kawasaki kle 500 uzun zamandır gözüme çarpan bir motosiklet.forumda çok fazla bilgi yok.bu motosiklet hakkında bilgisi olan arkadaşlar paylaşabilirler mi acaba?
kawasaki kle 500 uzun zamandır gözüme çarpan bir motosiklet.forumda çok fazla bilgi yok.bu motosiklet hakkında bilgisi olan arkadaşlar paylaşabilirler mi acaba?
Gözüne çok yaygın olmayan ama gerçekten çok "konforlu" bir enduro çarpıyor öyleyse. Asfaltta yola yapışmış gibi güven verici bir şekilde giden bir motosiklet. Bununla 90-95 km hızla gittiğimizi sanmaktayken ibrenin 140'ı gösterdiğini farkedince şok olmuştum. Bunlar çok minik artçı tecrübeleridir. Kullanıcıları var forumda ama online olup bu mesajını ne zaman farkederler bilmiyorum. Daha ayrıntılı bilgiler onlarda Avatarımda gördüğün KLE 500 bir akrabamındır ve onunla bu kadarcık tecrübem var sadece.
Comet sevdası bitti demek KLE alacaksan temizini modeli yüksek olanlarını tercih et. Farketmez ben altından kalkarım diyorsan gittiğim tamircide tüm yaz sezonu boyunca marş problemi yüzünden yatan bir KLE var.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
benim görünüş olarak çok hoşuma giden bir motor.benim dikkatimi çeken şu oldu bu motorla ilgili.enduro sevenlerin birçoğu bu motoru seçenekler arasına sokmuyor bile.buna ilave olarak olumlu yorum hiç almadım motorla ilgili.kullanısının azlığındanda kaynaklabilir belemiyorum
hayat şansa bırakılacak kadar uzun değil
şimdi herkes bi dursun benım arkadasım kullanmıstı benım servıste bı tane var falan gecelım bunları... ben bu motoru ıkı yıl kullandım almadan once ben de hıcbır yorum bulamadım yapılan yorumlar ıse hıc alakası olmayan adamların sacma yorumlarıydı... sımdı kendım kullandım ve sattım yanı halı hazırda kulllanmadıgım ıcın artık yorum yapabılırım cunku kendı kullandıgı makınayı övuyor dıyenler oluyo ... neyse
bu makina gercekten hakettıgı degerı gorememıs bır gizli yıldızdır... arazıde ve yolda cok rahat performansı gayet ıyı .. sen sakinsen sakin agresıfsen agresıf bı alettır...hıc bır problemle karsılasmadım bakımlarını yaptım ve o da bana baktı cok ıyı anlastık... e soracaksın neden sattın ... uzun yolda cok uzun yoldan bahsedıyorum bıraz yorucu..yanı bacağım uyusuyordu .. boyum uzun 1.85 belkı de ondan ama sehır ıcı ve arazıde aslanlar gıbıdır... ıkıncı eksı yanı motoruma aksesuar almaya bayılırım ancak kle nın bu konuda cok fazla aksesuarı yok hepco becker yan canta demırı ıcın de 3 ay beklemek zorunda kalmıstım... kavazakı sevısıne herkes laf eder servıstekılerle hıc bır sıkıntı yasamadım ancak cok onemlı parcalar orneğin karburator repaır kıt bıle yok sıparıs verıp bekliyosun... o konuda sıkıntın var ... es kaza bı dususte bıyerlerını kırarsan baya sıkıntı cekersın... onun dısında motoru tıkır tıkırdır on numaradır kı kawa muhendıslerı yıllardır degıstırmemıs ve bı kac modelde daha aynı motoru kullanmıslardır...sonracıgıma... karburatorlu olması enjeksıyonlulara gore fazla yakması ancak arazıde daha kolay tamır ımkanı demek...onun dısında aklıma bısey gelmıyo... bıraz daldan dala atladım ama kusura bakmayın ... uzun lafın kısası kle 500 orta sınıf bır endurodur ... sağlamdır ... baska aklına soru takılırsa sor ben anlatayım
Şu" arazide bozulduğunda karbüratörlü model daha iyidir" fikrine ben tamamen katılmıyorum,karbüratörü söküp takmak arazi şartlarında sıkıntılı olabilir ve karbüratör de öyle kolay bozulan bir aksam değil zaten.Ama uzun yolda bozulursa ve kullanıcı karbüratör söküp takmayı becerebiliyorsa sana kesinlikle katılırım.Advrider.com da himalayaların tepesinde africatwin'in karbüratörlerini söküp dağıtıp toplayanları görmüştüm.
Enduro motorlar için aksesuar üretimi oldukça sınırlı ve kesinlikle pahalı.
Motor sayısı az olunca yedekparça da sınırlı tabii ki.Hiç bir servis hiç bir bayi elinde bulundurmak istemiyor.
En basit plastik grenajlar bile( maliyeti 20-30 Tl yi geçmeyen plastikler) 500 cc ve üzeri endurolarda 300-500 milyon gibi deli paralarla satılıyor.
Sele yüksekliği nedir bu motorun ? 1.70 boyunda biri için mesela.
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
Eee geçin bunları diyorsun, da sen kendinde söylemişsin servis sıkıntısı var diye. Bu ne yaman çelişki demezler mi insana? Biz bu motoru kullanmadık diye doğru bilinen ve herkesce kabul görmüş eksi yönleri belirtemeyecek miyiz?
karburatorlu olması enjeksıyonlulara gore fazla yakması ancak arazıde daha kolay tamır ımkanı demek...
Asıl bunları geçelim hocam, arazide karbüratör niye bozulsun? Bozulunca kaç kişi söküp tamir edebilir.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
oha ben şu foruma geldiğimden beri transalp aşığı olarak biliyom seni yoksa kle'yemi döneceksin?
sele yüksekliginide 850mm olarak biliyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:02 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:47 AM ----------
heh bulmuşken teknik verilerini de vereyim;
TEKNİK ÖZELLİKLERİ:
Makine tipi : 4-zamanlı,su soğutmalı,çift silindir
Silindir hacmi : 498 cc
Silindir, çap x strok : 74 x 58 mm
Sıkıştırma oranı : 9.8:1
Sübap sistemi : dohc,8 sübap
Maksimum güç : 45 ps/8.300 rpm
Maksimum tork : 42.5 n.m (4.2 kgf.m)/7.500 rpm
Karburatör : keihin cvk 34 x 2
Ateşleme : dijital tcbı
Marş sistemi : elektrik
Şanzıman : 6 - vites
Şasi tipi : yüksek gerilimli çelik
Kaster / traıl : 27' / 105 mm
Süspansiyon ön : 41 mm teleskopik havalı çatal
Süspansiyon arka : nitrojen gaz şoklu uni-trak
Lastik ön / arka : 90/90-21 / 130/80-17
Fren ön : tek disk 300 mm,çift piston kaliper
Fren arka : tek disk 230 mm,tek piston kaliper
Tekerlek çalışması ön / arka : 220 / 200 mm
Boyutlar uxgxy : 2215 x 880 x 1270 mm
Aks açıklığı : 1500 mm
Sele yüksekliği : 850 mm
Yakıt kapasitesi : 15 lt
Kuru ağırlık : 181 kg
Birde kullanmış birinden şöyle bi alıntı yapayım belki faydası olur
"Öyle motor üstadı değilim ama dilim döndüğünce ilk göz ağrım, hala eski resimlerine baktığım, yolda gördükçe iç geçirdiğim KLE 500 hakkında ufak bir fikir vermeye çalışayım.
Sevenin çok sevdiği, sevmeyenin nedense sevmediği enduro yada funduro, fiyatı ve performansı orta halli bence ideal hobi motoru KLE 500.
180 kg ağırlığı ile pek hafif sayılmadığı için pek ilk motor olarak doğru seçim olmayabilir ama hem asfalatta hem arazide gitmem demeyen bir model. şehir içi ve arazi kullanımında pek kıvrak olmasada, arazi kullanımı açısından ağırlık merkezi (bence) biraz yüksek olsada; "ben hoplama zıplama bilmem kroscu değilimki, asfalattan racingler ile yarışmadan ama sağ şeride de mahkum olmadan, sağım solum tutulmadan giderim, istediğim yerdende toprak bir yola girer 2 çamur 1 dere keyifli keyifli gezerim" diyenlerin motoru.
Klasik hastalığı atkı zincirinin şakırtılı çalışması haricince benim bildiğim bir sıkıntısı olmayan, doğru usta doğru servis bulunduğu sürece ciddi problem çıkartacağını sanmadığım, vuruntusuz, vibrasyonsuz iki silindirli teknoloji harikası olmayan motoru, açıkcası KLR 650 ile bir iki tur attıktan sonra bana mercedes gibi gelmişti."
Hayır tabii ki TA dan vazgeçmedim, merak ettim sadece. Fiyat uygunsa düşünecektim Transalpimi alana kadar ama uygun değilmiş zaten.
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
sen comet i satmayınca ben de mecbur cbf 150 aldım.zaten comet bakarken de amacım enduroa geçiş yapmaktı.kle nin çift silindirli olması ve konuştuğum eski bir kullanıcısının tavsiyesi üzerine kle bakmaya başladım.Comet sevdası bitti demek KLE alacaksan temizini modeli yüksek olanlarını tercih et. Farketmez ben altından kalkarım diyorsan gittiğim tamircide tüm yaz sezonu boyunca marş problemi yüzünden yatan bir KLE var.
lukas bey ben dedım zaten eksık yonu dıye ... beni delirten sey herhangı bı konu herhangı bır motor ıcın hıc kullanmadıgı halde orneğın cok serı değil ya da ne bıleyım sacmasapan yorumlar yapanlar... bu konuda hemfıkırız zaten ayrıca enjeksıyon ve karburator mevzusu dağ basında hıc de asıl bunları gecelım denecek bısey değil.. tecrubeyle sabıttır emın olun.. olmaz ya arazıde bır enjeksıyon sıkıntısı sızı cok zor durumda bırakabılır. en azından karburator bı sekılde cozulebılır ve ayrıca ben gayet rahat sokup takabılıyorum ama enjeksıyonlulara gore bıraz daha fazla yakıyor bu da tercıh meselesı...yanı bana gore enduroysa karburatorlu, sambrellı lastıklı, tel jantlı, vs vs olmalıdır neyse konumuz bu değil...
servıs sıkıntılı ancak yanlıs hatırlamıosam ek olarak 20 euro gıbı bı ekstrayla sıparıs ettıgınız parca ıkı gun ıcınde bılmemne kargoyla elınıze gecıyo (kawa nın bıraz daha fazla para kazanma polıtıkası bence) ama gayet faydalı... zıra elde olmayan parcalar sıparısle hangı marka olursa olsun en erken 15 gun ya da 1 ayda gelıyor...
aklıma bı sey daha geldı eger artcıyla bıneceksen bıraz uzuleceksın cunku selesı bıraz kısa gıbı ben ve artcım zayıf olmamıza rağmen cok zorlanıyorduk..
bunların dısında son kez soylemelıyım kı turkıye de cok bılınmemesıne karsın kle aslanlar gıbı makınadır ve o fıyatlara alınabılecek en doğru makınadır
herkese selam, siteye yeni katıldım.ısmım serkan. bende ıkı aydır kle500 kullanıyorum.alırken endişelerım vardı ama aldıgım ıcın cok memnunum iyiki kle almısım.zaten teknik özelliklerinden yeterince bahsedilmiş.güc, hız ve ivmelenme konusunda 650 liklerden geri kalır bi yanı yok.en beğendigim ve rakipsiz olarak gördüğüm yanı ise süspansiyonları özelliklede ön süspansiyon.motoru antalyadan aldım.motoru aldıgım gün benzin 3,18 tl idi.km yi sıfırladım, kendi kapımın önüme geldigimde 490 km yi gosteriyodu.toplamda 110 tl lik benzin aldım.tahminen 10 tl si hala depodaydı.ben ilk hevesle motoru cok zorladım 120 den asagı düşmedim viraj gormedikce(virajlarda harika performanslı), en fazla 180 ne cıkabildim, sakin kullanımda cok daha az yakacaktır.sürücüye sundugu oturus pozisyonu ve kullanımı cok rahat.bu rahatlık yuzunden bazen sandıgınızdan daha yuksek hızlarda bulabılıyorsunuz kendinizi.iri cüssesine ragmen sehir ici kullanımda cok kıvrak bi motor.kötü yanları ıse, - artcı icin pek konforlu deil. - yuksek hızlarda ruzgar manyagı yapıyo sürücüsünü. simdilik aklıma gelenler bunlar. amma övdüm be motorumu ama bunlar dogru
Ben de kle 500 kullanıyorum. Hem de 92 model...makina çok güzel...aldım alır almaz 5000 km gezdim bir ay çalıştığım firma beni antalyaya gönderdi...
Baz olarak f650 ve transalpi alırsak.. Kle ikisinden de daha süratli.. F 650 nin kilosunu bilmiyorum ama 177 kilo kle...çok yakıyor mu benim kullandığım vbersiyonu 200 görebiliyor. 5 lt yakıyor evet 200 basar mı diye denersen 7 lt ye kadar çıkabilir ama bunu normal kullanımda yakan trasalpler varmışş...havalı ön ve sertlik ayarlı arka süspansiyon ile her yol koşulu ve kişiye özel . Süspansiyon..xt 600 ün girebildiği her yere girer çıkar dersem . Arazi performansı hakkında bilgi vermiş olurum..vibrasyon yok. Yok denecek kadar az felan değil. Yok..translapten biraz daha az konforlu sezonda trakya gezim var yine.. Virago 250 ile geçen sefer madara olmadım.. Bunla artık kral gibi giderim.....
suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)
arkadaşım ben halen kawasaki süren biri olarak söylüyorum ama kusura bakma bakma kesinlikle kawasaki bir motor alma
neden?
1 -) hiç bir şekilde yedek parça bulamıyorsun kawasaki z motor bu konuda çok pasif bir parça aldım ve 2 ayda geldi
2-) yedek parçaları inanamayacağın kadar pahalı çin motorlarında 2 ytl ye satılan perdon bana 75 euro 4+ kdv fiyata geldi
çıkma yedek parçalarını bile yarı fiyatına bulamıyorsun
3-) arızalandığı zaman motoru hiç bir şekilde orjinal parçası olmadan tamir ettiremiyorsun (çıkma parça çok denedim ve kesinlikle olmadı)
bende en500 var motor tamamen aynı motorum sapa sağlamken kullanmayı bilmeyen birine verdim bir kere hararet yaptırdı ve motoru hiçbir şekilde düzeltemiyorum
kawasaki 500 makine kullananların hepsine sor hepsi aynı cevabı verecektir
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
Hakkında nerdeyse hiç kötü yorum okumadığım,
makul seviyede yakıt tüketimi olan,
kawasaki olması nedeniyle parça sorunu olabilen ancak diğer modellere göre bu olasılığın daha az olacağını düşündüğüm, (EN500, GPZ500),
yol ağırlıklı olan fakat arazi kabiliyetleri de tatmin edici seviyede olan (funduro?), kesinlikle almak istediğim motosiklet.
kle nin arazi performansıda çok iyi, tabiki senin zapdedebildiğin oranda ;) kilon az boyun kısaysa araziye hiç yanaşma. parca fiyatı konusunda bir fikriniz olsun diye yazıyorum.kle 500 sol yan grenajını bekliyorum 3 aydır japonyadan gelecek diye. fiyatı 410 euro. masrafı kaza yaptığım karşı taraf ödüyo, yoksa ben hayatta o parayı vermezdim.
bi gaza bassam googlede arasan bulamazsın
2005 kle 500 nin bujisi tanesi 7,5 tl, yağ filtresi 20 tl, fren balataları ön 60 arka 60 tl, ön fren diski 160, arka fren diski 160 tl.(diskler yurt dışındaki siteden alınmıştır)- zincir regina 200 tl. sarf malzemeleri pekte fazla fiyatlı değil, granajlar tüm çin malı motorlar haricinde en pahalı olan parçalardır, tüm dünyada da böyledir. Düzgün bir şekilde bakımı yapılmış bir kle insan keyif veriyor en azından ben kullanmaktan keyif alıyorum 100 km.de 4,5 litre benzin harcıyor bu normal kullanımda bu kadar
MUTLU OLAMIYORSAN BAHANE ÜRETME, KAFANI DEĞİŞTİRMEYİ DENE..
OTOPSİCİ SENİN MOTORUNUN DERDİ TAM OLRAK NE BEN SANA GENEL ARIZALARINI YAZIYORUM HANGİSİ BAŞINA GELDİYSE BELİRT
MARŞ BENDİKSİ 1 DEFA TEKLEDİ YEDEĞİNİ ALDIM SAKLIYORUM TAKMAYA GEREK KALMADI AMA ÇOK CİNSİM NAPARSIN
EGZANTRİK ZİNCİRİNDEN SES GELİYORDU(İDARE EDERDİ) EGZANTRİK ZİNCİR + GERGİ ALDIM. SÖKTÜK GERGİ BOZULMUŞ ZİNCİR SAĞLAMMIŞ. BU OPERASYONDAN DA ZİNCİR ARTTI ELİMDE
GENELDE HARARET YAPICA DEVİRDAİM KEÇESİNİ BOZAR MOTOR YAĞINA SU KARIŞTIRIR... ÇÖZÜM KEÇE DEĞİŞECEK.. BENİM BAŞIMA HİÇ GELMEDİ AMA 50K KİLOMETRE CİVARINDA DEĞİŞTİRMEKTE FAYDA VAR.. SANKİ SENİN DERDİN DE BU GİBİ GELDİ BANA.
YUKARDA SAYDIĞIM 2 BAKIM HARİÇ YAĞ ANTİFİRİZ BENZİN GEZİYORUM
35 BİNDE ALDIM 41 BİNDE MOTORUM ŞUAN GURULA DA YAZIYORUM 92 MODEL KLE 500 Ü GÜNLÜK KULLANIYORUM..İŞE GİDİYORUM YOLA GİDİYORUM,,
HOPLAYIP ZIPLAMADAN DA OLSA AKLINIZA GELEBİLECEK HER TÜR BOZUK YOLA DEREYE VS GİRİYORUM..
KLE SAHİPLERİNE HER TÜR MOTOR AKSAMI YEDEĞİNİ DE TEMİN EDEBİLİRİM.
suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)