nevigator,takılıp kaldığımız bir nokta yok mantık ilişkilendirmesi yapıp tecrübe kazanıyoruz. Bir markada tüm üretim aynı açıda devam etmemiş gördüğün gibi
nevigator,takılıp kaldığımız bir nokta yok mantık ilişkilendirmesi yapıp tecrübe kazanıyoruz. Bir markada tüm üretim aynı açıda devam etmemiş gördüğün gibi
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
hhhıııımmmm
harbiden ilginç bir topic olmuş.
şahsen bende bu konuda bilgilenmek isterim.yani böyle bişi aklımın ucundan bile geçmemişti
hiç alakası yok.
açı marka ile ilgilidir.
bmv de de 180 derece açı var.
arabalardaki açı 0 derece ????????
yani alaka sız......
!!! Hepimize Kazasız Belasız Keyifli Sürüşler !!!
muhahha306,sağolasın hepimizi aydınlattın.sorun çözüldü.
Haklısın suzuki bir marka dl-650 90 derece,ıntruder m800 suzukinin değil 45 derece.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Açı ile performans konusunda bir ilişki yok. Sadece motor titreşimine ekti eder, onu da dengelerler zaten.
Hangi açıya sahip olan çok titriyor sizce? Dengeleme husunda hangi marka nasıl bir icat yapmış!
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Kimse V-Motor, sıralı motor ve Boxer motor arasındaki özellik farklarını bilmiyor galiba Viki'den az biraz araştırıp yazıyorum, hatam varsa düzeltin:
Sıralı silindirlere sahip motorlar yapım açısından daha basittir. Ancak bu motorların 4 silindirli olanları denge şaftına ihtiyaç duyarlar, aksi takdirde sert bir çalışma karakterine sahip olurlar (sert karakterin özellikle istenmesi sebebiyle race motorlarda balans şaftı yok sanırım). 6 silindirli sıralı motorlar ise doğal yapı olarak dengelidirler, pürüzsüz çalışırlar, ancak daha büyük ve karmaşıktırlar.
V motorlar belli silindir sayılarında ve belli açılarda sıralı motorlardan daha pürüzsüz çalışırlar. Örneğin V-16 motorlar olası en pürüzsüz motorlardır, ancak sadece çok büyük otomobillerde kullanılırlar. V-8 motorlar krank milinde ek karşı ağırlıklar bulunduğunda pürüzsüz çalışırlar. V6, V4 ve V2 motorlar sıralı silindirli denklerine kıyasla daha pürüzsüz çalışırlar, ancak bunun için krankta denge ağırlıklarına ihtiyaç vardır. Ayrıca V2 ve V4 motorlar sıralı olanlardan daha çok yer kaplar.
Boxer motorlar ise her şartta dengeli çalışırlar. Boxer motor, aslında 180 derece açılı V motordur. Dezavantajı motosiklette uygulandığında silindir başlarının çok dışarıda kalması sebebiyle hasar alma riski olmasındadır.
Sıralı motorlar daha yüksek devir çevirip daha düşük tork üretirler. V motorlar daha az devirle daha çok tork üretirler. Boxer motorlar ise hem tork hem de beygir gücünde başarılıdırlar.
V motorun açısı arttıkça dengesi artar. Ancak 90-180 derece arasında V açıları çok dengeli olmaz, bu sebeple pek kullanılmaz. Örneğin Formula 1 araçlarındaki V8 motorlar kurallar gereği 90 derece açılıdır. Ancak daha önceleri 60°, 72°, 90°, 112° ve 120° açılı V8, V10 ve V12 motorlar da kullanılmıştır.
kaynaklar:
http://en.wikipedia.org/wiki/V_engine
http://en.wikipedia.org/wiki/Straight_engine
http://www.f1reviews.com/technical/T...-Engine-design
http://www.motosiklet.net/forum/memb...uck-13868.html
V-Motor, sıralı motor ve Boxer motor arasındaki özellik farklarında hatalı değerlendirme yapan arkadaşlar düşüncelerinde diretmediler veya ispata yönelmediler zaten. Konunun özüde bu değil. Nette bulunan bilgiler motosiklet motorundan çok araba motoru olarak karşımıza çıkıyor.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Biri V motor mu dedi Geldim geldim
Ducati V degil L motor kullaniyor zaten ne buyuk acili motorda onda . Benim motorum 900 cc ama 75 hp. teknik verilere gore "nasil yani " diyebilirsiniz. Bir naked motor 900 cc hemde hic 75 hp olurmu ama aci burda guc aktarimini o kadar cok etkiliyorki. Oncelikle sunu belirtmek istiyorum. Japonlardaki teknik degerler motorun urettigi teknik degerler , isin aslinda fakat tekere aktarilan degerlerde cidden cok kayip var. Italyanlar ise L motor ile bu acinin tork ve guc oldugunu ispatlamis durumda. Ki sanirim bu yuzden benim motorum kalkista R6 dan daha hizli ve sadece 75hp. Motorun vermis oldugu aci pistonlarin krank koluna uyguladigi basincin siddetini artiriyor. Bir motoru sadece tork , hp yada cc ile degerlendiremezsiniz. 2 zamanli 125 cc bir motor ,250 cc 4 zamanli motordan cok daha agresiftir.
V motorun kesin olan bir noktasi tork ve arka tekere olan guc akatarim kuvvetidir. Son hiz meraki olanlar ise 4 sira silindirli motorlari tercih etmeli.
yok benim gibi hangi viteste olursan ol gaza asildinmi motorun patinaj ceksin diyorsan V motor bu is icin idealidir
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
zeda3000 bilgilendirmen için sağol.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Ducati'nin L motor dediği zaten 90 derece V motordur. Aradaki açı ne kadar fazla olursa (en fazla 180 olur zaten) bir krank turundaki güç dağılımı krank çevrimine o kadar dengeli dağılmış olur. Daha önce de yazdığım gibi açınının toplam yapılan işe bazı ufak noktalar dışında doğrudan etkisi yoktur.
Monster şu anda kalkışta R6'yı geçiyorsa eğer motor L değil düz silindir de olsa geçer. Sonuçta 900 cc, yaklaşık 75 Nm torku var ve max torkunu 7000 d/dak civarı veriyor. R6 ise 70 Nm civarı tork ama 12000 d/dak'da veriyor.
L motor Ducati için simge gibi birşey olmuş artık. O yüzden kullanıyorlar.
Seko bu konudaki yorumun tam dogru degil. Eger bugune kadar Ducati kullanmak nasip olmadi ise yukarda yazdiklarimi anlaman gercekten cok zor ve bende bir ducati sahibi olana kadar senin gibi idaa ediyordum. Teknik veriler ile karsilastirma yapmak Ducati de dusecegin en buyuk yanilgi olur. Cunku Ducati gibi 90 dereceli motor kullanan bir firmanin kullandigi teknoloji ile Japonlarin ki cok farkli. Ducati L motoru farklilik olsun diye kullanmiyor , gercekten guc urettigi icin kullaniyor.
Iki farkli teknojiden bahis ediyoruz. Olay sadece V motor imal etmekte degil . kullanilan subab tan, krank koluna kadar her sey bir etkendir. ducati bu konuda japonlara gore cok ilerde.
Benim motorum 98 model ve tum kasasi karbon. bugun bile hic japon motorunda karbon kasa yok. Bunun gibi bir cok teknik ozelikte cok ilerdeler.
Bu arada duz sirali motor olsaydi gecemezdi. Al sana Honda hornet 900 4 silindirli ve R6 gecemiyor.
Sunu ozelikle belirtmek istiyorum v motorun omru duz sirali motordan kat kat daha uzun.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Peki bişey sormak isterim. V motor ile V-Twin arasında fark varmı. Yani her V motor Twinmidir.
Counter Strike'cilar buraya
www(dot)dostsunucu(dot)com
aslında soruda biraz hata var..şöyleki bahsettiğiniz motorların orada sadece shadow v.twindir...diğerleri değildir..
V-TWİN i kelime anlamı ile açacak olursak ikiz,ikizlerden biri gibi anlamı vardır.nasılki tek yumurta ikizleri ile birer saat ara ile dünyaya gelen ikizler farklı ise.
buradaki twini tek yumurta ikizleri yerine koyun..bu motora bu ismin konmasının sebebi pistonların kranka tek pin ile bağlanmış olmasıdır.ki ikizin yani twin kelimesi yerine otursun.
kranka çift pin ile bağlanmış olan v motorların çalışması daha düzgündür,düzenlidir,titreşimde pek görülmez.
ancak tüm bunların olması motorun çok daha sorunsuz olması anlamına gelmez.
aşağıdaki örnek ten umarım daha net anlaşılır..
soldaki birbirine benzeyenler sağdaki ise birbirine yapışık gerçek ikizler..tabiki açılarıda farklı
SİTEDEN ALINTI:
V2 (Twin) (45 dereceden az, 45 derece, ve 45 dereceden büyük) Silindir Motorsiklet Motorları:
Tanım: 1900’lerin başına ait, iyi geliştirilmiş, iki silindirin zamanın dar, bisiklet şekilli çatısına kolayca oturmasını ve genişliği kontrol etmeyi sağlayan bir motor tasarımıdır. Fikir iyiydi ve yıllar geçtikçe herkes tarafından kabul gördü. Günümüzde V-Twin motoru, çoğu cruiserlarda olmak üzere bir çok motorsiklette görebiliyoruz. V Twin motorlar çok farklı açılarda tasarlanmıştır (bir pistonun ortasından diğer pistonun ortasına ölçülür), açı çoğaldıkça motorun çalışması daha dar olanlara göre daha düzgün olur. Doğal olarak, açı arttıkça V twin motor hacim olarak (genişlik değil) daha uzun (ve daha büyük) olur.
V-Twin motorun şu gibi avantajları vardır: Düşük ağırlık, basitlik, yüksek tork, ve iyi bir RPM üretmek. V-Twinlerin aynı zamanda düşük beygir gücü ve hız ve açıya bağlı olarak yüksek vibrasyon gibi dezavantajları da vardır. 90 derecelik V motorlar daha iyi dengelendiklerinden diğer V motorlara ya da paralel twinlere göre daha az vibrasyon yaparlar.
Cruiser tipi motorsikletlerde V-Twin en popüler motordur.
Bildiğim kadarıyla her V motor V-Twin değildir. V-Twin'lerde pistonlar aynı anda aynı zamanda bulunurlar, yani bir silindirde egzoz zamanıysa diğerinde de egzozdur veya bir silindir sıkıştırmadaysa diğeri de sıkıştırmadadır.
V-Twin olmayan motorlarda ise silindirlerden biri emme evresindeyken diğer silindir yanma evresinde olabilir.
V motor da 2 silindir vardir.
V twin de ise her yonde 2 silindir vardir toplam 4 silindir. Ornegin V max.
Harley Davidson 2 silindirli V motordur
Yamaha V max ise 4 silindirli V twin motordur.
Ama sunu cok acik belirtmek lazimdir. hangi silindir yapisi en iyisidir diye bir soru yanlis olur. cunku o zaman bende size hangi yol yapisi ve kullanim tarzi diye sormam lazim.
Toprak yolla ile duz asfalt yolun yada virajli bir koy yolunun ihtiyac duydugu motor yapilari cok farklidir.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Konuyu açan ve açıklama yapan arkadaşlara teşekkürler
Benim anlamadığım husus ise v motor yada sıralı 2 silindir motorlar tek silindirlilere göre daha az titreşimli olması.V motorlarda arada biraz açı olmasından dolayı bi derece titreşimsiz olabilir ama sıralı 2 silindir motorlarda 2 silindirde aynı anda yukarı aşağı hareket ediyor, sadece ateşleme zamanı farklı oluyor.Titreşimin azalmasının sebebi ne
Biraz konu dışı oldu ama bilgilendirirseniz sevinirim.
@zeda3000
Hyosung'ların V-2 motoru da V-Twin olarak geçiyor bir çok kaynakta?
http://www.mynrma.com.au/cps/rde/xch...els_review.htmThe Hyosung V-twin 250cc engine in the GT250R was designed in Hamamatsu, Japan by a team of engineers who have previously worked in the R&D teams of some of the big Japanese motorcycle manufacturers.
Değerli kaldera, eğitici açıklamalarından dolayı teşekkür ederim.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
zeda3000 ve kaldera bilgilendirmeniz için teşekkürler. çok açıklayıcıydınız. bizleri aydınlattınız.
[I][B][COLOR="Blue"]Ahmet KÖSE[/COLOR][/B][/I]
[I][B][COLOR="Blue"]05544016341[/COLOR][/B][/I]
::tutkuy::
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)