1000RR Tecrübe paylaşımı ?
-
ruzgarrr adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
Geçtiğimiz yaz başında ( Bizde yaz bitmedi ya, Antalya) 150psi Honda ile başladıgım motorsiklet serüvenime, Geçtiğimiz aylarda Gilera Nexus ile devam ediyordum. Gilera ile içimdeki motor aşkı bir anda büyüdü dersem yerinde olur. Zevk almaya başladım açıkçası motorsikletten. Şimdi Gilera mı sattım ve 20 li yaşlarımın hayali Honda 1000RR aldım. Daha kullanmak nasip olmadı, parşembe kargo yola çıkacak. Yüksek hızı pek sevmem, öyle 250 260 hiç bana göre değil, benim için seri olması aşikar. Zevk için kullanıcam günde 1 bilemediniz 2 saat vs.
Tek ricam SS kullanıcılarından ( SS Kullanıcıları )
Dikkat etmem gereken hususları belirtebilirler mi ?
Mesela bu motorlarda şu problem çok yaşanır! Ya da bu motorda şunu yaparsan kesin böyle olur şeklinde. . Hani her motorun belirgin özellikleri vardır, kendini kanıtlamış altın kurallar..
Tecrübelerinizi paylaşmanız ümidi ile.
Saygı selam ile.
Volkan
Bir çok yorum yapılmış. Çoğuna katılıyorum açıkçası scooterdan 1000RR a geçmek fazla tehlikeli ki böyle bir geçiş yapıp aramızdan ayrılan sakat kalan en basiti kolunu bacağını kıran fazlasıyla arkadaşımız oldu. Ha böyle yaşamayanlar da oldu doğrudur ama yaşayanlarla yaşamayanları oranlarsak tehlike ortaya çıkıyor. Yine bu şekilde bir motosiklet tutkunu kardeşimizi kaybetmek veya zarar görmesini ayrıca zarar vermesini istemediğimiz için böyle yorumlar alıyorsun. Çekememezlik gibi algılama yorumları.
Sana tavsiyelerim.
Honda güvenli sürüş eğitimi kurslarına katıl.
Tecrübeli bir SS kullanıcısından eğitim al.
Full koruma giyin.
Gaza gelme sakin kullan. Yanında gaz verip senle yarışmak isteyen apaçilere aldırma.
Motosiklete tam hakim olana kadar virajları hızlı ve yatarak dönme. Virajlarda ani gaz açma kayarsın veya motor seni üstünden atar.
Ani kalkışlardan kaçın. Motoru kafana geçirebilirsin.
Aman frenlere dikkat araba freni gibi değildir.
Debriyaja sert davranma.
Vites düşürürken gaz vererek motorun devrini ayarla. Teker kitlemesin.
Hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanman dileğiyle.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Reklamlar
-
Hala öğüt verip kazasız kullan falan diyenler var ya,tepki gösteren arkadaşlar sizde boşuna vaktinizi harcıyorsunuz,tepki göstermeyenlerde eminim ban yememek için zorda olsa sabrediyorlardır..
-
Arkadaşım 600cc ile başladı,motoru ustaya götürdüğünde hadi çalıştır sorusuna "nerden çalışıyo bu" sorusu ile karşılık vermişti şuan 1000 lik kullanıyor.. 1000 lik makinaya binen ölüyorda 50cc ye binen ölmüyormu.. kişisel tercih meselesi olarak görmek lazım diye düşünüyorum..
Motorun hayırlı uğurlu olsun,güle güle kullan..
Facebook SYM Türkiye: facebook.com/photo.php?v=10150404954988509#!/groups/255250534521200/
-
Tamam cevap verirken biraz abarmış olsada verilen cevaplarda bi o kadar moral bozucuydu simdi bunu söylemeden edemem, her gün yolda 1000lik makinalarda yeni yetme gencler görüyorum, onlar buralarıda bilmiyor sonra kaza yapıp sakat kalıyor veya ölüyorlar, ama bu adam en azından denemis sormuş bu ka üstüne gitmek manasızdı kanaatimce, yorum var yorum var hafız
Comfirmation Bias
-
coq adlı üyeden alıntı
Forumumuzda sizin durumunuzda olan arkadaslar buraya görüs ve tecrübelerini yazsa fevkalade faydali olurdu.
Yani tecrübelilerden ziyade, sizin gibi acemilikte bu motosikleti alan arkadaslarin, duygu ve düsünceleri sizin için daha yararli olacagi bir gerçek.
Forumumuzda bu durumda olan bir çok arkadasimiz vardi.
Ama maalesef hepsini kaybettik.
Keske hiç olmazsa bir tanesi yaşasaydi da size faydali olabilseydi.
Ben yasiyorum olm....
50cc den 600cc ye gectim sonra 1000cc...
Ok benim 1000cc bir Traktör aslinda ama idare ediyoruz abi iste..
Anca 200ü gecebiliyor meret...
Ama bu süratlere gelince benim kicim yusuf yusuf yapiyor yemin ederim...
Sakat isler bunlar abicim....
Hem yurdumda herkez 250 cc ile bu hizlari yapabiliyor....
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
-
al 1000 lik yetmez 2000 lik al
-
hepsine Allah rahmet eylesin
-
erkete adlı üyeden alıntı
Merhabalar,Kararını vermişsin,ama dikkat et pendikte gezerken biri sana yoshimura full sistem egsoz takar neticeyi kaybedersin fazla ağar sana bu semt bekleriz......
Al benden de o kadar Bende Tuzla'dayım.Pendikte çok oldum zamanında da dikkatli olmak gerek
-
bak kardeşim sana anlatılmak istenilen şey
250 cc nin bazı hataları telafi edebilmesidir
Felon arkadaşımızın dediği gibi 1. viteste 150 yapabilen bir makina şakası yok
gazı fazla kaçırdınmı debriyajı ayarlıyamadınmı gorursun ne oldunu
burda kim sana nekadar şey sole se boş umarım kullanmaya başladığında anlarsın
-
arkadaşım hayırlı olsun güle güle kullan sen bin motora ufak ufak gaza yüklenmeden zamanla alışırsın motora zaten boş yerlerde sür extreme hareketler denemeden birşey olmaz inş.sen yeterki dikkatli ol eline hakim ol bir süre sonra alışır hızınıda yavaş yavaş arttırırsın zaten kullanmayı bilen tanıdıklarında varmış onunda yardımıyla iyice öğrenirsin benimde tanıdıklarım var r1 ile başlayan kaza vs yaşamadılar ama boş alanlarda baya antreman yaptılar sen ufak ufak çalışmaya başla ama kesinlikle trafiğe çıkma
BMW R80 GS 1993 & MERCEDES E 250 CGI BlueEFFICIENCY 2012 & YAMAHA YBR 125 ESD OLACAK İNŞALLAH
-
-
Ölümün acisiz olmasini tercih ederdim ben olsaydim.
-
ortak içinden geçeni almışsın iyi yapmışsın hayırlı uğurlu olsun
-
Tavsiyem ilk bi guc kontrol unitesi al ve motosikletinin beygirini sinidrla 180 hp civari gileradan sonra sana mezar olabilir unite ayarlarindan 33 hp civarini ayarla bi sure oyle gez daha sonra az az yukseltirsin beygirini veya eger traction control varsa islak zemin moduna al cekisi o daha az tork ve guce ayarliycaktir otomatikman
-
Bu tarz başlıkları ciddiye alıp yanıt yazan arkadaşları alınlarından öpüyorum peygamber sabırları için
YOU WILL NEVER WALK ALONE
-
Blackeagletr adlı üyeden alıntı
Ani kalkışlardan kaçın. Motoru kafana geçirebilirsin.
Sadece 1000RR'de degil, debriyaji saglam 125cc bir scooterda bile yokuslarda ani kalkis yaparsaniz motor kafaniza gecebilir
-
Ölürsün diyen arkadaşlar kaçınız 1000rr vb. motor sürdünüz ?
-
Chymera adlı üyeden alıntı
Ölürsün diyen arkadaşlar kaçınız 1000rr vb. motor sürdünüz ?
Sürmemiz mi gerekiyor? Ne yani 1000'lik makinalar aslında sandığımızdan daha mı uysal makinalar bunlar.Tehlikeli, tecrübesiz binmeyin, aman dikkat vb. şeyler demek için illa sürmemiz mi gerekiyor? Birsürü insan çoğunluğu genç, direk en az 600'lük makina ile başlamak hevesindeler ve siz ve diğer arkadaşların yazdıklarını görünce cesaret alabilirler.Birde ben 1000'lik kullandım birşeycik olmaz derseniz iyice gaza gelir.Zaten bu konuyu başlatan şahsa destek verenler genelde ya SS makinaları var hiç binmediği halde durumun ciddiyetinin farkında olmayanlar.
"1000 CC'LİK MOTOSİKLETLE BAŞLAYIP HİÇBİR KAZA YAPMAYAN İNSANLARDA VAR FAKAT ÖLEN SAKAT KALAN İNSANLARDA VAR.ALDIĞI TAKTİRDE DİREK ÖLECEK KAZA YAPACAK DİYE BİRŞEY YOK FAKAT KAZA YAPMA RİSKİ FAZLASIYLA YÜKSEK VE BU RİSKİ EN AZA İNDİRMEK ASIL MEVZU, ASIL ÇABAMIZ.KENDİ BAŞINA KAZA YAPSA NEYSE BAŞKALARININ HAYATINI TEHLİKEYE ATMA RİSKİ VAR VE BU RİSKİDE EN AZA İNDİRMEK GEREKİR.DESTEK VERİRKEN BU ŞAHSA BAŞKALARINIDA DÜŞÜNÜN.SON OLARAK 1000'LİK BİR MAKİNA SÜRMEK MARİFET DEĞİLDİR.
Gelelim bu konuyu başlatan şansın önceki sayfada birkaç üyemize olan tavrına.Adam demediğini bırakmamış.Çocukca bir saldırganlıkla nasıl bir karakter yapısında olduğunu açıkça belli etmiş.Siz forumdaki arkadaşlarınızı saygı çerçevesinde koruyacağınıza destek çıkmayı tercih etmişsiniz.Apaçi kardeşimizin o lafları her ne kadar ciddiye alınmayacak kadar çocuksu ve cahilce olsada bir "ağır ol demek" gerekir.Bu konuya, "canı cehenneme başkalarına zarar vermezde umarım kendi ne hali varsa görsün" düşüncesiyle müdahale etmemem gerekirdi ama tutamadım kendimi.Lütfen forumun yapısını ve birbirimizi koruyalım.Daha dün üye olmuş, işini görüp birdaha gelmeyecek birine destek çıkmayı keselim.Zaten çoktan kararını vermiş.
-
Chymera adlı üyeden alıntı
Ölürsün diyen arkadaşlar kaçınız 1000rr vb. motor sürdünüz ?
İlla da ölecek değil ama bu motor kolay zapt edilemez bir de motora adapte olana kadar aklı viteste gazda debriyaj da olacak dikkatinin büyük bölümü motosiklette olacağı için hata ve kaza yapma riski büyük ben bile çoğu zaman dalıyorum bir bakmışım hiç olmayacak yerde hiç olmaması gereken bir hız.
Bu ayar iyiiii
-
motosikletin 50 cc de tehlikelidir hacmi en yüksek motosikletlerde.
1000 cc ss bir makina neden 1000 cc crusier bir makinadan daha tehlikelidir. önce bunu kavramak gerekir.
bütün tehlike gaz tepkimesinden kaynaklanıyor.
trafikte farkedilemiyoruz. altımızda bir ss varsa durum dahada vahimleşiyor. hızlı makinalar.
öleceksin diyen arkadaşlar biraz abartmış. ancak dikkat etmek gerekir. torku yüksek bir 4 silindir elinin ayarı olmayan birinin altından kayıp gider.
boş alanda sürekli çalış. direk trafige çıkma ve asla ben oldum deme.
allah kaza bela vermesin.
bende yakında 600 cc alacagım. istesem direk binlik alır sürerim fakat risk almam.
şerefini kaybedenin kaybedecek bir şeyi kalmamıştır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)