Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Cbr 250r şanzıman sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Mart 2021
    Kolay gelsin motul 10w40 5100 yağ koyuyorum ve her seferinde filtresini tapasını değiştiriyorum fakat 2017 model cbr 250r sahibiyim fakat şanzıman cok sert geçiyor tak tuk heleki 2 den 1 e geçirirken çat ediyor yada boştan 2 ye geçirirken çat ediyor neden acaba yağdanmı kaynaklı 2 den 3 e alırkende bazen yapıyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    1 ve 2 de ses yapar normaldir ama 2 den 3 e normal değil bende 5100 kullanıyorum hiç denk gelmedim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:53 ----------

    O kadar teknik bilgim yok amortisörler hakkında.

  3. #3
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Debriyajınızın kavrama ayarı düzgünmü? Bunlardan ayrı olarak şanzımanınızın düzgün çalışması içinde zincir gerginliğinin doğru ayarda olması gerekmektedir (bol olmaması gerekli).

  4. #4
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Sorun debriyajda olmasın?

  5. #5
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Zincir gevşekse dişli çekerken çat sesi gelebilir. Aynı şekilde debriyajda bir problem varsa kavrarken ses çıkarabilir. Çok hızlı salıyorsanız debriyajı ondan da olabilir.

  6. #6

    Üyelik
    18 Mart 2021
    debriyajı normal salıyorum zincir gerginliğim gayet yerinde onuda yeni baktırdım debriyaj ayarımı istiyorki yoksa balatasımı bitiyorki

  7. #7

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM 390 ADV//CRF RALLY // CBR 500R // Pulsar 200NS
    ilk olarak daha önce ufak çinlilerden kullandıysan biraz sert gelebilir. 2den 1e çekerken ara gaz verip şanzımanı rahatlatmıyorsan küt diye girer. 1den 2ye biraz sert geçer çok kafaya takma. ben de benimkine sert diyordum triumph ducati bmw falan deneyince dedim pamuk bu pamuk. yağ yeni koydum diyorsun diye o ihtimali eliyorum. yağdan kaynaklı değildir. kullanıcı adının sonunda 67 var zonguldaktaysan ereğlide barış usta var. deli barış lakabı. instagramdan hızlı damat yaz çıkar :D lakabı boşa değil delidir biraz ama zongideysen bi git göster sorun varsa o söyler yoksa devam zaten. zonguldaktaysan kendini kırptırma diğerlerine, tecrübeyle sabittir zongide değilsen de belki zongide olup okuyan biri çıkar.

  8. #8

    Üyelik
    18 Mart 2021
    Zongiyimde biliyorum dediklerinide ben ne zaman ustaya getirsem motorun annesine okuyolar o yüzden kendim yapmayı tercih ediyorum güven olmuyor bide şey soracağım 15w50 Castrol koyabilirmiyiz power 1 motor yağı olarak cbr 250 ye

  9. #9
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    1 den 2 ye yükseltme ya da düşürme durumu için normal denilebilir ( çok fazla bu vitesleri kullandığını ve aşındırdığını varsayıyorum ) ancak üstü için debriyaj balatası olma ihtimali var .. debriyaj balatası da set olarak pahalı bir parça maalesef ..

    Ben psikolojik olarak 60.000 km'de debriyaj balatası ile ilgili her parçayı değiştirmiştim , şu an 83 000 km civarındayım, 1 den 2 ye de sağlıklı geçiyor mesela .. açıp bakmak lazım ama benim oyum balatadan yana .. değiştireceğin zaman zincir dişli de değiştirirsen tadından yenmez ..

    En optimist ihtimal zaten debriyaj ayarın olabilir, erken ayırıyorsa ( ayarlı manet için 6 kademeli bir debriyajın 1. Ya da 2. ayarın seçilmiş olması gibi ) düşük hızda boşa bile alamazsın .. bu durum yoksa yine balata diyorum .. bu durum varsa da debriyajını azıcık bıraktığında motosiklet gitmeye çalışıyorsa anlaşılır ..

