çin malı kasklar yasaklanmalı
-
arakadaslar duyduguma gore cin mali kasklar yere 1 metre yukardan bil kirildigi icin motordan belli bir hizda dusuldugunde parca kirilmasi cok hafif bi darbede meydana geliyor ve ayni zamanda bu parca insan kafa tasina batabiliyormus. ne yapip edip iyi bir kask almak lazim yada alana kadar binmemek lazim aslinda
Reklamlar
-
en iiisi nolan dır fakat pahalıdır shoi de iidir tabiiki o da çok pahalı,orta karar olan cox onlara yakın kalitede ve yarı fiyattır,pahalı kask ama hayatımız ucuzmuki,eğer motor kullanıyosanız buna mecbursunuz,taksitle alıp uzun vadede ödenebilir ,cox kaskla asfaltta toprak yolda hatta karda bile takla attım kafam hariç heryerim ağrımadı,
son söz;nolan dan şaşmayın
son cümle ,,,,kafam hariç heryerim ağrıdı....olacaktı düzeltirim
<%)))))))))))><<< ::pcgum:: ***ReBeL***::pcgum::
-
En iyi kaskın Nolan olduğu nereden çıktı ya? En kaliteli kasklar Arai, Schuberth ve Shoei'dir. Nolan orta kalite kasktır. Bu arada, son testler gösteriyor ki orta kalite bir kaskın yüksek kalite bir kasktan daha iyi koruma sağlaması mümkün. Bu durumda iyi-kötü kalite derken sadee koruma değil de, işçilik ve malzeme kalitesinden koruma faktörüne kadar olan özelliklerin toplamı diye düşünmek daha mantıklı olur. Bir not daha eklemek gerekirse orta kalite bir kask da gerek işçilik, gerek tasarım ve malzeme kalitesi bakımından üst sınıf markaların kimi modellerinden daha iyi olabilir. İşin özü, üst ve orta sınıf markaların belli bir kalite standardı vardır. Bunun dışında işçiliği, malzemesi, tasarımı modelden modele değişir. Orta-alt sınıf sayılan Caberg'in bir flip-up modeli en iyi flip-up'lardan biridir.
İsoot, güzel Türkçen için teşekkürü borç bilirim.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
Shark nası sizce arkadaşlar??
[I]Hiçbirşey imkansız değildir...[/I]
-
o kadar para kaska veremem dememek için motosiklet alırken zorlayın bi 150-200 daha kaskıda alın. kimse pahalı falan demesin hayatını düşünüyorsa! zaten artık sektörün gelişmesiyle fiyatlarda düştü, birsürü taksit imkanları falanda var.
sürebiliyorum, öyleyse varım :)
[URL="www.bikepics.com/members/ice300"]www.bikepics.com/members/ice300[/URL]
-
-
Çin malı kaskların adi olduğu çok doğru.Motorumun aynasına taktığım ve satıcının sağlamlığını ballandırarak anlattığı kask yanlışlıkla yere süşünce Diyarbakır karpuzunu kıskandıracak nispette ortadan ikiye ayrıldı.Satıcısına götürdüğümde ise ne dese beğenirsiniz?Neymiş efendim;zaten bu kask koruma amaçlı değil,rüzgardan,tozdan ve yağmurdan korunmak amacıyla kullanılmalıymış.Oy oy oy...Uzun lafın kısası iyi bi kask 300 Euro'dan başlıyor.Nerdeyse 1 YTL'ye ucuz Çin motorlarının satıldığı ülkemde bi kaska bu parayı vermek salam g*t ister gerçekten.Allah motosiklet kazasında kafası ucuz Çin kasklarının içinde dağılmayan kullarından eylesin...
-
garacava adlı üyeden alıntı
Çin malı kaskların adi olduğu çok doğru.Motorumun aynasına taktığım ve satıcının sağlamlığını ballandırarak anlattığı kask yanlışlıkla yere süşünce Diyarbakır karpuzunu kıskandıracak nispette ortadan ikiye ayrıldı.Satıcısına götürdüğümde ise ne dese beğenirsiniz?Neymiş efendim;zaten bu kask koruma amaçlı değil,rüzgardan,tozdan ve yağmurdan korunmak amacıyla kullanılmalıymış.Oy oy oy...Uzun lafın kısası iyi bi kask 300 Euro'dan başlıyor.Nerdeyse 1 YTL'ye ucuz Çin motorlarının satıldığı ülkemde bi kaska bu parayı vermek salam g*t ister gerçekten.Allah motosiklet kazasında kafası ucuz Çin kasklarının içinde dağılmayan kullarından eylesin...
yok abi inan bana 300 eurodan başlamıyor. 200 ytl ye çok güzel bi kask alırsın.
sürebiliyorum, öyleyse varım :)
[URL="www.bikepics.com/members/ice300"]www.bikepics.com/members/ice300[/URL]
-
Gokhan2433 adlı üyeden alıntı
ya bu kasklar korumakdanda ote öldürüyomusta.Kafayı carptıgın zman kask kırılıyor kafana saplanıp olume sebebiyet veriliyormus.Bence kesinlikle yasaklanmli
Kasklar kaliteli olmayabilir tamam, çabuk kırılıyor tamam
anlamaya çalışıpta anlamadığım nokta kaskın dış bakalitinin altında yaklaşık 3 cm kadar bir sıkıştırılmış köpük benzeri malzeme var kırılan parça bu alanı nasıl geçiyor onu anlamış değilim. şehir efsanesi yerine resim bu olayı anlatsa daha iyi olmaz mı.
bir sitede kask testleri ile ilgili videoyu izleyip, yazıyı okudum. ama bir kaskın kendi parçasının aradaki malzemeyi delmesi olayını hala anlayabilmiş değilim.
bir resim bin kelimeden fazla anlatmaz mı?
-
Darbenin şiddetini düşünürsen herşey mümkün.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
bence çin malları yasaklanmalı?kullandıgım malzemeler benim yaşantımı etkileyecekse ve belli kriterlere uymuyorsa yasaklanmalı diye düşünüyorum
SADAKAT NEDİR BİLMEM KİMSENİN GÖLGESİNDEN GEÇİNMEM HİÇ KİMSEYEDE EYVALLAHIM YOKTUR BU CANI ALLAH VERDİ ANCAK ALLAH ALIR EMİR OLUNDUĞUNDA VAKTİ GELDİĞİNDE KOŞA KOŞA GİTMEK NASİP OLUR İNŞAALLAH
-
Amerika DOT ve Avrupa Snell standardizayonu ile bu işi çözmüş durumdadır. Avrupa'ya Snell testini geçememiş bir kask giremez, DOT testini geçebilmiş olsa bile. Tersi de doğru. Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok. Yapılacak şey standardizasyon. İster kendi kriterimizi oluştururuz, ister DOT, Snell veya diğer ülkelerin standatlarının birini veya birkaçını kabul ederiz ve sorun çözülür.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
Snell testleri konusunda da değişik spekülasyonlar bulunmakta mesela bu testleri geçmek için şovalye miğferi gibi sağlam yapılan kaskların enerjiyi yaymaları nedeni ile ikincil travmaların olduğu konusunda. bu konu ile alakalı bir kaç yazı var onları arayıp ekleyeyim
-----
http://www.youtube.com/v/4eeGkMMFJHA
-------
alıntıdır
userneym arkadaşın yazmış olduğu bir yazının kopyala yapıştır ile eklemiş halidir.
http://www.motorcyclistonline.com/ge...helmet_review/
yukardaki linkte test var...
ama farklı açıdan olaya yaklaşmışlar, düşüncelerim şimdi çok değişti...
adamlar diyor ki:
Kask yere vurduğunda, kafa en az şiddete maruz kalmalı yani az sarsılmalı, çünkü beyin sarsıntısı geçirince, kask tek parça kalsa ne anlamı var hayatının geri kalanını zeka özürlü olarak geçirdikten sonra...
e, neyapcaz?
siddeti en çok emen, kafayı en az sarsan kaskı alacaz !
yandık, şimdi hangi kask en çok darbe emiyor ki ???
standartları vermiş ve en iyi bildiğim snell en sert kasklara onay veriyor ki bu çok kötü bişi....
denmişki fiberglass kask kendisi dağılarak darbeyi emer, sarsıntıyı-şiddeti azaltır, polimer kask dağılmaz, tek parça kalır sadece esner o yüzden şiddeti o kadar iyi ememez...(bende böyle zannediyordum)
ANCAAK
olay mühendislik boyutuna gelince: e adam kask dizayn ediyor, eğer dış yüzey dağılırsa iç yüzey tek paröa kalmak zorunda...
haliyle iç sert oluyor bu sefer...
Dış sert olunca iç yumuşak yapılabiliyor ki bu da iyi...
testlerde iç yüzeyi sert olan kasklar siddeti beyine daha çok ulaştırmışlar
sonuç: daha kolay beyin sarsıntısı ( ÇOK ÇOK KÖTÜ)
Dış yüzeyi sert olan kasklar hem esnemiş hem de içi yumuşak olduğundan sarsıntıyı daha iyi emmişler beyine sarsıntı 20 G kadar daha az ulaşmış (ÇOK ÇOK IYI)
-The EPS liner inside the shell is better at absorbing energy than the shell.-
- eps iç kısım enerjiyi dış kabuktan daha iyi emiyor -
napcaz şimdi ?
-
Dediğim gibi, o test olur bu test olur. Şu test bize uymayabilir, bunu kabul ederiz. Veya kendi standardımızı belirleriz. Konumuz o veya bu testin güvenilirliği değil (ama her faydalı bilgi için teşekürler), kalitesiz mallara karşı en güvenilir önlemin standardizasyon kriterlerinin oluşturulmasıdır.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
watercolours adlı üyeden alıntı
Amerika DOT ve Avrupa Snell standardizayonu ile bu işi çözmüş durumdadır. Avrupa'ya Snell testini geçememiş bir kask giremez, DOT testini geçebilmiş olsa bile. Tersi de doğru. Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok. Yapılacak şey standardizasyon. İster kendi kriterimizi oluştururuz, ister DOT, Snell veya diğer ülkelerin standatlarının birini veya birkaçını kabul ederiz ve sorun çözülür.
Türkiye de bu testler varmı yokmu bilmiyorum ama.Çin kaskları heryerde olduğuna göre sağlamlık testi yapılmıyor
Önce insan güvenliği
-
dikkati çekmek istediğim konu dot ve snell teslerinden geçen bir kask ile de sakatlanabileceğimiz konusu yukarıdaki yazıdan anlaşıldığı üzere kaskın bütün olarak kalması kadar çarpmanın şiddetinin kafatası ve beyne en az ileten özellikte olması gerekli değil mi?
-
-
Türkiye'nin birebir DOT veya Snell testi yapması gerekmiyor. Bu testi zaten ilgili kuruluşları yapıyor. Sadece kendi standardımızı oluşturursak test yapmamız gerekecektir.
Amerika'da geçtim Çin malını, Avrupa onaylı sadece Snell testini geçmiş bir kaskı bile bulamazsınız (kişisel olarak getirtebilirsiniz tabii). İlla da DOT olacak. Ama Avrupa hakkında bir bilgim yok.
DOT, Snell ve benzeri testler kesin korumayı garani etmez ama aldığınız ürünün belli bir standardın üstüde olduğunu bilirsiniz. Yoksa 300km hızla kafa üstü bir yere çarpsanız kask da kafanız da paramparça olur.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
Bırakın çin kasklarını kendinizi düşünün biraz artçıya bile verilmez bu kasklar en iyisi kaliteli bi markanın en ucuz olanını alın örnek: nolan n61
-
19 Kasım 2006, 18:41
#100
önemli olan nokta yine arada kaynayıp gidiyor.
kask alırken bir darbe anında tek parça kalacak olan bir kask mı daha iyi yoksa başı etkili olarak koruyan ama dış kaplaması kırılabilen bir kask mı daha iyi?
şu an vemar kask kullanıyorum yeni bir kask arayışı içindeyim dış katmanı küçük bir darbede kırılmayan fakat içeri gelecek olak şokları emecek bir yapıda kask arıyorum bunları karşılayabilen bir kask varmıdır alım maliyeti ne kadardır?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler