Süper Sport Motosikletleri Normal Trafiğe Sokmamak Lazım.
-
13 Aralık 2008, 04:01
#21
ninjet adlı üyeden alıntı
geçen yıl ki iki kazayı hatırlatıcam..
isim vermicem hatırlicaksınız..
birisi 20 km süratle oldu, kaskın vizörü yüze saplanması sonucunda bi abimizi kabettik..
diğeri 250 km süratle oldu motor 2 ye bölündü, kazadan 20 dakika soora bostancıda dürüm yedi arkadaş..
en yavaş motor bile 50 km yi geçmekteyken kimse ss motorlar trafiğe çıkmasın demesin, her motor kaza esnasında ölümcül olabilir, bilinçsiz kullanmak öldürür.. pistte olsa bile..
sinan sofuoğlunun ne şekilde ve neden öldüğünü hepimiz biliyoruz..
bilmeen varsa o gün piistte olup yarışlara giren arkadaşlarımız anlatsın..
GKN
ne o kardeş sen iyiceni hanım köylü oldun
gelelim konuya bayramın ikinci günü yaptığım kazada 50 k gidiyordum ramazan bayramında sağanak yağmurda 165 km giderken hiç bir kaza atlatmadım. bence de dış etkenleri sorgulamak lazım. ama adam hiç bir tecrübesi olmadan ss motora biniyorsa zaten yarabbim açtım kollarımı geliyorum sana deyip trafige çıkmıştır. kimse alınmasın ama böyle cahil bir sürücünün arkasından da hiç üzülmem. aksine geride bıraktığı anne ve babası için içim burkulur
Mert adlı üyeden alıntı
Pist varda bizmi gidip girmedik ????
Pistteki acılarımızda çok taze değilmi zaten ?
Biraz kadere inanmak lazım sanırm öle yada böyle hayatımızın sonlanması için bi sebep lazım gerçekler acıdır..
mert senle özel bi konuşalım
Bekliyorum; öyle bir havada gel ki vazgeçmek mümkün olmasın
Kazasız Sürüşler Dilekle Olmaz Eğitimle Olur
Reklamlar
-
13 Aralık 2008, 04:04
#22
iyi ozaman bütün 5.30 bmw leri,subaruları,sti ları onları bunları yasaklayalım.3000cc 240 beygir araba mı olur ölürler,bunun beygirle ne alakası var?bnm akrabam 30-40 km gibi bi süratle giderken kafasında kaskı varken schooter da hayatını kaybetti,ben karda kaydım metrelerce sürüklendim burnum kanamadı..kuzenim çarşı içinde yardırırken ticari taksiye vurdu motor pert oldu arabanın üstünden uçtu ve olay anına ayağa kalkıp adamla tartıştı hiç birşeyi yoktu.Kaza bu adı üzerinde trafikte değil hayatın her alanında,kazayla insan ölüyor,tersanelerde iş kazaları,hastanerde yanlış iğne vs..şimdi böyle bi polemik sanki iranda kadınların başını kapatmak gibi,açmayın erkekler çoşar,vermeyin motoru piyasaya SS tutkunarı çoşar..Bakın hükümet duymasın şimdi SS lere yeni bi vergi bindirimi yapar sora başlığı açanla herkes papaz olur =)
-
13 Aralık 2008, 04:07
#23
konuyu açan arkadaş sıkıntısı ortada ölümle sonuçlanan bir kaza var nihayetinde ama ,
desteklediğim tek yön bilincsizce kullanıldığı taktirde değil süper spor today bile
ölümcül olur , aramızda race kullanıp kaza yapmayan arkadaşlarımızda mevcut,
gazlanacak yol var durulacak yol var bu ayrımı yaptıktan sonra ister hayabusa ister today . . .
[COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]
-
13 Aralık 2008, 04:20
#24
Motor olarak düşünüldüğünde en sağlıklı makine SS ler değil mi?Yol tutuşu,kıvraklığı,sağlamlığı.At değilki bu huysuz bu deyipte binmeyesin gaz kolu sende makinanın sonuçta.Suyunu çıkardıktan sonra scooterla da aynı ölümlü kazalar olur ama scooter a binen adamla SS sürücüsü farklı işte.
Bence onun yerine SS kullancak adamları toplayalım trafikten SS leri çıkarmadın trafiğe diyelim arkasından Nakedlar gelir arkasından crosslar bu böle gider kullanana bağlı herşey.
-
13 Aralık 2008, 04:31
#25
bence taksıcılerı ve (bazı) kadın soforlerı kaldırsak da sorun cozulur
bır kursun kaleme benzer hayat tek eksıgı sılgıdır
-
13 Aralık 2008, 05:20
#26
alperiz adlı üyeden alıntı
kesinlikle katılmıorum.. bunu sölemek subaru evo ferrarileri trafikten kaldırmaya benzer.. ikisinde de ana etken kullanan kişi ve kendi iradesidir.. kendini bildikten ve bilinçli olduktan sonra (dış etkenler hariç) bi sorun olduğunu sanmıorm. fakat ss motor üstündeki arkadaşlar (sözüm meclisten dışarı) kendilerini bişi sanıp gaz açarak, bi iki hareket yaparak hava istemeseler böle sorunlar olmaz... bende ss tarzı bi motor kullanıorm ama inanın scooterımdan daha hızlı gitmek ülkemde; heleki istanbulda yemio açıkcası....
Kesinlikle katılıyorum dediğinize katılıyorum. Bazı süpriz olaylar dışında kesinlikle kullanıcının kendisinde bitiyor demekle beraber, elbette belli bir eğitim ve uygulamalı sınav şart. Acaba bu motoru alabilecekmiyim yerine, acaba bu eğitimleri geçip motoru alabilecek miyim olmalı !
Önce emniyet, sonra hareket...
-
13 Aralık 2008, 09:34
#27
bence kaLdırıLmasın geReksiz oLur aMa 650 cc 1000cc vb. yuksek cc SuperSport makiNaLara binMek icin en azından 1-2 hafta satan firmanın egıtım vermesı olabılır
-
13 Aralık 2008, 09:56
#28
jackaan adlı üyeden alıntı
bence taksıcılerı ve (bazı) kadın soforlerı kaldırsak da sorun cozulur
doğru söze ne hacet...
I gOt a GaMe To Win...:bounce:
eskiden [COLOR="Red"]merter[/COLOR] vardı şimdi [COLOR="red"]fenerbahçe[/COLOR] var...
[B][COLOR="Red"]drift religion[/COLOR][/B]
-
13 Aralık 2008, 10:27
#29
adam akıllı binene bişey olmaz.(olacak olan olur da)
-
13 Aralık 2008, 11:14
#30
bence doğru bir karar değil... cc makinaları sokmadın diyelim mesala cbf 500 yada 600 de220 km hız ve cevresinde geziniyor ve gayet ölümcül olabilir.. üstelik viraj lara cc kadarda güvenli giremezsin... yani işin başı egitim ve bilinçli bir sürücü olmak...
-
13 Aralık 2008, 11:23
#31
süper sport makinalar gerçektende yasak olmalı katılıyorum
birkere rahat motor degildirler. sert süspansiyona sahipdirler
çok ani hızlanırlar tehlikelerden kaçmak zorlaşır
kim demiş ss kıvraktır diye etmeyin kullanın tekerler ne kadar büyürse kıvraklık o kadar azalır virajlar bir 250 cc lik motor kadar rahat dönülmez. bilip bilmeden kulaktan dolma şeylerle konuşmayın
büyük motor her zaman tehlikedir. bir anlık hata bekler ve bunu söylerken 1990 yınılan beri motor üstündeyim büyük motor almadan önce sizin gibi aynı duyguları yaşadım ama iş degil 10 gün önce bmw 1200 ü 240 ile solladıktan sonra önüme çıkan ve tali yola girmekte olan araç benim ışıgımı farketip şaşırdı tali yola girmekten vazgeçti yine tekrardan yoluna girmeye çalışınca ,atla kara yı seçtim az daha araça arkadan patlatıyordum
diyecegim şey sen hata yapmasan bile başkası hata yapar bu büyük motorda daha büyük tehlikeyi dogurur.
-
13 Aralık 2008, 11:24
#32
Ne yöne dönersen dön, arkan her zaman arkandadır.
Okyanus43
-
13 Aralık 2008, 11:38
#33
Önce eğitim şart.
3-4 ay scooter kullanan arkadaşımız hemen 600cc racing derdine düşüyor.
amaç sadece dengede durmak zannediyor.
ama işin aslının öyle olmadığını bilmiyor çünkü öğretmemişler.
kim öğretecek? sürücü kurslarındaki hocalar.
2-3 yıl 125-250 cc makina kullanmak ŞART.
ve her hava şartlarında kullanılacak,yağmur,çamur,kar,güneş,sis.
öğrenilecek, tek çare bu.
Viraj nasıl alınır: sadece gidona bastırmakla bitmez.
hangi hızla viraj alınır: arkadaşından daha hızlı gitmekle btmez.
nasıl durulur: sadece frenlere baskmakla bitmez.
esas duruş nedir: sadece ayağı yere koymakla bitmez.
ve daha niceleri vardır.
Bu dünyanın en zevkli hobilerden birini sadece zevkli kılalım,tehlikeye sokmadan.
nasıl durulur
-
13 Aralık 2008, 11:40
#34
Tekerlekler buyudukce motosikletin manevra kabiliyetinin azalacagini dusunuyorum , zira manevra kabiliyeti az olan bir motosiklet ile yuksek hizlarda tecrube sahibi olup / olmamak gibi bir durum soz konusu pek olacagini dusunmuyorum 210 ve uzeri suratlerde kalin lastik insan canini korumaz , ama SS lerin trafikden cekilmesi fikride cok basit bir dusunce , belki egitimi olabilir bu mumkun , ama kacimiz ne kadar sure buna tahamul edebiliriz ?
Kisaca en bas neden olarak Hiz sonrasinda gosteris icin satin alinan Ss lerin ve tabiki diger motosikletletlerin kaza yapmama gibi bir luksu yok , tanri hepimizi korusun.
Saygilar.
-
13 Aralık 2008, 11:48
#35
Bunun tartışılacka tarafı ne ben anlamadım.
Bu modellerin yasaklanması söz konusu dahi olamaz.
Eğer batılı ülkelerdeki gibi hemen yüksek cc modellere binmenin engellenmesi bence çok doğru.
Kademe kademe cc yükseltilmesi konusunda devlet tedbir alır ise bence yaşanan kazalarda belirli oranda bir azalma meydana gelir.
= = = Be Aprilia racer! = = =
-
13 Aralık 2008, 12:00
#36
bence chopperları sokmamak lazım kamyon gibiler bassan durmaz dursan dengede durmaz
-
13 Aralık 2008, 12:45
#37
Katılmıyorum,öyle bir sınırlandırma yapılamaz herkes trafikte eşittir.
-
13 Aralık 2008, 13:55
#38
SS ler 600cc ve üzeri çok güçlü motorlardır anında 200 ün üstüne çıkabiliyorlar.Bugun arabalara baktığımda 150 hp normal bir arabada yok motorda var bunun üstüne binen insan doğal olarak gaz gelir düz yolu bulduğunda basarlar,yolda ufak bir yama olsa insanı uçurur.Antalyada Samsumlu lakaplı abimiz vardı Ankaradan antalya kepeze 4 saatte geliyor 240km hızla giderken ufak direksiyon hatasından düşüp öldü derisini asvalttan kazıdılar
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
13 Aralık 2008, 14:20
#39
ben bu konuya katılmıyorum
-
13 Aralık 2008, 14:59
#40
serdar23_Bilgem adlı üyeden alıntı
Genç bir arkadaşı daha kaybettiğimizi öğrenince bu başlığı açmadan edemedim doğrusu.
Süper Sport (Racing) motosikletleri normal trafiğe sokmamak, sadece pistlerde kullanmak gerektiğine inanıyorum.
Diğer tarz motosikletlerde kaza olmuyor mu sanki diye itiraz edenleri duyar gibiyim ama bu kadar fazla olduğunu ve öldürücü olduğunu sanmıyorum.
Racing motoru kullanan ister istemez yarışlardaki gibi virajlara girmek isteyecek, hız limitlerini zorlayacaktır.
İbrenizde en fazla kaçı gördünüz tarzında başlıkların açıldığı bir ortamda biz istediğimiz kadar bilinçli olmaya davet edelim birbirimizi.
maleseff bende katılmıyorum bu mantığa :D
sonuçta motosiklet zevk için binilen bi makina (tabi benim düşüncem bu). ben racing tarzı motosikletlerden hoşlanıyorum. sırf kaza olduğu için bu zevkten mahrum mu kalayım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)