kesinlikle hyosung gt 250 r almalısın uzun süredir motor kullanıyorum iide kullandığımı düşünüyorum geçenlerde bi r6 ya bindim bi abimin arkasına aklımyerinden oynadı diyebilirim sana
kesinlikle hyosung gt 250 r almalısın uzun süredir motor kullanıyorum iide kullandığımı düşünüyorum geçenlerde bi r6 ya bindim bi abimin arkasına aklımyerinden oynadı diyebilirim sana
Şekil için bineceksen hiç binme derim ben...
Akıllı olmak lazım biraz.
Gençlerin neredeyse hepsinin gözü 600'lük supersport makinalarda ama sadece egzost sesi ve şekil için...
Mantıklı olmak lazım biraz.
600'lük makina ne yakar,ne gider bilmek lazım.Bir grenaj setinin en az 4000 lira olduğunu,bakım masraflarının ne kadar pahalı olduğunu bilmek lazım.
Önden girdiğinde bir yere hikayenin sona ereceğini bilmen lazım...
Gerçekçi olmak lazım biraz.
600cc hacminde bir makina 120 beygir civarı bir güç üretir 160-170 kg ağırlığındadır yani kg başına neredeyse 1 beygir düşer hadi bilemedin 0,8,bunları düşünmek lazım.
Hyosung gt 250 r almak lazım o yüzden,çünkü 600'lük gibi büyük ve hacimlidir.
Sana viraja girmeyi virajdan çıkmayı,durmayı kalkmayı,mücadele etmeyi öğretir,bi 10000 kilometre biner de "Yetmiyor kardeşim artık!" dersen bakarsın büyüğüne.
Benim fikrim budur.
deveye kulak derler 600 cc ile 125 cc arasına karşılaştırılma yapılamaz bence .
yaklasik 2 yıl ve 10000 km 150 cc kullandıktan sonra mt-03 aldım. çok doğru yapmışim. kimse sana 35 yaşina kadar 150 cc kullan demiyor. tecrübe edindikten sonra istersen 1300 luk hayabusa al.
hepınızı cok ıyı anlıyorum arkadaslar sımdıden sonra 600 luk bakıcak halım yok tabıkı.... kesınlıkle 250
ben 4 aylık ehlıyetlı soforken bana bmw m3 kulanamıcagımı soyledıler... bırı dedı kesın patlarsın olursun geberırsın.. agaca cıkarsın... herkes bunları soyluyodu... ama hevesım oldugu ıcın 4 5 ay o arabayı surdum 3.200cc 355 beygır ılk baslarda baya zorlandım alısmam fazla surmedı ... sımdı iş motosıklete gelınce yıne ben 600 lugun ustesınden gelırım dıye dusundum ... yanılmısım...
yanı aklımızda sureklı bız gencadamız kafamız calısıyo okuyoruz kafa takarsam hallederım dıye dusunuyoruz amasonucu cok kotu olabılırdı..
herkese tesk
Şimdi ben de şöyle bir örnek vereyim,
Hiç motorsiklet sürmüşlüğüm yoktu, gittim çançinçon bir 125'lik enduro aldım ve onunla öğrendim. (bu arada araba sürmeyi de bilmiyorum, sadece motorsiklet ehliyetim var ) Hiçbir motorlu araç kullanmadığım halde bana anlattılar şöle yapacan böyle yapacan, debriyaj bu şu bu bilmemne
2 gün 1 nci viteste gezmiştim o zamanlar hiç unutmuyorum, 20 ile falan gidiyorum ama bana acayip hızlı gidiyormuşum gibi geliyordu
Tabi bu arada yokuş yukarı kalkarken stop ettirme gibi problemleri falan hiç saymıyorum
Sonra ehliyetimi aldım ve 2 sene kadar o motoru kullandım.
Bu arada o 125 lik ile İstanbul - Bodrum bile yaptım ama nası yaptım bir de bana sorun
Sonra gittim 150'lik makina aldım TVS Apache, seçimimdeki neden hem ekonomik hem de gereksinimlerimi karşılayan bir makina olduğu içindi.
Apache ile de artçı ve çantalar olduğu halde Tekirdağ - İzmir yapmışlığım vardır. Diğer motoruma göre yolculuk çok daha keyifliydi ama aynı makinanın 250 liği olsa çok daha keyifli olabilirdi
250'lik lere de şöyle baktım ama fiyatları uygun gelmediğinden 150 likte karar kıldım ve aldım.
Hah şimdi dersen 250 lik veya 500 lük istermisin diye, tabi isterim ama 500 üzerinde bir makinayı şu aşamada kesinlikle istemem.
Hatta, geçen yaz, bir arkadaş motora binmeyi bilmediği halde gitmiş 1000x CC bir SS almıştı. Valla adam sürerken ben korkuyordum bir yerlere çıkacak diye
Bana dedi al bi tur sür bak diye ama açıkçası hiç gözüm kesmedi kaç senedir motora bindiğim halde.
Şimdi verse gene binmem
Şimdi gelelim sadede,
Gittin aldın diyelim 250'lik makinayı, bu süreç boyunca eğer motorundan sıkılmak istemiyorsan hiçbir arkadaşının seninkinden daha iyi motoruna BİNME
Lakin böyle hareketler yaparsan, kısa bir süre sonra motorun sana cazip gelmemeye başlayabilir
Ben bu nedenle kolay kolay kimsenin motoruna binmem
Ne zaman binersin, motorunu değiştirmeyi planlarken binersin
Ama motorun sonu yok, her zaman hep daha iyisini arzularsın ve bu arzuladığın motorların tadını erken alırsan kendi motorundan soğuyabilirsin
İyi günler...
ben 125 cc ile başladım geçen eylül, 125 cc ile devam ediyorum. yeni başlıyorsan kesinlikle 600cc alma. zaten forumda birçok arkadaş aynısını söylemiş. 125'liğe soğuksan, 250 cc al bari ama daha fazlasına heveslenme. hyosung gt250 hem 250cc hem de görünüm olarak 600cc'ler gibi büyük.
Direk 1000'likten başla. Yok yok olmaz 1300 var Hayabusa
en iyisi o. On numara olur.
Ya arkadaşlar işiniz yokmu sizin.
Ne yöne dönersen dön, arkan her zaman arkandadır.
Okyanus43
Bu konuda benimde söylemek istediğim birkaç cümle olacak.
Birincisi 600cc SS makina alıcam ama iyice öğrenene kadar hız yapmayacağım hatta sonrada hız yapmayacağım diyenler sadece kendini kandırmış olur.
Altında motosiklet olupta sonuna kadar en azından birkere basmayan yoktur. Herkes bir gün gelir bu motor kaç yapıyo der ve sonuna kadar basar. Aksini idda eden varsa gelsin yanıma (aynı şey otomobil içinde geçerli)
ikincisi hızı sevmeyen adam gider chopper alır enduro alır niye gitsinde sürmesi kullanması en rahatsız motoru alsın.
Üçüncüsü SSmakinalar en masraflı ve ikinci elide en kötü olan motosiklet türüdür. Chopper yada enduro motosikletle bir çift lastiği 30 bin km kullanabilirsiniz ama SS makinanız varsa 5000 km bile kullanmanız zordur. Aynı şekilde debriyaj balatası fren balatası fren diskleri hatta motor yağının ömrü bile çok daha azdır.
Dördüncüsü sürüş stili önemlidir. Altınızdaki makina ne olursa olsun kendini bilmeyen adam trafikte tehlikelerle karşılaşır. Sürekli slalom yapıp aralardan geçmeye çalışanlar her kavşakta drag yarışında start alıyormuşcasına kalkanlar bir gün taziye bölümündeki yerlerini alırlar.
Beşincisi trafikteki diğer araçların size davranışı da altınızdaki motorla doğrudan ilgilidir. Herkes otomobillerin sıkıştırdığından yakınıyor elbette bu doğrudur. Kimi bilerek kimi bilmeden ; kimi görerek kimi görmeden diğer araçlar sık sık bizim için tehlike oluştururlar ancak yinede SS motosikletler trafikte daha fazla tacize maruz kalırlar. Nasıl motosikletin süratine görünüşüne sesine sesine kısacası havasına tutkun insanlar varsa aynı şekilde otomobilinde böyle tutkunları vardır. 3000 liralık serçeye 5000 lira masraf yapan adamlar yok mu bu ülkede? Kavşakta yan yana gelince altınızda scooter varsa mı bu adam sizinle kapışmaya kalkar SS motosiklet varsa mı?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)