Türkiyede Custom Motorsiklet yapmak
-
Reklamlar
-
Adamların tasarımı o kadar güzel olmuş ki o tasarımda orijinal egzoz da kullanılsa inan sırıtmaz.
-
OnixsyS adlı üyeden alıntı
Herkese Merhabalar
çok hızlıca konuya giricem kafamda cafe racer tarzi bir motor yapmak var ama belli konularda tıkanıyorum özellikle ülkemizde abartı egzozu geçtim performans egzozu yada daha az ses çıkaran farklı bir egzozu bile takmanın ciddi yaptırımlarının olduğu şu şartlarda ben moturuma sağlam bir revizyonla cafe racera dönüştürsem, dediğim değişikliklerde arka kuyruğun sadece 2 kişilik bir koltuk kalacak kadar küçültülmesi tabikide stop lambası sinyaller, plakalık filan olucak vede ön farı modern yuvarlak gündüz farınada sahip bir far taksam nasıl bir yasal sorumluluklar getirir ülkemiz şartlarında şuanki var olan kanunlar ile nasıl bir yol izleyebilirim
Motor: RKS Titanic 200
Fotoğraflar: Keeway RKV 200 (Tayland dan TonyBikeDesign aittir)
En üstteki fotoğraf motorun orjinal stok halidir
https://i.hizliresim.com/7aTopM.jpg
https://i.hizliresim.com/YGJMJU.jpg
https://i.hizliresim.com/MxwEdF.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=8Cu_X3C71KQ
Lütfen bu motora değmez işte git daha büyük cc motor al tarzı şeyler söylemezseniz sevinirim evet benim kafamda da CBF 500 filan var ama her işe sondan başlanmıyacağı gibi buna da önce bunun gibi ucuz bir motorla başlıyayım ki deneyim kazanalım ilerde tökezlemeyelim sonra
Bajaj boxer yaptım hatta selede tek kişilik muayeneden tek seferde geçtim sinyaller plakan vs düzgün olsun geçersin
-
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/203216-bu-fiyatlara-inat-kendi-motosikletimi-topladim-2.html
TAM SENİN KONUN.
-
Türkiye de ne yapabiliyorsun ki Custom yapacaksın kardeş. Aşırı maliyetli oluyor. Bu sebepten de yapılan Customlar bi b*ka benzemiyor. Apaçi işi deyip geçiyorsun.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Adamların tasarımı o kadar güzel olmuş ki o tasarımda orijinal egzoz da kullanılsa inan sırıtmaz.
Doğru motor gerçekten çok hoş olmuş, albenisi var
-
Mersin İl Temsilcisi
madem ucuzdan başlayacaksınız; neden parça sorunlu rks200?
Bence x-boss 50cc bu iş için biçilmiş kaftan.
( bu arada; hiç bir noktalama, parağraf başı vs olmayan yazınızda, "-ki" eklerini doğru olarak ayrı yazmanız çok tuhaf )
-
Asya ülkelerinde muazzam mekanik imkan var, adamlar örnek olarak r25i öyle modifiye ediyor ki şasi ve motor bloğu dışında komple r1 oluyor. Türkiyede yeterli mekanik bilgiye sahipsen bile baya ekipman ihtiyacın olacak, öyle kimsenin ağzına bakma al ekipman setini, taşlama kaynak vs. mükemmel bişey yapabilirsin,kimseye de bakma bu apaçi olmuş bu cg ye benziyor bişey yapılmaz diyenlere, mal senin para senin zevk senin.
Bizim insanımız kendi yapamadığı zaman kimse yapmasın herkes batsın ister.
-
Motorun rengini değiştirmediğin sürece ve şasesinde karşıdan bakınca bariz kesme biçme belli olmuyorsa tüv muayenesinde veya trafikte herhangi bir sorunla karşılaşmazsın.
Motorun rengini değiştirmeyi düşünüyorsan da bunu ruhsata işletmen gerekiyor.
Tüvde baktıkları şase numarası, plakanda vida var mı? sinyallerin ve farın doğru çalışıyor mu? birde motorunun frenleri tutuyor mu? bu kadar...
Egzoz işi biraz şans işi, orjinali dışında egzoz kullanırsan ceza yeme riskin var. Hatta iş motorunu bağlamaya kadar gidebilir. Hiçbir memur desibelmetreyle ses ölçümü yapmıyor. Egzozun orijinal değilse sana ara gaz ver diyor ve ses onu rahatsız edecek kadar yüksekse cezayı kesiyor.
Bizim ülkemizin gerçeklerini hatırlatmakta da fayda var; en büyük sorunu motoru satarken yaşarsın. Sen özene bezene bir dünya para harcayıp cafe racer yaparsın ama satarken kimse harcadığın miktarı sana vermek istemez. Hatta "kazalı motoru cafe racera çevirmiş, uzak durayım" diye düşünen çok olur.
Eğer uzun süre binerim, ederinde satılmasa da sorun yok diyorsan uğraşması keyifli ve güzel bir proje ortaya çıkabilir.
Şimdiden kolay gelsin...
-
Motorsiklet değil motosiklet olmalı
-
Av.Rider adlı üyeden alıntı
Türkiye de ne yapabiliyorsun ki Custom yapacaksın kardeş. Aşırı maliyetli oluyor. Bu sebepten de yapılan Customlar bi b*ka benzemiyor. Apaçi işi deyip geçiyorsun.
işçiliğini kendin yaptıgın hiçbir şeyde adam akıllı maliyet çıkmaz bu yüzden kafam rahat
daha önce yaptıgım koruma demiri mesela bana maliyeti olmadı bile diyebilirim
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ma-demiri.html
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------
HaktanCbr adlı üyeden alıntı
Asya ülkelerinde muazzam mekanik imkan var, adamlar örnek olarak r25i öyle modifiye ediyor ki şasi ve motor bloğu dışında komple r1 oluyor. Türkiyede yeterli mekanik bilgiye sahipsen bile baya ekipman ihtiyacın olacak, öyle kimsenin ağzına bakma al ekipman setini, taşlama kaynak vs. mükemmel bişey yapabilirsin,kimseye de bakma bu apaçi olmuş bu cg ye benziyor bişey yapılmaz diyenlere, mal senin para senin zevk senin.
Bizim insanımız kendi yapamadığı zaman kimse yapmasın herkes batsın ister.
Aslında her türlü ekipmanım var önemli olan bir cafe racer deneyimi yapmak maliyet şuan gözümde o kadarda önemli değil , istediğim daha çok deneyim ama böyle birşey yaptımmı trafikten filan çektirmem gerekirse işte o zaman üzülürüm o yüzden nasıl bir yol izleyebilirim diye sormak istedim yaptım iyi hoş kullanıyoz bi çevirmede bi muayenede trafikten düşürmeyelim motoru
-
ben de beğendim baya güzel olmuş göt kısmından dolayı cb250r manyağı olarak ona benzettim öyle olunca da sevmemek mümkün değil
-
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Motorun rengini değiştirmediğin sürece ve şasesinde karşıdan bakınca bariz kesme biçme belli olmuyorsa tüv muayenesinde veya trafikte herhangi bir sorunla karşılaşmazsın.
Motorun rengini değiştirmeyi düşünüyorsan da bunu ruhsata işletmen gerekiyor.
Tüvde baktıkları şase numarası, plakanda vida var mı? sinyallerin ve farın doğru çalışıyor mu? birde motorunun frenleri tutuyor mu? bu kadar...
Egzoz işi biraz şans işi, orjinali dışında egzoz kullanırsan ceza yeme riskin var. Hatta iş motorunu bağlamaya kadar gidebilir. Hiçbir memur desibelmetreyle ses ölçümü yapmıyor. Egzozun orijinal değilse sana ara gaz ver diyor ve ses onu rahatsız edecek kadar yüksekse cezayı kesiyor.
Bizim ülkemizin gerçeklerini hatırlatmakta da fayda var; en büyük sorunu motoru satarken yaşarsın. Sen özene bezene bir dünya para harcayıp cafe racer yaparsın ama satarken kimse harcadığın miktarı sana vermek istemez. Hatta "kazalı motoru cafe racera çevirmiş, uzak durayım" diye düşünen çok olur.
Eğer uzun süre binerim, ederinde satılmasa da sorun yok diyorsan uğraşması keyifli ve güzel bir proje ortaya çıkabilir.
Şimdiden kolay gelsin...
motorun rengi konusunda bi değişiklik fikrim yok ama arka seleyi amortisörlerin bağlantı kısmının bittiği yerden kesmeyi planlıyorum kestiğim yerdende yarım daire şeklinde bir boru kaynatarak arka kuyruğu biraz daha orjinal bi görüntüye getirmek istiyorum
mesela arka kuyruk kısalacagı için bir çamurluğum olmıyacak bu bir sıkıntı arz edermi yaklaşık ölçüleri fotoğraftakiler kadar bi kuyruk yapıcam
egzoz konusundada göze batmıyacak kadar bir büyüklükte olmasını istiyorum ses benim için hiç önemli değil hatta ses çıkarmasa bile yeri vardır daha çok tok ses seven biriyimdir ama muhtemelen egzoz konusu çok alengirli gibi ya polisler malum ölçüm yapmadan orjinal değil bu diyip yapıştırıyolar cezayı sonra uğraş dur
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------
natijax adlı üyeden alıntı
ben de beğendim baya güzel olmuş göt kısmından dolayı cb250r manyağı olarak ona benzettim öyle olunca da sevmemek mümkün değil
zaten ara sıra aklımı çalıyo bi cb250r almak
-
OnixsyS adlı üyeden alıntı
işçiliğini kendin yaptıgın hiçbir şeyde adam akıllı maliyet çıkmaz bu yüzden kafam rahat
daha önce yaptıgım koruma demiri mesela bana maliyeti olmadı bile diyebilirim
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ma-demiri.html
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------
Aslında her türlü ekipmanım var önemli olan bir cafe racer deneyimi yapmak maliyet şuan gözümde o kadarda önemli değil , istediğim daha çok deneyim ama böyle birşey yaptımmı trafikten filan çektirmem gerekirse işte o zaman üzülürüm o yüzden nasıl bir yol izleyebilirim diye sormak istedim yaptım iyi hoş kullanıyoz bi çevirmede bi muayenede trafikten düşürmeyelim motoru
Malesef öyle olmuyor. En basitinden; bugün aldığım inox civatanın tanesine ortalama 5 TL vermek zorunda kaldım. Toplamda aldığım 25 civata. Sadece civata...
Basit bir boya işi yapacaksınız diyelim. Sağlıklı olsun isterseniz çaba, malzeme, doğru uygulama, zaman, sabır gerek. Burada özellikle zaman konusu = günlük iş gücü hacminize denk geliyorsa, emin olun ki ucuza gelmiyordur. Yani işi kendim yaparsam daha ucuza gelir mantığı, özellikle belirli gelir seviyesi için geçerli. Saatlik geliriniz karşılığında daha uyguna daha kaliteli iş de yaptırılabilir. Tabi ki işi kendiniz keyif için yapıyorsanız o tamamen ayrı bir konu. Basit bir sprey boyanın da gün itibari ile 25TL' den aşağı zor bulunduğunu, bir motosikletin komple boyanması durumunda sprey kutu bazında (astar, ana renk katları, vernik) en azından 5 kutu harcamanız gerekeceğini de hatırlatırım.
Her türlü ekipmanım var kısmına ise malesef pek inanamıyorum. Tecrübeyle sabittir. Herşeyim var dediğiniz bir anda en basitinden bir boru bükme makineniz veya makinenin sizin ihtiyacınız olan ölçüdeki aparatı eksikse, işte alın size yeni bir masraf daha.
Son sorunuzun cevabı ise malesef ki sıkıntılı. Siz herşeyi ile mükemmel de yapsanız, o gün eşiyle kavga edip mesaiye çıkmış bir memur sizin orjinal egzozunuza dahi ceza yazabiliyor ise, bu sorunun cevabı da bellidir. Ama bu sizi yıldırmamalı, eğer kuralına uygunsa bazı riskleri alarak keyfini sürmeniz gereken şeyler var
Arzu ederseniz bu konulara da göz atabilirsiniz.
CBF150 Cafe Racer Project
İnnovation Project
CBR 250R Street Fighter
Kimin beğenip beğenmediği bu tip çalışmalarda hiç önemli değil. Tek önemli olan sizin kendinizin beğenmesi. O yüzden başkalarını değil de kendinizi memnun edecek bir çalışma yapmanızı öneririm, projeniz ilerledikçe demek istediğimi daha net anlayacaksınız. Şimdiden projenizde başarılar dilerim, çalışmalarınızı da paylaşırsanız buradan keyifle takip ederiz
-
Çoğu TÜVTÜRK istasyonunda çalışan eleman motosikletlerin orijinal halini bile bilmez.
Normal standard kontrol edilen parametrelerden zaten yukarıda bahsetmiş birçok arkadaş.
Onlarda problem yoksa rahatça muayeneden geçersiniz.
Kendi yapacağınız kısımlarda problem olmadığını varsayıyorum.
Ama Kişisel birşey yaptırırken , sizin anlatmak istediğiniz anlamayan, işi beğenmeyip yapmak istemeyen usta milleti ile uğraşmak biraz zor
Şimdiden kolay gelsin.
Benim de kendimce yapmaya çalıştığım bir cafe racer projem oldu.
Belki fikir açısından yardımcı olur.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-k...0-projesi.html
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)