Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

200 km/h da motor istop ederse?????

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    31 Ekim 2009
    Şehir
    sakarya, istanbul
    Motosikleti
    gt250comet

    nolur acep 3 numaralı power düğmesini bi arkadaş deneme amaçlı kapatabilir mi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    motor vitesteyken stop edermi ki?benzin bile bitse yavaşça düşer motor çekişten.hee eğer sen 200 le giderken debriyajı sıkıp 6 dan 2 ye atarsan bu sıradada motor stop ederse artık Allah ne yazdıysa =)))

  3. #43

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Yolun sürtünme katsayısına ve lastiklerin yapışmasına kalmış bir durum,pütürlü stabilize bir yol ise kilitlemeyebilir de.

    Motosiklete ilk binişimde 80 km/h ile seyir halinde iken Cgl'nin döner şanzımanı nedeniyle 5'den 1'e atma becerisini gösterdim, bundan başka da ne tecrübe ettim ne de böyle bir olay olduğunu duymadım.

    Ama arabada 4 teker yere bastığından genelde de 2 tekerden tahrik olan bir alettir,kilitlenmez,kompresyonla yavaşlar.

    Amaaa vites 6. vitesde değil de 3. vitesde 200km/h hızda stop ettiğini düşünürsek kesinlikle kilitlenir.

    Bu arada Alman kardeşlerimizin kaliteli fikirlerini öğrenmek isterim.

  4. #44
    fullthrottle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2008
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Burgman 650 Executive / Snow Owl
    Alıntı remzi_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu soruya sadece ?? kisi cevap yazmis alaman forumunda..
    Bakalim bizde ne olucak..
    ee?? almanlar ne demis? kesin biz 4'le carpmisizdir onlari..
    Wildgoose Rider - Transalp 650

  5. #45
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Ewet arkadaslar..
    Yorumlar icin tesekkürler..
    ilk dikkatimi ceken..
    Alman forumunda bu soruya 13 günde 32 cevap verilmis.. Burada 24 saatte gecmisiz onlari..

    ikinci dikkatimi ceken..
    Burada tam olarak cok kisi sormamis nasil stop ediyor motor..
    Alman forumunda ilk sorulan soru bu.. Benzin mi bitti ateslemedemi bir sorun var yoksa kilitledimi?
    Motor kilitleyince stop etmezmi???
    Ama buradada cok kisinin yazdigi gibi benzin biterse yada elektrikte sorun olursa korkmayin arka teker kilitlemez..

    Link bu.. Biraz asagilarda baska bir elemanin kettenschutz (zincirkoruma) kopup bir sekilde arka tekeri kilitlemis.. Resimde koymus eleman. Teker tükenmis.. Zincirkoruma diye yazdim türkcesi tam ne deniyor bilmiyorum..

    http://www.motorradonline24.de/mo24f...otor-aus-geht/

    Simdi onlarin yazdiklarini size aktarayim azicik..

    ------------------------------------------------

    Naja, wenn er nur ausgeht, sollte er ja ganz "normal" bremsen....anders könnte es sein, wenn es ein Motorschaden ist, und die Kolben das fressen anfangen, aber das wurde bestimt hier schon mal diskutiert *sucht*

    Na ja, eger sadece stop ederse gayet normal fren yapmasi gerekir..
    Ama motor hasar gördüyse ve pistonlar yemeye basladiysa ozaman baska türlü olabilir. ama bu burada konusulmustur garanti. arayin..

    --------------------------------------------------

    Ich denke auch: Kommt drauf an, WARUM sie ausgeht.

    Denn wenn unterwegs der Sprit ausgeht (was ja auch bedeutet: Motor geht aus), passiert ja auch nix spektakuläres. Das Motorrad rollt einfach aus. Also Spritzufuhr und Zündung eher unbedenklich.

    Wenn dagegen der Motor einen Schaden hat und schlagartig steht (irgendwas machanisches gebrochen und verklemmt), sollte das Hinterrad schlagartig stehen. Von "Ausbrechen" des Hinterrades sollte dann keine Rede sein...

    Bende aynisini düsünüyorum. Motor neden stop ediyor..

    Eger yolda benzin biterse(motor stop eder) heyecanli birsey olmaz. Motor yürümeye devam eder. Benzin ve elektrikte sorun olrsa korkulacak birsey yok..

    Ama eger motor ariza görürse ve ani bir sekilde durursa(mekanik bir ariza yada kirilmis birsey) arka tekerin ani bir sekilde durmasi demektir. Arka tekerin izinden cikmasini konusmamiza gerek yok ozaman.

    --------------------------------------------
    (bu cevap bir yukaridakine)

    In d e m Fall wird das Hinterrad aber auch nicht "stillstehen" und "Spurhalten" bis zum Stillstand!

    Man wird aber doch wohl die Kupplung ziehen können!

    Böyle bir durumda arka tekerlek durana kadar rahat durmaz ve izinde durmaz.
    Ama debriyaji cekebilirsiniz.

    ----------------------------------------------

    Das halte ich für eher unwahrscheinlich. Wenn der Motor aus geht fehlt nur der Vortrieb und die Maschine rollt einfach aus.
    Was anderes wäre es wenn der Motor fest geht oder aus irgendwelchen Gründen blockiert

    Ben buna pek imkan vermiyorum.. Eger motor sadece stop ederse sadece ilerlemek icin gücümüz yok olur. Motor ausrollen yapar..
    (Ausrollen in türkcesi nasil deniyor bilmiyorum.. Hani motoru bosa alirsiniz yada gazi kesersiniz ama motor yoluna devam eder durana kadar.. Bu olay yani)
    Ama motor kilitlenirse yada herhangi bir sebepten bloke ederse is degisir..

    -------------------------------------------------

    Dann dürfte man auch nicht das Gas ganz weg nehmen. Dummen Geschwätz, sonst nichts

    Ozaman yolda gazida kesmememiz gerkir..Aptalca bir konusma, baska birsey degil...

    ------------------------------------------------------

    Simdilik bukadar.. Eger isterseniz ötekileride tercüme etmeye calisirim..

    ---------------------------------------------

    Benim farkina vardigim sey su..
    Adamlar bizden dahami bilgili acaba..Sanmiyorum
    Yada bilmeyenler bizdeki gibi yazayim birseylerde ne olursa olsun demiyorlarmi?
    Cünki buradada cok tanidigim kisiler var..
    Scooter i bozulunca tamirhaneye hemen.. Bir civatasini sökmemis adam daha..
    Cok basit seyler icin tamirhaneye hemen..
    Kendin yapsana diyorum. Okadar basit..
    Cevap Ben anlamam

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:10 ----------

    Sahi sunuda belirteyim..
    Bu forum a yazanlar genelde motor sürücüsü..
    Kimse alinmasin scooter ler icin özel bir bölüm var bu forumda.. Onlar motor degil yani..
    Burada kimse scooter i motordan saymiyor genelde.. Bu böyle..
    Bunlarin icinde bende varim.. Burada kimse scooter lere selam vermez..
    Sadece motorlara selam verilir.. Ve bunada kimse alinmaz..
    Hatta bu forumda böyle bir topic acilmisti..
    Neden scooter lere selam verilmiyor diye..
    Bulursam buraya aktaririm.
    Neden verilmiyormus..
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  6. #46
    106GT! - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    16 Fireblade SP Repsol...
    Hımm Benm motorum 200 km/h hıza ulaşamayacağı için konu açıldığında büyük cc' li abilerimin yorumlarını yazmalarını beklemiştim ama tahminlerim doğru yöndeymiş sewindm ve bu almanların cevaplarınıda sabırsızlıkla bekliyordum tercümelerini okuyunca şaşırdım bizim yorumlarımız daha güzel geldi bana

    Güzel bi topic' ti her zaman böyle eğitici öğretici topic' ler olsa keşke paylaşım için tşkler ...

    He bu arada scooter(cı)' lara neden garezi varmış bunların ...

  7. #47
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    Debriyaj diye birşey var!
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  8. #48

    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    200 ile değil de 120 ile giderken motor stop etti. Kompresöre bindiği için hızla yayaşlamaya başladı. Akan trafikte sağ şeride geçmeye fırsatım oldu. Debriyaja basarak sağ şeritte durdum. Marşa bastım motor çalıştı. Neden durduğunu anlamadım. Akabinda aşırı hızlanmadan sağ şeritte yola devam ettim.

    Motorda mekanik arıza yoksa 200 km hızda stop etmekle teker bloke olmaz, mortor kopresöre biner ve yavaşlamaya başlar. Bu durumda debriyajla aşırı yavaşlama kontrol edilerek sağ şeride geçmeye çalşmak gerek. Zaten 200'le gittiğiniz için birkaç küçük istisna dışında sağınız boş olacaktır. Bu arada yeniden marşa basarak çalıştırmak denenebilir.

  9. #49
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    130 ile giderken motor birden gaz kesti, Benzin bitti herhalde diyip o hızda rezerve aldım ama marşa basmama rağmen almadı, debriyajı kavrayıp en sağa çektim... Debriyajı çekip yaptım bunu ama frende yapmasam devam edecekti.. Burada sorun şu arka tekerleği kitleyecek bir problemse debriyajı sıkmak farketmez... Bu arka tekerleğin kilitlenmeyip, motorun ateşleme sisteminin durması ile ilgili açıklamayı giderir bence...

    Arka tekerlek kilitleyip freneja başlarsa ne olur? Böyle bir durum başımıza gelirse, benim mantığım derki: kilitlenen arka tekerliğin frenleme gücüne paralel ön fren yapabilmek ve olabildiğince manevra yapmaktan kaçınmak, yani sağa doğru manevra yapmayın, düz bir çizgide durmaya çalışın... Tabi bu söylediğim çok hızlı akan bir trafiğin olmadığı durumda, en önemli şey can güvenliğiniz çünkü, 150 km hızda arka freni kilitleyip ön fren yardımı ile durmanın videoları vardı sanırım bu sitede de gösterilmişti... Ön freni kilitlemeye eş değerde kullanabilirsek dururuz diye tahmin ediyorum...

    Bunun tam tersini gv650 topiğinden bir arkadaş yaşamıştı, yüksek hızda iken gidon civataları kırılmış ve gidonu elinde kalmıştı, ama güvenli durmayı başarmıştı... İşte ben böyle bir durumda ne yapabilirim asıl onu merak ediyorum...
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  10. #50
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Alıntı Serk21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor vitesteyken stop edermi ki?benzin bile bitse yavaşça düşer motor çekişten.hee eğer sen 200 le giderken debriyajı sıkıp 6 dan 2 ye atarsan bu sıradada motor stop ederse artık Allah ne yazdıysa =)))
    vay be bende almanlar gibi soru sormuşum =) yaşadığım içinde biliyorum motoru servsiten aldıgımda adam benzin baglantılarını takmamış ana yolda kaldım =) hiç bi aksilik olmuyor..

  11. #51
    -ibrahim- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2009
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    benn yolda giderken benzin bittiğinde eğer yokuş yukarı değilsem hiç debriyajı sıkmadan reserveye alıorm.Çünkü motor o konumda çalışmaya devam edio.Tekerlekler döndüğü için hareket enerjisini kullanarak motor çalışıo oluo.Bir süre sonra reserveden sipariş ettiğim benzin damlacığı karbüratöre bayram havası yaratınca gidona sarılıp yoluma devam ediorm. Yani ben 120 km/h saati geçemiorm ama şunu biliorm ki tekerlekleriniz dönmeye devam edioyr ve motorunuz ile tekerleklerin arasını debriyajla bozmadıysanız stop etmesinin imkanı yok...

  12. #52
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Bir defasında 140 ile giderken röle arızası sebebi ile motor durdu. Arka tekerlek filan kitlenmedi. " N'oluyoz lan ?" diye bir süre şaşkın göstergelere baktım ama onlar da tamamen sönmüştü. Bir defa da yanlışlıkla sağ elim acil motor durdurma düğmesine bastım, yine motor durdu, yine tekerlek kilitlenmedi..

  13. #53
    Dr.MZÇ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Suzuki DL650 + Hero Xpulse 200
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu arkadaslar.
    Ben çikip denemeye kalkmayin diye espri yollu su mesaji yazdim.



    Fakat ciddiye alinmis.
    Geçmis olsun mesaji gelip duruyor.
    Hastanelik falan degilim.


    Oylesine bir espriydi o.
    Hatta anlayin diye iyi kalpli hemsireye link verdim.
    Tiklayin bak ne çikacak?

    Bu arada geçmis olsun mesaji yollayan arkadaslarin mesaji bosa gitmis degil.
    Merak etmesinler, pist sezonu açilsin ben nasilsa bir sekilde patlarim.
    O zaman mesaj yollamazlar buna sayariz.
    Ya hocam ah şu okul bitse de, biz de senin şu hayali hastane gibi bir yere zorunlu göreve gitsek öyle bir hastaneye düşeceksek 200 de motoru kitlemeye değer ama ne yazık ki yurdum hastanelerini düşününce hayal standardım bile düşüyo kusura bakma Remzi_39 muhabbetin içine ... bodoslama daldık

  14. #54
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Size birkac yorum daha yazayim..

    --------------------------------------------

    Solang der Motor keine mechanischen Schäden hat die das Drehen des Hinterrades verhindern, rollt man nur aus.

    Motorun arka tekerinin dönmesini önlemiyecek mekanik bir hata olmassa motor yürümeye devam eder..

    -------------------------------------------

    man(n) braucht doch nur ein wenig logisch denken können und dann erklärt sich das doch von selbst..................
    ausser man versteht von einem möp überhaupt nix.
    Holger

    insanin biraz logisch (türkcesi ney bunun yahu? logisch=logik mi oluyor.. normal düsünmek gibi birsey) düsündükten sonra hersey kendiliginden ortaya cikiyor...
    Yada insanin motordan hicbirsey anlamamasi gerek..
    Holger


    ----------------------------------------------

    Yorumlariniz icin tesekkürler
    Mekanik bir ariza olmadikca hersey ok..
    Ama olursa bol bol dua etmek gerek durana kadar...
    Benim isim zor ozaman usta..
    Yandim ben..
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  15. #55
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    logisch veya logic her ikisi de mantık demektir.

  16. #56

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    (türkcesi ney bunun yahu? logisch=logik mi oluyor.. normal düsünmek gibi birsey)

    İngilizce'de Logic,mantıklı-mantıken olarak geçiyor.

  17. #57
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    logisch=mantikli
    logik=mantik

    yahu bu neden dün aklima gelmediki?
    sanirim son ictigim bira kötüydü dün
    Bu son biralar nedense hep kötü oluyor...
    Artik son birayi icmeyecegim...
    ismarlayip icmeden geri dökücem...
    Nedense son biralar hep kötü..
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  18. #58
    SilentScream - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2015 Yamaha MT-09 Tracer
    çok yararlı bi başlık olmuş kanımca , hangi hızda olursa olsun motor stop ederse debriyaja basmak şart gibi , 200 km/h stop ederse bi çok insan karşıdan beyaz ışığı görecektir

  19. #59
    Yasoe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2005
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Kawasaki EN500
    Selamlar,
    Saatte 200 ile giderken değil ama 80 ile giderken başıma geldi bu durum. Fakat benim arka teker kitlemedi. Daha önceden de stop ettiğinden ve motorun hızı düşmesin diye bende debriyaja bastım. Benim amacım motorun hızı düşmeden zaten yakın olan evime kadar hızı muhafaza etmekti.
    Benim tekerin kitlemesinin sebebinin motorun türü gereği (cruiser) arka tekere binen yükün daha fazla olması ve benim 4. veya 5.viteste olmam olduğunu düşünüyorum.

  20. #60

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Konu ile ucundan ilgisi var diye yazıyorum. Ben de bayır aşağı 1 vitesle inerken(eve az kalmıştı vede bayır bayağı dik idi) meraktan acil stop düğmesine bastım ama motor stop etmedi, ne zamanki teker durma noktasına geldi o zaman stop etti. Belki bizim motorla alakalı birşeydir. Başka zamanda denemedim.
    Şimdi ise o bayırda genelde debriyaj çekili olarak gidiyorum.(Eve az kaldıya, benzinden tasarruf edeceğiz, tövbe tövbe )
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler