Arkadaşlar cumartesi günü servise çağırıldım ,bakalım ne olucak?
Gelişmeleri sizlerle paylaşıcam....
Arkadaşlar cumartesi günü servise çağırıldım ,bakalım ne olucak?
Gelişmeleri sizlerle paylaşıcam....
Şunu belirteyim ki açtığın başlığı okuyan globalmotor yetkilileri bir anda aşka gelip ve güruhlar halinde yardıma koşacaklarından şüphen olmasın (Tecrübe konuşuyor).
Ben söylemiştim. Ne yazık ki ağlamayana meme yok. İnşallah hem senin problemin hem de kendi vizyonları adına gelişme kaydedilir.
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
Benim fikrimce GT 250'nin yanında CBF 250'nin lafı bal gibi yapılır.Çünkü Honda'nın Türkiye'de 250 cc'de GT 250 ile karşılaştırılabilecek tek modeli bu.GT 250'yi alanlar genelde bu özellikteki motoru daha uygun fiyata dört büyükten alamayacağı için Hyo'yu tercih ediyor.GT 250 benzeri bir motoru Honda yapsa,1000-2000 YTL'de fazla fiyat çekse GT 250'nin yüzüne bakan olmaz.Ama öyle olursa da Honda'nın bi anlamı kalmaz.Doğal olarak Honda böyle bir şey yapmayınca millet gerek maddi,gerekse başka nedenlerden dolayı GT 250 ile aynı fiyat ve benzerlikte başka motor olmadığı için mecburen GT 250 alıyor.
CBF 250'nin fiyatı 7920 YTL Honda'nın resmi sitesinde.Peşin parayı saysan biraz daha aşağı da alınabilir.Hem problem CBF 250'nin fiyatı ise bastırırım 6000-7000 YTL'yi ikinci el temiz bir ER 5 alırım yollarda GT 250 avına çıkarım daha iyi...
GT 250'nin CBF 250'ye göre dış görünüş ve beygir gücü ile son sürati dışında, hele hele vibrasyon konusunda hiç bir artısı yok bence.GT 250'nin 1. ve 2. viteslerde bir hayli vibrasyonunun olduğunu da söylemiyorsun hiç.Konuştuğum GT 250 kullananların ortak düşüncesi 1.ve 2. viteste özellikle 5000-6000 devirde vibrasyon olduğu ama nedense bunun pek önemli olmadığı...!?Sürat konusunda da CBF 250 ile GT 250 arasında 15-20 Km süratten fazla fark olacağını sanmıyorum.
CBF 250'nin çok hafif olduğu için rüzgardan etkilendiğide çok yanlış bir yorum.120-130 Km süratte rüzgardan etkilenme söz konusu ise aynı kategorideki bütün motorlar etkilenir.Ama sen giydir GT 250'deki gibi grenajı CBF 250'ye,yat deponun üzerine bak o zaman etkileniyor mu?
CBF 250'nin yoldaki en ufak girinti ve çıkıntıya tepki verdiği doğru ama bu olumsuz bir yönde etki değil aksine olumlu bir etki.Çünkü CBF 250'nin ön amartisörleri biraz sert ve yüksek süratte bu özelliği yol tutuşuna oldukça iyi etki yapıyor.
CBF 250 çift silindir olsa daha iyi olur muydu bilmem ama tek silindir olması da problem değil bence.
Jiklede keyifsiz çalışma olayı ise sadece rodajda değil,soğuk havalarda tüm tek silindirlilerin sorunu.Yani sadece dört büyüklere özgü değil.Jikleyi motoru çalıştırdıktan sonra motorunu biraz bilen ve hisseden motorcu,motorunu stop ettirmeden ne zaman kapatacağını bilir tahminimce...
Hyo'nun 124.000'de motoru açılmamış scooter'i varsa son halini görmek isterim doğrusu.Ama bununla birlikte motoru açılmış mı bilmem ama ve Km'si 3.kez başa dönmüş yani 200.000 Km'yi devirmiş eski Honda'nın zamanın meşhur kırmızı Kinetik modeline rastlamadım değil.
GV 650 bir Cruiser.O motora binen adamın az çok motor tecrübesi vardır.GV 650'ye çok sert binemezsin.Binsen de asfaltta binersin ve dağa taşa sürmezsin.Onun için GV 650'nin 47.000'de sadece kayışının değişmesi normal.Debriyaj derken herhalde telini kastediyorsun 47.000'de değişti debriyaj teli pek iyi değil ya da başka bi problemi var bence...
Elciklere dikkat etmedim ama gösterge paneli konusunda Honda'nın Hyo'ya göre daha iyi olduğu ise çok doğru.
Motoru iyi kullandıktan sonra hangi marka olursa olsun çok fazla problem olacağını zannetmiyorum.Aynı marka ve modelde bir motoru 1000 Km'de patlatan da var hiç sorunsuz 100.000 Km'yi gösteren de...
Garacava,polemiğe girdiğin arkadaşımız Honda cbf 250 ile Hyosung grn 250 yi karşılaştırmış.İki markayı senin yaptığın gibi karşılaştırma yapmamış.Motosiklet alırken(250 cc sınıfı için söylüyorum) bu karşılaştırmaları bende yaptım.Hyosungu daha üstün buldum.(Naçizane fikrim)
Arkadaşlar,tanermavi arkadaşımız da diğer sorun yaşayan arkadaşlarda haklı.Ancak sorunu dile getirme şekli,firma ile irtibat kurma şekli de çok önemli.Bu konuda tanermaviyi ve diğer arkadaşları tenzi ederim.
Bu markayı diğer japonlarla karşılaştırdığınızda eksikleri vardır muhakkak.Ancak bu markayı neden aldık,özellikle son iki yıldır niye çinli motorlar bu kadar çok satıyor.?Bununla beraber japonlar niye son iki yıldır kur artışının ve ötv nin dışında fiyat artşına gidemediler?
Bu soruların cevapları birbiriyle alakalı.Bu soruların crvaplarının Motosiklet camiasının gelişmesine olumlu etkileri olduğu tartışılmaz.Bu hızlı büyüme beraberinde muhakkak sorunlar getirecektir.Ama sorunlar olacak diye özellikle ülkemizin ihtiyacı olan bu büyümenin olmamasını isteyemeyiz.Tüm motosiklet severlerin sorunları çözmede ki pozitif yaklaşımlarının sonuca çok büyük bir katkı sağlayacağını düşünüyorum.
Sonuç olarak bu sitedeki ve diğer sitelerdeki görüşleri kendi tecrübemle harmanlayarak bir formül de karar kıldım.Bu formül aslında kişiye göre değişmiyor. verim/maliyet bence konu bu kadar basit.Bu formül beni geçen sene Hyosungla tanıştırdı.Benim hiçbir şikayetim yok çok şükür.Ama olabilirde.Firmanında,bayininde ,servisiminde yaklaşımlarından memnunum.Şikayetini yazan da haklı memnuniyetini yazanda.
Bence Tanermavi ve diğer sorun yaşayan arkadaşlar, hyosungun ve bunun gibi hizmet veren ,verecek olan markaların daha iyiye gitmesi yolunda önemli rol oynayacaklar ve bu da genel olarak motosiklet camiasının daha iyiye gitmesinde(uygun fiyat,daha yüksek teknoloji,daha iyi servis hizmeti vs.) etkili olacak.Herkese keyifli sürüşler...
Dostum İlk olarak dünyadaki şuan engüçlü 250 cclik motoru ve en yeni teknoloji motoru hyosung üretti ki hondanın kullandığı motor eski tip bir motor. Böyle olmasına rağmen fiyatı çok yüksek. Ben 3 yıl cbf 250 kullandım adım gibide biliyorum nasıl bir motor olduğunu. cbf ten sonra gt 250 comet e geçtim. burda bir yanlış anlaşılma var ben gt 250 r demedim gt 250 dedim r kasa grenajlı oluyor sen onunla kyas etmişsin ben gt 250 naket modelini baz alarak söyledim. Herneyse ben hondamla 22bin küsür km yaptım evet gayet sorunsuz bir motor ama şehir içinde. Uzun yolda hyosung kadar yola hakim diyil atak diyil ve 130 bandına çıktığında keyfi kaçmaya başlıyor ben hyosungla 125 km ye düşmeden 135 140 la edirneye ordanda istanbula geçtim durduğum her istasyonda sesini dinledim ve bunlar 1 depodan biraz fazlasıyla gittim. Bu aynı yolları ben cbf ilede gittim kesinlikle aralarındaki fark büyük. Demişsin 124 bindeki motorun son halini göremeklazım diye. Honda eğer 200 bin i 2 ile çarpıyorsa hyosungda hayli hayli yapar. Biliyomusun bilmiyorum hyosung firması Suzukiye motor üreten KTM lere oring üreten mercedesle çalışan ve uçak motoru üreten bir firma. Motorkonusunda Hondadan aşağı kalıcağını hiç zannetmiyorum. Evt gv 650 sadece debriyaj teli değiştirdi onun dışında hiçbir parçası değişmedi . Birde eklemek istiyorum ç.kaleye geldinmi bilmiyorum yollaro gayet bozuk bu 47 binin en az 25 binini şehir içinde yaptı o motor ve o motoru kullanan arkadaş race motorlarla kapışıyo ve ciddi ciddi basıyor.Ona rağmen tıkır tıkır çalışıyor motoru. Ama senin dediğin şu lafada sonuna kadar katılıyorum motora nasıl baktığın çok önemli. Motoru bir honda bir yamaha kadar uzun ömürlü fakat dier aksamlarına bişiy diyemem bir debrijay teli erken kopabilir bir gösterge saati daha basit olabilir ama hyosung gt 250 comet cbf 250 den çok daha iyi. He bide demişsin er 5 alırım diye ozaman er 5 i de gt 650comet le karşılaştır bide gör kim kimin avına çıkıyıyor. gt 650 comet er 5 e taş yutturcak bir makine eğer öyle düşünürsen herşeyin bir alternatifi var.
BİNLERCE KİLOMETRE YÜZLERCE KADIN ....
Şu an dünyadaki en güçlü 250 cc motor GT 250 değil.Benim bildiğim kadarıyla en azından naked olarak,aşağıdaki linklerde resimlerinin görülebileceği Honda'nın Türkiye'ye ne halt yemeye getirmediğini bilmediğim Hornet 250 var ve 40 beygir gücünde bir motor.Hem GT 250'deki motorda çift silindir olmasının dışında enjeksiyon filan varda bizim mi haberimiz yok?Çift silindir olması dışında yeni bir teknoloji değil.CBF 250'de ki motor da çok eski bir motor değil.O da DOHC, o da yağ soğutmalı vs.
http://www.stallard-engineering.co.u...0%20Hornet.htm
Buna saygı duymakla birlikte CBF 250'den GT 250 Comet'e geçmekte hata etmişsin bence.CBF 250'den sonra GT 250'ye geçmen çok büyük ihtimalle CBF 250'ye en yakın model bu olduğu için ve bütçen buna izin verdiği olsa gerek.Yoksa CBF 600,Fazer 600 düşünüyordun da sadece zevk benim değil mi,GT 250 alıyorum ve bunlara da 5 basar dediğinden değildir herhalde.
GT 250'ye fazla binme şansım olmadıği için bir şey diyemem.AmaCBF 250, 250 cc'lik hacmine ve gücüne göre yola da hakim,ataklığı da gayet iyi.İyi açılmış bir CBF 250 ile çık yola 125-130 Km süratle uzun yola pekala gidebilirsin.135-140'la Hyo ile gideceğime 125-130'la giderim Honda ile giderim.
ER 5 alırım dememin nedeni CBF 250'nin 7920 YTL olan satış fiyatı için 9000 YTL'ye varan fiyatıyla CBF 250 alacağıma nerdeyse aynı fiyat olan GT 250'yi alırım demen.Yoksa sıfırının satış fiyatı 12500 olan GT 650'yi ve yine sıfırı 6000 euro olan ER 5'i hayatta almam ve kimseye de tavsiye etmem.Ama kesinlikle GT 250 ile 'neredeyse aynı fiyat' olan ve piyasada bir hayli bulunabilecek ikinci el bir ER 5'i almayı tercih ederim.GT 250 alana da saygı duymak lazım tabiki.
79 Hp'lik ve 650 cc'lik GT 650'nin son sürati olarak en fazla 230-240 yaptığını okudum nette bir kaç kez.Bunun dışında bu sürati yapıp yapmayacağını bilemem.50 Hp'lik ve 500 cc'lik ER 5 ise rahatlıkla 220'yi görüyor.Bu sürati görünceye kadar da naked motorların klasik sorunu olan rüzgar dışında en ufak bir titreşimi ya da başka sorunu yok.İyi açılmış ER 5'in daha da gideceğine eminim.Onun için GT 650 Comet hacmine ve gücüne göre kesinlikle ER 5'i avlaması gereken bir motor ama ER 5'i kolay kolay avlayacak ve ona taş yutturacak bir motor değil.
Cuma akşamı Hyosung bursa bayinden aramışlar beni ama telefona cvp veremedim .sonra babamı aramışlar ve debriyaj telinin geldiğini değiştirmek için beni beklediklerini söylemişler.
Bende sabahtan gittim ve öğrendimki tel onlara 10 gün kadar önce gelmiş.Ama onlar bana haber vermeyi unutmuşlar,işe bakın yaaa...
bizde Global'e boş yere yüklendik,ama onlarda mesajlarımı silmeyip parçanın gönderildiğini haber vermedilerki (taşınma telaşından olsa gerek)...
neyse diğer problemlerimlede ilgilendiler şu anda motor serviste. gaz kesme ve patlatma olayı araştırılıyor...
Umarım motoruma kısa zamanda kavuşurum...
SAYGILAR
Edit: Debriyaj teli garantiden değiştirildi...
Başlığı uygun şekilde düzenledim o zaman. Geçmiş olsun
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
tam olarak çözülmüş değil aslında.daha motoru teslim almadım...
tanermavi geçmiş olsun diyelim o zaman. inşallah sorunlarının tamamı hallolur.
bu birazda iletişim kopulluğundan meydana gelmiş, yada sesini duyurabildin.
hyosungun ve distributorun bu puan kaybı hemencecik akıllara cbf250 yi getirdi. senin başlık az daha cbf250-gt250 kapışmasına dönecekmiş.
bence ikiside güzel motor. kuzenimde cbx250 twister var. güzel ama parçası birazcık çok pahalı mesela.benim takıldığım nokta bu. gt250 yi bilmiyorum pek.
Sanırım iletişim kopukluğu olmuş...
Çinlilerin dışında bütün motorların parçaları pahalı...
'Birazcık çok pahalı' değil yan sanayi parçası da olmadığından harbi çok pahalı.Dört büyüklerin yan sanayi parçaları dışında bütün modellerinin parçaları pahalı.
Ama 'Honda' olduğu için parçasını anında bulabiliyorsun.Parçası yok ya da bilmem kaç ay sonra gelir diye bir derdi yok...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Globalmotor forumundaki şahsıma yapılan açıklama...
Sizlerde bilin istedim.
Değerli kullanıcımız; tanermavi
Hyosung’ unuzu iyi günlerde ve hep severek kullanmanızı dilerim.
Bir motosikletin kullanıcısı için ne kadar değerli olduğunu, motosikletçinin halinden motosikletçinin anladığını 1983 yılından beri çok iyi bilirim, bende bir motosiklet kullanıcısıyım ve benim için motosikletin değerini kısaca şöyle anlatabilirim;
İki tekerlekli araç sektörü ile 1983 yılında bu sektördeki firmalardan birinde işe başlayarak tanıştım. Firmam o dönemler bu sektörün lider firmalarından biriydi. Motosiklete ilgim giderek arttı. 1985 yılında başlangıç motoru olarak bir mopet almaya karar verdim. O günün koşullarında 6 ay çalışıp hiç para harcamasam ancak 1 Motorlu bisiklet yani mopet alabiliyordum. Çok istememe rağmen 1989 yılında ancak mopet sahibi olabildim. O gün bugündür motosiklete binerim, bu tarihten sonra da hep motosikletim oldu, bütçeme göre ucuzu da pahalısı da.
Ya deli misin Motosiklete binilir mi araba varken, hem de klimalı oh püfür püfür diyenlere artık şu cevabı verebiliyordum ; eğer araba ile gezeceksen git evde televizyon seyret hiç fark yok her ikiside aynı arada bir cam vardır. Rahatını arıyorsan boş ver evinde otur. Arabadan farklı olarak motosikletle doğayla direk ilgilisindir, altında asfaltın erimesini hisseder, bataklığın, denizin kokusunu duyar, ağaçların serinliğini hisseder, hava durumunu hep takip eder, istediğin yere park edebilirsin, özgürsün ve daha birçoğu .......Tabii 1983 yılından beri hala motosiklet sektöründeyim ve ekmeğimi bu sektörden kazandığım için motosikletin değeri benim için tartışılmaz hale gelmektedir.
Evet tanermavi Hyosung’ unuz bizim ve özellikle benim için önemlidir, tabiiki sizde.
Geçtiğimiz hafta sizinle yapmış olduğum telefon görüşmemiz ile debriyaj telinizde ki probleminizin devam ettiğini öğrenmiş oldum. Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için Hadımköy deki yeni depomuza yerleşme işlemlerimizin devam etmesine rağmen derhal Bursa Yetkili Servisimiz Gazcılar Ltd. Şti. arandı ve debriyaj teli gönderildi. Taşınma sırasındaki karışıklıktan dolayı telefon numaranız kayboldu ve size ulaşamadık. Telefon görüşmemizden bir saat sonra tüm Hadımköy bölgesinde telefonlar arızandı ve 1 Hafta onarılamadı. ( Telefon idaresinden teyit alınabilir. ) Sanırım sizde bu sebeple Satış Sonrası Hizmetler Ofisimize ulaşamadınız. Hyosung ile ilgili sorunlarınız için Satış Sonrası Hizmetler Departmanımız hizmetinizdedir.
İlgimizin tüm Hyosung’ ların üzerinden eksik olmadığını belirtir, yol deneyiminizin daima Hyosung olmasın, park ettiğiniz zamanlar dışında motosikletinizden uzak kalmamanızı dileriz.
Saygı ve sevgilerimizle,
Özcan Ekici
Global Motor A.Ş.
Satış Sonrası Hizmetler Müdürü
Evet malesef maddiyat yüzünden 250 cc almak zorunda kaldım :( Şöyle söyliyim honda bilidindik tipte bir motor kullanıyor. Honda hiç bir 250 cc makinesinde v-twin makine kullanmışmı yada gördünmü hiç v-twin 250 cclik başka bir makine. v olması makineye ciddi bir tork veriri ki bilirsin motorda tork nekadar fark eder. Ben bunu kastetmiştim yeni ve üretilmemiş dediğimde. Ama hondanın 250 lik hornetide hiç fena diilmiş
Emin ol iyi açılmış bir cbf im vardı ve o süratlerde keyif vermiyordu. 135 140 la hyo ile gidiceğime 125 130 ile honda ile giderim demişsin. Neden? nasıl bir üstünlüğü var hondanın nesi fazla ?
Şimdi 250 ccye binenle 500 cc ye binicek adam arasında fark olucaktır. Senin 600 cc motorun vardır tabiki fiyatları çok yakın olan er5 i tercih ediceksin 250ccyerine. ya bu işte iyi olmayan yeni başlamış biri olsa. Tabiki er5 fazla gelicektir. Ondan bu kavrama kişisel kararvermemek lazım Ama bende senin gibi düşünürüm 250 cc ye alıcağıma gider er5 alırım.
Anladığım kadarıyla gt 650 comet yada gv 650 ye hiç binmemişsin. Bu makineler v oldukları için ciddi bir torka sahipler o yüzden belki inanmıyıcaksın buna ama ben canlı şahidiyim cbr 600 f i fzr yi 190 200 e kdar yanına sokmuyor bu alet gv 650 biraz daha düşük kalıyor ama ilk kalkışta ençok farkı uzun olduğu ve kafa yapmadığı için koyuyo. Birde Hyosungların sadece 250 cclik modellerinde regüle (hızsabitliyicisi) yok. 650 cc modelliri 13 bin devir olmasına rağmen 10 bin devir çeviriyor. Bunu çıkardıklarında 270 leri görüyormuş ( muş çünki böyle okudum bir yerde ne kadar doğru bilmiyorum ) O yüzden er5 gt 650 nin gölgesine giremez ciddi bir güç farkı var aralarında 79 hp olduğuna bakma torku ciddi yüksek ve ciddi bir çekiş gücüvar umarım yakında kullanır kendinde testedersin ozaman bana hakverirsin
BİNLERCE KİLOMETRE YÜZLERCE KADIN ....
Evet 130-140'la Hyo ile gideceğime 125-130 ile Honda ile giderim dedim çünkü aradaki 10 Km sürat farkı yüzünden senin beğenmediğin ama benim hiç bir şikayetimin olmadığı Honda'yı Hyo'ya kesinlikle tercih ederim.
Motorun en çok olduğu yerlerden olan belki de en çok olduğu yer olan Antalya'da Honda'nın Goldwing'ine bile rastladım belki 10 defa ama daha 650 Comet'e rastlamadım.Ağırlıkla GT 250'ye, bir kaç kez GT 650'ye ve sadece 1 kez GT 250 Comet'e rastladım.Onun için Alanya'daki bayiye GT 650'ye bakmaya gittik Haziran'da arkadaşla.Bayi satmak için aldığı GT 650 R'ı satamayınca satabilmek uğruna bize test ettirdi motoru ve yanlış bilmiyorsam GT 650 Cometle aynı motora sahip.
GT 650 R'ı denediğim süre içerisinde o görünüş ve güçteki motora göre bendeki izlenimi tam bir hayal kırıklığı oldu.Resmen titreşim manyağı ve ne görüntüsünün, ne gücünün, ne de parasının motoru.Hele hele o ivmelenmesini binenler anlatsın da biz de okuyalım bi.Diğer 600'lük raceler gaza asıldın mı vınn diye fırlarken tek yapabildiğin motorun üzerine kapanıp çaresizce motorun hızlanışını izlemek ve yola konsantre olmak iken GT 650'de bir taraftan yola,diğer taraftan de rahat rahat etrafına bakarak motorun son süratine ulaşmasını bekleyebilirsin.
Comet'inde de çok bir şey değişeceğini zannetmiyorum ve piyasada görülmemesinin nedeni de bu durumun bilinmesi neticesinde kimsenin bu motorlara o kadar parayı bağlamamak istemesi bence.GT 250'yi alanlar da en az 600'lük bir race motora binmek için yanıp tutuşan ama maddi nedenlerden dolayı bu amacına ulaşamayan ve maddi imkanı elverdiğinde bir an önce dediğim modellere geçmek isteyen kişiler.GT 250'nin Comet'ine binenler de yine aynı şekilde bir CBF 600 ya da Fazer 600 hayalini kuran ama maddi yetersizlikleri nedeniyle bu hayallerini şimdilik ertelemiş kişiler. Yine bunları derken bu motorları alan ve kullananlara da saygı duymak lazım elbette.
GT 650 Comet'i bırak 190-200'ü,kalkıştan son hızına kadar kendisini ekmesine izin verecek CBR 600 F ya da Fazer 600'ün sürücüsünün motorculuğundan şüphe ederim ben.
GT 650 Comet'in hız sabitleyicisi var mı yok mu bilmem ama olmasa bile extra turbo ya da benzeri bir sistemle dışında 270'i göreceğini kesinlikle ama kesinlikle zannetmiyorum.
ER 5 kullanmış birisi olarak yine diyorum GT 650 Comet gücüne rağmen ER 5'i kolay kolay ekecek bir motor değil...
ya 190-200 e kadar 600f le kafa kafaya gittiginden emin misiniz, polemige canak tutmiyim ama bana pek gercekci gelmedi de
[COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]
Biri vibrasyondan bahsetmiş. 90 derece açıya sahip olan V-Twin motordan bahsettiğinin farkındamı acaba ?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)