Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

İlk Kazam

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    magicboy135 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    1957 r50
    arkadaşlar motorumu yeni aldım ve az önce ilk düşüşümü yaptım. yokuş yukarı bir yerde durmam gerekti, frenlememi yaptım, durdum, ayaklarımı yere koydum, ayaklığı açamadan(solda) motor sağa doğru yatmaya başladı motoru taşıyamadım ve yavaş yavaş sağa doğru slow motion bir şekilde üstüme düştü :( Allahtan ayağımda koruyucu çizme vardı altında kalan ayağıma bir şey olmadı ama moralim çok bozuldu, etraftan insanlar geldi yardım edip motoru kaldırdık, motoru kontrol ettim ve hiç birşey yoktu, sanırım yavaş düştüğü için.

    Peki arkadaşlar yokuş yukarı duruş, kalkış ve parkı nasıl yapmalıyım bilgi verirseniz çok sevinirim. teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zamisli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer - HD Sportster 883 C
    ben şahsen yokuş yukarı agir bi motorla durmayı denemezdim . tabi yokuşa göre degişir .. birazdan ustalar yazar fikirlerini
    http://www.akilli.tv/video/453769/Harley-Davidson-883-custom-ista.aspx

  3. #3
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Geçmiş olsun.

    Ben daha çok düz bir yer aramayı tercih ediyorum.

    Yokuş yukarı park edeceksem motoru viteste bırakıyorum, kontağı ön freni bırakmadan motor durdurma düğmesinden kapatıyorum, debriyajı bırakıyorum. Motordan yavaşça indikten sonra duruma göre ön freni de kalın bir lastikle devreye alıyorum.

    Yokuşta manevra yapmam gerekiyorsa motorun ağırlığını yokuş yukarı tarafa veriyorum.

    Kalkışta sol ayak yerde, sağ ayak frende. Motor öne hamle yapınca ayağı frenden çek. Gideceğin yere bakmayı unutma, motorun devrileceği yere bakarsan motor devriliyor. :(

    Bu tür şeyler oluyor, fazla takma kafana. Koruma demirleri bu iş için. Yalnız en önemli kısım motor düşüyorsa bırak düşsün, sen teması kes. Kendini kurtarmaya bak.

    Tekrar geçmiş olsun.
    Ağır metal insanı...

  4. #4
    magicboy135 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    1957 r50
    çok teşekkür ederim emrello. 'freni kalın bir lastikle devreye alıyorum' derken paket lastiği gibi birşeyle sürekli basılı haldemi oluyor ben öyle anladım? bir de durduğumda gidonu hafiften sağa doğru çevirmiştim onun da bi etkisi olurmu?

  5. #5
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    geçmiş olsun...
    unutma!!! : DÜŞMEYEN MOTORCU YOKTUR, HENÜZ DÜŞMEMİŞ MOTORCU VARDIR...

    Emrello gerekenleri yazmış zaten, ben üzerine pek bir şey yazmayı gereksiz görüyorum. ancak işin aslı şu ki, asış mesele gitmek değil, DURABİLMEKTİR.

    o yüzeden, hızın bittiği yere kadar ayağını yere koymayı sürekli dene. her zaman her şeyi dene. hatta düşme ve kaza videoları seyret bol bol. o vakit hataları daha net görebiliyorsun.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  6. #6
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Alıntı magicboy135 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok teşekkür ederim emrello. 'freni kalın bir lastikle devreye alıyorum' derken paket lastiği gibi birşeyle sürekli basılı haldemi oluyor ben öyle anladım? bir de durduğumda gidonu hafiften sağa doğru çevirmiştim onun da bi etkisi olurmu?
    Evet bildiğin paket lastiği ama bayağı kalın olanı. Yaklaşık yarım cm kalınlığında ve 5 cm çapında kalın paket lastiği. Kırtasiyelerde var. Her türlü işi görüyor bunlar. Yola çıkarken yanımda birkaç tane mutlaka bulunur. Bunu iki kat yapıp ön frene taktın mı motor hayatta hareket etmez kolay kolay. Devirdiğin zaman kaldırırken de yararı olur; tekerleğin kaymasını engeller.

    Motorun tam konumunu bilmediğim için gidonu sağa çevirmenle ilgili bir şey diyemeyeceğim.
    Ağır metal insanı...

  7. #7
    magicboy135 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    1957 r50
    peki bunun yani frenin sürekli basılı kalmasının bir zararı olur mu mekanik olarak?

  8. #8
    Aragorn78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Cok gecmis olsun, yeni aldigin motorun yere yatmasi gercekten moral bozucu. Bende sifir km motorumu daha ilk haftasinda (acemilik de var tabii) yag seviyesine bakiyim diye ayagi kapatip saga sola yatiriyorken bi tarafa fazla yatti aynen slow motion yatti yere tutamadim. Nasi tutamadim diye sasirmistim. 175kg yu kaldirabilecek olsam halterci olurdum zaten ) bununla gecmis olsun

  9. #9
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Alıntı magicboy135 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki bunun yani frenin sürekli basılı kalmasının bir zararı olur mu mekanik olarak?
    Mekanik olarak arabanın el frenini çekmekle çok fazla bir farkı yok. Tabii ki hidrolik basıncı bir miktar arttırıyorsun ama zaten anormal bir baskı uygulamana gerek yok. Lastik elciği hafifçe çekse yeter.

    Freni bu konumda günlerce tutmayacağını varsayarak bir zararı olmaz gibime geliyor. Zaten fuardaki bazı motorlarda da benzer şekilde ön tekeri kilitlemişlerdi.

    Ama teknik konularda daha bilgili arkadaşların da belki diyecekleri vardır.
    Ağır metal insanı...

  10. #10

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Yokuş yukarı arka fren maneti olmadığı için(mühendisler düşünememiş) mecbur ön fren sıkılır arka frene ayakla basmak zor olur,ön fren sıkılı teker kayar durur,düşersin. Geçmiş olsun.

  11. #11
    magicboy135 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    1957 r50
    çok teşekkür ederim arkadaşlar beni aydınlattınız gerçekten sağ olun.

  12. #12
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı magicboy135 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar motorumu yeni aldım ve az önce ilk düşüşümü yaptım. yokuş yukarı bir yerde durmam gerekti, frenlememi yaptım, durdum, ayaklarımı yere koydum, ayaklığı açamadan(solda) motor sağa doğru yatmaya başladı motoru taşıyamadım ve yavaş yavaş sağa doğru slow motion bir şekilde üstüme düştü :( Allahtan ayağımda koruyucu çizme vardı altında kalan ayağıma bir şey olmadı ama moralim çok bozuldu, etraftan insanlar geldi yardım edip motoru kaldırdık, motoru kontrol ettim ve hiç birşey yoktu, sanırım yavaş düştüğü için.

    Peki arkadaşlar yokuş yukarı duruş, kalkış ve parkı nasıl yapmalıyım bilgi verirseniz çok sevinirim. teşekkürler.
    Geçmiş olsun..

    Hepsini okumanı salık veririm: http://donald.hypermart.net/Teori/Cover.htm

  13. #13
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    geçmiş olsun.....
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  14. #14
    Birkannn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul
    Bole seyler hepimizin basina gelir bende bi gun trafikte gsx 600 f ile aynisini yaptim nasi oldu anlamadim bir anda beraberce dustuk Gecmis olsun ALLAH beterinden saklasin
    Milli mücadelelere şahsî hırs değil, milli ideal, milli onur sebep olmuştur.
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  15. #15
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    Alıntı emrello adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Yokuş yukarı park edeceksem motoru viteste bırakıyorum, kontağı ön freni bırakmadan motor durdurma düğmesinden kapatıyorum, debriyajı bırakıyorum.

    Yokuşta manevra yapmam gerekiyorsa motorun ağırlığını yokuş yukarı tarafa veriyorum.

    Kalkışta sol ayak yerde, sağ ayak frende. Motor öne hamle yapınca ayağı frenden çek. Gideceğin yere bakmayı unutma, motorun devrileceği yere bakarsan motor devriliyor. :(

    Bu tür şeyler oluyor, fazla takma kafana. Koruma demirleri bu iş için. Yalnız en önemli kısım motor düşüyorsa bırak düşsün, sen teması kes. Kendini kurtarmaya bak.
    bir kere daha okunsun diye

    arkadaş sana ileri sürüş dersi almanı tavsiye ediyorum, istanbul da ben vespa academy'den aldım, hiç sürmüşlüğüm yoktu, bir kaç ay içinde tükkan tayfasıyla supermotomla şehirlerarası yollarda bulmuştum kendimi eğitimi tavsiye ederim, birisinden temel doğruları ilk başta öğrenmek gerek ki yanlışlarla dolu bir motorculuk hayatın olmasın ...

  16. #16
    magicboy135 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    1957 r50
    Alıntı polo34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir kere daha okunsun diye

    arkadaş sana ileri sürüş dersi almanı tavsiye ediyorum, istanbul da ben vespa academy'den aldım, hiç sürmüşlüğüm yoktu, bir kaç ay içinde tükkan tayfasıyla supermotomla şehirlerarası yollarda bulmuştum kendimi eğitimi tavsiye ederim, birisinden temel doğruları ilk başta öğrenmek gerek ki yanlışlarla dolu bir motorculuk hayatın olmasın ...
    Haklısınız , acemi olduğumu biliyorum ve bunun farkındayım, en kısa zamanda ders alacağım. Ayrıca şöyle bir video buldum düşen motoru kaldırmak için benim gibi acemiler mutlaka izlemeli
    http://www.youtube.com/watch?v=pPjYweKeiLk

  17. #17
    mstf_gnc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    Esenyurt/İst
    Motosikleti
    Asya motor elegant 150
    Dikkatimi çekmiştir bir motorcu genelde ya binerken yada inerken düşüyor :D

  18. #18

    Üyelik
    22 Ağustos 2009
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Kawasaki ER6-F
    Yokuş yukarı dururken sadece ön fren hiç bir işe yaramaz arkadaşlar. Üstelik motosikletiniz büyük ve ağır ise. Yokuşlarda dururken ön fren ile beraber mutlaka arka frene de basın.

    Sadece arka frene bassanız bile motosikletin yapısından dolayı kaymaz. Tekrar yazıyorum kaymaz.

    Sadece yokuşlarda değil, düz zeminlerde de mutlaka motosikletinizi viteste bırakın. Viteste bıraktıktan sonrada bir kaç cm lik boşluğu aldıktan sonra yan ayağı açın. Motosiklet ilgi çeken bir alet gelin bakan olur. Yada yurdumda okuz den bol ne var sağından solundan gelir aynasına çarpar elciğe dokunur. Eğer motosikletiniz viteste olmazsa çok kolay devrilir.

    Ayna olayını kendimden biliyorum kaçkere başıma geldi. Motosikletimi park ediyorum, geri geldiğimde aynanın biri yamuk duruyor. Okuz çok memlekette. Sizinde başınıza gelebilir. Tedbiri elden bırakmayın.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:22 ----------

    Alıntı magicboy135 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısınız , acemi olduğumu biliyorum ve bunun farkındayım, en kısa zamanda ders alacağım. Ayrıca şöyle bir video buldum düşen motoru kaldırmak için benim gibi acemiler mutlaka izlemeli
    http://www.youtube.com/watch?v=pPjYweKeiLk
    Devrilen motosikleti kaldırmak aslında çok kolay önemli olan nasıl kaldıracağını bilmektir. Motosikleti kaldırmanın birkaç püf noktası vardır. Tabi birazda kas gücüne. Ama önemli olan püf noktalardır. Sadece güç kullanarak kendinizi sakatlayabilirsiniz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:28 ----------

    Yada hiç bir şey yapamıyorsanız. Motosikletinizin yanına yüz üstü yatın. mutlaka birileri sizi görüp yardıma gelir. Sizde "Abi bir el atalımda kaldıralım şu aleti" diyebilirsiz. :D

  19. #19
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Dün gece benimde başıma geldi boyle birsey yer yamur bir zeminde sehpaya aldım ama ayaklardan biri tasa biri yumsak zemine geldi. Yumşak zeminde olan battı tabı batınca batan tarafa dogru motor yattı. Nerdeyse yan yatıyordu kıl payı kurtardım. birde arka lastik inmiş sanirim dönüşlerde yalpalıyor. Dengemi kaybedecektim nerdeyse.
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  20. #20

    Üyelik
    03 Kasım 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    VStrom-DL650
    Geçmiş olsun ama ilk kazam deyince korktum.Motosiklet iki tekerli bir alet olunca durur pozisyonda düşme olasılıgı çok fazla.bende motorumu yeni aldığımda ayağımı koyduğum yere dikkat etmeyince ayağımı dengesiz bastığım için motoru devirmiştim.
    Sana bişey olmadıktan sonra gerisi sorun değil.
    Park etme konusuna gelince eğer motoru dik bir yere park ediyosanız motorun önü yukarı doğru şekilde park edin ve tabiiki vitesde bırakın.
    Geçmiş olsun tekrar...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler