Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı

r25 titreşim ve devir dalgalanması sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Rks Trv242
    merhaba, yetkili serviste motoru baktirarak aldim.

    ancak titresim hep var karincalanmaya basliyor eller bir sure sonra. alt devirde dahi var. sebebi ne olabilir?

    bir digeri ve en onemlisi ise rolantide de devir saatinde devir titriyor gibi. vitese alip sabit hizda gidince ise hiz farketmeksizin, sanki ileri geri o devir dalgasini hissettiriyor.

    bu ikisinin sebebi ne olabilir? tesekkurler.


    Motosiklet Online
    Oktay Motor CF Moto Polaris Benelli RKS Kuba Segway Mondial
    Motomax
  2. #2
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    CBR 125R , CBR 250R , R25 ABS
    Motor kaç binde? İçinde hangi yağ var?

  3. #3
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Yeni kasalarda da var titreşim. Özellikle MT25'de Gidon ve aynalar titriyor.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  4. #4

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    devir dalgalanması;1-gaz kolunun takılı kalmadığından emin ol.
    2-(TPS)Gaz kelebeği konum sensörü ile ilgili bir sıkıntı olabilir.sensörü kontrol et.

  5. #5

    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Rks Trv242
    Alıntı E.Yzr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor kaç binde? İçinde hangi yağ var?
    22.400 de.

  6. #6
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    CBR 125R , CBR 250R , R25 ABS
    Alıntı nicknamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    22.400 de.
    20 bin ağır bakımı hocam. Yapıldı mı?

  7. #7

    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Rks Trv242
    Alıntı E.Yzr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20 bin ağır bakımı hocam. Yapıldı mı?
    evet. zincir dislisi olabilirmis. tuna ya ugrayinca editleyecegim.

  8. #8
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    @angrypower var forumda mt25 kullandı bir süre ve titreşimden şikayetçi idi. Ona bir sor istersen bu aralar pek yazmıyor.

  9. #9

    Üyelik
    28 Ocak 2020
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25
    Bende de R25 var bundan birkaç ay öncesine aynı sorunla bende çok uğraştım. Servise kaç defa gitmeme rağmen birşey yok diye gönderdiler. O sıra motorda ki yağ Yamalube markaydı. Yağını Motulla değiştirdim titreşim büyük oranla geçti. Şu anda titreşimi var ama 2 silindirin vermiş olduğu titreşim kadar diyeyim. Yağına kesinlikle baktırt ve imkanın varsa Yamalube kullanma. Devir dalgalanması hakkında bir bilgim yok maalesef.

  10. #10

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    Anlattığınız biraz aşırı bi durum geri dönüşü olmayacak bi problemi olaiblir. Özellikle giderken dalgalanma hissetmen hiç normal değil.

    bunları öylesine yap diye yazmıyorum ben olsam şu sıra ile kontrolleri sağlardım.

    1) Gerekli km lerde yağ ve yağ filtresi değişmiş mi ? (Silindir piston sağlamlığı için)
    2) Buji kontorlü ? Bujilerin ucu ne simsiyah ne bembeyaz olacak ? Bunlar zengin yada zayıf karışım göstergesidir.
    3) Bujilerin ikiside çalışıyor mu ?
    4) Senkron ayarı aşırı kaçmış olabilir. Normalde her 10.000 km de bir bu ayar yapılıyor. Ama servisler 20.000 de yapıyor yada hiç yapmıyorlar. İşlem basit bujiler kontrol edilmişken bir vacuummeter ile boruları blokta ilgili yerlerin tıpasını açarak takıyorlar. Gözüken değerde pistonlar arası fark 1.33 kPa (yada mmHg olabilir bilmiyorum) dan fazlaysa 1. silindir referans alınarak diğeri ayarlanıyor. Orda birşeyi çeviriyolar oda kelebeği ayarlıyo snırım.

    Benim aklıma gelen bunlar. Motor soğutma suyunun yetersizliğindende hasar almış olabilir. Başka bir şeydende bence motor ne kadar sağlıklı kontrol etmek lazım bir şekilde. Ekspertiz yapan Yamaha bayileri var ben Yamaha Kardeşlerde yaptırmıştım.

    Benim r25 te 20.000 de hatta dün bakıma 700 tl ödedim. Keşke 200 tllik dahi iş yapsalardı. Usta dediğimiz adama taş çıkartacağımı orda farkettim. Gerçi onlarda biliyor neyin nasıl yapılacağınıda ...... de değil işte. Düşmanının motoruymuş gibi bakım yapıyor.