  10. #10

    Üyelik
    18 Mart 2021
    Peki suan motul 10 40 5100 kullanıyorum yağ olarak castrol 15 50 4t kullanırsam bişi olurmu bazı arkadaşlar onuda öneriyor daha sağlıklı diyor ne diyorsunuz

  11. #11
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı beratfur67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki suan motul 10 40 5100 kullanıyorum yağ olarak castrol 15 50 4t kullanırsam bişi olurmu bazı arkadaşlar onuda öneriyor daha sağlıklı diyor ne diyorsunuz
    Bu konuyu en iyi Kural [ Z ] abim bilir ama 5100 ün daha bu motor bloğu için en uygun olduğunu hatırlıyorum. Bana kalırsa hala 10w40 sizin için hala en iyisi olacağını düşünüyorum. Ne kadar doğru bilmiyorum ama Castrol'ün Türkiye'de üretilen ürünlerinin yurt dışına göre daha kalitesiz olduğunu okumuştum ne kadar doğru orasını bilemem.

  12. #12

    Üyelik
    18 Mart 2021
    Fakat değiştirsem bişi olurmu servise sorduğumda mesela 7100 10 30 veya 10 40 koyabilirsiniz sıkıntı görmedik dediler 15 50 castrol hakkında ne düşünüyorsunuz

  13. #13
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Kitapçıkta ne yazıyorsa onu koymaya çalış, ancak " yağ değiştirdim artık viteslerim şıkır şıkır geçiyor " bu bir hurafedir, böyle bir şey bekleme .. ( bu örnekte kaliteli benzer yağlar kullandığını varsaydım )

    " 15 50 Castrol hakkında ne düşünüyorsunuz " .. kitapçık iyidir, 10w30 da iyidir 10w40 da .. ben 10w30 koyarım mesela, sebebi kitapçıkta böyle yazması, " yok ülkenin hava durumu ama asfalt sıcaklığı bu yağ daha uygun " diyenlere de "shut the fuck up maaan" diyeceksin, lanet olsun bunlara da inanma ..

    Bir süre sonra baktın hala vites geçişleri sıkıntılı, yapacak bir şey yok debriyaj balatalarını komple değiştireceksin .. ama yine optimist bir dip not ekleyeyim ; Her motosikletin rahat vites geçtiği bir devir vardır, mesela benimkinde 7 000 devire gelirken vites geçişi çok rahatken, 6 000 devir altı çok da rahat değildir .. belki de yanlış devirde vites değiştiriyorsun, bunu da gözden geçir ..

    Ayrıca incelemen için benzer iki konu ;

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ari-nedir.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...anlasilir.html
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  14. #14

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kitapçıkta ne yazıyorsa onu koymaya çalış, ancak " yağ değiştirdim artık viteslerim şıkır şıkır geçiyor " bu bir hurafedir, böyle bir şey bekleme .. ( bu örnekte kaliteli benzer yağlar kullandığını varsaydım )

    " 15 50 Castrol hakkında ne düşünüyorsunuz " .. kitapçık iyidir, 10w30 da iyidir 10w40 da .. ben 10w30 koyarım mesela, sebebi kitapçıkta böyle yazması, " yok ülkenin hava durumu ama asfalt sıcaklığı bu yağ daha uygun " diyenlere de "shut the fuck up maaan" diyeceksin, lanet olsun bunlara da inanma ..

    Bir süre sonra baktın hala vites geçişleri sıkıntılı, yapacak bir şey yok debriyaj balatalarını komple değiştireceksin .. ama yine optimist bir dip not ekleyeyim ; Her motosikletin rahat vites geçtiği bir devir vardır, mesela benimkinde 7 000 devire gelirken vites geçişi çok rahatken, 6 000 devir altı çok da rahat değildir .. belki de yanlış devirde vites değiştiriyorsun, bunu da gözden geçir ..

    Ayrıca incelemen için benzer iki konu ;

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ari-nedir.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...anlasilir.html
    insanımıza hala anlatamadık bu durumu. millet pulsar'a falan 10w40 koyup motorun canına okuyor. bak mühendis ne demiş, 20w50 koy demiş. dinlemiyorlar.
    Gökhan_Aygün bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    18 Mart 2021
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    insanımıza hala anlatamadık bu durumu. millet pulsar'a falan 10w40 koyup motorun canına okuyor. bak mühendis ne demiş, 20w50 koy demiş. dinlemiyorlar.
    Evet bende işte ilk defa başladığım için bu işlere araştırıyorum sürekli 10w30 yazıyor fakat ben servisi aradım hondanın bizzat bana dedilerki 5100 10w40 koyun dediler sonra işte servisine gittim istiyorsanız 7100 10w40 ta koyabiliriz koyduğumuz oldu bi sıkıntısını görmedik dediler bu konudada size sorayım 7100 10w40 nasıldır tam sentetik iyimidir kimileri iyi diyor şanzıman felan rahatlıyor diyor nedir ? Bi zarar gelirmi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:23 ----------

    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kitapçıkta ne yazıyorsa onu koymaya çalış, ancak " yağ değiştirdim artık viteslerim şıkır şıkır geçiyor " bu bir hurafedir, böyle bir şey bekleme .. ( bu örnekte kaliteli benzer yağlar kullandığını varsaydım )

    " 15 50 Castrol hakkında ne düşünüyorsunuz " .. kitapçık iyidir, 10w30 da iyidir 10w40 da .. ben 10w30 koyarım mesela, sebebi kitapçıkta böyle yazması, " yok ülkenin hava durumu ama asfalt sıcaklığı bu yağ daha uygun " diyenlere de "shut the fuck up maaan" diyeceksin, lanet olsun bunlara da inanma ..

    Bir süre sonra baktın hala vites geçişleri sıkıntılı, yapacak bir şey yok debriyaj balatalarını komple değiştireceksin .. ama yine optimist bir dip not ekleyeyim ; Her motosikletin rahat vites geçtiği bir devir vardır, mesela benimkinde 7 000 devire gelirken vites geçişi çok rahatken, 6 000 devir altı çok da rahat değildir .. belki de yanlış devirde vites değiştiriyorsun, bunu da gözden geçir ..

    Ayrıca incelemen için benzer iki konu ;

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ari-nedir.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...anlasilir.html
    7100 10w30 koysam nedir usta peki kitapcıkta yazana göre gidersek tam sentetik kimileri çok iyi diyor ki servise sordum biz isteyenlere 7100 de koyuyoruz bir sıkınıtısını görmedik diyor. Bir sıkıntı yaşarmıyım

  16. #16

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı beratfur67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet bende işte ilk defa başladığım için bu işlere araştırıyorum sürekli 10w30 yazıyor fakat ben servisi aradım hondanın bizzat bana dedilerki 5100 10w40 koyun dediler sonra işte servisine gittim istiyorsanız 7100 10w40 ta koyabiliriz koyduğumuz oldu bi sıkıntısını görmedik dediler bu konudada size sorayım 7100 10w40 nasıldır tam sentetik iyimidir kimileri iyi diyor şanzıman felan rahatlıyor diyor nedir ? Bi zarar gelirmi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:23 ----------



    7100 10w30 koysam nedir usta peki kitapcıkta yazana göre gidersek tam sentetik kimileri çok iyi diyor ki servise sordum biz isteyenlere 7100 de koyuyoruz bir sıkınıtısını görmedik diyor. Bir sıkıntı yaşarmıyım
    Mösyö, kitapta 10w30 yazıyor. doldur 10w30'u çok düşünme. para varsa 7100 yoksa 5100.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)