Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Nasıl fren yapılır? 2 parmak mı 4 parmak mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    freedom34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2005
    doğrusunu kesinlikle DD yazmış..
    nasıl mı oluyor panik anında? bol bol boş alanda pratikle otomatikleşiyosun..
    bizzat başıma geldi ve ani durmam gereken bi durumda deneyimsizlikle 2 parmak ön frene gene progresif olarak asıldım ve hem orta parmağımı incittim hem de motor normalin en az 2 katı mesafede durdu.. ama alışınca panik anında 4 parmakla ve EN ÖNEMLİSİ "progresif", gittikçe artan ve kararlılıkla motor durana kadar sıkılılarak gerçekten duruyor motor. denedim gördüm.. 2 parmakla panik anında kaza istatistiği olursunuz..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    muRRat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR1000RR
    Valla 2 parmak mı doğru 4 parmak mı bilmiyorum. Ama motora ilk bindiğimden bugüne hep 2 parmak kullanıyorum. Doğruyu söylemek gerekirse hep de mesafeli kullanırım ve deli fren yapmam gereken bir durum olmadı. 1 kez oldu onda da 2 parmak fren yaptım umarım kitlenmez diyerek asıldım ve durdum ama arkamdaki araba duramadı
    Zaten anlayamadığım 4 parmak ile kolu tutmak mümkün değil. 2 parmak olunca sürekli o iki parmak orada durabiliyor. Ve daha çabuk refleksi yansıtabiliyorsun gibi geliyor bana. DD ye saygı duymama rağmen 4 parmakla aynı tepkiyi veremem gibi geliyor. Yani ayağınız sürekli fren üzerinde olması ya da kenardayken fren durumunda üzerine getirmeniz gibi bir süre. Bilemiyorum yani!
    DBTYSG

  3. #23
    ARMAGEDON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2005
    Şehir
    İSTANBUL KADIKÖY
    Motosikleti
    ZAT 150
    arkadaşlar durmak içinde yavaşlamak için de bence 2 parmak diyorum çünkü gaz verdiğiniz sırada fren yaptığınızda eğer 4 parmala fren yaparsanız gazı gevşek bırakamıyorsunuz yani fren yapıyorsunuz ama gazda veriyorsunuz farkında olmadan ama 2 parmakla hem gazı kontrol edip hemde fren yapabiliyorsunuz tabi benim gibi ön ve arka freni orntılı kullanıyorsanız ama sade arka freni kullanıyorsanız bilemem benim makinede arka disk olmadığı için öne dağa çok güveniyorum

  4. #24
    tek serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2004
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    su an yok
    bence 4 parmak ne var ne yok asılıyoruz frene bence bunun en guzel ornegı moto gp de yapıyolar adamlar ne var ne yok basıyolar frene 4-5 parmak ama tabı yerıne gorede degısır bu ıs
    motorsikleti seveni bende severim herkese selam tek tekere devam

  5. #25
    Sadobey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Jinlun Marauder JL 150
    Bence 4 parmak gercek fren anı kullanılması gereken sıkma seklidir. Eger On fren kavraması yuksekte değilse. Altta kalan 2 parmak frenin tam basılamamasına sebep oluyor. Motorumun 2 nci bakımından sonra bunu yasadım. Sonra yeniden ayarlattım alıştığım yumusaklıga gore.

    Kural koymamak gerekli kendimize fren kolunu hep 4 parmakla sıkacağım diye. Dikkati vermeyi gerektiren birçok nokta varken ;) Bazı durumlarda küçük yavaşlamalar için 2 parmak yeterli gelebilir. Ama Kesin durmanız gereken noktada Altta kalacak 2 parmagın oluşturduğu yükseltiyi hesaba katmak iyi olur.
    Sadobey

  6. #26
    ARMAGEDON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2005
    Şehir
    İSTANBUL KADIKÖY
    Motosikleti
    ZAT 150
    Alıntı tek serhat adlı üyeden alıntı
    bence 4 parmak ne var ne yok asılıyoruz frene bence bunun en guzel ornegı moto gp de yapıyolar adamlar ne var ne yok basıyolar frene 4-5 parmak ama tabı yerıne gorede degısır bu ıs
    moto gp yi seyretmedin heralde çünkü genelde 2 parmak kulanıyorllar

  7. #27
    ilnapoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arıyor
    ben hem Honda'nın hem de BMW Riders Academy'nin sürüş eğitimlerini aldım. ikisinde de sürekli eğitim alan ve çok tecrübeli motosiklet kullanıcıları eğitimleri veriyor. ikisinde de 4 parmakla fren yapılır şeklinde öğrendim. hem DD'ta aynı şeyi söylüyor. siz hala 2 parmak mı 4 parmak mı tartışması yapıyosunuz sanırım bu insanlar kadar tecrübelisiniz ve bu işe bu kadar kafa yoruyorsunuz ki hala 2 parmak iyidir diyenler var. bence nedenini düşünmeden 4 parmak kullanın frenlerinizi. sonra başınıza bir hal gelmesin.

  8. #28

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Alooooooooo

    Önüne bak hocam.Bırak parmak hesabı yapmayı.Freni yapacağın parmakları sayarken , öndekine çarptın bile.

    Ya gözünüzü seveyim.Bırakın böyle şeyleri......

    Yok kaç parmakla fren yapılacakmış.

  9. #29
    Konian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Asya Motor As 125 T
    walla bende bi kere acemiydim gaza fazla asıldım soora 4 parmak fren ama gaza basmaya dewam ettim o arada baş parmakla bana sorarsanız duruma göre 2 yada 4 duruma göre değişir ben genelde 2 yapıyorum ama çok acil birşey olunca 4 parmakta oluyo arada

  10. #30
    skocyigi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    Ellerim küçük olduğu için eldivenin parmaklarının ucunda kalan boşluklar parmaklarımı elcik ve kol arasında seri olarak hareket ettirmemi engelliyor. Kışlık eldivenlerim kalın da olduğu için onları kullandığımda 2 parmağımı sürekli fren üzerinde tutmak zorunda kalıyorum.

    2 parmağın yetersiz geldiği ani frenlemelerde ilk sıkıştan sonra kolu bir an bırakıp 4 parmak frenine geçiyorum, ancak çok önemli bi kaç metre kaybediyorum bu arada. Yazlık eldivenlerimle aynı sorunu yaşamıyorum, ince ve small size oldukları için.

    Yani soğuk havalarda 2, sıcak havalarda 4 parmak freni yapıyorum

  11. #31

    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    Berlin
    Motosikleti
    Suzuki DL650 V-Strom K4
    benim aliskanligim ise 2 parmak fakat bunun yanlisligini ögrendigimden beri 4 parmakla yapmaya calisiyorum .takdir edersiniz ki en zor olan aliskanliklarin degistirilmesi. devamli egzersiz ile bu sorunu asacagim sanirim

    4 parmak 2 parmak önemli degil diyen arkidisler
    2 parmakla sert frende diger 2 parmak elcik ve fren zamazingosu arasinda sikismasin dikkat
    (benim icinde bu gecerli)

  12. #32
    GRKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2005
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Jinlun 150-5
    Akıllı bir şekilde kullandıktan sonra ha 2 parmak ha 125 parmak önemli olan kuralları ihlal etmeden kullanmak hem o zaman frene bile ihtiyaç kalmaz.
    Bir gün herkes Motosiklete binecek...!

  13. #33
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Kafasi basmayan, onemsiz oldugunu dusunenler, ya da ne fark varki yahu diyen arkadaslar... Onemli farki yazdim ama gormemis olmalisiniz.

    SU deneyi yapin. Motor durdugu yerde, calismiyorken...

    Gaz verin ve sonra iki parmakla fren yapin.
    Birakin.

    Sonra

    Gaz verin ve dort parmakla fren yapin.

    Aradaki fark bariz bir sekilde dort parmagin fren levyesine uzanmasi aninda motorun gaz kesmesidir.

    --------------

    "Iki parmaktan dort parmaga gecme" gibi bir numarayi gercek bir tehlikede yapamazsiniz. Yuzuk parmagi ve kucuk parmak arada sikisir kalir. Kurtarmak icin freni bosaltmak zorunda kalir, fren mesafenizi uzatirsiniz ve cok tehlikelidir.

    Kotu aliskanlik edinmeyin ! Sonradan duzeltmek imkansiz denecek kadar zor oluyor... Kendimden biliyorum.

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı MrCool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    İzmir-Bornova
    Motosikleti
    Suzuki LS 650 Savage / Kawasaki ZX-9R / Yamaha 600 Fazer
    Adam body building çalışıyorsa ne olacak?

    Kimbilir, Arnold Swartznegger'in tek parmakla bile sıkabilecek kuvveti vardır. Benim onunla bir fiziksel bir alakam olmamasına rağmen 13 seneden beri düzenli olarak fitness için spor salonuna gidiyorum ve zaman zaman güç arttırma antremanları çalışıyorum. Zamanında 83 kg ağırlığımla 140 kg tek tekrar bench press yapabilmiştim. Bana 2 parmak bile fazla geliyor. Progressive sıkma yöntemini hiç kıvıramadım. Ön tekerleği kaydırdığım için artık 2 parmakla pompalıyorum.

    Caddede arkam boşken kırmızı ışıklarda hep ani duruş çalışıyorum. Kendim için bulduğum en etkin yöntem bu oldu. Çok zayıf ve kuvvetsiz birisine 10 parmak da yetmeyebilir.

  15. #35
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    MrCool, hala anlatamadim, ya da okumuyorsun

    Alıntı Donald_Duck adlı üyeden alıntı
    Aradaki fark bariz bir sekilde dort parmagin fren levyesine uzanmasi aninda motorun gaz kesmesidir.
    Mesele kuvvet yetip yetmemesi degil. Hic alakasi yok.... Yani evet var biraz ama senin anladigin sekilde degil. 1.MADDE gazi kesmek.

    Iki yada tek parmakla da motoru durdurmaya yetecek guc saglanabilir - saglanamayabilirde. Ancak Iki parmakla "progresif" fren yapmak neredeyse imkansizdir.

    Her parmagin ayri bir gorevi vardir. Kucuk parmak olmadan "smoothness" = puruzsuzluk-yumusaklik saglamak cok cok zordur. (ben yapamiyorum) Yaris filmlerindeki motora yuklu kameralara bakin, Rossi, Hayden, Capirossi.. bunlar bile pistte kritik fren gerektiren yerde dort parmakla yapiyor, cunku yumusacik dokunmak istiyorlar. Ayni sekilde guvenli - kaydirmadan savrulmadan, arkadaki yolcunuzla kasklarinizi tokusturmadan durdurmak icinde dort parmakla progresif fren yapmaniz sart.

  16. #36

    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul-G.O.Paşa
    Motosikleti
    ercüment erdun,benim kIrmIzI JInlun 250cc metal kIsragIm,oglumun 200 cc lIk yaban keçIsI sky team
    herkes kafasına
    göre fren yapsın parmaklarınla
    sonunda herkes öğrenir kaç parmak fren yapacağını
    dd abi kızma ya

  17. #37
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Temmuz 2005
    e_erdun,
    +100000

  18. #38
    Luckdove - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2005
    Şehir
    Canada
    Motosikleti
    ZZR250
    Beyler bir soru sordum ama pisman oldum her kafadan bir ses cikiyor. DD, ben 4 parmak kullanıyorum merak etme..

    Aslinda benim sormamim sebebi ehliyet kursunda ısrarla mutlaka 2 parmak kullanılması gerektigininin soylenmesi idi. yani ben 4 parmak kullanmak isterken hocalar kesinlikle yanlis her zaman 2 parmak olmali diyorlardi...
    Because you are mine. I walk the line..

  19. #39
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    arkadaş hangi ehliyet kursunda araba yada motor ehliyeti alınacağı zaman adam akıllı eğitim veriliyoki sen bırak ehliyet kursunu tecrübeli insanlar ne diyosa onları dinle elbette 4 parmak firen yapılır 2 parmağın nesi var 4 parmağın sesi var baktın durmayacak avuçla allah ne verdiyse baktın etrafında kalabalık insanlar baş ucunda kolonya ve çiçekler var anlaki duramamışın aman haaaaa espiri bir yana allah korusun allah parmaklarınıza zeval vermesin hayırlı sürüşler

  20. #40
    burik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2005
    Şehir
    balıkesir merkez
    Motosikleti
    haojin as125t yaza inşallah ybr olacak
    walla hangisinle rahat edersen onunla sık 3-5-7 farketmez


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler