Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Elazığ’a Motosiklet Pisti Yapılacak.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Bozuk plak gibi istatistiklere takıldım, çünkü istatistikler bireysel başarılardan çok daha fazlasını söylüyor.

    Pistin faydalı olacağına inanabilsem, kesinlikle desteklerim. Üstte de yazdım; motokros, enduro, süpermoto, drag pistleri yapılsın, desteklemezsem Türk değilim. Ama İstanbulPark benzeri bir pistin oraya inşa edilmesine, vergilerin çarçur edilmesine kesinlikle karşıyım.

    Dünyanın her köşesinde pistler yıl boyu kullanılır. Haftasonları trackday (pist günü) organizasyonları yapılır, güvenli sürüş eğitimleri verilir, üreticiler otomobillerini test eder. Elazığ hem otomotiv endüstrisine, hem de otomotivin güçlü olduğu illere uzak. Haftasonu piste çıkıp gazlamak için Elazığ'daki pisti tercih edeceklerin sayısı, örneğin Antalya'daki bir piste göre çok daha az.

    Pisti ulusal yaptılar diyelim. Türkiye Pist Şampiyonası'nın İstanbul ve İzmir yarışlarını takip eden kaç kişi var? Sponsorlar için şampiyonada bir yarışın Elazığ'da yapılacak olması avantaj mı, dezavantaj mı? Elazığ'daki yarış diğer illere kıyasla çok daha fazla seyirci mi çekecek? "Çevre illerden gelirler" diyorsak neden o pisti daha kalabalık çevre illere (Diyarbakır, Malatya, Gaziantep vb.) yapmıyoruz?

    Uluslararası motosiklet yarışları (MotoGP, Superstock, Superbike vb.) tarafından kullanılabilecek muhteşem bir pist İstanbul'da duruyor. MotoGP'de bile seyirci sayısı düşüktü. 15 milyonluk İstanbul'da düzenlenen MotoGP yarışını pistte izleyen kitle 100 bin kişi, ki bu rakamın ciddi bir kısmı da yurt dışından gelen seyirciler. 550 bin kişilik Elazığ'da pistte bilete 70 lira verip MotoGP izlemeye gidecek 50 bin kişi çıkar mı? Çıkarsa bu her sene devam eder mi? İstanbulPark'taki ilk yarışlarda 150 binden fazla seyirci vardı, zamanla bu rakam 80 bine kadar düştü.

    Söylemek istediğimi anlatamadığımı düşünüyorum. "Elazığ kötü memleket, oraya hiçbir şey yapılmasın" demiyorum. Elazığ'ın geri kalmış bir yer olduğunu düşünmüyorum. Elazığ'a yatırım yapılmasın da demiyorum. Sadece Elazığ'da bu pisti kaldıracak bir motorsporları potansiyelinin olmadığını düşünüyorum. Ayrıca motosiklet pisti fabrika, okul, hastane, park, bahçe vb. gibi çok daha zaruri şeylerden çok çok sonra gelmeli.

    Elazığ'ın motosiklet pistinden önce ihtiyacı olan başka yatırım yok mu? 50 milyon liraya Elazığ'a senede bir-iki motosiklet yarışının yapılacağı bir pist yapmaktansa bir hastane, birkaç okul, altyapı, park, bahçe yapmak daha mantıklı değil mi? İlla motorsporları olsun diyorsak, piste harcanacak paranın onda birine bir süpermoto pisti, bir kros pisti, bir de drag pisti yapmak daha mantıklı değil mi?

    Elazığ'a düşman değilim, vatanın her köşesi eşittir, ancak böylesi bir yatırım için Elazığ yanlış seçim. Ek olarak, "İstanbul'a devlet bir üniversite daha yapsın" diyene de karşı çıkarım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pistin faydalı olacağına inanabilsem, kesinlikle desteklerim. Üstte de yazdım; motokros, enduro, süpermoto, drag pistleri yapılsın, desteklemezsem Türk değilim. Ama İstanbulPark benzeri bir pistin oraya inşa edilmesine, vergilerin çarçur edilmesine kesinlikle karşıyım.
    Alıntı Mehmet BİNLİ adlı üyeden alıntı
    Bu ülkenin her toprağı bizim diyorsanız Türkiye' nin her yerine yatırım yapmanız gerekiyor. Hele de sportif faliyetler açısından bölge gençlerini teşvik etmek adına sportif yatırımların yapılmasını mutlaka sağlamamız gerekiyor....

