- Katılım
- 19 Mar 2015
- Mesajlar
- 439
- Konu Yazar
- #1
Merhabalar, daha öncesinde proje motorum olan yamelli xsr 07 yi forumda konu açarak tanımıştım. Benelli tnt 250 şasesine mt 07 bloğu swapladık. O konuya da şurdan ulaşabilirsiniz. http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/213987-mt-07-swapli-benelli-tnt-250-projem.html
Bugünkü konumuza gelcek olursak, motorla ilk uzun yolculuğumu yaptım. Bikaç konu hakkında buraya da güncelleme yapmak istedim. Motor uzun yolda gayet başarılıydı. Tnt250 nin o uzun yol rahatlığı bu blokla beraber daha da keyifli oldu. Yolculuğumuzu İstanbul - Tekirdağ-Çanakkale - Balıkesir güzergahında gittik. Dinlenme ve benzin harici şehirlerde çok durmadık kısıtlı vaktimiz olduğu için. Detaylara girecek olursam. Motorun selesi benim motora mı özel tam emin değilim ama benim selem çok sert. Tnt 250 yi yanlış hatırlamıyorsam selesi yumuşak diye aklımda kalmıştı emin değilim ama. Bu yüzden bi tık oturan yerlerim ağrıdı. Konfor sele uzun yolda şartmış. Onun dışında arkadaşımda xtreme max 200 olduğu için genelde beraber sürdük ortalama hızımız yokuşa ve düzlüğe göre 70-100 arasıydı hep. Tabi ben arada dayanamayıp basıp gittim virajlarda vs. Rüzgar konusunda ise klasik naked... Hayvan gibi rüzgar alıyor. Custom spor bir cam tasarlayıp takıcam motora. Titreşim konusunda ise hiçbi sıkıntı çekmedim. Gidonda rahatsız etmeyen ufak bir titreşim vardı, selede veya ayaklıklarda hiçbi titreşim yok. Sabit rahatlıkla 120 130 gibi hızlarda seyir edilebilir derecede. Yakıt konusunda ise gps ile toplam yaptığım km 850 civarı gözüküyor. Bu süreçte yaklaşık olarak 31+-1 litre yakıt tükettim. Motorumda hala hava filtresi yok komple açık şuan gaz kelebeği. Buna rağmen yakıt ortalaması gayet düşüktü. Bunu crossa uyum sağlamaya bağlıyorum tabi. 120 130 gibi hızlarda 4.5 5leri görür diye düşünüyorum. Virajlara değinecek olursam... Motorun virajları müükemmmelllll. Tnt250 de olan viraja yola oturuştan çok memnundum fakat blok hız yetersiz kalıyordu. Mt07 bloğuyla bu dezavantaj ortadan kalktı ve tam anlamıyla viraj canavarı oldu. Lastikte yatırabildiğim kadar yatırdım. Özete gelcek olursak. Motorum sarı sitede benelli olarak ilanda ama ben bu motora ömürlük binicem gibi duruyor. Gerekli oynamalar ile şehiriçi veya şehirlerarası modifikasyonlar yaparak kullanabilirim diye düşünüyorum. Gps verisinde gördüğüm son hız 4. Vitesin top speedine ulaşmaya çalışırken gördüğüm hız. Daha kesiciye girmemişti motor. Ön süspansiyonumda dengesizlik olduğu için çok zorlamak istemedim top speedi. Yüksek hızda ön taraftaki titreşimi hissediyordum. Bayrama kaldığı için de onarımını yapamadım. Çok fotoğraf çekemedim olanları ekliyorum. Hayırlı günler dilerim. Tekerinize taş değmesin.








Bugünkü konumuza gelcek olursak, motorla ilk uzun yolculuğumu yaptım. Bikaç konu hakkında buraya da güncelleme yapmak istedim. Motor uzun yolda gayet başarılıydı. Tnt250 nin o uzun yol rahatlığı bu blokla beraber daha da keyifli oldu. Yolculuğumuzu İstanbul - Tekirdağ-Çanakkale - Balıkesir güzergahında gittik. Dinlenme ve benzin harici şehirlerde çok durmadık kısıtlı vaktimiz olduğu için. Detaylara girecek olursam. Motorun selesi benim motora mı özel tam emin değilim ama benim selem çok sert. Tnt 250 yi yanlış hatırlamıyorsam selesi yumuşak diye aklımda kalmıştı emin değilim ama. Bu yüzden bi tık oturan yerlerim ağrıdı. Konfor sele uzun yolda şartmış. Onun dışında arkadaşımda xtreme max 200 olduğu için genelde beraber sürdük ortalama hızımız yokuşa ve düzlüğe göre 70-100 arasıydı hep. Tabi ben arada dayanamayıp basıp gittim virajlarda vs. Rüzgar konusunda ise klasik naked... Hayvan gibi rüzgar alıyor. Custom spor bir cam tasarlayıp takıcam motora. Titreşim konusunda ise hiçbi sıkıntı çekmedim. Gidonda rahatsız etmeyen ufak bir titreşim vardı, selede veya ayaklıklarda hiçbi titreşim yok. Sabit rahatlıkla 120 130 gibi hızlarda seyir edilebilir derecede. Yakıt konusunda ise gps ile toplam yaptığım km 850 civarı gözüküyor. Bu süreçte yaklaşık olarak 31+-1 litre yakıt tükettim. Motorumda hala hava filtresi yok komple açık şuan gaz kelebeği. Buna rağmen yakıt ortalaması gayet düşüktü. Bunu crossa uyum sağlamaya bağlıyorum tabi. 120 130 gibi hızlarda 4.5 5leri görür diye düşünüyorum. Virajlara değinecek olursam... Motorun virajları müükemmmelllll. Tnt250 de olan viraja yola oturuştan çok memnundum fakat blok hız yetersiz kalıyordu. Mt07 bloğuyla bu dezavantaj ortadan kalktı ve tam anlamıyla viraj canavarı oldu. Lastikte yatırabildiğim kadar yatırdım. Özete gelcek olursak. Motorum sarı sitede benelli olarak ilanda ama ben bu motora ömürlük binicem gibi duruyor. Gerekli oynamalar ile şehiriçi veya şehirlerarası modifikasyonlar yaparak kullanabilirim diye düşünüyorum. Gps verisinde gördüğüm son hız 4. Vitesin top speedine ulaşmaya çalışırken gördüğüm hız. Daha kesiciye girmemişti motor. Ön süspansiyonumda dengesizlik olduğu için çok zorlamak istemedim top speedi. Yüksek hızda ön taraftaki titreşimi hissediyordum. Bayrama kaldığı için de onarımını yapamadım. Çok fotoğraf çekemedim olanları ekliyorum. Hayırlı günler dilerim. Tekerinize taş değmesin.







