polemiğe girmicem
coq, sen kullanırsan arkada kalırsın, neden kullanasınki
GKN MOTORS
Arkadaslar iyi geceler iyi geyikler diliyorum
Topici acan arkadas da teknik aksama zarar vermeyi goze alıyosa deneyerek gorsun alamıyorusa daha saglam bir kaynak bulsun kendine
★★ ----- Decaying organic matter ----- ★★
en cok puanı kim veriosa artık onun peşinden gezicem siteyi hızlı olan kazansın
true love..
Drift Religion
debriyaj kullanmadan vites büyürde küçülürde olmaz diye bişey yok AMA sonuçlarına katlanmayı göze almak zorundasın giderken şakır şakır die bi ses gelmeye başlarsa şanzmandan şaşırma yada durup kalkamayada bilirsin o zamanda şaşırma ama hemen belli etmez bellide olmaz
(yarışta bi teknik olduğu doğrudur okumuştum )
hayatta ya tozu dumana katarsın ya da tozu dumanı yutarsın...
benim bildiğim yarışlarda daha iyi hızlanmak için debriyaj kullanmıyorlar. Ama normal trafikte hiç gerek yok.motor zaten diğer araçlardan daha iyi ivmeleniyor
Puanları aranızda paylaştırayım kavga etmeyin.
Yazacam nedenini sabredin biraz.
Memleket meseleleriyle ilgileniyorum şu an.
Döncem ben size...
Zorlu arazi koşullarında özellikle tırmanışlarda vites değiştirme sırasında oluşan devir ve dolayısıyla güç kaybı çekiş sorunlarına sebep olabilir.. Bunu önlemek için özellikle motocross ve enduro sürüşlerinde böyle bir yöntem eliştirilmiştir.. Bende cross yaptığım dönemde binlerce km bu şekilde kullandım.. doğru aralığı yakaladığın zaman vites çok rahat bir şekilde geçer ve hiçbir zararı olmaz ama dedipim gibi doğru aralığı yakalamalısın ve bunun için motoruna çok alışkın olman gerekiyo.. doğru kullanımın zarar vermemesine rağmen yanlış bir şekilde yapılırsa şanzımana ciddi zarar verebilir..
mhrrmkpnr ve bart olayı doğru yakalamış ve güzel yazmışlar.
İkisine de 10 MT puanı veriyorum.
Yalnız ödemeyi sonra yapacağım. Bu aralar elim sıkışık biraz.
Evet bir yarış tekniğidir.
Debriyajı sıkma ile oluşan devir kaybını tolere eder.
Yarış motorlarının bilindiği gibi en yüksek gücü verdikleri devir aralıkları ve vites geçiş oranları vardır.
Bu her motosiklette ayrı değerlere sahip olabilir.
Forumda bir çok hız ve aptallıkla ilgili video seyretmişsinizdir.
İşi bilmeyenler km saate kaç yapacak diye bakarken, işe ucundan kıyısından birazcık vakıf olanlar devir saatinde vites değiştirme sırasındaki düşüşleri gözlerler.
Bu değişimler bana motosikleti kullanan şahsın kalitesi hakkında bilgi verir.
İbrede gördüğüm 299 beni pek etkilemez. Onu motor yapıyor.
Devir kaybını tehlikesiz bir biçimde minimize etmenin en etkili ve risksiz yolu debriyajı unutmaktır.
Bunun bir çok yolu vardır aslında. Ama teker kaybı gibi sonuçlar doğuracağından risksiz olan debriyaja dokunmadan vites değiştirmek diyebiliriz.
Tabii daha iyi eğitim almış ve işi daha iyi bilen pilot arkadaşlar da var aramızda. Karşı çıkan olabilir. Bir şey demem. Susar yine bildiğimi yaparım.
Zararı varmıdır?
Yoktur.
Ama motosikletinizin sesinden vites değişim zamanını anlayacak kadar ustalaştıysanız.
Ps: Geçen yaz sevgili dostum Kubilay'la bu konuda bir muhabbetimiz olmuştu. Kubilay severek okuduğunuzu düşündüğüm 2Teker dergisinde teknik konuları yazan makina mühendisi bir arkadaşımızdır. Zekası ve bilgi birikimine şapka çıkardığım sevgili Kubilay, canım ülkemin aydınlık yüzlerinden biridir. Israrla okuyunuz. Pist alışkanlıklarının yola yansıması konulu sorumun içeriğinde bulunan debriyaj kullanmama alışkanlığımı nasıl yorumlayacağını sorduğumda bana bir zararı olmayacağı yanıtını vermişti. Ama dediğim gibi, pist alışkanlığı....
Ne yani ben şimdi Sıfır ülke puanı mı aldım
Size yapılmasını istemediğiniz şeyi başkalarına yapın...çok zevkli oluyor :P
Gaz vermeden giden motor üretilmiş Artık debriyajı boşverin gaz derdi bile yok
:bounce:[B]тєк вαѕıηαℓıgıη уσℓ¢υѕυ тєк σℓυя...[/B]:bounce:
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)