    Ve asla zamanında yapılan havaalanları ile sportif yatırımları karıştırmayınız. Çok farklı konular bunlar, çok farklı yapılaşmalar.

    Şayet sportif yatırımları Ankara-İzmir-İstanbul' a sıkıştırırsanız kendiniz çalar kendiniz oynarsınız.

    TMF yönetimi, yurt geneline sportif yatırımları yaymak istiyor.
    Başka türlü bu sporun yaygınlaştırılamayacağını, gençlerin sokakta gazlayarak yarış yapılmasının engellenemeyeceğini düşünüyor.
    Bu çabayla hem motosiklet sporu, ülkenin daha geniş bir bölümüne yayılacak hem de buralarda yapılacak aktivitelerle, sportif faliyetler dışında motosiklete binen kişilerin hem sosyal faliyetler hemde eğitim çalışmalarına katkı sağlayacaktır.


    Bu tür yatırımlar, önceliği uygun arazi bulmakla başlar. Sonrası bir şekilde kendiliğinden gelir.
    Ya sportif yatırımlar için ayrılmış devlet imkanlarını kullanırsınız, ya sponsor bulursunuz ya da özel yatırımcının bu tesisleri yapıp işletmesini sağlayabilirsiniz.

    Olaya bu anlamda baktığımızda niyet ve çalışmalardan kısa bilgiler vereyim.

    Genel Kuruldan sonra Bekir Beye ilk önerimdi ve uygun gördü. Mehmet Şirin' de gerekli çaba ve çalışmayı gösterdi. Proje çizildi, ödeneği sağlandı. Konya' daki drag pisti aydınlatılıyor, etrafına türbün yapılıyor.
    Bu çalışma bittikten sonra o arazide gerekli yasal çalışma yapılacak ve drag pisti yanına bir de pist yapılacak.
    Niyet bu, İnşallah işler umduğumuz gibi gider ve arazi mülkiyeti konusunda sorun yaşamayız

    Antalya' da tesis yapmak isteyen özel yatırımcı var. Ayrıca da 2 belediye bu anlamda çaba içinde. Bunlardan öteye hazineye ait ve tarım arazisi olmayan uygun arazi bulunursa, burada her türlü pisti olan bir kompleks yapma niyetimiz var.

    Benzer bir konuda Adana' da.
    Halil Beyaz araştırıyor. Birkaç yer var. Balkacağız değerlendireceğiz. Orada öncelikle bir eğitim alanı güzel olacak ve tabi sportif faliyetler için yarış alanı.

    Erzurum' da kış olimpiyatlarından sonra, motosiklet yarışları için değerlendirilebilecek bir alan var. Bakalım zaman ne gösterir.

    Ödemiş' e verilmiş drag pisti sözü unutulmadı.

    Ankara' daki motokros parkurunun mülkiyetinde sorun çıktı. Aşılabilirse, hazineye ait bu alanın bir kısmı yine tahsis yoluyla alınacak, motokros ve spormoto pisti yapma niyetindeyiz.

    vs...vs...

    Bu çalışmalarda hedef, devlet arazisi üzerine devlete ait tesisler yapmak ve kullanım hakkını Federasyona sağlamak.
    Bu yolla herkesin kullanımına açık sosyal-sportif tesisler kazanılacaktır.

    Gelelim Elazığ' da yapılmak istenen pist yatırımına;

    Ben işin politik yönünü bilmem, beni de ilgilendirmez. Bu konuda bildiklerimi paylaşayım.

    Elazığ Valisi 200 dönüm araziyi sportif tesis yapılması için ayarlamış ve Bekir Yunus Uçar beyi arayarak motosiklet pisti önerisini getirdi.
    Bekir bey, Semih Temeltaşı, Murat Turna gidip yerinde araziye baktılar. Murat bey oturdu projesiyi çizdi. Arazinin yapısı nedeniyle, burada bir spormoto pisti olabilecek gibi görünüyor..
    Proje-görüşmeler-finansman konuları netleşince yapımına başlanacak ve Elazığ bir tesis kazanacak.
    Ve eminim ki bu ülke birkaç tane daha Oktay Dal kazanır.



    Ben şahsım adına bu konuda çok heyecanlıyım.
    Özellikle motorsporları açısından gelişmeye açık bölgelerde yapılacak tesisler, bu bölgelerdeki şehirin kulüpleri ve motosikletçileri tarafından değerlendirilecek ve yıllardır üvey evlat olan motosiklet olması gereken yere taşınacaktır.

    Söylemeden de geçemeyeceğim,
    Gaziantep ve Bursa ile Karadeniz bölgesi özellikle Samsun ve Trabzon kafama çok takılıyor.

    Özellikle Gaziantep' de her türlü malzeme var, işi "insan" olan ustalar da var, İnşallah hep beraber helvayı yapacağız.
    __________________
    Mehmet BİNLİ- ANKARA
    TMF İçin : mehmetbinli@tmf.org.tr
    Özel Konular İçin : mehmetbinli@gmail.com
    a2teker sitesindeki federasyon yetkilisi Mehmet Binli'nin mesajını dikkatle okursak birçok şeyin açıklaması var.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  3. #63
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Mehmet Binli'nin yazısı durumu açıklığa kavuşturuyor. Başlangıç için süpermoto/kros tarzı bir tesis çok daha mantıklı bir seçim olur.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  4. #64
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Mehmet Binli'nin açıklamasıyla nihayet konu anlam kazandı. Süpermoto pisti doğru bir tercih.

  5. #65
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    süpermoto değil spormoto diyor
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  6. #66
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM

  7. #67
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Reklam yapma birader, yönetime ayıp oluyor!
    Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

  8. #68
    serdar23_Bilgem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2006
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    BMW R 1200 GS Adventure
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bozuk plak gibi istatistiklere takıldım, çünkü istatistikler bireysel başarılardan çok daha fazlasını söylüyor.

    Pistin faydalı olacağına inanabilsem, kesinlikle desteklerim.

    Söylemek istediğimi anlatamadığımı düşünüyorum. "Elazığ kötü memleket, oraya hiçbir şey yapılmasın" demiyorum. Elazığ'ın geri kalmış bir yer olduğunu düşünmüyorum. Elazığ'a yatırım yapılmasın da demiyorum. Sadece Elazığ'da bu pisti kaldıracak bir motorsporları potansiyelinin olmadığını düşünüyorum. Ayrıca motosiklet pisti fabrika, okul, hastane, park, bahçe vb. gibi çok daha zaruri şeylerden çok çok sonra gelmeli.

    Elazığ'a düşman değilim, vatanın her köşesi eşittir, ancak böylesi bir yatırım için Elazığ yanlış seçim. Ek olarak, "İstanbul'a devlet bir üniversite daha yapsın" diyene de karşı çıkarım.
    Endişelerinin Elazığ karşıtlığından kaynaklanmadığının farkındayım.
    Umarım endişelerinde haklı çıkmazsın, demekten başka yapacak bir şey yok şu anda.
    Gönül ne gezi ister, ne dernek şahane;

    Gönül iki kalıcı dost ister, motosiklet bahane.

  9. #69

    Üyelik
    12 Ağustos 2011
    Şu foruma memleketim hakkında ufacık bir fikri olmadan yazan çizenler için üye oldum.
    Cahillikte sınır tanımayan arkadaş sanki malatya çok büyük bir yermiş gibi oraya yapılabilir demesi gerçekten ne kadar bilgi sahibini gösteriyor.
    Malatya 2010 nüfusu 467 bin ken Elazığ nüfusu: 400 bindir fark nerede ben istanbulda yaşıyorum ve iki şehride çok iyi biliyorum.
    Bunu geçtim azıcık haritas bilgisi olan bir zat bölge kalbinin Elazığ olduğunu rahatlıkla görür. Tabi herşeyin başı eğitim.
    Elazığ bu tür bir yatırımı her haliyle hakediyor. Bu ülkede arkadaşın mantığıyla bakarsak Antalyada haketmiyor arkadaşım herşeyin İstanbula yapılması lazım.
    Benim memleketimin insanlarının sosyal projeler istemesi lüks oluyor değilmi, böyle küçük beyinleri muhattap bile almak gerekmiyor ama neyse.
    Davos denen kasaba her yıl Dünya Ekonomik Forumu na ev sahipliği yapıyor size göre bunun orada olmaması gerek.

    www.wowturkey.com adlı internet sitesinde 165 başlıkta Elazığın tanıtımını yapıyoruz. Buyrun gelin ilimizi inceleyin.

    Oturduğunuz yerden klavyeden sallamayın lütfen. Birşey yapılacaksa İstanbul a yapılsın Antalyanın rakamları ne ki.
    Böyle bir mantıkla ülkenin hiçbir köşesi gelişmez sosyalleşmez her ilimize farklı bir spor branşında tesis kazandırılsa fenamı olur.
    Biz bu işi düşünmüş konuyu gerekli mercilerce görüşmüşüz. Sizin gibilere tesisin rantabl olup olmadığını tartışmak bile düşmez.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)