allah rahmet eylesin abi.geldimi zaten hersey üst üste geliyo. zaten onlar birbirini beklemiştir bozulmak için kesin
allah rahmet eylesin abi.geldimi zaten hersey üst üste geliyo. zaten onlar birbirini beklemiştir bozulmak için kesin
aye haklı bende 600 rr var gecen gun kontak acık kalmıs aku bıttı takvıyeyle calısıyo 10mt gıdıyo stop edıyo zaten far sureklı yandıgından sarjıda o kadar kolay dolmuyo en az bı yarım saat sarj aletıne baglaman gereklı tampon sarjını alsın belkı senın dedgın sıstem ufak motorlarda falan olabılır
hem cdı benım bıldıgım mercedeslerın dızel serısı deılmı
......DoNsuZ ÇıK KaSkSıZ ÇıKmA ....
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
ben şunu merak ettim gördüğüme plaka yoktu söktünmü yoksa yokmu yoksada sorun olmuomu trafikte onu merak ettim aynı şey bi pazar da benim başıma gelmiştim ama benimkisinin sebebi 100 watt lık far takmam dı
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
Yaav sitemizi ihmal etmeye başlamışım anlaşıldı, Murat arkadaşımızın sorusunu daha şimdi görüp okuyabildim forumu sorunu bulup çözmüş olmana sevindim, akülerine ve özellikle heba olan Pazar gezine üzüldüm.
O zaman buradan tekrarlayalım.
Akünüz bitti diyelim. Eğer ayak marşı varsa veya akü desteklemesi yaparak çalıştırabilmeyi deneyiniz. Özellikle akü desteklenmesi ile kolayca çalışır. Eğer akü desteklemeyi kestiğinizde, yani yedek kablolarını çıkarttığınızda çalışmaya devam ediyor ise elektronik donanımınızda sorun yok demektir.
Bu şekilde rolanti devrinin üzerinde yarım saat çalıştırınız. Stop edip marşa basınız. Çalıştırmasa bile motoru ''tık'' latıp çevirebiliyor ise yaşadınız. Akünüz bitmiş ama şarj tutabiliyor, yani Ölmemiş. Ama eğer ilk baştaki gibi hiç bir hareket olmuyor, hele bir de farlarınız az bile olsa ışık veremiyor ise akünüzün değişmesi gerekmektedir, şarj tutamayacak hale gelmiştir.
Tekrarlar isek: eğer ayak marşı ve yedekleme ile çalışıyor, yedek kablolarını söktüğünüzde de çalışmaya devam ediyor ise büyük bir sorununuz yok, akünüz boşalmış demektir.
Herkese kazasız belasız sorunsuz sürüşler dilerim
Poturdak
yeni aku fiyatlari nedir acaba ? benim 50cc ye yeni birtane almak istiyorumda (:
Motorla delirmessen motor kullanmanin ne anlami var ?! (:
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
mete_han akü ölmüşse zaten ne yaparsan yap dolmaz..Ölmüş..Ölüyü diriltmek gibi.. Oda gazuzağacı işte..
Yani ölmüş diyosun ..Bi de dolarmı demişsin..
Makaram sarı bağlar lo kız söyler gelin ağlar misali..
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
ya abey akü nası ölüyo annamıyom...akü dediğin içinde elektrot plaka birde saf su var...durup duruken nörüyoda ölüya ama...hadi suyu eskik...doldurursun olur biter...eee...sonucta bu bir mekanizma değilki...bir çalışma sistemi yokki...içinde kimyasal reaksiyon olan bir kutu...nesi bozuluyor anlamıyorum...heleki soğukta etkisini kaybetmesi daha garip...havayla ne alakası var...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
cidom(ağam demektir) ... Benim biidiğim elektrod plakaları sulu akülerde ; susuz kaldığında plaka içinde reaksiyon işlemini tamamlayamıyor.. Ve gerekli olan akımı dışarıya aktaramayınca ısınmadan ötürü plakalarda çatlama olup kırılmaya sebep veriyor.. Kırılan plakada içine su(safsu) koyduğunda işlev görmüyo ve halk dilinde AKÜ ÖLMÜŞ tabiri kullanılıyor..
Ulan ben de metafizikçi gibi konuştum yaw.. Bi dakika ben bi ince araştırmaya dalayım sen bu yazıyı okuyuncaya kadar.. Yoksa ne bilim diline yine düşer müşeriz...
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
Pil nasıl bitiyor mete_han abi aynı onun gibi işte. Elektrot plakaların sahip olduğu belli bir elektron sayısı var. Onu tükettiğinde artık kutuplara elektron veremez oluyor ve ömrü bitiyor. Soğuk havalarda kimyasal reaksiyon yavaşlıyor. O yüzden de akünün performansı düşüyor. Kimyasal reaksiyonun gerçekleşmesi için ısı da lazım çünkü.
Size yapılmasını istemediğiniz şeyi başkalarına yapın...çok zevkli oluyor :P
taam abey dediğin gibiymiş....
http://www.araconline.com/h/haber.asp?id=2209
Ambalajında kullanıma hazır halde bir akü satın aldığınızda akünün uzunca bir zamandan beri yattığını düşünüp akünüzün amperinin en fazla % 10’uyla şarj etmeniz faydalı olacaktır. Eğer asidi konmamış bir akü satın almışsanız, akü yeni yani sıfırsa ilk defaya mahsus sadece özgül ağırlığı 1.285 olan saf sülfürik asit konur. Plakaların üzerini 10-15 mm geçinceye kadar asit doldurulduktan sonra akü en az iki saat dinlendirilir, bu süre akünüzün ömrünü arttıracaktır. Bu işlemden sonra bir kaç günde bir akü gözleri açılarak su (elektrolit) seviyesi kontrol edilmeli seviye düşmüşse sadece saf su ilave edilmelidir. artık bundan sonra asit konmaz.
Soğuk havalarda akülere neler olduğu konusunda bir çok yanlış kanı mevcuttur. İnsanlar genellikle aküler düşük ısılarda, soğuk havalarda kapasitelerini kaybetmezler diye düşünürler. Ama bu genellikle yanlıştır, kaybederler. Hem de enerji sağlama yetenekleri azalır. Derece düştükçe aküdeki kimyasal reaksiyon yavaşlar. -10C°' den sonra her derece ısı düşüşünde kimyasal reaksiyon süresi ikiye katlanır. Bu yağın soğuk havadaki özelliğiyle kıyaslanabilir. Derece düştükçe yağ akışkanlığını gittikçe yitirir. Kimyasal terminolojide kurşun plakaların içinde durduğu asit , kurşun plakalara doğru kurşun sülfat olmak için içindeki sülfiri harekete geçirir ve bu hareket tekrarlanır, işte belirtilen bu hareket soğuk havalarda oldukça yavaşlar. Soğuk havada rezistans yükseldiğinden, aküden alınan akımın voltajı düşer. Akünün gücü ısı ile temas halinde olduğu zaman azalır (aküler fonksiyonlarını en iyi + 10C° ile +30C° arasında gösterirler) Akünün gücünde aşırı ısıdan dolayı meydana gelen azalma, aküyü soğuk havada kullanmadan anlaşılmaz. Bunun sebebi akünün yüksek ısıda kullanıldığında ortaya çıkan aşınmadır. SORUN, kimyasal reaksiyonun yüksek derecelerde daha hızlanmasıdır. Akü daha çabuk enerji üretir, bu da elektrotlardaki aşınmanın artması demektir. Buna ilaveten gaz oranı yükselir. Su buharlaşır ve aşınmayı daha da hızlandıran asit daha çok yoğunlaşır. Isı sorunu, sadece aracın sıcak iklimde kullanılmasında ortaya çıkmaz. Eğer akü bir ısı kaynağının yanına veya sıcak bir bölüme konulursa akünün ömrü belirgin bir şekilde kısalır. Bu sebepten ötürü, akü sıcak bir ortamda kullanılacağı zaman ısıdan korumak için levhalar kullanılır.Bir kurşun asit aküsü dışardan bir güç kaynağıyla şarj edildiğinde deşarj süresi oluştuğu gibi, elektrotlar zıt yöne giderler. Bunun oluşması için dış güç kaynağının aküden daha çok enerji üretmesi gerekmektedir. Her kurşun asit ünitesi takriben 2V üretir. Bu da şarjın amacına göre 10V' luk bir araba aküsü için her üniteye 2.2-2.4 V ya da toplam 13.2-14.4 V verilmesi anlamına gelir. Bir marş aküsü genellikle aracın kendi jeneratörü tarafında şarj edilir. Fakat hepimizin de bildiği gibi akü herhangi bir nedenle boşalmış olabilir. Yani bir akünün doldurma cihazına ihtiyaç duyduğu an gelmiştir.Aküyü şarj etmek için güvenilir bir şarj cihazı gereklidir ve bu cihaz mutlaka voltaj regülatorü olmalıdır. Bizim genelde uyguladığımızın tersine şarj süreci oldukça karmaşıktır. Bununla birlikte biz sadece aküyü şarj ederken çıkabilecek pratik sorunlarla ilgileniyoruz. Güvenlik açısından kimse piyasada bulunan basit destekleme şarj cihazlarını kullanmamaktadır.
Aşırı yükleme akünün belirtilen noktanın üzerinde şarj edilmesi ile ortaya çıkan yaygın bir hatadır. Geleneksel akülerde aşırı yükleme hidrojen ve oksijenin birikmesine ve uçup gitmesine sebep olur. Bu gazlar patlayıcı oksi-hidrojen karışımı halini alırlar. Bu yüzden bu işlem daima iyi havalandırılmış yerlerde yapılmalıdır. Aküde gaz oluşurken, dereceyi düşüren ve yoğunluğu arttıran elektrolitten su buharlaşır. Açıkta kalan elektrotlar hasar vermeye meyillidir. Aşırı yüklemede meydana gelen su kaybını tamamlamak için akülere arıtılmış su konulur. Aşırı yüklemeden meydana gelen bu etki genellikle gözle görülmez ve akünün ömrünün kısalması ile sonuçlanır.
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
tamam işte kanka ..Sen zaten fizikçiydin.. Bende metafizkçi..
Bi önce ki mesajında yazdıkların tam doğru..
Benim ve bazı arkadaşlarında anlattıkları seninle aynı.. Ama biz sağ kulağımızı sol elle kaşımaya çalışıyoruz.. İşte işin ehli demek bu senin yazdığın gibi.. Tabi okumuşluğun hali bi başka olur..
Yeni üyelerden biri de " bu senede okulu geçemezsem bende Hyusong 250 alacam " demiş ya kanım çekildi yaw...
.
http://www.motosiklet.net/forum/tani...rkeze-slm.html
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)