motor vitesteyken stop edermi ki?benzin bile bitse yavaşça düşer motor çekişten.hee eğer sen 200 le giderken debriyajı sıkıp 6 dan 2 ye atarsan bu sıradada motor stop ederse artık Allah ne yazdıysa =)))
Yolun sürtünme katsayısına ve lastiklerin yapışmasına kalmış bir durum,pütürlü stabilize bir yol ise kilitlemeyebilir de.
Motosiklete ilk binişimde 80 km/h ile seyir halinde iken Cgl'nin döner şanzımanı nedeniyle 5'den 1'e atma becerisini gösterdim, bundan başka da ne tecrübe ettim ne de böyle bir olay olduğunu duymadım.
Ama arabada 4 teker yere bastığından genelde de 2 tekerden tahrik olan bir alettir,kilitlenmez,kompresyonla yavaşlar.
Amaaa vites 6. vitesde değil de 3. vitesde 200km/h hızda stop ettiğini düşünürsek kesinlikle kilitlenir.
Bu arada Alman kardeşlerimizin kaliteli fikirlerini öğrenmek isterim.
Ewet arkadaslar..
Yorumlar icin tesekkürler..
ilk dikkatimi ceken..
Alman forumunda bu soruya 13 günde 32 cevap verilmis.. Burada 24 saatte gecmisiz onlari..
ikinci dikkatimi ceken..
Burada tam olarak cok kisi sormamis nasil stop ediyor motor..
Alman forumunda ilk sorulan soru bu.. Benzin mi bitti ateslemedemi bir sorun var yoksa kilitledimi?
Motor kilitleyince stop etmezmi???
Ama buradada cok kisinin yazdigi gibi benzin biterse yada elektrikte sorun olursa korkmayin arka teker kilitlemez..
Link bu.. Biraz asagilarda baska bir elemanin kettenschutz (zincirkoruma) kopup bir sekilde arka tekeri kilitlemis.. Resimde koymus eleman. Teker tükenmis.. Zincirkoruma diye yazdim türkcesi tam ne deniyor bilmiyorum..
http://www.motorradonline24.de/mo24f...otor-aus-geht/
Simdi onlarin yazdiklarini size aktarayim azicik..
------------------------------------------------
Naja, wenn er nur ausgeht, sollte er ja ganz "normal" bremsen....anders könnte es sein, wenn es ein Motorschaden ist, und die Kolben das fressen anfangen, aber das wurde bestimt hier schon mal diskutiert *sucht*
Na ja, eger sadece stop ederse gayet normal fren yapmasi gerekir..
Ama motor hasar gördüyse ve pistonlar yemeye basladiysa ozaman baska türlü olabilir. ama bu burada konusulmustur garanti. arayin..
--------------------------------------------------
Ich denke auch: Kommt drauf an, WARUM sie ausgeht.
Denn wenn unterwegs der Sprit ausgeht (was ja auch bedeutet: Motor geht aus), passiert ja auch nix spektakuläres. Das Motorrad rollt einfach aus. Also Spritzufuhr und Zündung eher unbedenklich.
Wenn dagegen der Motor einen Schaden hat und schlagartig steht (irgendwas machanisches gebrochen und verklemmt), sollte das Hinterrad schlagartig stehen. Von "Ausbrechen" des Hinterrades sollte dann keine Rede sein...
Bende aynisini düsünüyorum. Motor neden stop ediyor..
Eger yolda benzin biterse(motor stop eder) heyecanli birsey olmaz. Motor yürümeye devam eder. Benzin ve elektrikte sorun olrsa korkulacak birsey yok..
Ama eger motor ariza görürse ve ani bir sekilde durursa(mekanik bir ariza yada kirilmis birsey) arka tekerin ani bir sekilde durmasi demektir. Arka tekerin izinden cikmasini konusmamiza gerek yok ozaman.
--------------------------------------------
(bu cevap bir yukaridakine)
In d e m Fall wird das Hinterrad aber auch nicht "stillstehen" und "Spurhalten" bis zum Stillstand!
Man wird aber doch wohl die Kupplung ziehen können!
Böyle bir durumda arka tekerlek durana kadar rahat durmaz ve izinde durmaz.
Ama debriyaji cekebilirsiniz.
----------------------------------------------
Das halte ich für eher unwahrscheinlich. Wenn der Motor aus geht fehlt nur der Vortrieb und die Maschine rollt einfach aus.
Was anderes wäre es wenn der Motor fest geht oder aus irgendwelchen Gründen blockiert
Ben buna pek imkan vermiyorum.. Eger motor sadece stop ederse sadece ilerlemek icin gücümüz yok olur. Motor ausrollen yapar..
(Ausrollen in türkcesi nasil deniyor bilmiyorum.. Hani motoru bosa alirsiniz yada gazi kesersiniz ama motor yoluna devam eder durana kadar.. Bu olay yani)
Ama motor kilitlenirse yada herhangi bir sebepten bloke ederse is degisir..
-------------------------------------------------
Dann dürfte man auch nicht das Gas ganz weg nehmen. Dummen Geschwätz, sonst nichts
Ozaman yolda gazida kesmememiz gerkir..Aptalca bir konusma, baska birsey degil...
------------------------------------------------------
Simdilik bukadar.. Eger isterseniz ötekileride tercüme etmeye calisirim..
---------------------------------------------
Benim farkina vardigim sey su..
Adamlar bizden dahami bilgili acaba..Sanmiyorum
Yada bilmeyenler bizdeki gibi yazayim birseylerde ne olursa olsun demiyorlarmi?
Cünki buradada cok tanidigim kisiler var..
Scooter i bozulunca tamirhaneye hemen.. Bir civatasini sökmemis adam daha..
Cok basit seyler icin tamirhaneye hemen..
Kendin yapsana diyorum. Okadar basit..
Cevap Ben anlamam
---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:10 ----------
Sahi sunuda belirteyim..
Bu forum a yazanlar genelde motor sürücüsü..
Kimse alinmasin scooter ler icin özel bir bölüm var bu forumda.. Onlar motor degil yani..
Burada kimse scooter i motordan saymiyor genelde.. Bu böyle..
Bunlarin icinde bende varim.. Burada kimse scooter lere selam vermez..
Sadece motorlara selam verilir.. Ve bunada kimse alinmaz..
Hatta bu forumda böyle bir topic acilmisti..
Neden scooter lere selam verilmiyor diye..
Bulursam buraya aktaririm.
Neden verilmiyormus..
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
Hımm Benm motorum 200 km/h hıza ulaşamayacağı için konu açıldığında büyük cc' li abilerimin yorumlarını yazmalarını beklemiştim ama tahminlerim doğru yöndeymiş sewindm ve bu almanların cevaplarınıda sabırsızlıkla bekliyordum tercümelerini okuyunca şaşırdım bizim yorumlarımız daha güzel geldi bana
Güzel bi topic' ti her zaman böyle eğitici öğretici topic' ler olsa keşke paylaşım için tşkler ...
He bu arada scooter(cı)' lara neden garezi varmış bunların ...
Debriyaj diye birşey var!
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
200 ile değil de 120 ile giderken motor stop etti. Kompresöre bindiği için hızla yayaşlamaya başladı. Akan trafikte sağ şeride geçmeye fırsatım oldu. Debriyaja basarak sağ şeritte durdum. Marşa bastım motor çalıştı. Neden durduğunu anlamadım. Akabinda aşırı hızlanmadan sağ şeritte yola devam ettim.
Motorda mekanik arıza yoksa 200 km hızda stop etmekle teker bloke olmaz, mortor kopresöre biner ve yavaşlamaya başlar. Bu durumda debriyajla aşırı yavaşlama kontrol edilerek sağ şeride geçmeye çalşmak gerek. Zaten 200'le gittiğiniz için birkaç küçük istisna dışında sağınız boş olacaktır. Bu arada yeniden marşa basarak çalıştırmak denenebilir.
130 ile giderken motor birden gaz kesti, Benzin bitti herhalde diyip o hızda rezerve aldım ama marşa basmama rağmen almadı, debriyajı kavrayıp en sağa çektim... Debriyajı çekip yaptım bunu ama frende yapmasam devam edecekti.. Burada sorun şu arka tekerleği kitleyecek bir problemse debriyajı sıkmak farketmez... Bu arka tekerleğin kilitlenmeyip, motorun ateşleme sisteminin durması ile ilgili açıklamayı giderir bence...
Arka tekerlek kilitleyip freneja başlarsa ne olur? Böyle bir durum başımıza gelirse, benim mantığım derki: kilitlenen arka tekerliğin frenleme gücüne paralel ön fren yapabilmek ve olabildiğince manevra yapmaktan kaçınmak, yani sağa doğru manevra yapmayın, düz bir çizgide durmaya çalışın... Tabi bu söylediğim çok hızlı akan bir trafiğin olmadığı durumda, en önemli şey can güvenliğiniz çünkü, 150 km hızda arka freni kilitleyip ön fren yardımı ile durmanın videoları vardı sanırım bu sitede de gösterilmişti... Ön freni kilitlemeye eş değerde kullanabilirsek dururuz diye tahmin ediyorum...
Bunun tam tersini gv650 topiğinden bir arkadaş yaşamıştı, yüksek hızda iken gidon civataları kırılmış ve gidonu elinde kalmıştı, ama güvenli durmayı başarmıştı... İşte ben böyle bir durumda ne yapabilirim asıl onu merak ediyorum...
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
benn yolda giderken benzin bittiğinde eğer yokuş yukarı değilsem hiç debriyajı sıkmadan reserveye alıorm.Çünkü motor o konumda çalışmaya devam edio.Tekerlekler döndüğü için hareket enerjisini kullanarak motor çalışıo oluo.Bir süre sonra reserveden sipariş ettiğim benzin damlacığı karbüratöre bayram havası yaratınca gidona sarılıp yoluma devam ediorm. Yani ben 120 km/h saati geçemiorm ama şunu biliorm ki tekerlekleriniz dönmeye devam edioyr ve motorunuz ile tekerleklerin arasını debriyajla bozmadıysanız stop etmesinin imkanı yok...
Bir defasında 140 ile giderken röle arızası sebebi ile motor durdu. Arka tekerlek filan kitlenmedi. " N'oluyoz lan ?" diye bir süre şaşkın göstergelere baktım ama onlar da tamamen sönmüştü. Bir defa da yanlışlıkla sağ elim acil motor durdurma düğmesine bastım, yine motor durdu, yine tekerlek kilitlenmedi..
Ya hocam ah şu okul bitse de, biz de senin şu hayali hastane gibi bir yere zorunlu göreve gitsek öyle bir hastaneye düşeceksek 200 de motoru kitlemeye değer ama ne yazık ki yurdum hastanelerini düşününce hayal standardım bile düşüyo kusura bakma Remzi_39 muhabbetin içine ... bodoslama daldık
Size birkac yorum daha yazayim..
--------------------------------------------
Solang der Motor keine mechanischen Schäden hat die das Drehen des Hinterrades verhindern, rollt man nur aus.
Motorun arka tekerinin dönmesini önlemiyecek mekanik bir hata olmassa motor yürümeye devam eder..
-------------------------------------------
man(n) braucht doch nur ein wenig logisch denken können und dann erklärt sich das doch von selbst..................
ausser man versteht von einem möp überhaupt nix.
Holger
insanin biraz logisch (türkcesi ney bunun yahu? logisch=logik mi oluyor.. normal düsünmek gibi birsey) düsündükten sonra hersey kendiliginden ortaya cikiyor...
Yada insanin motordan hicbirsey anlamamasi gerek..
Holger
----------------------------------------------
Yorumlariniz icin tesekkürler
Mekanik bir ariza olmadikca hersey ok..
Ama olursa bol bol dua etmek gerek durana kadar...
Benim isim zor ozaman usta..
Yandim ben..
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
logisch veya logic her ikisi de mantık demektir.
(türkcesi ney bunun yahu? logisch=logik mi oluyor.. normal düsünmek gibi birsey)
İngilizce'de Logic,mantıklı-mantıken olarak geçiyor.
logisch=mantikli
logik=mantik
yahu bu neden dün aklima gelmediki?
sanirim son ictigim bira kötüydü dün
Bu son biralar nedense hep kötü oluyor...
Artik son birayi icmeyecegim...
ismarlayip icmeden geri dökücem...
Nedense son biralar hep kötü..
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
çok yararlı bi başlık olmuş kanımca , hangi hızda olursa olsun motor stop ederse debriyaja basmak şart gibi , 200 km/h stop ederse bi çok insan karşıdan beyaz ışığı görecektir
Selamlar,
Saatte 200 ile giderken değil ama 80 ile giderken başıma geldi bu durum. Fakat benim arka teker kitlemedi. Daha önceden de stop ettiğinden ve motorun hızı düşmesin diye bende debriyaja bastım. Benim amacım motorun hızı düşmeden zaten yakın olan evime kadar hızı muhafaza etmekti.
Benim tekerin kitlemesinin sebebinin motorun türü gereği (cruiser) arka tekere binen yükün daha fazla olması ve benim 4. veya 5.viteste olmam olduğunu düşünüyorum.
Konu ile ucundan ilgisi var diye yazıyorum. Ben de bayır aşağı 1 vitesle inerken(eve az kalmıştı vede bayır bayağı dik idi) meraktan acil stop düğmesine bastım ama motor stop etmedi, ne zamanki teker durma noktasına geldi o zaman stop etti. Belki bizim motorla alakalı birşeydir. Başka zamanda denemedim.
Şimdi ise o bayırda genelde debriyaj çekili olarak gidiyorum.(Eve az kaldıya, benzinden tasarruf edeceğiz, tövbe tövbe )
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)