8 yilda motosiklet kaskosuna odedigim 23.200 tl !

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaslar,bugun kaskomu yaptirken farkettim bu aci durumu.

2350 tl odedim yine 90.000 teminatli africa ya.

Hic unutmuyorum ilk yilim olan 2013 te 1500 tl odemistim nc 700 icin,o zaman dolar 1.8 falandi,hesap edin kazigi!

En iyimser tahminle her yil ortalama 2900 tl odemis olsam;

2900 x 8 = 23.200 tl eder.. buyuk para :(

Kasko benim gibi akli basinda suruculer icin iyi bisey mi tartisilir,ben pismanim 23.200 tl param uctu gittiii.

Arkadasim 200.000 tl lik arabasi icin 1500 tl oduyormus,buyuk haksizlik :(

Unico,groupama,anadolu sigorta;

Benim maksimum 1000 tl odemem lazimdi..Cok rica ediyorum risk analizini dogru yapin,iyi suruculerle amatorleri ayni kefeye koymayin..

kurunun yaninda yas da yaniyorrr! Gitti 23.200 tl param :(
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Bu ülkede motosiklet kullanıcıları söğüşlenip sevilecek kaz olarak görülüyor.
 
Katılım
5 Şub 2021
Mesajlar
192
Ben hayatimda bi kere kaza yaptim arabam perte cikti, bariyerlere vurdum, karayollari da ceza gonderdi. Arabayi bugunun parasiyla 50 bine zor yaptirirdim, bariyerlere gelen cezayi da kasko odedi. Benim mtosiklet 30binlik 3 cikti yaptirmadim, ama 50 bin ustu motora kasko sart sole dusunun, 50 senede 1 kere calinsa parasi cikiyor. Arabada hele trafige cikmadan hemen yaptiriyorum.
 

MrJ

Katılım
23 Şub 2015
Mesajlar
312
normal bir kere dolu istanbula yağdı depo yamru yumru 3 yıllık kasko amorti etti kendini, ee birde % bilmem kaçı hırsız memleket , yapacak birşey yok işletme gideri olarak aylık ekleyeceksiniz.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Cok rica ediyorum risk analizini dogru yapin,iyi suruculerle amatorleri ayni kefeye koymayin..

kurunun yaninda yas da yaniyorrr! Gitti 23.200 tl param :(

Kaskoyu çalınma durumları için yaptırıyorsanız mantıklı ama kaza gibi durumlar için sigorta yeterli olmuyor mu ?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sahsen motosikletlerime kasko yapmiyorum. Daha dogrusu Hasmet sigortadan kaskolular. Basina bir sey gelirse Hasmet sigorta karsiliyor herseyi. En son geyik carptiginda far ve yan grenaj degisti sigortadan. Iyi ilgileniyor Hasmet sigorta. Cok memnunum. :)
 
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
545
Kaskoyu çalınma durumları için yaptırıyorsanız mantıklı ama kaza gibi durumlar için sigorta yeterli olmuyor mu ?

senin kusurlu oldugun bir kazaya karıstıgında trafik sigortası hasarını karsılamaz.. sadece karsı tarafın hasarını karsılır...
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Bedava çıkıyor size bana göre, yine çok kazık bir durum özellikle arabayla kıyaslayınca ama benimkine bakarsanız anlarsınız durumu. Verilen teklifler şöyle

Allianz: %100 teminat 14000Tl
Anadolu: %100 teminat 8000tl
AXA: %100 teminat 7000Tl
Anadolu: %75 teminat 4500Tl
AXA:%75 teminat 4000Tl

Motosiklet 45000Tl'lik Mt25. Sizin motosiklet fiyatına oranlasam en ucuz 14000Tl veriyorum kaskoya. Yaşım genç de bu kadar öpmeye gerek var mı? İlla başkasının üstüne mi yapalım motosikleti? Ya da size çok para verdiğim için kaza sonrası motoru baltayla, sopayla parçalayıp o parayı sizden çıkartmak için iyice hasar mı vereyim? Özellikle yaptırnamıştım 2020'de motosikleti üstüme yeni alınca. Geçen seneyi kaskosuz geçirdim belki kaza yapmadığım falan görülürse, ehliyet eskirse ucuzlar diye. Bu sene insan gibi bir fiyat verirlerse yaptırmayı düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
senin kusurlu oldugun bir kazaya karıstıgında trafik sigortası hasarını karsılamaz.. sadece karsı tarafın hasarını karsılır...

