Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

yıllardır araba yağı kullandım.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Ben artık bu tip alaturka uygulama tavsiyeleri görmekten gerçekten sıkılmaya başladım. Kimse bilmiyor bu işi bir tek milletçe biz biliyoruz. Ondan sonra yok bu motor kötü almayın yok şu marka arıza veriyor, piston kitliyor falan filan. Bu memlekette gerçekten ikinci el motor almamak lazım. Her yeni açılan başlıkta bu sonuca bir kez daha varıyorum.

    Kaliteli motosiklet yağları bürün API standartlarını karşıladığı gibi ilaveten Jaso MA gibi sadece motosikletlere özgü standartları da karşılar. Onun için lütfen birşey fark etmez deyip ucuzuna kaçmayın, otomobil yağı daha iyidir diye tavsiyelerde de bulunmayın. Sentetik kullanıp kullanmamak size kalmış ama motosiklet yağı kullanın. Bir kereliğine bir şeyi uygularken, sorgulamadan kitabına göre uygulayın. O kitapları yazanlar, usta dediğimiz adamlardan da bizden de daha iyi biliyorlar bu işleri.
    yawuz58 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Sevgili acun kaç yıldır litrelik bir motor kullanıyorsun? söylediğin herşeyde bir çelişki var.bu başlığıda ne maksatla açtığını anlamış değilim anlatta dinleyelim.

  3. #23

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    litrelik motor yeni bu sene aldım. daha önce başkalarının motoruna binmeyi saymazsak ilk 1000 liğim de bunun konuyla alakası ne o tartışılır. yani 600 lük kullanan daha mı tecrubesiz.
    yağ konusunda dediğim gibi ben tavsiye etmiyorum. elle tutulur. benin bilmediğim bir şey söyleyin bence araba için üretilen yağın tek farkı daha kaygan olması yani daha iyi silindir ve dişlileri korur. tek dez avantajı ise çok kaygan olması sebebi ile debriyaj kaçırma yapabilir. bunu da ben fark etmedim. yani kaçırma yoktu.

  4. #24
    MotoGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400 [2024]
    Aramızda illaki makine mühendisleri veya bu konu ile ilgili teknik kişiler vardır. Yorumlarını esirgemesinler lütfen işin ehli kişiler onlardır.

    Ayrıca ben herşeyin kılavuzuna göre uygulanmasından yanayım.
    2009 Honda Cbr 125r -> 2006 As 200 Gy -> 2010 S&T GT 250R -> 2012 150 MCX RoadRacer -> 2013 Kuba XCG 150 -> 2017 Pulsar RS 200 -> 2024 Dominar D 400

  5. #25
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı acun0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet şu motor yağı ile araba yağı arasında fark var . aman motor yağı harici yağ katma denir durulur.
    ama yıllarca araç için üretilmiş 10 40 yağ kullandım. motorumda ve sattığım adamlarda dahi sorun olmadı. bir arkadaşın 2 tane aynı model çin malı motoru var. ve tüp taşıma işinde kullanıyor. birisine araç için üretilen 10 40 yağ kullandık birisine motor için üretilmiş 4t kullandık. ikiside 25 binde ilk demlerini verdi. arada fark göremedik.
    debriyaj kaçırması yada başka sorun görmedik.
    daha önceden kullandığım gibi 300 km olan cbf 1000 için castrol 10 40 kullandım. araç için üretilen yağların vizkositesi motor için kullanılandan daha çok katkı var.harfler ise performans derecelerini belirtir. ( SA, SB, .......SL, SM gibi). Benzinli otomobillerde en üst sınıf SM,
    Sen kullanmaya devam et, açık ismini özelden atta, yanlışlıkla senden motor almaya kalkmayalım, alacak arkadaş varsa uyaralım

    Ben 2. ele çok sık bakardım ama artık bakmıyorum, dün lastik basıncını bile bilmeyen kullanıcı, bugün gv başlığında alındığının ertesi sıfır!!!! satılan motor, geçen hafta km si düşürülmüş fazer... Yok arkadaşlar bi biz enayiyiz, 3.000 gelmeden 3 lt motor yağına para bayılırım, motorumu her zaman yıkatır, temiz bakarım, lastikler eskimiş mi, çatlak şişme var mı diye kontrol ederim, her benzin aldığımda lastik havasını kontrol ederim. Bir tarafında çizik olsa içim gider, yamaha sorunundan dolayı tüm sarf malzemelerini gani gani yedeklemişim...

    Gerçek kullanıcıları tenzih eder ve onları laflarımdan ayırarak piyasadaki satılık 2. el ve temiz, sıfır, ciğeri sağlam denilen makinaların %90 nın bitmiş, bakımsız ve başa bela getirecek motorlar olduğuna inanmaktayım...

    Arkadaşlar, sizce ben salak mıyım
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  6. #26

    Üyelik
    03 Nisan 2011
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    yamaha r 6
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamaha yamalube önerir. Yamalube sitesinde yarış motorları için sentetik, diğerleri için mineral önermiş. O yüzden ben mineral kullanıyorum , fazla para vermiyorum. Tercih senin.
    bana isim ve kalınlık numarasını tam verirsen sevinirim arkadaşım...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:05 ----------

    iki adet yağ önermiş o sitede :(
    :bounce: Efendi olcaksn Efendilik herzaman iyi prim yapar bak Yüzüklern Efendisine nasıl gişe yaptı Olay yüzüktemi ? Hayır efendilikte:bounce:

  7. #27
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    acun arkadaş kullandığın motorun mühendisleri ona uygun yağın bilgilerini kitapçıkta belirtmişler kafamıza göre yağ koyarsak sonuçlarına katlanacağız demektir.sen test etmişsin bişey olmamış kullanabilirsin benim cebimden çıkmadıya para.biz sana yapman gerekeni söylüyoruz ister uy ister uyma bu seni ilgilendirir biz orasına karışamayız keyifli sürüşler
    yawuz58 bunu beğendi.

  8. #28

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    kitapcıkta illa şu yağ yada bu yağ demiyor SE,SF or SG gibi yazılmış 10 40 dahi yazmıyor.
    suzuki de ise 10 40 yağ kapağında yazıyordu. kawa da ise API SH SJ or SL with JASO MA SAE 10 W-40 kullan diyor.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:52 ----------

    kitapcık doğru söylüyorsa
    burdan çıkan sonuç kitapcığa uyun .
    motor yağı ayrı araba yağı ayrı olmuyor.
    kitapcıkta SE olur. bunu bulamazsan SF de olur. buda yoksa SG de olur. diyor
    yani aldığınız yağ araba yağı yada motor yağı olsada performans dereceleri uygun olduktan sonra hiç bir sorun çıkmaz.

  9. #29
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı acun0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kitapcıkta illa şu yağ yada bu yağ demiyor SE,SF or SG gibi yazılmış 10 40 dahi yazmıyor.
    suzuki de ise 10 40 yağ kapağında yazıyordu. kawa da ise API SH SJ or SL with JASO MA SAE 10 W-40 kullan diyor.
    İlk yazında otomobillerde önerilen sm demiştin ve bu yağı kullandın.oysa senin kitapçıkta motorlar için se,sf veya sg diyor.numarasınıda honda servisine danışabilirsin kendin mi yapıyorsun bakımları?filtre söktün mü hiç yağın ne alemde?

  10. #30
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    arkadaşlar,arşivimde bulunan önemli bir bilgiyisizlerle paylaşmak istedim.uzun bir yazıdır ama inanın çok faydalı bilgiler var.amacım kulaktan dolma bilgiler yerine,bilerek konuşmayı sağlamak.
    ALINTIDIR:
    Öncelikle, yüksek devirli motorlara sahip olan sürücüler için yağ inanılmaz önemli bir maddedir. Yağlamanın önemini ve kısa bilgileri aşağıda sizlerle paylaşıyorum. Tüm motosiklet ve araç sahiplerinin okuması gereken bir yazı olduğunu düşünüyorum.

    Öncelikle YAĞ Nedir ve Görevi Nedir ile başlayalım ;
    YAĞ motor bloğunuzun içinde bulunan ve aktarma organlarını meydana getiren metal parçalarının sürtünmeden dolayı aşınmasını önleyici kimyasal bir maddedir.

    Motor yağı, motorun tüm hareketli aksamı üzerinde film şeklinde ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayı azaltır. Bu da tekerleklere daha fazla güç aktarıldığı anlamına da gelir. Motor yağı içerdiği deterjan mineralleri sayesinde motoru temizlemeye de yardımcı olur. Pasa karşı korur ve aynı zamanda silindirlerin çevresindeki aşırı sıcağın bir bölümünü kartere indirmeye yardımcı olur.

    Motorlarınıza uygun Yağ seçenekleri ve hangisini seçmeliyiz konusuna gelince ;
    Yağ çeşitleri olarak 2 kategoriyi ele alabiliriz; Sentetik Yağlar ve Mineral Yağlar.

    Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır? Hangisini kullanmamız gerekir karar verelim?

    Mineral yağlar, petrolün islenmesiyle elde edilen baz yağa gerekli katıkların eklenmesiyle üretilir. Sentetik yağlar ise, baz yağın çeşitli kimyasal işlemlerden geçmesinden sonra laboratuar koşullarında insan eliyle üretilir. Laboratuar ortamında farklı bir teknoloji ile üretilen sentetik yağlar, mineral yağlara oranla daha yüksek ve daha düşük sıcaklıklar ile yüksek basınca karsı daha dayanıklıdır.

    Sentetik yağlar mineral yağlara göre neden daha pahalıdır?
    Sentetik yağların hammaddesi olan sentetik baz yağ, ileri teknoloji ile yoğun işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti yüksektir. Bu da fiyatını etkileyen nedendir.

    Bizim motorlarımız için TAM SENTETİK ya da YARI SENTETİK yağları kullanmamız gerekir. Kullanım alışkanlıklarınıza göre bunun seçimini yapabilirsiniz. TAM SENTETİK yağ daha ince olup yüksek devirlerde daha iyi performans vermekte ve daha dayanıklı bir yapıya sahiptir.

    Sentetik yağları mineral yağlar ile karıştırıp kullanabilir miyiz?
    Sentetik yağlar ile mineral yağların karıştırılmaması daha doğru olur. Bu yağlar karıştırıldığı takdirde mineral yağ sentetik yağın üstün vasıflarını azaltır.

    İnce yağ motora zarar verir mi?
    Burada dikkat edilmesi gereken nokta, motorunuza uygun ve üreticisi tarafından tavsiye edilen yağın kullanılmasıdır. Kullanılan ince yağ sentetik içerikliyse motora zarar vermez. Sentetik yağlar ince olmasına rağmen mineral yağlara göre çok daha dayanıklıdır ve performansı yüksektir.

    Motor yağına ek olarak başka yağ katkı maddesi kullanmak yararlı mıdır?
    Hayır, yararlı değildir. Çünkü motorun ihtiyacı olan tüm katıklar kaliteli bir motor yağında zaten vardır. Yapışan ve viskozite artıran olmak üzere iki gruba ayrılan katıklar, motor yağının katık dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri dışarıdan katık kullanılmasını tavsiye etmezler. Motor yağı katığı kullanmanın sakıncaları şunlardır:
    Yağa sonradan ilave edilen katıklar, motor yağının mevcut katıklarıyla reaksiyona girip yapısını bozabilir. Bu durumda genelde yağda katılaşma şikâyetleri oluşmaktadır
    Yine bu katıklar, silindir duvarlarında daha iyi yağlama için açılan hohlama çizgilerini tıkar. Bu da yağın silindir duvarlarına tutunmasını zorlaştırarak yağ filminin oluşmasını engeller ve motor aşınmasını artırır

    Viskozite Derecesini Seçmek
    En bilinen viskozite sınıflandırmaları şunlardır: SAE (Society of Automotive Engineers) siniflandirmasiSAE sınıflandırması diğerlerinden farklı olarak yağı düşük ve yüksek ısılardaki viskozitesine göre sınıflandırır, dolayısıyla bir miktar daha ayrıntılı olduğu söylenilebilir. Ancak en bilinen ve en çok kullanılanı olması sebebi ile ilk sırada

    SAE sınıflandırmasını inceleyelim;
    SAE sınıflandırmasında derece W harfi ile ayrılan iki rakamdan oluşur. W, winter yani kıs anlamındadır ve yağın düşük sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Örneğin 10W–40 takı 10W gibi. Bu, ayni zamanda yağın temel viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asil viskozitesi. Bu rakam ne kadar düşük olursa yağ o kadar ince olacağından, bu bize ayni zamanda yağın düşük ısılarda ne kadar akıcı olacağını ve motorun ne kadar kolaylıkla çalışacağını da gösterir. İkinci rakam yağın yüksek isi viskozitesini verir. 10W–40 takı 40 gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yağ sıcakken o kadar viskoziteli, yani kalın demektir.

    Ayni viskozite derecesindeki yağlar arasında neden fiyat farkı olur?
    Yağın içerisindeki temel yağın kalitesi, katık paketinin cinsi, API veya ACEA performans sınıfı farklılıkları nedeniyle fiyatlar değişiklik gösterebilir.

    Motorlar neden Yağ Eksiltir?
    Yağ eksilmesi motorun teknolojisiyle ilgilidir. Yeni teknolojilerle üretilen modern motorlarda yüksek performans sağlamak amacıyla metaller (silindirler, pistonlar) birbirine daha yakin tasarlanmıştır. Motorlarda ki bu özellik yağın yıpranmasına, dolayısıyla da eksilmesine yol açar. Araç üreticileri, araçların belirli km. aralıkları için yağ eksiltme paylarını araç kitapçıklarında belirtmişlerdir. Sentetik yağlar mineral yağlara oranla daha az eksiltme yapmaktadırlar.

    Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?
    Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir.

    Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız?
    Motor yağının bozulduğunu anlayabilmek için elle veya gözle yapılan incelemeler yanıltıcı olabilir. Kesin sonuç için, yağın laboratuar koşullarında, fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekir.

    Sabahları bazen motorun zor çalışması motor yağı ile ilgili bir sorun mudur?
    Araçlar soğuk havalarda bazen zor çalışabilirler. Çok soğuk havada kalınlaşan yağ, ilk çalışma anında motorun içinde rahat dolaşamaz ve bu nedenle ilk çalışma anında sorun yaşanır. Özellikle soğuk hava koşullarında düşük viskoziteli (yani ince), kısmi sentetik ya da tam sentetik yağlar kullanılmalıdır.
    Burada ÇOK DİKKAT etmeniz bir diğer konu ise; motorunuz tam anlamı ile ısınmadan (Azer da devir göstergesindeki ilk baklanın yanıp sönmesi daha motorun tam anlamı ile ısınmadığı anlamına gelir, sürekli yanmaya başladığında motor yeterli sıcaklığa ulaşmış ve tam yağlama yapıyor demektir.) kesinlikle yüksek devirlerde motorunuzu KULLANMAYINIZ! En fazla hasarı ilk çalıştırmada ve ısınmadan yüksek devir çevirerek motorunuza vereceğinizi UNUTMAYIN!

    Motor yağlarının cinsi ile yağ değişim km.si arasında bağlantı var mıdır?
    Araçların yağ değişim km.lerini sadece araç üreticileri belirler. Bu nedenle, kullanım süresi araç üreticisinin tavsiyesi doğrultusunda belirlenmelidir. Sentetik yağların mineral yağlara oranla çok daha dayanıklı olduğu söylenebilir. Dolayısıyla kullanılan yağın sentetik veya mineral olması motor performansını ve korumasını doğrudan etkileyen bir faktördür. Ancak yağ değişim km.si araç üreticilerinin onayı olmadan uzatıldığı takdirde, beklenen performans ve koruma sağlanamayabilir hatta aracınıza zarar verebilirsiniz.

    Yağ eksilmesi durumunda değişik marka yağ eklenmesi motora zarar verir mi?
    Eklenen yağın ayni viskozite derecesinde, ayni API sınıfında olduğuna dikkat edilmeli ve mineral yağ ile sentetik yağ birbirine karıştırılmamalıdır. Bu durumda motorda ani ya da doğrudan bir zarar oluşmasa bile yağın kimyasal yapısı bozulabilir, motor koruması azalır.

    Sonuç :
    Her yağ, mümkün olan en yüksek performansı vermek üzere formüle edilir. Bu sebeple, yağınız zaten kaliteli ise hiç katkı eklememek, yok kaliteli değil ise de katkıya para vermek yerine yağı daha kaliteli seçmek en iyisi. Sadece gidip motorunuza göre raftaki en kaliteli yağı âlin ve mümkün olduğunca markadan markaya, mineralden sentetiğe, değişik viskozitelere geçmeyin. Performans ihtiyacınız ne ise, ona uygun bir yağ seçin. Evet, seçtik yağlar mineral yağlara oranla hatırı sayılır derecede pahalıdırlar, ancak daha uzun ömürlüdürler ve sağladıkları koruma da mineral yağlara oranla çok daha fazladır.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  11. #31

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    çanakkale honda cbf 250 yi servise sokup yağ ve servis bakımı sonrası bakımlarını kendim yapmaya başladım.adamalara güvenip motor bırakıyoruz benzinini çekip motor teslim ediyorlar kim bilir yağı dahi degişmemiştir. bakım haricinde. 125 cc yada 250 cc tek silindirli motoru söküp toplayabilirim. sibop ayarı gözüm kapalı yaparım.ufak tefek şeyleri yolda kalınca teker sökmeyi iç lastikli ise yolda kendim degiştirmişliğim olmuştur.
    burdaki yazıyı ve daha çoklarını okudum. minarel yağ ve sentetik yağ arasındaki farktan bahsedilmiş.
    evet 10 40 yarı sentetik bir yağdır. hem minaral hemde sentetik yağ özelliği taşır. burda hem fikirim ve 10 40 da uyuştuk fakat motor yağı ile araba yağı diye bir kavram yok

  12. #32
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı acun0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kitapcıkta illa şu yağ yada bu yağ demiyor SE,SF or SG gibi yazılmış 10 40 dahi yazmıyor.
    Cbf1000 kullanım kılavuzunda tavsiye edilen yağ olarak 10w30 "4 zamanlı motosiklet yağı" yazıyor.

  13. #33

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbf1000 kullanım kılavuzunda tavsiye edilen yağ olarak 10w30 "4 zamanlı motosiklet yağı" yazıyor.
    kitapcık şimdi önümde ingilizce owner s manual yazıyor
    fakat 10 30 4 zamanlı motorsiklet yağı yazmıyor. sadece viscosity için eksi 10 dereceden 40 dereceye kadar yağların koruma şeması verilmiş.10 w 30
    35 dereceden sonra korumuyor. ibaresi var. 10 40ise eksi 10 dan başlayıp 40 derece üstü ok işareti ile gösterilmiş.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:28 ----------

    10 w 40 dan sonra 15w 50 geliyor. bu ise motorun kullanıldığı ortamın soğuk yada sıcaklığı ile alakalı. en iyisi 10 w40

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı acun0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kitapcık şimdi önümde ingilizce owner s manual yazıyor
    fakat 10 30 4 zamanlı motorsiklet yağı yazmıyor.
    Ben mesajı yazmadan önce merak edip bahsettiğin kılavuzu indirdim 92. sayfadaki ekran görüntüsü şöyle;

  15. #35
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    acun kardeş, motosikelt yağı kullanın dememiş diyorsun ya.

    jaso ma standardı motosiklet yağı demektir zaten
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  16. #36

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    10 w 30 kullanıp motordan olmayalım elimdeki katolokta 35 derece üstü faliyet yok şema ile gösterilmiş.
    valla insan gibi tat alma duyusu var bu motorlarda.araba yağı ile motor yağı arasındaki farkı bilsin benim için API SH SJ or SL SG with OLSUN YETER

  17. #37
    casillas00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2010
    Üstünde çok rakam ve harf yazınca daha mı iyi oluyo.
    Bak sonra motoruna bişey olunca işte honda dandik motor yapıyo,paranızı boşa vermeyin,diye topic açmada

  18. #38

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    honda yamaha suzuki sym kawasaki gibi tüm motorlarımda kullandım. hiç bir sorun çıkmadı. ve halen kullanıyorum. canavar gibi.

  19. #39
    M.e.t.i.n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda XL Varadero 1000
    http://www.repsolturkey.com/faq.html

    » Otomobil ve motosiklet için farklı yağ kullanmak gereklimidir?
    Kesinlikle evet. Otomobil ve motosiklet motorunun ihtiyaçları arasında farklar vardır. Motosikletler, otomobilden farklı olarak motor yağlarını vites ve debriyaj sistemlerinde de kullanırlar. Bu uygulamalar motosiklet yağlarına eşsiz bir stres uygular. Günümüz motosikletlerinin devir ve çıkış güçleri otomobil motorlarının 1.3 - 1.8 katı arasındadır. Bununla beraber motosiklet motorları küçük ve hafiftir. Bu yüzden motosiklet motorları küçük termal kapasiteleri ile motor yağlarına 160 °C'ye varan bir ısı uygularlar. Açıkladığımız bu sebeplerden dolayı motosikletlerde bu motorların çalışma şartlarına uygun üretilmiş motor yağlarının kullanımı muhakkak gereklidir. Ayrıca, motosiklet motorlarındaki yüksek ısı ve RPM nedeni ile kullanılacak yağa ZDDP (Zinc Diethyl Dithiophosphate) ve fosfor gibi maddeler kimyasal yıpranma ve yağ oksidasyonunu önlemek için eklenmiş olmalıdır.
    Motosiklet efendi işidir

  20. #40
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Acun, gidip cbf1000 e dünya para vermişsin. madem motorunu bu kadar çok seviyorsun çift esterli tam sentetik bir motosiklet yağı kullan sende rahat ol bizi de rahat bırak. bu kadar insan bilmiyor bir tek sen biliyorsun.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)