Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Zincirin uzun yada kısa olması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Selamlar
    Zincirin uzun yada kısa olması hıza etkisi nedir

    Dün değiştirdim değişmeden önce boldu ( bozulmaya başlamıştı)
    8 bin devirde 100 görürken zincir değiştikten sonra 9 bin devirde 100 görüyor haliyle motor bağırıyor

    Sonuçta usta değiştirdi aşırı sıkı olmamıştır heralde


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    zincirin uzunluğu kısalığı hızı etkilemez gevşek yada sıkı olması bile etkilemez 8000d/dk dan 9000 d/dk ya çıkartacak kadar. dişli değişmediğinden emin misin ?

  3. #3

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Alıntı Vahdebaht adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar
    Zincirin uzun yada kısa olması hıza etkisi nedir

    Dün değiştirdim değişmeden önce boldu ( bozulmaya başlamıştı)
    8 bin devirde 100 görürken zincir değiştikten sonra 9 bin devirde 100 görüyor haliyle motor bağırıyor

    Sonuçta usta değiştirdi aşırı sıkı olmamıştır heralde
    Zincirin sıkılığıyla alakalı olmaması lazım. Hız değişimi dişlilerle ilgilidir. Diş sayısında bir değişiklik olduysa motorun devir-hız ilişkisi değişir. Yanlış bilmiyorsam, ön dişlinin küçülmesi veya arka dişlinin büyümesi hızı düşürür ancak torku arttırır. Sanırım sizin usta diş sayısı farklı bir dişli taktı motorunuza.

  4. #4

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    tabi ki eminim gözümün önünde değişti.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:45 ----------

    hayır arkadaşlar dişli değişmedi gözümün önünde değişti zincir

    ama enteresan durum etkilemez diyorsanız

  5. #5
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Vahdebaht adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar
    Zincirin uzun yada kısa olması hıza etkisi nedir

    Dün değiştirdim değişmeden önce boldu ( bozulmaya başlamıştı)
    8 bin devirde 100 görürken zincir değiştikten sonra 9 bin devirde 100 görüyor haliyle motor bağırıyor

    Sonuçta usta değiştirdi aşırı sıkı olmamıştır heralde
    Debriyajınız kaçırıyor. Bunun nedeni yağ veya debriyaj ayarınız, kullanım alışkanlıklarınız, debriyaj balata/disklerindeki sorun veya debriyaj baskı yaylarındaki deformasyon olabilir.

    Yeni zincir daha fazla direnç demektir. Özellikle "O" ring' li zincirlerde, yeni bir zincirin çalışma direnci eski zincirden çok daha fazladır. Yani motordan çalacağı güç daha fazladır. Eğer ki debriyajınızda bir kaçırma varsa bu sorun sabit hız/devir olarak ortaya çıkar. Eğer ki debriyajınızda sorun olmasaydı sorunu aynı devir/aynı hız/daha düşük max hız olarak gözlemlerdiniz. düşük hacimli motosikletlerde kendisini daha fazla hissettirebilen bir durumdur.

    Sorun zincirden ise bir süre kullandıktan sonra zincir çalışmaya alışacak ve herşey normale dönecektir, endişe etmeyin.

  6. #6

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Vahdebaht adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabi ki eminim gözümün önünde değişti.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:45 ----------

    hayır arkadaşlar dişli değişmedi gözümün önünde değişti zincir

    ama enteresan durum etkilemez diyorsanız
    Arkadaşların dediği gibi zincirin uzunluğu kısalığı hız/rpm ilişkisini etkilemez yağ debriyaj kaçırmaya başladı yada dişliler değişti başka açıklaması pek yok
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  7. #7

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim

    Şöyle bir şey daha söyleyeyim o zaman

    Eski zincirde 110 zor çıkardı devir 9 bine zor ulaşırdı

    Zincir değişiminden sonra biraz daha kuvvetli çıkmaya başladı 110 ve üzerine hatta 9 bine ıkınarak çıkan devir şimdi rahat çıkıyor tabi motor çok titrediğinden krank yada silindir çıkarmadan gazı kesiyorum korkudan

  8. #8
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Zincirin bakla sayisi ile performans arasinda HIC BIR oranti yok kardesim. Fiziken mumkun degil.

  9. #9

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Debriyaj balatasını değiştireyim diyecem de usta gayet iyi diyor anlamadım ben bu işten bir şey enteresan işler

  10. #10
    Timonna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 250
    Sanırım psikolojik bir durum. Ben de geçen hafta, fabrika zincirimi 11 binde iken değiştirdim.(yetkili serviste) Bel vermişti

    Ankara dan İstanbula yola çıktım ve çok ilginç bir şekilde 250 cc motorum gayet seri ve performanslıydı. Şaşırmakla birlikte gayet mutlu oldum açıkçası. )

  11. #11

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Müsait bir zamanda değiştirip ayarlatıcam balataları psikolojik de olabilir ama her zaman gittiğim yolda motorumun hangi devirde ne kadar hız yaptığını da artık ezberledim

    Kural [Z] arkadaşın dedikleri biraz daha aklıma yattı muhtemel


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)