Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

V-Twin Motorlar Hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @zeda3000

    Hyosung'ların V-2 motoru da V-Twin olarak geçiyor bir çok kaynakta?


    http://www.mynrma.com.au/cps/rde/xch...els_review.htm
    Acikcasi azicik inglizce ve mantik ile burdaki devrik cumleyi herkez fark eder Khutuck V motor isratinde oldugu gibi en az 2 silindir olmali tek silindirden zaten V motor olamaz. Twin tercumesi : 2li anlamindadir Hem V hem twin demek biraz sacma ,en azindan V-4 Twin motor dediginde bu daha acikliyici cunku.


    Bu arada V motor vibrasyon yapar , bu kacinilmazdir.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    gokhan_307 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    2006 Ybr 125 (Mavi)
    Bence burada bi yanlışınız var.Sıradan V motorda 2 silindir birden üst ölü noktaya çıkar.Birisi ateşleme yapar birisi egsoz.V twin de ise 2 silindir tek pimle kranka bağlanmıştır.Çalışması kaldera nın verdiği 2. resimdeki gibi.
    Benim bildiğim..

  3. #43

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Kaldera'nın verdiği soldaki resimdeki motor tipini hiç duymadım. Bu olsa olsa V motor gibi görüntü vermesi için yapılmış sıradan bir motor. Büyük olasılıkla VW tarafından kullanılan V5 motor da böyle birşeydir.

    V-motor sağdaki gibi olur. Tek krank kouluna bağlı 2 silindir. Ve istenirse yanında bir çift daha... Bunlarda karşılıklı duran silindirlerin krank ekseni doğrultusundaki mesafesi azdır. Yani motoru hayali olarak V'den düz hale getirdiğinizi düşünün (aradaki V açısını, silindirleri birbirlerine doğru iterek kapatın), silindir kafaları birbirinin içine girer.

  4. #44
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaldera'nın verdiği soldaki resimdeki motor tipini hiç duymadım. Bu olsa olsa V motor gibi görüntü vermesi için yapılmış sıradan bir motor. Büyük olasılıkla VW tarafından kullanılan V5 motor da böyle birşeydir.

    V-motor sağdaki gibi olur. Tek krank kouluna bağlı 2 silindir. .
    şöyle açıklamak isterim...
    v tipi motor düzeneğine sahip bildiğiniz tüm markaları gözünüzün önüne getirin..cruiserlerin içinde..
    işte bunların içindeden harley ve honda shadowu bir kenara koyun..
    bu ikisi sadece V-TWİN motor özelliğine sahiptir...
    diğerlerinin tamamı sadece V motordur.. V-TWİN değildir. yani birebir ikiz olmanın tüm değerlerini V-TWİN olanlar taşır..

    suzikinin ,yamahanın, çok bilindik cruiser tipi modelleri V-TWİN değil V motordur..kısaca sizin duymadım değiniz motor tipi..
    bu iki tip motoru yanyana gelirde sesini duyarsanız bariz olarak V-TWİN kendini hemen belli eder..
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    V-Twin motorun şu gibi avantajları vardır: Düşük ağırlık, basitlik, yüksek tork, ve iyi bir RPM üretmek. V-Twinlerin aynı zamanda düşük beygir gücü ve hız ve açıya bağlı olarak yüksek vibrasyon gibi dezavantajları da vardır. 90 derecelik V motorlar daha iyi dengelendiklerinden diğer V motorlara ya da paralel twinlere göre daha az vibrasyon yaparlar.
    oysaki bir cruiser için V-TWİN demek ;
    öncelikle düşük devirli olmak ve beygirle değil torkla yürümektir. bu V-TWİN olma özelliği bir cruiser için asıl gerekli olan ana öğeyi ona kazandırır.
    bu motor tipi ile düşük devirde pop pop pop ları saya saya
    büyük viteslerde çekiş sağlamayı ve dolayısıyla keyifli bir seyahati sağlar.

    Cruiser tipi motorsikletlerde V-Twin en popüler motordur.
    diğer taraftan diğer markalar V-TWİN motor olma özelliğinden çok farklı nedenlerden ötürü o ruhtan sapmışlardır..

  5. #45

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Böyle bir motor olduğunu bilmiyordum. Şu anda satılan modellerde V-Twin olmayan yok sanırım. Suzuki'nin modellerine baktım, iki silindirlilerin hepsi V-twin.

    V-twin olarak adlandırılmayan V motorlara motosikletin önünden baktığınızda silindirler arası mesafenin oldukça fazla olması gerekir. Oradan zaten ne olduğu anlaşılır motorun.

  6. #46
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Böyle bir motor olduğunu bilmiyordum. Şu anda satılan modellerde V-Twin olmayan yok sanırım. Suzuki'nin modellerine baktım, iki silindirlilerin hepsi V-twin.
    oysa durum pek öyle değil..muhtemelen teknik verilerini gösteren katolog yada sitesiden baktınız..doğal olarak..
    Alıntı gokhan_307 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence burada bi yanlışınız var.Sıradan V motorda 2 silindir birden üst ölü noktaya çıkar.Birisi ateşleme yapar birisi egsoz.
    sizin yazdığınızdada ciddi hatta var.. V motorda 2 silindir birden aynı anda üst noktaya çıkamaz..zaman olarak olmaz,teknik yapısı nedeni ile olmaz...
    bu dediğiniz sıralı tip motorda olur..örneğin piyasada çin malı tabir edilen cift silindir (V motor hariç) motosikletlerin büyük oranı böyledir.böyle olmasının verimlilikten çok maliyetlerle ilgisi vardır.RPM fazla ama tork düşüktür ve biyel kollarıda kısa olduğu için ömür azdır.satış sonrası yedek parça tüketimide böylelikle hedeflenmiştir.motorun satış fiyatı 3000 ytl ise tüm parçalarını fiyatlandırdığınızda 8000 ytl ye kadar çıkabilir..

    örnek;
    arkadaşlar motoru servisten aldım.Yaklaşık 550 milyon gibi bir masraf çıktı motora bu arada pistonların 2si değişti sekmanlarla birde ön silindir değişti.
    bence yapılan işte harcama tutarı oldukça yüksek..fakat amaçlanan hedefe ulaşılmış


    Birisi ateşleme yapar birisi egsoz diyorsunuz burdada yanlış var..
    her piston.4 zamanlılarda
    1.zamanı emme zamanıdır
    2.zamanı sıkıştırma zamanır
    3.ateşleme zamanıdır
    4.egsoz zamanıdır


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)