Proje motorumla (Yamelli xsr 07) İstanbul-Balıkesir yolculuğum

Katılım
19 Mar 2015
Mesajlar
439
Merhabalar, daha öncesinde proje motorum olan yamelli xsr 07 yi forumda konu açarak tanımıştım. Benelli tnt 250 şasesine mt 07 bloğu swapladık. O konuya da şurdan ulaşabilirsiniz. http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/213987-mt-07-swapli-benelli-tnt-250-projem.html

Bugünkü konumuza gelcek olursak, motorla ilk uzun yolculuğumu yaptım. Bikaç konu hakkında buraya da güncelleme yapmak istedim. Motor uzun yolda gayet başarılıydı. Tnt250 nin o uzun yol rahatlığı bu blokla beraber daha da keyifli oldu. Yolculuğumuzu İstanbul - Tekirdağ-Çanakkale - Balıkesir güzergahında gittik. Dinlenme ve benzin harici şehirlerde çok durmadık kısıtlı vaktimiz olduğu için. Detaylara girecek olursam. Motorun selesi benim motora mı özel tam emin değilim ama benim selem çok sert. Tnt 250 yi yanlış hatırlamıyorsam selesi yumuşak diye aklımda kalmıştı emin değilim ama. Bu yüzden bi tık oturan yerlerim ağrıdı. Konfor sele uzun yolda şartmış. Onun dışında arkadaşımda xtreme max 200 olduğu için genelde beraber sürdük ortalama hızımız yokuşa ve düzlüğe göre 70-100 arasıydı hep. Tabi ben arada dayanamayıp basıp gittim virajlarda vs. Rüzgar konusunda ise klasik naked... Hayvan gibi rüzgar alıyor. Custom spor bir cam tasarlayıp takıcam motora. Titreşim konusunda ise hiçbi sıkıntı çekmedim. Gidonda rahatsız etmeyen ufak bir titreşim vardı, selede veya ayaklıklarda hiçbi titreşim yok. Sabit rahatlıkla 120 130 gibi hızlarda seyir edilebilir derecede. Yakıt konusunda ise gps ile toplam yaptığım km 850 civarı gözüküyor. Bu süreçte yaklaşık olarak 31+-1 litre yakıt tükettim. Motorumda hala hava filtresi yok komple açık şuan gaz kelebeği. Buna rağmen yakıt ortalaması gayet düşüktü. Bunu crossa uyum sağlamaya bağlıyorum tabi. 120 130 gibi hızlarda 4.5 5leri görür diye düşünüyorum. Virajlara değinecek olursam... Motorun virajları müükemmmelllll. Tnt250 de olan viraja yola oturuştan çok memnundum fakat blok hız yetersiz kalıyordu. Mt07 bloğuyla bu dezavantaj ortadan kalktı ve tam anlamıyla viraj canavarı oldu. Lastikte yatırabildiğim kadar yatırdım. Özete gelcek olursak. Motorum sarı sitede benelli olarak ilanda ama ben bu motora ömürlük binicem gibi duruyor. Gerekli oynamalar ile şehiriçi veya şehirlerarası modifikasyonlar yaparak kullanabilirim diye düşünüyorum. Gps verisinde gördüğüm son hız 4. Vitesin top speedine ulaşmaya çalışırken gördüğüm hız. Daha kesiciye girmemişti motor. Ön süspansiyonumda dengesizlik olduğu için çok zorlamak istemedim top speedi. Yüksek hızda ön taraftaki titreşimi hissediyordum. Bayrama kaldığı için de onarımını yapamadım. Çok fotoğraf çekemedim olanları ekliyorum. Hayırlı günler dilerim. Tekerinize taş değmesin.








 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,627
Motosikleti
Ns200 15"
Tekrardan emeğinize sağlık çok güzel bir proje olmuş, yalnız motosikletinizde tek benimseyemediğim konu kafa kısmı orayı biraz daha dolu ve farklı bir farla çok daha güzel olacağını düşünüyorum. Onun haricinde tek kelime ile harika, rengide çok güzel bir renk.
 
Katılım
19 Mar 2015
Mesajlar
439
Tekrardan emeğinize sağlık çok güzel bir proje olmuş, yalnız motosikletinizde tek benimseyemediğim konu kafa kısmı orayı biraz daha dolu ve farklı bir farla çok daha güzel olacağını düşünüyorum. Onun haricinde tek kelime ile harika, rengide çok güzel bir renk.

Teşekkürler yorumunuz için. Naked gidonla çok boş kalıyor kafa kısmı. Ama clip on gidonlara geçince toparlıcağını düşünüyorum. Bir de fairing tarzı bi cam vs yaparsam biraz daha dolu gösterebilir.
 
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
1,729
Kardeş eline emeğine sağlık güzel makina olmuş ama ona bir hava filtresi ayarlaman lazım. Bugün bir şey olmaz, yarın olmaz Allah korusun 3 gün babalara gelir blok.
 
Katılım
19 Mar 2015
Mesajlar
439
Kardeş eline emeğine sağlık güzel makina olmuş ama ona bir hava filtresi ayarlaman lazım. Bugün bir şey olmaz, yarın olmaz Allah korusun 3 gün babalara gelir blok.

Eyvallah kral yorumun için. Sipariş verdim filtreyi gelmesini bekliyorum. Gelince takıcam
 
Katılım
6 Eyl 2005
Mesajlar
2,546
Motosikleti
Honda Crf 250 L (2020), Honda Sh 125i
Tebrik ederim. :cat:
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
Gercekten muthis bir proje, guzel bir gezi. Dusuk hizlarda gitmek sizi bunaltmistir biraz ama bence boyle iyi olmus. Sonucta custom bir proje.

Ozel projelerin rodajindan once test asamasi gelir siz daha iyi bilirsiniz tabiki. Boylece uzun yol testini basari ile tamamlamissiniz.

Boyle bir projeyi basari ile tamamlayip, keyif surmeye baslamak muthis bir his olsa gerek. Tebrikler
 
Katılım
19 Mar 2015
Mesajlar
439
Gercekten muthis bir proje, guzel bir gezi. Dusuk hizlarda gitmek sizi bunaltmistir biraz ama bence boyle iyi olmus. Sonucta custom bir proje.

Ozel projelerin rodajindan once test asamasi gelir siz daha iyi bilirsiniz tabiki. Boylece uzun yol testini basari ile tamamlamissiniz.

Boyle bir projeyi basari ile tamamlayip, keyif surmeye baslamak muthis bir his olsa gerek. Tebrikler

Teşekkürler yorumunuz için. Düşük hızda gitmek bi tık bunalttı evet. Arada ben gaz açıp uzadım viraj falan yaptım ama sıkmadı yavaş gitmek. Etrafı izleye izleye müzik dinleyerek konuşarak gittik. Uzun yolda test edip herhangi bir sorun çıkmaması beni çok mutlu etti zaten. Sadece 600 700km sonunda zincirin bollaştığını hissettim o da yolda hiç yağlamadığımız ve zincirimin hala eski zinciri olmasına bağlıyorum. Keyif konusuna gelecek olursak... Karşısına geçip izlemek bile büyük keyif veriyor. Sürerken ayrı izlerken ayrı keyif alıyorum. Bir iki modifikasyondan sonra uzun yolda da rahat ediceğimi düşünüyorum. Sele şuan çok sert bi konfor sele şart. Bir de şuan rüzgar çok yoruyor. Bi cam ve konfor sele ayarladıktan sonra keyif ala ala uzun yol yapıcağımı düşünüyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst