Arkadaşlar bi önceki yazımda da belirttiğim gibi bizler tüketici olarak bazı haklara sahibiz.Yukardaki yazımda bir link verdim,motorun garanti kapsamı dahilinde ne gibi haklarımız olduğunu belirtebilmek için.Ama linki tıklamaya,resmi kaydetmeye...vs. üşenen yada bilmeyen arkadaşlar için buraya tekrar yazmak istedim;
Her motorun GARANTİ BELGESİ'nde yazar!!!
GARANTİ ŞARTLARI
1- Garanti süresi,malın teslim tarihinden başlar ve 2 yıldır.
2- Malın bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı firmamızın garantisi kapsamındadır.
3- Malın garanti süresi içersinde arızalanması durumunda,tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür.Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna,servis istasyonu olmaması durumunda malın satıcı,bayi,acentesi,temsilciliği,ithalatçısına bildirimtarihinden başlar.Sanayi malını atızasını 5 iş günü içersinde giderilmemesi halinde ithalatçı ,malın tamiri tamamlanıncaya kadar,benzer öezlliklere sahip başka bir sanayi malını tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.
4-
Malın garanti süresi içerisinde,gerek malzeme,gerek işçilik,gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde,işçilik masrafı,değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamiri yapılacaktır.5- Malın;
Malın;
Teslim tarihinden itibaren garanti süresi içersinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı ikiden fazla tekrarlaması veya farklı arızaların dörtten fazla ortaya çıkması sonucu,maldan yararlanamamanın süreklilik kazanması,
Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
Servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı,bayi,acentesi,temsilciliği,ithalatçısı,dü zenleyeceği raporla,arızanın tamirinin mümkün bulunmadığını belirtmesi durumunda
ÜCRETSİZ OLARAK DEĞİŞTİRME İŞLEMİ YAPILACAKTIR.
6- Malın Kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arzalar garanti kapsamı dışındadır.
7- Garanti belgesi ile ilgili olarak çıkabilecek sorunlar için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetinin Korunması Genel Müdürlüğü'e başvurulabilir.
Evet arkadaşlar biz bu malı alırken satıcı ve bizim aramızda bu anlaşma taahhüt edilir.Yani satıcı ve ben bunları kabul ettiğim için bu malı alırım.Yok adam derse ki bana şu madde geçerisizdir;o zaman alsın kendi kullansın malını.Bu maddelerde dikkat edilmesi gereken husus şudur sevgili dostum;5.madde senin mağdurluğunu tam anlamıyla anlatmaktadır.Servise götürdüğünde bilmem ne dişlisinin kırıldığını sana 2 kere söylemişler ve hiç bir hakları olmadığı halde (4.maddeye itafen) senden para almışlar.Şu an yasalar önünde haklısın ve sonuna kadar hakkını aramalısın.Yoksa bütün motosiklet sürücüleri bu gibi durumlardan ötürü motor binmekten soğuyacaklar.Hakkını aramaya başladığın andan itibaren motosiklet.net ailesi olarak senin destekciniz.Saygılar.