Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ülkemizde Motosiklet Bilincini Geliştirmek. Nasıl?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Arkadaşlar biliyorsunuz motosiklet sektörü ülkemizde son 3-4 senedir her sene daha da büyüyerek gelişiyor.

    Bununla beraber daha çok motosiklet satıldıkça daha da çok kaza haberi okumaya başlıyoruz..

    Çoğunun sebebini bile okuyoruz, biliyoruz: Motosikletlileri farketmeyen, küçümseyen, önemsemeyen trafik!

    Buna bir son demek gerekmiyor mu? Binlerce kişiyiz neredeyse, bir ton gezi, toplanma, bazen protesto aktiviteleri düzenliyoruz. Daha fazlasına gücümüz yetmez mi?

    İnsanların, trafiğin, araçların ve motosiklet ibaresini duymuş olan herkesin bilincini, ufkunu kimse açmıyor biz bu konuda daha başarılı şeyler yapamaz mıyız?

    Bakın en son okuduğum bir haberden alıntı yapıyorum:

    Motosiklet sporunda Dünya Şampiyonu Hakan Sofuoğlu'nu çıkartan Adapazarı, 2 acı kazayla sarsıldı. Sürat tutkunu Haktan Yaman ile Selim Kılıçoğlu, 2 tekerlekli canavar yüzünden genç yaşlarında hayatlarını kaybetti.
    Medya bile motosikletleri canavar, şeytan işi, binen ölür imajıyla yansıttığı için motosiklete binen, kullanan herkes en baştan ilk intiba olarak bir asi, serseri, kuraltanımaz, yolda görülürse kıl olunan birer birey olarak mimleniyoruz.

    Neler yapsak da bunları değiştirsek. Kimsenin somut bir çabası yok, avrupa standartlarında bir bilinci nasıl oluştururuz insanlarda?

    Benim fikrim, bu konuyu gerekli dernek ve motosiklet federasyonuna açmak, gerekirse özellikle yaz aylarına geldiğimiz bu dönemde ne bileyim bir bütçe ayırıp oluşturarak tvlerde internette 1-2 ay boyunca dönecek bir "motosikletleri farkedin" vs temalı reklam filmleri oluşturmak..

    Reklamcı olduğum için özellikle bu konuda fikri olacak arkadaşlara gönüllü olarak seve seve her türlü materyal ve üretim desteği konusunda yardımcı olurum. Gerekli medya kanallarını da bir araya getirebilirim bu konu için. Sadece böyle bir şeye girişirken yalnız olmak istemiyorum, destek ve önerilerinize ihtiyacım var.

    Başka fikri olan varsa, öneri ve düşüncelerinizi bekliyorum
    potasyum bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    adameus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    YBR 125
    trafik kültürü kazanmadan motor kültürü kazanmak imkansız görünüyor.bunların oluşmaması için neden çok maalesef...

  3. #3
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    haklısınız ancak, malesef onun da motosiklet kültürünü aşılamanın da yolu eğitimden geçiyor. ancak trafik kültürünü cahil insanlara aşılamak istesek çok uzun ve yorucu, bir o kadar da sonuç alma ihtimali daha düşük bir çaba gibi geliyor bana.

    ama en azından sesimizi duyuracak, insanların akıllarına kazınacak bazı çalışmalar yapsak belki hiç olmazsa motosiklet ve motosikletli imajı üzerinde bir takım değiştirmeler yapabiliriz diye düşünüyorum

  4. #4
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Hakan Sofuoğlu kim???

    Kenan olmasın o?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #5
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hakan Sofuoğlu kim???

    Kenan olmasın o?
    hatalı yazılmış sanırım, takvim gazetesinin haberinden alıntı yapmıştım
    http://www.takvim.com.tr/2007/09/11/gnc113.html

  6. #6
    ersinisdj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FJR 1300 AE / Honda NSS Forza 300 Abs
    Değerli arkadaşım, motosikletin genel olarak ekonomik olarak faydasına değinmek istiyorum ve bu konu hakkında iyi reklamlar yapılabilir. Bilindiği gibi akaryakıt fiyatları 3,5 Ytl ye dayandı ve özellikle İstanbul gibi büyükşehirlerimizde trafik ile otopark sorunu git gide artmaya devam ediyor. Evimin önünde gayet tatmin edici bir aracım var. Fakat motosikleti aldığım günden beri yani yaklaşık 5 aydır özel işim için arabayı 6-7 defa kullanmışımdır. 5 hafta önce çeyrek depo olan benzin hala bitmemiş durumda.. Neden? Trafik, otopark, benzin fiyatları ve bakım masrafları beni arabadan soğuttu.
    Motosikletin birçok faydasının medya eliyle insanlara duyurulması mümkün. Örneğin;

    Gelişmiş ülekelerde insanların motosiklet kullanımına ağırlık verdiklerine ve işadamlarının dahi motor kullandıklarına,

    Trafikte aralardan gidebilen ve kendisine zaman bakımından avantaj sağlayan bir motorun sürücüsüne verdiği mutluluğa,

    Yakıt tüketiminin otomobile göre ne kadar düşük olduğunu farkeden veya bilen bir motorcunun otomobile göre kazacının ne kadar fazla olduğuna,

    Otopark çilesinin yaşandığı bir mevkide (İstanbul sokaklarında) motoruyla gelen birinin böyle bir sıkıntıya maruz kalmadığına,

    Bakım masraflarının, vergi ve sigorta yükümlülüklerinin otomobile nazaran ne kadar düşük olduğuna,

    Bir tehdit olan küresel ısınmayla mücadele başlığı altında çevre kirliliğini en aza indirebilcek bir araç olduğuna,

    Makro ekonomik açıdan bakıldığında, motosiklet pazarının yükselen bir endüstri olduğuna ve işsizliğe, yeni yatırımlar için fırsat penceresi olduğuna,

    Ülkemizin önemli makroekonomik problemi olan cari işlemler açığının gittikçe arttığına ve petrol, dolayısıyla akaryakıt tüketiminin otomobil kullanımı dolayısıyla ne kadar fazla olduğuna, hatta bunun istatistiksel göstergelerle somutlaştırılarak motor kullanımının petrol ithalatını ne kadar aza indirebileceğine ve böylelikle dış ticaret açığının ve bunun sonucunda cari işlemler açığının azaltılabileceğine,

    Genel olarak trafik sorununun hafifleyebileceğine ve bunun olumlu etkilerine motor kullananların bu konularda bilinçli olduğunu ve tüm bunları düşünerek motor kullandıklarına aynı zamanda kendilerine ve çevredekilere faydalı olduklarına, mutlu olduklarına dikkat çekerek çeşitli reklamlar yapılabilir.

    Eğer böyle tanıtımlar gerçekleştirilebilecekse seve seve katılmak isterim..

    Sevgilerle..
    potasyum ve GezeGeze bunu beğendiler.

  7. #7
    cm_strider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    SYM Gts 250i Evo
    'Motosikletleri farkedin' demek birinin başkasına 'ne olur beni önemse' demesine benziyor..

    Siz hiç birisine 'bana saygı duy' dediniz mi?...
    Ya da böyle diyen birisine saygı duyar mısınız?..

    Saygı duyulmak dolaylı yoldan olan birşeydir.
    Bir insan birine saygı duyuyorsa bu karşısındakinin direk saygı talebinden değil tutum, hareket ve davranışlarındandır. Bunu hepimiz biliyoruz...

    Toplum olarak bazı iş ve meslekleri küçümseme, saygı duymama halimiz malum. Eskiden futbolculara (topçu!) ya da müzisyenlere (davulcu, zurnacı!.. ki kız sahip çıkmazsan kaçarmış ya) denilmesi gibi... Motosiklet kullanana bakış bundan pek farklı değil, on yıllardan beri alışılageldiği üzere...

    Aynı örnekten devam edersek; eski futbolcularla şimdikiler işlerine duydukları saygı ve profesyonellikleri yönünden aynı mı?.. Kendilerine duydukları saygı da, dünya standartlarında bilgi ve becerileri ile doğru orantılı değişmedi mi?..

    O zaman sorunun yanıtı az çok beliriyor. Çıkış noktası biziz..

    Biz dizlik taktığımız zaman insanlar bakıyorsa baksın. Biz kendimize saygı duymazsak, 'motosiklet kullanma işini' önemsemezsek bu konuda deneyimi olmayanların bu eylemin ciddiyet ve risklerini fark ve tahmin edebilme şanslarının bile ellerinden alınmasına sebep oluruz. Hatta ve ne yazık ki çoğunluk sayımızla oluyoruz..

    Bu yüzden;
    Herbirimize düşen ilk görev kendimizi, sağlığımızı önemsemek.. Dört tekerden farklıyız diyorsak dört tekere bindiğimiz gibi binmemek... Ve ayrıca 'tam koruma' görünür, karşıdakini az bile olsa düşündürür..

    İkincisi ve sanırım bizim insanımız için en zoru, trafikteki sürüş tarzımız, tutumlarımız.. Fillerin arasındaki sincap gibi davranmak bazen eğlenceli gelse bile, nereye kadar?!!

    Hepimize iyi sürüşler...
    GezeGeze bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    17 Şubat 2008
    bu konu cok konusuldu bence vede netıce hep aynı oldu
    --olmuyor bılınc gelısmıyo--

  9. #9
    barannet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kymco CK 125
    itiraf etmeliyim ki sıkışık trafikten bunalıp ilk bulduğum boşluğa kendimi atıp oradan sıyrılmam birçok araç sürücüsünü kızdırıyor diye düşünüyorum.
    Bunun yerine bize nasıl sempati duyarlar,motosikletin faydalarını daha iyi nasıl görebilirler bunu sağlamalıyız diye düşünüyorum.

  10. #10
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    tarfikte farkedilmek ve bizmde bir araç oldumuzn anlatılabilmesi için önce bizlerin bilinçlenmesi gerekiyor.keşke imkan olsa bütün iki teker kullanıcılarını bu sitede görebilsek ama imkansız bu.aslında arbalarada kızamıyorum çok fazla serseri var.cidden çok çaresiz görüyrum bu durumu ve üzülüyorum.
    Orgazma Dudak Büktürür

  11. #11

    Üyelik
    01 Mayıs 2008
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    tiger-mondial 125ZN
    Fark edilip reklam yapmak için bir çok yol var.Motosiklet kullanan insanlar hakkında düşünceler değişmesi için "iyi insan" modunda politikacıların yaptığı gibi bir çok yerde boy gösterilerekte yapılabilir.Bir çok yardıma muhtaç yer var.Her şey maddiyatla çözülmüyor sonuçta lösemili çocukları , huzur evlerini , kimsesiz çocukları ziyaret edilebilir.Sadece bunlar da değil sevgiye ve ilgiye aç bir çok yer var.İyi insan imajı çizmek derken söylediğim yalnış anlaşılmasın.Motorcularında normal insan olduğunu insanların görmesi belki bir çok kişinin fikrini değiştirebilir.En azından amerikan filmlerinde gördüğü kötü kalpli serserilere benzer inswanlar olduğumuz fikrinden kurtulurlar.Grup olarak bu tür etkinlikler yapmak bir çok açıdan bizim için iyi olabilir aslında.

  12. #12

    Üyelik
    17 Şubat 2008
    bazen yapıolar bole etkınlıkler bızım mt

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL B.evler
    Trafik Yasasını El Atmak Lazım. Motosikletin Geçiş üstünlügünü ülkemizde Trafik Cezaları Ve Yasalar Ile Sürücülere Hissettirirse Insanlar Ozaman Motosikletli Sürücüleri Fark Eder.

  14. #14

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    motosiklet kültürü mü?

    belki beni suçlayacaksınız bu söylediklerim için ama

    du bakalım ne dedin sen?
    onun için önce birey olarak sonra millet olarak kültürlenmemiz lazım..
    bu olduktan sonra oturup kalkmamız da, bir yerde yeyip içmemiz de, sokakta gezmemiz de, parkta oturmamız da, araba kulllanmamız da, diğer araç sürücülerine saygı duymamız da,................. hepsi kendiliğinden olur gider..

    yani kısaca birlikte yaşayan insanların taşıması gereken ahlak ve bilince ulaştığımız anda her şey kendiliğinden düzelir ...

    ama bunun için önce insan olarak, sonra aile olarak, sonra millet olarak kültürlenmemiz lazım..

    ki bırakın kültürlenmeyi biz günden güne rezilleşen yozlaşan bir toplum olma yolunda kendinden emin adımlarla yürüyoruz :(
    akupunktur01 ve potasyum bunu beğendiler.

  15. #15
    E.Gülbeyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hakan Sofuoğlu kim???

    Kenan olmasın o?
    sen ayıldın mı bakemmmm

  16. #16

    Üyelik
    04 Mayıs 2008
    Şehir
    Mecidiyeköy
    Motosikleti
    BEVERLY 250
    Merhaba,
    Ben daha çok yeniyim. Zorlukları bundan sonra yaşayacağım. Diğer arkadaşların söylediklerine katılıyorum. Bu arada iyi bir slogan bulunursa işler daha da kolaylaşır diye düşünüyorum. (12 dev adam misali bir slogan gibi). Bu arada tüm toplum bireyleri olarak hepimize görevler düşüyor. Eğitim almadan, ehliyet ve belgelerimiz olmadan trafiğe çıkılmaması konusunda etrafımızdakileri uyarmalıyız. Forumumuzda yabancı ülkelerdeki uygulamaları anlatan yazılar var, acaba kaç kişi bunları okuyor. Hatta ilk foruma üye olmak isteyenleri buralara yönlendirerek başlasak olur mu ? diye düşünüyorum. Ama öncelikle düşünce tarzımızın değişmesi gerekiyor. Bu da zaman alacaktır. Toplumlarda bazı tabuların yıkılması için 3 nesil veya 175 yıl geçmesi gerekiyormuş. İşimiz çok zor arkadaşlar.

    Saygı ve sevgilerimle,
    potasyum bunu beğendi.

  17. #17
    ersinisdj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FJR 1300 AE / Honda NSS Forza 300 Abs
    İnsanlara entellektüel düşünmeyi öğretemeyenler böyle bir toplum çıkardı karşımıza..

  18. #18

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    konuyu hortlatayım
    buna benzer bir konu açmayı düşünüyordum ki açıkmış zaten ve kullanıcı profilleri epey değişmiş,
    siz bir slogan yazacak olsaydınız ? nasıl olurdu

    "motorculara saygı gösterin, saygı göstermediğiniz her motorcu araba alarak trafikte daha çok beklemenize neden olur" bu benden

    uyuya kalmışım ve yalnış konuya yazmışım

  19. #19

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Alıntı cm_strider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    'Motosikletleri farkedin' demek birinin başkasına 'ne olur beni önemse' demesine benziyor..

    Siz hiç birisine 'bana saygı duy' dediniz mi?...
    Ya da böyle diyen birisine saygı duyar mısınız?..

    Saygı duyulmak dolaylı yoldan olan birşeydir.
    Bir insan birine saygı duyuyorsa bu karşısındakinin direk saygı talebinden değil tutum, hareket ve davranışlarındandır. Bunu hepimiz biliyoruz...

    Toplum olarak bazı iş ve meslekleri küçümseme, saygı duymama halimiz malum. Eskiden futbolculara (topçu!) ya da müzisyenlere (davulcu, zurnacı!.. ki kız sahip çıkmazsan kaçarmış ya) denilmesi gibi... Motosiklet kullanana bakış bundan pek farklı değil, on yıllardan beri alışılageldiği üzere...

    Aynı örnekten devam edersek; eski futbolcularla şimdikiler işlerine duydukları saygı ve profesyonellikleri yönünden aynı mı?.. Kendilerine duydukları saygı da, dünya standartlarında bilgi ve becerileri ile doğru orantılı değişmedi mi?..

    O zaman sorunun yanıtı az çok beliriyor. Çıkış noktası biziz..

    Biz dizlik taktığımız zaman insanlar bakıyorsa baksın. Biz kendimize saygı duymazsak, 'motosiklet kullanma işini' önemsemezsek bu konuda deneyimi olmayanların bu eylemin ciddiyet ve risklerini fark ve tahmin edebilme şanslarının bile ellerinden alınmasına sebep oluruz. Hatta ve ne yazık ki çoğunluk sayımızla oluyoruz..

    Bu yüzden;
    Herbirimize düşen ilk görev kendimizi, sağlığımızı önemsemek.. Dört tekerden farklıyız diyorsak dört tekere bindiğimiz gibi binmemek... Ve ayrıca 'tam koruma' görünür, karşıdakini az bile olsa düşündürür..

    İkincisi ve sanırım bizim insanımız için en zoru, trafikteki sürüş tarzımız, tutumlarımız.. Fillerin arasındaki sincap gibi davranmak bazen eğlenceli gelse bile, nereye kadar?!!

    Hepimize iyi sürüşler...
    Sj'nin açıp potasyum'un uyuyakalıp yanlış konuya yazmasıyla tekrar gündeme gelen bu konuyu gündeme taşımakta fayda var.

    ersinisdj güzel toparlamış. cm_strider'in tam korumalı binme önerisine katılıyorum...
    potasyum bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    Alıntı GezeGeze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sj'nin açıp potasyum'un uyuyakalıp yanlış konuya yazmasıyla tekrar gündeme gelen bu konuyu gündeme taşımakta fayda var.

    ersinisdj güzel toparlamış. cm_strider'in tam korumalı binme önerisine katılıyorum...
    aslında 2 konu açıktı buna bakarken diğer konuya yazacağım mesajı " gece vardiyasında sızmışım masada" , bu konuya atmışım

    konunun hortlaması da faydalı bence


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler