Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Honda XL 600 Transalp veya muadili Enduro için Yardım/Öneri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    21 Şubat 2010
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sakız işine ne diyon abicim
    tabiiki bmw kullananları öylece sınıflandırmak abes, bir kısım kullanıcı öyle bir intiba bıraktı bende, sürç-ü lisanımız affola
    sağlamlık ve kaabiliyette 1150gs'yi pek methederler.
    eheuehuheuhe cok guldum buna ee sakız ısı sımdı soyle ..bazen boğazım ağrır gıbı olur da sesım kısılır gıbı olursa çiğniyorum ..cunku ıyı gelıyor meslek ıcabı ama oyle cakkıdı cakkıdı değil ilaç kullanıyormuscasına evde sakın sakın adam gıbı yoksa ben de sevmem .. hatta bazen boğasım gelıyor ama bunlar konu dısı yahu

    tamam ıste senın sorunu cozduk hocam sımdıkı sıkıntı temız bır ta bulmak sana ...o yuzden arada konu dısı muhabbet edıyoruz ..oh oh bır motorcu daha endurocu oldu cok guzel cok guzel


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

  3. #43
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı makın adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250 mct ve transalp xl650v yi birlikte kullanıyorum. emin ol, eğer devamlı uzun yol gitmeyeceksen bu iki motorun yakıtları birbirleriyle hiç aynı seviyede değil. özellikle şehir içinde farkı ciğerlerine kadar hissedeceksin. ama ama ama 250 mct den sonra transalp'e (namı diyar saltanat kayığı) binipte kendini verdin mi yollara diyeceğin tek şey, "bırak yaksın be kakkını veriyo kerata"

    en önemlisi de temiz bir transalp alırsan bizim o 250mct formunda yazdığımız, okuduğumuz problem ve sıkıntılarımızı bırak en ufak bir sorun dahi yaşamazsın ve yolda kalmazsın. yağı,suyu ve benzini varsa devam.

    kısacası doğru tercihle doğru yoldasın.(tabiki benim fikrim).
    Orası kesin canım..Yok jant teli kırıldı, yok arka dişli değiştirelim..
    Bu tip mevzulara gireceğimi hiç sanmıyorum tabi..
    Bakalım, kısmet

    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    son cümleden yırtarız belki iyi halden
    montu hasretle bekliyorum. 23 nisan gibi gelir alırım gönlüme yatarsa

    bu mesajın kurtarıcısıda şu olsun;
    aşağıdaki sitede yakıt tüketimleride verilmiş. karşılaştırma için bakılabilir. ne derece doğru değerler bilemiyorum.
    http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...nda_xl650v.htm

    beygir gücü,tork, yakıt tüketimi, yükseklik vesair özellikleri karşılaştırmak için iyi bir site.
    inceleyelim bakalım...

  4. #44
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Valla ben araziye girip hoplayip ziplayacak olsam 600 cc civarini geçmemeye ozen gosteririm dogrusu.
    Bu nedenle son nokta konusuna katilmiyorum.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #45

    Üyelik
    21 Şubat 2010
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla ben araziye girip hoplayip ziplayacak olsam 600 cc civarini geçmemeye ozen gosteririm dogrusu.
    Bu nedenle son nokta konusuna katilmiyorum.
    aahh ahhh hoplama zıplama konusuna girersek ağlarım ama ben bi special ister gönül hoplamalık

  6. #46

  7. #47

  8. #48
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla ben araziye girip hoplayip ziplayacak olsam 600 cc civarini geçmemeye ozen gosteririm dogrusu.
    Bu nedenle son nokta konusuna katilmiyorum.
    son nokta derken?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:44 ----------

    Alıntı makın adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyide hocam bu ilanlardan 5 ve 9 uncu hariç diğerlerinin hepsi satılmış.
    Fikir veriyor yahu

  9. #49
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    son nokta derken?
    Fatih'in 1200 muhabbetine karsilik yazdim ben onu.
    Senin gözünü TA burumus yazilanlara soyle bakip geçiyon.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  10. #50

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı makın adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyide hocam bu ilanlardan 5 ve 9 uncu hariç diğerlerinin hepsi satılmış.
    Alınması değil karşılaştırma açısından attım.

  11. #51
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    http://www.motorcyclespecs.co.za/

    siteyi incele bak soracam en hafifi hangisi en güçlüsü hangisi!
    motokros yapacakmısın muhterem?
    coq ağırlıktan bahsediyor.
    hacim büyüdükçe ağırlık ve arazi kaabiliyeti azalıyor haliyle.

    coq usta şuna bi bak hele, lokum gibi 128 kilo 600cc
    http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...r600r%2098.htm
    akü yok, marş motoru yok, radyatör yok, aksiyon var
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  12. #52
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fatih'in 1200 muhabbetine karsilik yazdim ben onu.
    Senin gözünü TA burumus yazilanlara soyle bakip geçiyon.
    Ahahah vallahi gece gece doğru tespitlerinle beni korkutuyorsunuz efenim

    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.motorcyclespecs.co.za/

    siteyi incele bak soracam en hafifi hangisi en güçlüsü hangisi!
    motokros yapacakmısın muhterem?
    coq ağırlıktan bahsediyor sanırım.
    inceleyceğima ma motocross yok..Orası kesin..Sadece kaba mıcırlı yol, şose yol, hafif çamurlu yol var
    Tam enduro yani

  13. #53
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Arkadaşlar birinci elden Transalp XL650V kullanıcısı olarak şu tüketim konusuna bir açıklık getireyim:

    Motoru alalı yaklaşık 1500 km oldu. Hemen hemen tüm benzin alımlarımda 100 km'deki tüketime göre hesap yaptım.

    Benzin tüketimi sürücüye ve yol koşullarına göre çok değişen bir konu. Ben vitesli motor konusunda kendimi acemi sayıyorum, bu yüzden özellikle ilk başlarda motoru yeterince verimli kullanamamış olabilirim. Yani belki gereğinden fazla yaktırmışımdır. Bilemiyorum...

    Benim tespit ettiğim değerler şunlar:
    * %60 otoban/şehirlerarası + %30 köy yolları + %10 şehir içi diyebileceğim bir güzergahta 4,9 yaktı.

    * %40 şehirlerarası + %20 köy yolu + %20 offroad + %10 şehir içi diyebileceğim bir güzergahta 5,5 yaktı.

    * %70 otoban + %30 eğitim pisti (bol miktarda frenaj, rölantide bekleme, ani hızlanma) şeklinde bir ortamda 7,1 yaktı.

    * Şehir içinde genelde kısa mesafelerde kullandığımda 6 - 6,2 civarında yakıyor. 6,5'u geçtiğine hiç rastlamadım.

    * Bugün Osbourne ile ufak çaplı bir gezi yaptık. Yol ıslak olduğundan ve bazı bilmediğimiz yollara girdiğimizden normal tempodan ağır gittik. Tahminime göre bu tempoda 4,5 ile 4,8 civarı yakmıştır. Çünkü normal seyir hızından daha yavaş bir tempoydu.

    Ben kendimi hala acemi bir sürücü olarak görüyorum. Tutup 10 bin devirlere falan vurdurmuyorum. Genelde 4500 devirde vites atarım. Yol yokuş aşağı ise 4000'de de attığım olur. Sabit süratte seyir devrim 3000-4000 arasıdır. Bu devir aralığı TA için sanırım en ekonomik aralık.

    TA 100 km/s süratte düz yolda yaklaşık 4500 devir çevirir. Bundan sonra da gayet rahat hızlanıyor. Ama sürat yükseldikçe hem devir yükseliyor, hem de rüzgar direnci artıyor. 130 km/s sabit süratte bir otoban yolculuğu büyük ihtimalle 6 lt civarında yaktıracaktır. Bunu daha yukarılara tırmandırırsanız yakıt da katlanarak artabilir (ben denemedim, bilmiyorum).

    Köy yolları, stabilize yollar gibi ortamlarda zaten 50-60 km/s normal hızlardır. Bu ortamlarda da 5,5 lt'nin üzerine uğraşsanız da çıkaramazsınız gibime geliyor.

    TA'nın en büyük eksikliği ne diye soracak olursanız, bence 6. vitesin olmayışıdır. 6. vites olsaydı yüksek süratlerde ciddi bir yakıt ekonomisi sağlayabilirdi. Ek olarak: 130'un üzerinde uzun süreli sürüşler planlıyorsanız, zaten almayın enduro falan. Sport touring falan var o işler için.

    Son sözün ne derseniz, "yesin içsin helal olsun aslanıma" derim. TA aldım diye bir gün bile pişman olmadım.
    Ağır metal insanı...

  14. #54
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fatih'in 1200 muhabbetine karsilik yazdim ben onu.
    Senin gözünü TA burumus yazilanlara soyle bakip geçiyon.
    sorma üstad, bu muhterem aşık olmuş
    elinde kadeh, önünde trans alp resimleri, fonda nejat alp şarkıları, biz ne desek nafile
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  15. #55
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı emrello adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar birinci elden Transalp XL650V kullanıcısı olarak şu tüketim konusuna bir açıklık getireyim:

    Motoru alalı yaklaşık 1500 km oldu. Hemen hemen tüm benzin alımlarımda 100 km'deki tüketime göre hesap yaptım.

    Benzin tüketimi sürücüye ve yol koşullarına göre çok değişen bir konu. Ben vitesli motor konusunda kendimi acemi sayıyorum, bu yüzden özellikle ilk başlarda motoru yeterince verimli kullanamamış olabilirim. Yani belki gereğinden fazla yaktırmışımdır. Bilemiyorum...

    Benim tespit ettiğim değerler şunlar:
    * %60 otoban/şehirlerarası + %30 köy yolları + %10 şehir içi diyebileceğim bir güzergahta 4,9 yaktı.

    * %40 şehirlerarası + %20 köy yolu + %20 offroad + %10 şehir içi diyebileceğim bir güzergahta 5,5 yaktı.

    * %70 otoban + %30 eğitim pisti (bol miktarda frenaj, rölantide bekleme, ani hızlanma) şeklinde bir ortamda 7,1 yaktı.

    * Şehir içinde genelde kısa mesafelerde kullandığımda 6 - 6,2 civarında yakıyor. 6,5'u geçtiğine hiç rastlamadım.

    * Bugün Osbourne ile ufak çaplı bir gezi yaptık. Yol ıslak olduğundan ve bazı bilmediğimiz yollara girdiğimizden normal tempodan ağır gittik. Tahminime göre bu tempoda 4,5 ile 4,8 civarı yakmıştır. Çünkü normal seyir hızından daha yavaş bir tempoydu.

    Ben kendimi hala acemi bir sürücü olarak görüyorum. Tutup 10 bin devirlere falan vurdurmuyorum. Genelde 4500 devirde vites atarım. Yol yokuş aşağı ise 4000'de de attığım olur. Sabit süratte seyir devrim 3000-4000 arasıdır. Bu devir aralığı TA için sanırım en ekonomik aralık.

    TA 100 km/s süratte düz yolda yaklaşık 4500 devir çevirir. Bundan sonra da gayet rahat hızlanıyor. Ama sürat yükseldikçe hem devir yükseliyor, hem de rüzgar direnci artıyor. 130 km/s sabit süratte bir otoban yolculuğu büyük ihtimalle 6 lt civarında yaktıracaktır. Bunu daha yukarılara tırmandırırsanız yakıt da katlanarak artabilir (ben denemedim, bilmiyorum).

    Köy yolları, stabilize yollar gibi ortamlarda zaten 50-60 km/s normal hızlardır. Bu ortamlarda da 5,5 lt'nin üzerine uğraşsanız da çıkaramazsınız gibime geliyor.

    TA'nın en büyük eksikliği ne diye soracak olursanız, bence 6. vitesin olmayışıdır. 6. vites olsaydı yüksek süratlerde ciddi bir yakıt ekonomisi sağlayabilirdi. Ek olarak: 130'un üzerinde uzun süreli sürüşler planlıyorsanız, zaten almayın enduro falan. Sport touring falan var o işler için.

    Son sözün ne derseniz, "yesin içsin helal olsun aslanıma" derim. TA aldım diye bir gün bile pişman olmadım.
    Budur.....

  16. #56
    makın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xl650v honda transalp
    hocam birde belki faydası olur xl600v transalplere üretildiği bazı yıllarda modifikasyonlar gelmiş. Bunlarada dikkat edersen faydası olur.

    1991: önceki modellerinde kampana olan arka fren değiştirilerek disk fren kullanılmaya başlanmış
    1994: eski kare far camı değiştirilerek yeni şeklini almış
    1996: yeni 34 mm carburetor ler ve yeni elektronik ateşleme sistemi kullanılmaya başlanmış
    1997: önceki modellerinde tek disk olan ön fren modifiye edilmiş ve çift diskli ön fren kullanılmaya başlanmış
    2000: model xl650v olarak komple değiştirilmiş.

    ben önemli olduğunu düşünüyorum.
    kaynak: http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Transalp

  17. #57
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    coq usta şuna bi bak hele, lokum gibi 128 kilo 600cc
    http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...r600r%2098.htm
    akü yok, marş motoru yok, radyatör yok, aksiyon var


    Badem valla badem.
    De bu adama yaramaz.
    Simdi bu asfaltta da gidecek,arasirada patika gorup dalacak.
    Mantar falan toplayip, kaynanasina götürecek.
    Sonra beli agriycak.
    Sonra isi bilenlerden, oraya girdiginde ayaga kalkip kullanmasi gerektigini ogrenecek.
    Ulem madem ayakta gitcektik, belediye otobusune binerdik deyip homurdancak.
    Ama en onemlisi en sonunda çamuru kesfedecek.
    Iste o zaman olanlar olacak.
    Kerem Akın bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #58
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorma üstad, bu muhterem aşık olmuş
    elinde kadeh, önünde trans alp resimleri, fonda nejat alp şarkıları, biz ne desek nafile
    Odada gizli kamera mı var yav?

  19. #59
    makın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xl650v honda transalp
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alınması değil karşılaştırma açısından attım.
    pardon hocam msj. geçte olsa alınmıştır.

  20. #60
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı makın adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam birde belki faydası olur xl600v transalplere üretildiği bazı yıllarda modifikasyonlar gelmiş. Bunlarada dikkat edersen faydası olur.

    1991: önceki modellerinde kampana olan arka fren değiştirilerek disk fren kullanılmaya başlanmış
    1994: eski kare far camı değiştirilerek yeni şeklini almış
    1996: yeni 34 mm carburetor ler ve yeni elektronik ateşleme sistemi kullanılmaya başlanmış
    1997: önceki modellerinde tek disk olan ön fren modifiye edilmiş ve çift diskli ön fren kullanılmaya başlanmış
    2000: model xl650v olarak komple değiştirilmiş.

    ben önemli olduğunu düşünüyorum.
    kaynak: http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Transalp
    Çok iyi oldu bubilgiler gerçekten

    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Badem valla badem.
    De bu adama yaramaz.
    Simdi bu asfaltta da gidecek,arasirada patika gorup dalacak.
    Mantar falan toplayip, kaynanasina götürecek.
    Sonra beli agriycak.
    Sonra isi bilenlerden, oraya girdiginde ayaga kalkip kullanmasi gerektigini ogrenecek.
    Ulem madem ayakta gitcektik, belediye otobusune binerdik deyip homurdancak.
    Ama en onemlisi en sonunda çamuru kesfedecek.
    Iste o zaman olanlar olacak.
    Sen benim allahın çinli cruiserıyla nasıl gittiğimi Emrelloya sor bi
    Benim mct ye enduro olmayı öğreteli 5000 km geçti









    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler