Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Honda CBF 150 Cafe Racer Project

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Öncelikle herkese merhabalar,

    Yedi sekiz ay kadar önce mevcut motosikletimi hayırlı bir iş için nakit ihtiyacı nedeniyle satıp, üzerinden kalan ile kendime bir adet 2016 sıfır cbf 150, bir adet de 2007 ikinci el cbf 150 aldım. İkinci el cbf150’ yi kafa dağıtmak, üzerinde değişiklik yapmak, zaman öldürmek için 2100 tl gibi bir rakama almıştım, aklımda Cafe Racer tarzında motosiklet yapmak vardı. İş güçten fırsat buldukça arada bir uğrayıp bir iki saat üzerinde çalışıp eğlenip zaman geçirdiğim bir uğraş oldu, yavaştan da olsa ilerleyen eğlenceli bir proje. Bir arkadaşımın aklına uyup videoları çekip (ki hiç beceremem, siz de göreceksiniz. Video çekim ve işlemedeki beceriksizliğim için kusura bakmayın) youtube’ a da yükleyerek paylaştım. Sitenizdeki benzer bir proje ( http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/158020-cbf-150-cafe-racer.html ) ilgimi çektiğinden burada da paylaşmak istedim. Yeni bir proje olduğundan yeni bir konu başlığı altında açmam umarım sorun olmaz. Değerli görüş ve yorumlarınızı esirgemeyin lütfen.

    Videoları aklıma geldikçe ve imkan oldukça, elimden geldiğince çekmeye çalıştım. Resim çekmek çok daha basit olduğu halde malesef fazla resim çekmemişim.


    Motosiklet ilk geldiği hali ile yandan bir görünüş


    Bu da önden


    Ve arkadan

    Videoların linklerini de buraya ekliyorum, umuyorum ki tamamına erdiğinde güzel bir şeyler çıkmış olacak. Yorum ve eleştirilere sonuna kadar açığım. Aslında tam anlamı ile bir Cafe Racer olmayabilir. Konuya hakim arkadaşların da bildiği gibi bizim Cafe Racer olarak tanımladığımız tip ve tasarım tarzının aslında birçok farklı adı/modeli var, tabi biz (genel olarak konuşuyorum) hepsine aynı şekilde hitap ediyoruz.

    Proje profesyonel bir çalışmadan öte hobi maksadı ile eğlenmek, kafa dağıtıp zaman geçirmek, yeni birşeyler icraa etmek için yapılmış bir çalışma. Çok profesyonel birşeyler beklemek haksızlık olur Öneri ve tavsiyelerinizi sabırsızlıkla bekliyorum, özellikle imalat ve tasarım konusunda (kısıtlı imkanlarımla yapılabilirliği olduğu sürece) önerilere açığım.

    Honda CBF 150 Cafe Racer Project #1 [Başlıyoruz]


    Honda CBF 150 Cafe Racer Project #2


    Honda CBF 150 Cafe Racer Project #3


    Honda CBF 150 Cafe Racer Project #4


    Honda CBF 150 Cafe Racer Project #5 [Alınan Parçalar]


    Honda CBF 150 Cafe Racer Project #6 [Tamire Devam]


    Honda CBF 150 Cafe Racer Project #7


    Honda CBF 150 Cafe Racer Project #8 [Şase Kesimi]


    Honda CBF 150 Cafe Racer Project #9 [Yakıt Depo Boyaya Hazırlama]


    Honda CBF 150 Cafe Racer Project #10 [Ne Yaptık Ne Yapıyoruz Ne Yapıcaz]
    GT250rAlanya, tommygun, Machair ve 12 diğerleri bunu beğendiler..


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Temmuz 2012
    Hep kıskandığım insanlardır motosikletini modifiye edenler ve bir tane motosiklet alıp ölene kadar onu sürenler.

  3. #3

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Guzel çalişma.

    Ybr´ilede guzel sonuç alinabilir.

  4. #4

    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Egzozu Ducati Monster modellerindeki gibi güzel bir şekilde yan taraftan kıvrımlı şekilde çıkartırsan güzel olacağı düşüncesindeyim. Tabi ciddi işçilik lazım
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  5. #5
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696
    güzel hoş emek var ok emeğine sağlık kolay da gelsin de ama neden bizim ülkede cafe racer sadece cg depo ve düz seleden ibaret niye hiç kafa grenajı yada daha farklı depo deneyen yok çok merak ediyorum
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  6. #6
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzozu Ducati Monster modellerindeki gibi güzel bir şekilde yan taraftan kıvrımlı şekilde çıkartırsan güzel olacağı düşüncesindeyim. Tabi ciddi işçilik lazım
    Aynı fikirdeyim sn. YasinC. Egsoz kısmına gelindiğinde egsoz borusunu motorun yanından geçirip çatal üzerinden ve çatala paralel olarak kısa ve ince bir egsoz tasarımı uygulamak istiyorum. Yapabilirsem boruları kendim temin edip bükümünü yaptıktan sonra işaretlemeleri yapıp iyi bir egsozcuda iyi bir kaynakla imal ettiricem (belki kaynak işini de kendim yaparım). Ancak amortisörün üzerinden geçirmeyi düşünmemiştim, ölçüp biçip bakmam lazım. Güzel fikir için teşekkürler

    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel hoş emek var ok emeğine sağlık kolay da gelsin de ama neden bizim ülkede cafe racer sadece cg depo ve düz seleden ibaret niye hiç kafa grenajı yada daha farklı depo deneyen yok çok merak ediyorum
    Sn. berk_cglr, malesef ülkemizde bu tür işçilikle fazla uğraşan insanımız yok, oysa grenaj yapmak çok zor değil hatta çok zevkli ve basit. Strafor köpüğü alıp istediğimiz şekli verdikten sonra cam elyafı ve polyester ile kaplayıp birkaç kat uyguladıktan sonra içine aseton dökerek köpüğü eritiyoruz ve elimizde istediğimiz şekilde güzel bir garenaj oluyor, sonrasında biraz daha işçilikle istediğimizi elde etmiş oluyoruz. Üzerinde az daha çalıştıktan sonra bu teknikle yakıt deposundan seleye, grenajdan imalatından tamirine kadar daha birçok şeyi imal edebilirim. Sorun imalatında değil, tamamen zevk meselesi ;)

    Açıkçası özellikle kafa garenajı olan cafe racer modelleri bana çok itici geliyor. Bu nedenle asla kafa garenajlı bir tasarım düşünmedim. Ama dediğim gibi zevk meselesi, eğer bu tip bir projede benzer bir ihtiyacı olan arkadaşımız olur ise garenaj yapımı için elinde kaba bir tasarım ve motosikleti ile gelir ise elimden geldiğince yardımcı olabilirim. Bir gün içerisinde kaba işi bitmiş olur, birkaç gün içinde boyaya hazır edilebilir. Ben çıplak, basit ve çok sade bir tasarım için çabaladığımdan garenaj düşünmedim, bence bu tip modeller garenajsız daha tatlı duruyor.
    berk_cglr bunu beğendi.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Motosikleti
    Duke 250 17
    Reserved. onkarakter

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    CG depo konusu ise hem zevk hem de duygusal sebeplerle tercih ediliyor. CBF 150' nin depo fiyatı 600TL üzerinde ve benim tasarımıma uygun görmediğimden değiştirmem gerekiyordu. Bobber tipi birşey olsa orjinal depo üzerinde çalışmak çok hoş sonuç vereceğine eminim ama benim aklımdaki tasarıma uygun değildi.

    İşin parça fiyatı kısmı da önemli. Sonuçta bir CG depoyu şu anda 80/90 TL' ye alabiliyoruz (ben 50TL gibi bir rakkama almıştım), alternatif olarak "XVS650A 2004-05 YAKIT DEPOSU ORJİNAL 5SC-Y2410-30-03" gibi birşey de kullanabilirdim, belki biraz daha hoş görünecekti ama şu anki internet satış fiyatı 2584 TL bkz. https://urun.n11.com/yedek-parca/xvs...nal-P141293077, farklı alternatif olarak benzer projeler için fiyatı uygun alternatif seçenek olarak Motoran scorpion 175 (135 TL), Motoran MTR125 Sport (110TL) ve dahasını bulabilirsiniz. Kısaca;

    CG depo seçimi = zevk meselesi + duygusal konular
    berk_cglr bunu beğendi.

  9. #9
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696
    işte bende onu diyorum lafım özellikle size değil zaten zevk meselesi sonuçta ama dediğiniz gibi grenaj yapmak çokda ahım şahım bir şey değil kialttaki ducati pantah ın full fiber depo ve granjı mesela
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  10. #10
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    motosiklet forumunda olduğumu hissettim cafe racer olunca oturuş pozisyonu dolayısıyla orjinal halini özleyeceğinizi düşünüyomusunuz
    berk_cglr ve Kural [ Z ] bunu beğendiler.

  11. #11
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet forumunda olduğumu hissettim cafe racer olunca oturuş pozisyonu dolayısıyla orjinal halini özleyeceğinizi düşünüyomusunuz
    Böyle bir çekincem var tabi ama ters yönde , sonuçta bunu tam istediğim şekil ve ölçülerde yapmak için gayret ediyorum. Yeni bir CBF 150 motosikletim var, günlük olarak onu kullanıyorum. Ya bu yaptığıma iyice alışır da diğerini bırakırsam?

  12. #12
    HONDAANTALYA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    HONDA PCX ve CBR 125R
    Yolların efendisi cbf 150 dir.Ne yaparsan yap tipini değistirebilirsin, ama yağ yakmasını degistiremezsin.😁😁Yag.yaktigini bile bile vazgecemeyecigimiz Bir motor varsa oda cbf 150 dir.Iyi forumlar😊

  13. #13
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Yeni video eklendi, ilgilenen arkadaşlara duyurulur

    Honda CBF 150 Cafe Racer Project #11 [Kuyruk kapatma Depo desteği Alt sac]



    CBF 150 Cafe Racer Projesinde bu bölümde kuyruğu kapatıp, depo destek sacını yapıp sabitleyip, sele alt sacını hazırlıyorum. Proje ilerledikçe üzerinde çalışması daha zevkli hale geliyor.
    crxforever ve MSMorkan bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    12 Mart 2012
    Şehir
    burdur
    Motosikleti
    YAMAHA NMAX 155
    sıradaki videoyu sabırsızlıkla bekliyorum tebrik ederim

  15. #15
    Remzidemir41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    Artık bitse de nasıl duruyor onu görsek

  16. #16
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    dilerim hayal ettiğiniz gibi olur. detayları da anlatarak benim gibi kesip biçme hayalindeki motorculara bilgi vermek de iyi olmuş.

  17. #17
    hukukihayat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    r25 monster
    Tebrik ederim, motoru kişiselleştirmek kolay iş değil.

    Vakti zamanında caferacer tanımı için farklı bir platformda yazdığım bir yazıyı paylaşayım;

    üretici firmaların ortalama tüketicinin beğenisine göre imal edip satışa sunduğu seri üretim bir motosikleti "evet benim zevkim de aynı bu şekilde, ben olsaydım da aynısını tasarlardım" yaklaşımıyla tercih edip tuttuğu markanın ürün yelpazesinin ötesinde kişisel beğenisi olmayan kullanıcılar için tercih edilmeyen bir tarzdır.

    tanım: rengiyle, sesiyle duruşuyla tasarımcısının hayal dünyası, yaratma becerisi ya da beceriksizliği hakkında fikir veren adeta karakter beyanı niteliğinde motosiklet tarzıdır.


    Şu da benimki;

    GT250rAlanya, oialdemir ve Kural [ Z ] bunu beğendiler.

  18. #18
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    @hukukihayat eline emeğine sağlık makina mermi olmuş maşallah , Allah kaza bela göstermesin .
    Cook büyük emek var .
    hukukihayat bunu beğendi.

  19. #19
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Gerçekten harika olmuş sn. hukukihayat, elinize sağlık

    Umarım ben de istediğim şekilde bitirebilirim. Çok basit bir makine istiyorum, çok sade, gerçekten gerekmeyen hiçbirşeyin üzerinde olmadığı, kendi ellerimle emeğimin her zerresinin üzerinde olduğu bir motosiklete binmek ayrı bir haz verecek bana eminim. Darısı başıma diyeyim
    hukukihayat bunu beğendi.

  20. #20
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Yeni video eklendi, ilgilenen arkadaşlara duyurulur



    CBF 150 Cafe Racer Projesinde bu bölümde hava filtresi için güzel bir fikir buluyor ancak elektrik tesisatını yerleştirmek adına vazgeçmek zorunda kalıyorum. Bu arada motosikletin genel görünümü şekillenmeye başlıyor ve proje tam gaz giderken birden duraksıyor. Elektrik sorunu nedeni ile motor çalışmıyor, sadece marş esnasında far ve aydınlatmalar yanıyor, ateşleme yok ve vites konum müşiri sağlamlığı test edildiği halde sistem müşirden sinyal almıyor. Maalesef ki 2007 CBF150SH7 üretim koduna sahip motosikletimin elektrik devre şemasını bulamadığımdan tökezlemeden edemiyorum. Bu nedenle projede gecikme oldu, ancak sorun çözüldüğünde yeni video ile açıklamayla beraber hızlanarak devam edicem. Gecikme için özür diler, sabrınız için teşekkür ederim.


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Daelim Motosiklet
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)