Zincirin uzun yada kısa olması
-
Selamlar
Zincirin uzun yada kısa olması hıza etkisi nedir
Dün değiştirdim değişmeden önce boldu ( bozulmaya başlamıştı)
8 bin devirde 100 görürken zincir değiştikten sonra 9 bin devirde 100 görüyor haliyle motor bağırıyor
Sonuçta usta değiştirdi aşırı sıkı olmamıştır heralde
Reklamlar
-
zincirin uzunluğu kısalığı hızı etkilemez gevşek yada sıkı olması bile etkilemez 8000d/dk dan 9000 d/dk ya çıkartacak kadar. dişli değişmediğinden emin misin ?
-
Vahdebaht adlı üyeden alıntı
Selamlar
Zincirin uzun yada kısa olması hıza etkisi nedir
Dün değiştirdim değişmeden önce boldu ( bozulmaya başlamıştı)
8 bin devirde 100 görürken zincir değiştikten sonra 9 bin devirde 100 görüyor haliyle motor bağırıyor
Sonuçta usta değiştirdi aşırı sıkı olmamıştır heralde
Zincirin sıkılığıyla alakalı olmaması lazım. Hız değişimi dişlilerle ilgilidir. Diş sayısında bir değişiklik olduysa motorun devir-hız ilişkisi değişir. Yanlış bilmiyorsam, ön dişlinin küçülmesi veya arka dişlinin büyümesi hızı düşürür ancak torku arttırır. Sanırım sizin usta diş sayısı farklı bir dişli taktı motorunuza.
-
tabi ki eminim gözümün önünde değişti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:45 ----------
hayır arkadaşlar dişli değişmedi gözümün önünde değişti zincir
ama enteresan durum etkilemez diyorsanız
-
Vahdebaht adlı üyeden alıntı
Selamlar
Zincirin uzun yada kısa olması hıza etkisi nedir
Dün değiştirdim değişmeden önce boldu ( bozulmaya başlamıştı)
8 bin devirde 100 görürken zincir değiştikten sonra 9 bin devirde 100 görüyor haliyle motor bağırıyor
Sonuçta usta değiştirdi aşırı sıkı olmamıştır heralde
Debriyajınız kaçırıyor. Bunun nedeni yağ veya debriyaj ayarınız, kullanım alışkanlıklarınız, debriyaj balata/disklerindeki sorun veya debriyaj baskı yaylarındaki deformasyon olabilir.
Yeni zincir daha fazla direnç demektir. Özellikle "O" ring' li zincirlerde, yeni bir zincirin çalışma direnci eski zincirden çok daha fazladır. Yani motordan çalacağı güç daha fazladır. Eğer ki debriyajınızda bir kaçırma varsa bu sorun sabit hız/devir olarak ortaya çıkar. Eğer ki debriyajınızda sorun olmasaydı sorunu aynı devir/aynı hız/daha düşük max hız olarak gözlemlerdiniz. düşük hacimli motosikletlerde kendisini daha fazla hissettirebilen bir durumdur.
Sorun zincirden ise bir süre kullandıktan sonra zincir çalışmaya alışacak ve herşey normale dönecektir, endişe etmeyin.
-
Vahdebaht adlı üyeden alıntı
tabi ki eminim gözümün önünde değişti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:45 ----------
hayır arkadaşlar dişli değişmedi gözümün önünde değişti zincir
ama enteresan durum etkilemez diyorsanız
Arkadaşların dediği gibi zincirin uzunluğu kısalığı hız/rpm ilişkisini etkilemez yağ debriyaj kaçırmaya başladı yada dişliler değişti başka açıklaması pek yok
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim
Şöyle bir şey daha söyleyeyim o zaman
Eski zincirde 110 zor çıkardı devir 9 bine zor ulaşırdı
Zincir değişiminden sonra biraz daha kuvvetli çıkmaya başladı 110 ve üzerine hatta 9 bine ıkınarak çıkan devir şimdi rahat çıkıyor tabi motor çok titrediğinden krank yada silindir çıkarmadan gazı kesiyorum korkudan
-
Zincirin bakla sayisi ile performans arasinda HIC BIR oranti yok kardesim. Fiziken mumkun degil.
-
Debriyaj balatasını değiştireyim diyecem de usta gayet iyi diyor anlamadım ben bu işten bir şey enteresan işler
-
30 Temmuz 2021, 22:48
#10
-
01 Ağustos 2021, 05:46
#11
Müsait bir zamanda değiştirip ayarlatıcam balataları psikolojik de olabilir ama her zaman gittiğim yolda motorumun hangi devirde ne kadar hız yaptığını da artık ezberledim
Kural [Z] arkadaşın dedikleri biraz daha aklıma yattı muhtemel
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)