Aynen hocam durum o şekilde zaten.

İyi sürücülerle amatörleri aynı kefeye koymayın demiş, yani 8 yılda hiç kusuru olmamış o nedenle sordum :)
 
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
545
Aynen hocam durum o şekilde zaten.

İyi sürücülerle amatörleri aynı kefeye koymayın demiş, yani 8 yılda hiç kusuru olmamış o nedenle sordum :)

hocam lastik patlar şöför atlar nolacagı belli olmaz.. ne kadar deneyimli sürücü de olsan senin kusurlu bir kazaya karısma olasılıgın cok yusek trafikte..
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Hırbo gardaş belliki 8 yilda bu meblağ gözune ve cüzdanina batmamiş bu saatten sonra da batmamasi lazim..dewamke...
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,533
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Bana bir hikaye anlattılar ne derece doğru bilemem. Vakti zamanında aganın tekinin evi giriş katı, motosikleti de hemen yattığı pencerenin dibinde. Bu aga bir sabah kalkıyor motor yok, çalmışlar. Sıkıntısını belli etmeden 1-2 gün takılıyor, sonrasında sigortacısına gidip motora kasko yaptırıyor. Çaldırdığı motorun bir benzeri de arkadaşında var, arada bir o motorla eve geliyor, gidiyor vs. 1 ay sonra ortalığı velveleye veriyor "motorum çalındı" diye, karakollara gidiyor, sigortacısının başına ekşiyor. Velhasıl adam ortada olmayan motora kasko yaptırıp parasını almışmış.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hırbo gardaş belliki 8 yilda bu meblağ gözune ve cüzdanina batmamiş bu saatten sonra da batmamasi lazim..dewamke...

Ya kasko isine bir girince cikamiyosun.Yillar gectikce hasarsizlik indirimleriyle cuzzi miktarda rakamlar odeyecegimi hayal etmistim hep.

Bi de illaki bir gun ise yarar diyerek bu ise girdik, ama bir ise yarayacagi yokk..Bir tek africa twinin tupetype lastigi sagolsun her yil yol yardimini kullandiriyor!

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------

Bana bir hikaye anlattılar ne derece doğru bilemem. Vakti zamanında aganın tekinin evi giriş katı, motosikleti de hemen yattığı pencerenin dibinde. Bu aga bir sabah kalkıyor motor yok, çalmışlar. Sıkıntısını belli etmeden 1-2 gün takılıyor, sonrasında sigortacısına gidip motora kasko yaptırıyor. Çaldırdığı motorun bir benzeri de arkadaşında var, arada bir o motorla eve geliyor, gidiyor vs. 1 ay sonra ortalığı velveleye veriyor "motorum çalındı" diye, karakollara gidiyor, sigortacısının başına ekşiyor. Velhasıl adam ortada olmayan motora kasko yaptırıp parasını almışmış.

Keske bunu yazmasaydin,uckagitcilarin aklina karpuz kabugu dusurdun
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Bu sene bu motorumla 3. senemdi. İlk sene ikinci el olarak 24.000TL'ye aldığım ve rayiç bedeli de 24.000TL olan motosiklete kasko için 2.900TL verdim (Mapfre). İkinci sene (hasarsız olarak) 32.000TL rayiç bedelli 2.900TL verdim (aynı sigorta şirketi: Mapfre). Bu sene aynı koşullarda (yine hasarsız olarak) 49.000TL rayiç bedelli olarak Alliance'a geçtim, 2.300TL verdim. İlk sene rayiç bedelin %10'u, ikinci sene rayiç bedelin %9'u, üçüncü sene ise rayiç bedelin %5'i gibi vermiş oldum.

Böyle giderse 12-15 yıl içinde kaskoya da ek bir motosiklet parası vereceğim gibi görünüyor. Çok da umurumdaydı; zaten motosikleti daha alırken bir tanesini de devlete alırken (>250cc japon için KDV dahil vergiler toplam %80 galiba...) 15 yılda sigortaya vermişim çok mu yani? Ağlamaya gerek yok pek...

Bir önceki motorum kardeşimin üzerineydi ve çalındı, kaskosu sayesinde zararımız %90 oranda tazmin edildi. (Rayiç bedelin tamamını aldık ancak rayiç bedel piyasa fiyatının biraz altında kaldığı için bir miktar zarar oldu tabi; %100 zarar etmektense %10 zarar etmek yeğdir...) Motosiklet gibi kolay perte çıkan / kolay çalınan bir araç için (yukarıdaki maliyetlerle) kasko yaptırmamayı düşünemem açıkçası. Kafa rahat olsun...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İşin kötüsü kaskoyu iptal ettikten bi gün sonra n'olacağı da belli :)
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Bana bir hikaye anlattılar ne derece doğru bilemem. Vakti zamanında aganın tekinin evi giriş katı, motosikleti de hemen yattığı pencerenin dibinde. Bu aga bir sabah kalkıyor motor yok, çalmışlar. Sıkıntısını belli etmeden 1-2 gün takılıyor, sonrasında sigortacısına gidip motora kasko yaptırıyor. Çaldırdığı motorun bir benzeri de arkadaşında var, arada bir o motorla eve geliyor, gidiyor vs. 1 ay sonra ortalığı velveleye veriyor "motorum çalındı" diye, karakollara gidiyor, sigortacısının başına ekşiyor. Velhasıl adam ortada olmayan motora kasko yaptırıp parasını almışmış.

Motosikleti yada otomobili görmeden kasko yapmıyorlar , online poliçe düzenlenecekse taşıtın birçok yönden fotoğrafını istiyorlar , arkadaşının motoruna kendi plakasını takıp foto çekti desek plakayı nasıl temin edecek ? belki motosikletinin birgün çalınacağını düşünerek plakayı evde saklıyor olabilir :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Motosikleti yada otomobili görmeden kasko yapmıyorlar , online poliçe düzenlenecekse taşıtın birçok yönden fotoğrafını istiyorlar , arkadaşının motoruna kendi plakasını takıp foto çekti desek plakayı nasıl temin edecek ? belki motosikletinin birgün çalınacağını düşünerek plakayı evde saklıyor olabilir :)

Aynen, ben de ilk kasko yaptırdığımda dört yönden fotoğrafını göndermiştim şirkete.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,844
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Aynen, ben de ilk kasko yaptırdığımda dört yönden fotoğrafını göndermiştim şirkete.

Benden kimse foto istememişti?
Her yıl sigorta acentem sigortaların (trafik ve kasko) bitişine yakın telefonla ararlar, şu fiyatlar çıktı en düşük bu sigortalar diye bilgi verir, tamam yapın dediğimde kredi kartımdan çekip poliçeyi eposta ile gönderiyorlar başka bir şey yapılmıyor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Benden kimse foto istememişti?
Her yıl sigorta acentem sigortaların (trafik ve kasko) bitişine yakın telefonla ararlar, şu fiyatlar çıktı en düşük bu sigortalar diye bilgi verir, tamam yapın dediğimde kredi kartımdan çekip poliçeyi eposta ile gönderiyorlar başka bir şey yapılmıyor.

İlk defa yaptırdığımda istediler. Sonraki seneler gerek olmadı.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,844
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
İşin kötüsü kaskoyu iptal ettikten bi gün sonra n'olacağı da belli :)

Bizim araba eşimin üzerine, eşimin kardeşi de mali müşavir ve sigorta acenteliği de yapıyor. Arabanın sigortalarını o takip ediyor. Bir keresinde abla sizin kasko bitiyor demiş, eşim de yaa bir ay sonra yaptıralım demiş yaptırmamış. Sonra o bir ay içinde kapalı otoparkta beton sütuna çarpıp ön tamponu yamultup beni aradığında aaa nasıl olsa kaskolu ustaya götürürüz yapar derken öğrenmiştim kasko yaptırmamış olduğumuzu. 3 yıl önce 1500 lira gibi bir ücreti kaportacıya cepten verip hemen kaskoyu yeniletmiştim. Artık ihmal etmiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------

İlk defa yaptırdığımda istediler. Sonraki seneler gerek olmadı.

Benim ilk yaptırdığımda sigorta acentesi kardeşimin motoruna da sigortaları yapan acenteydi, ehliyetim olmadığı için kardeşim benim motoru bayinden teslim alıp kendi otoparkına getirdi ve daha bayiden çıkmadan sigortalarını yaptırmıştı. Belki o ara halletti benim haberim olmadı. ben sadece para ödeme kısmını yapmıştım.


Kasko çok görünebiliyor ama motor çalındığında ta da bir kazada daha çok can yakar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst