Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

İlk Kazam

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    siyahatmaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul-Üsküdar
    Motosikleti
    SYM HD 200 EVO
    Geçmiş olsun. Bir ihtimal şu olabilir ayrıcada; seleye oturduğun zaman ayak tabanlarının tam yere oturması lazım. Eğer tam yere basmıyorsa özellikle yokuş yukarı veya aşağı durma durumlarında düşürme ihtimalin olabilir. Durduğun zaman da ayaklarının pozisyonu tam yanda olmalı, biraz önde veya arkada olursa yine düşürme olabilir. Bazen de durduğumuz yerde sağa veya sola meyil varsa o tarafa doğru motor çekeceğinden buna da dikkat etmek gerekir.
    Yollar size, sizler Allah'a emanet.....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    20 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    yokki :(
    Geçmiş olsun. Umarım ilk ve son olur

  3. #23
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    geçmiş olsun.........
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  4. #24
    barış52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2010
    Şehir
    ordu
    Motosikleti
    HD Softail Breakout
    geçmiş olsun, kaza kazadır ama keşke bütün kazalarımız böyle hafif olsa

  5. #25
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Boşu boşuma " önce düşük cc de tecrübe edinin sonra büyük motor alın" demiyoruz. O motor acemi motoru değildir, hatanın bedelini ağır ödetir. Neyse geçmiş olsun.

  6. #26
    slamdunk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul (Çanakkale)
    Motosikleti
    Mondial X-Treme Supermoto 250
    Ben tam yazacakken siyahatmaca yazmak istediğim konuya değinmiş. Genellikle herkesde bir heybetli motor hevesi var nedense. Hatta kendi motosikletinde ayakları yere değmezken arkadaşına "O motor ne öyle altında bisiklet gibi kalmış" diye dalga geçenlere bolca rastlanıyor.

    Her ne kadar F650 endurolar içinde alçak koltuğa sahip bir model olsa da sonuçta yeni başlayan biri için ağır bir motosiklet. Özellikle de ayaklarının ucuyla yere basan yeni başlayan bir motorcu içi fazla ağır bir motosiklet.

    Forumda her zaman küçük cc motosikletle başlanması önerilir. Aslında hem küçük cc hem de hafif bir motosiklet olmalı. Genel olarak küçük cc motosikletler hafif de oldukları için ağırlıklarından pek bahsedilmez.

    Tecrübe arttıkça kullanıcı gerek güçlü bir motor ile gerekse ağırlığı ile başa çıkmayı öğrenir. Ama bana göre yine de insanın ayaklarının yere bastığı motosikleti tercih etmesi en güzelidir.

  7. #27
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Alıntı speirs adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Yokuş yukarı dururken sadece ön fren hiç bir işe yaramaz arkadaşlar. Üstelik motosikletiniz büyük ve ağır ise. Yokuşlarda dururken ön fren ile beraber mutlaka arka frene de basın.

    Sadece arka frene bassanız bile motosikletin yapısından dolayı kaymaz. Tekrar yazıyorum kaymaz.


    Önemli bir ayrıntı. Yokuş yukarı dururken arka frene basmak gerekir.
    Ön fren işe yaramaz; ön tekere ağırlık binmediği için, teker kilitlenmiş halde geri geri kayar ve düşersiniz.

    Geçmiş olsun dileklerimle, en kısa zamanda eğitim almanızı tavsiye ediyorum. Bu ve benzeri pek çok ayrıntıyı, trafiğe kapalı alanda deneyip-görerek öğreniyorsunuz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:40 ----------

    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yokuş yukarı arka fren maneti olmadığı için(mühendisler düşünememiş) mecbur ön fren sıkılır arka frene ayakla basmak zor olur,ön fren sıkılı teker kayar durur,düşersin. Geçmiş olsun.
    durmadan önce vitesi bire alırsın,
    sol elin debriyajda, sağ ayağın frende, sol ayağın yerde durursun. hiç de zor olmaz.

  8. #28
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Ya aslında kendi aramızda bir terim kullanımı benimsesek de, bu devirme durumlarına kaza demesek...

    İki teker bu, durduğu yerde dengesi bozuluyor devriliyor. Can sıkıcı olsa da, bazen maddi hasarlı olsa da "kaza" terimi biraz ağır kaçıyor.

    Gelin bu durumlara "ilk devirmem/yatırmam" diyelim mesela.
    Ağır metal insanı...

  9. #29
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Gecmiş olsun. Zamanla tecrube kazanırsın. Omenli olan sınırlarını bilmek ve ona gore davranmaktır.
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  10. #30

    Üyelik
    06 Ocak 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 FAZER8 ABS
    geçmiş olsun dostum.
    Kararlı olan her şey, şartlara rağmen doğar...

    Nietzsche

  11. #31

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    durmadan önce vitesi bire alırsın,
    sol elin debriyajda, sağ ayağın frende, sol ayağın yerde durursun. hiç de zor olmaz.
    Ben de sol elimle debriyaja basıp,ayağımı frene koymadan,2 ayağım yere basar halde,artçımla geri geri 15 mt ön tekerler kilitli vaziyette sürüklenip yatırdım motorumu,tecrübeliyimdir.

  12. #32
    TORAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200 ie
    Geçmiş olsun arkadaşım umarım bir daha böyle tatsızlık yaşamazsın.

  13. #33
    emocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    Geçmiş olsun

    Ben frenleme dışındaki bir durumdan bahsedeyim :

    Yokuş yukarı veya aşağı bir yolda eğer ki durmanız gerekiyorsa motosikletinizi herzaman yola paralel tutun. Yola nekadar açılı durursanız devirme ihtimaliniz okadar yükselir.
    Dik bir yokuşta yola doksan derece açıyla yani yolu dik birşekilde kesecek şekilde durduğunuzu farzedin. bu durumda bir ayağınız yere değerken diğer ayağınız boşta kalacaktır. Beyniniz de aslında motor dik duruyorken yine de eğri durduğunuzu zannedecektir. ve iki ayağınızıda aynı şekilde yere basma ihtiyacı duyacaksınız ve işte kaçınılmaz son motoru devireceksiniz.

    Bu aşağıda gördüğünüz düz zeminde normal duruş


    Bu ise Yokuş ta yokuşa dik duruncaki riskli durum

  14. #34
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Alıntı emocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun

    Ben frenleme dışındaki bir durumdan bahsedeyim :

    Yokuş yukarı veya aşağı bir yolda eğer ki durmanız gerekiyorsa motosikletinizi herzaman yola paralel tutun. Yola nekadar açılı durursanız devirme ihtimaliniz okadar yükselir.
    Dik bir yokuşta yola doksan derece açıyla yani yolu dik birşekilde kesecek şekilde durduğunuzu farzedin. bu durumda bir ayağınız yere değerken diğer ayağınız boşta kalacaktır. Beyniniz de aslında motor dik duruyorken yine de eğri durduğunuzu zannedecektir. ve iki ayağınızıda aynı şekilde yere basma ihtiyacı duyacaksınız ve işte kaçınılmaz son motoru devireceksiniz.

    Bu aşağıda gördüğünüz düz zeminde normal duruş


    Bu ise Yokuş ta yokuşa dik duruncaki riskli durum
    Evet, bu gibi durumlarda tipik motosiklet kullanımını unutup "yokuşta yolu kesen sürüş" moduna geçmek lazım. Yani ağırlığı yokuş yukarı tarafa vererek manevrayı gidonla yapmak (motoru fazla yatırmadan). Yazması kolay ama yapmasının kolay olduğunu söyleyemem. En azından benim gibi bir acemi için...

    Belki daha tecrübeli arkadaşlar daha teknik bir şekilde anlatabilirler bu durumu.
    Ağır metal insanı...

  15. #35

    Üyelik
    21 Şubat 2010
    tecrube edınmelisin .. eğer bundan once dusuk kılolu bır makına kullanmadıysan normaldir. hıc bozma moralini .. ancak tehlıkenın farkına varmıssındır sanırım . eğitim almanı tavsıye ederım .. he pahalı gelırse .. tenha bır zamanda dustugun yokusta calısmanı tavsıye ederım . yıne cık o yokusa parket sehpaya ala sonra tekrar calıstır hareket et .. yanı o yokusta antrenman yap. faydası olacaktır ... ama bozma moralını uzerıne bındığımız aletın doğal pozısyonu yerde yatan pozısyonudur tekbasına ayakta duramaz ki . bırakırsan düser .. yanı motorunu yatırdıgın zaman uzulme sınırlenme ... bu herzaman olabılecek bır durum ... yeterkı sana bırsey olmasın ayağına eline . gerısı hıc onemlı değil unutma geçmişolsun ...

  16. #36
    magicboy135 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    1957 r50
    faydalı bilgileriniz için teşekkür ederim arkadaşlar, hepsini dört gözle okuyorum sağ olun.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler