 120 2. viteste 160-170 yapıyor...yani rodeo yapacaksın bu motorla...
    her fırsat elinde vardı,o ise sadece milletini düşündü.....

  16. #16
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    hakkını helal et dostum. forum olarak seni özleyeceğiz
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  17. #17
    ferad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2010
    Şehir
    K.K.T.C
    Motosikleti
    Kawasaki Klx 250 D`Tracker
    bu cocuk fazla yasamaz.. 1 de utanmadan 250 ye binmem dior towbe towbe Allah sonunu hayir etsin

  18. #18
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Arkadaş 250 lik sibiara mibiara binmezmiş arkadaş Allah yolunu açık etsin ne denilebilir ki.Biz 1000'lik motora karşıyız sanki,al sana CBR 250 ömür boyu bin diyen mi var.Al acemiliği at 10-15.000 km sür al 1000 lik.Neyse,akıl vermenin bi anlamı yok.

  19. #19
    rEnE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    Denizli
    Selamlar SS tecrübem malesef yok, 1000RR'da hic kullanmadığım icin bu konuda yardımcı olamayacağım üzgünüm

    Comfirmation Bias

  20. #20
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    ruzgarr, öncelikle hayırlı uğurlu olsun yeni motosikletiniz. dikkat etmeniz gereken husus motosikletiniz süpersport hızı seven yüksek devirli bir model olduğundan dolayı düşük devirlerde vites değiştirmenizi tavsiye etmem öncelikle ve tecrübeniz olsun ya da olmasın yeni motor= sıfır tecrübe! olarak değerlendirmemiz gerekir mümkün olduğunca az heycan az panik az stres yapmanız gerekir aksi taktirde kazaya sebebiyet verir motosikletinizin manevra kabiliyeti olmadığından dolayı (SS modeller böyle) bir önceki motosikletiniz gibi kullanmaya çalışmayın, U dönüşü veya bazı dönüşlerde son derece dikkatli olmaya çalışın ve olur olmaz yerlere, alanlara girmeyin baktınız zorlandığınız bir durumla karşılaştınız (otoyol hariç) motosikletinizden inip elinizle yola çıkartıp binişe hazırlayın, kaldırım vs. gibi alanlara çıkarırken çok dikkat edin. belli bir korku oranına sahip olmalısınız aşırıya kaçmadan! bu tarz motosikletler frenlemeyle durmazlar, fren sadece takviyedir durmak istediğinizde gazı kapatıp vites düşürürsünüz başınızı vücudunuzu dikleştirip ayrodinamiği bozarsınız bu arada frenleme yaparsınız (arka fren ön frene takviyedir kendi başına arka frenin hiçbir hükmü olmaz) frene asılmadan sıkarsınız kombine halinde ön ve arka.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)