    Yağ haznesi full dolu ben bunu ertesi gün farkettim. yağ azaldı sonra üst çizgide kaldı. Dedim motor yağ yakmıyorsa bu yağ nereye gitti. Hava filtresini söktüm baktım ıslanmış.... Şimdi gitsem kesin özür dilerler yağı çekerler hava filtreisni değiştirirler..... Senkron ayarınıda saat bozuk diye kulağıyla yaptı :d

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:07 ----------

    Alıntı MuzafferÇ. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende de R25 var bundan birkaç ay öncesine aynı sorunla bende çok uğraştım. Servise kaç defa gitmeme rağmen birşey yok diye gönderdiler. O sıra motorda ki yağ Yamalube markaydı. Yağını Motulla değiştirdim titreşim büyük oranla geçti. Şu anda titreşimi var ama 2 silindirin vermiş olduğu titreşim kadar diyeyim. Yağına kesinlikle baktırt ve imkanın varsa Yamalube kullanma. Devir dalgalanması hakkında bir bilgim yok maalesef.
    Bu arada 20 bin km dir motul 7100 kullanıyorum. Hiçbir yağ değişimimde ne vites yumuşadı ne motorun gidişi değişti. Belki biraz gidişi değişmiştir belki..

    Bu sever yamalube koydurdum ilk defa. Kaç bin kmdir boşuna şanzımanla psikolojimi bozmuşum bu vites niye böyle geçiyo niye kemikli neden böyle. Hiçbir motul değişimimde düzelmedi aynı viskozitede yamalube koydurdum yine full sentetik. Vitesi unuttum şimdi kayıyor resmen geçerken.

    Bazı kesimde bunu motulde yaşıyor ben bilemiycem artık çok salak bi hal aldı yağ konusu

  11. #11

    Üyelik
    28 Ocak 2020
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25
    Alıntı furkansevke adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlattığınız biraz aşırı bi durum geri dönüşü olmayacak bi problemi olaiblir. Özellikle giderken dalgalanma hissetmen hiç normal değil.

    bunları öylesine yap diye yazmıyorum ben olsam şu sıra ile kontrolleri sağlardım.

    1) Gerekli km lerde yağ ve yağ filtresi değişmiş mi ? (Silindir piston sağlamlığı için)
    2) Buji kontorlü ? Bujilerin ucu ne simsiyah ne bembeyaz olacak ? Bunlar zengin yada zayıf karışım göstergesidir.
    3) Bujilerin ikiside çalışıyor mu ?
    4) Senkron ayarı aşırı kaçmış olabilir. Normalde her 10.000 km de bir bu ayar yapılıyor. Ama servisler 20.000 de yapıyor yada hiç yapmıyorlar. İşlem basit bujiler kontrol edilmişken bir vacuummeter ile boruları blokta ilgili yerlerin tıpasını açarak takıyorlar. Gözüken değerde pistonlar arası fark 1.33 kPa (yada mmHg olabilir bilmiyorum) dan fazlaysa 1. silindir referans alınarak diğeri ayarlanıyor. Orda birşeyi çeviriyolar oda kelebeği ayarlıyo snırım.

    Benim aklıma gelen bunlar. Motor soğutma suyunun yetersizliğindende hasar almış olabilir. Başka bir şeydende bence motor ne kadar sağlıklı kontrol etmek lazım bir şekilde. Ekspertiz yapan Yamaha bayileri var ben Yamaha Kardeşlerde yaptırmıştım.

    Benim r25 te 20.000 de hatta dün bakıma 700 tl ödedim. Keşke 200 tllik dahi iş yapsalardı. Usta dediğimiz adama taş çıkartacağımı orda farkettim. Gerçi onlarda biliyor neyin nasıl yapılacağınıda ...... de değil işte. Düşmanının motoruymuş gibi bakım yapıyor.

    Yağ haznesi full dolu ben bunu ertesi gün farkettim. yağ azaldı sonra üst çizgide kaldı. Dedim motor yağ yakmıyorsa bu yağ nereye gitti. Hava filtresini söktüm baktım ıslanmış.... Şimdi gitsem kesin özür dilerler yağı çekerler hava filtreisni değiştirirler..... Senkron ayarınıda saat bozuk diye kulağıyla yaptı :d

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:07 ----------



    Bu arada 20 bin km dir motul 7100 kullanıyorum. Hiçbir yağ değişimimde ne vites yumuşadı ne motorun gidişi değişti. Belki biraz gidişi değişmiştir belki..

    Bu sever yamalube koydurdum ilk defa. Kaç bin kmdir boşuna şanzımanla psikolojimi bozmuşum bu vites niye böyle geçiyo niye kemikli neden böyle. Hiçbir motul değişimimde düzelmedi aynı viskozitede yamalube koydurdum yine full sentetik. Vitesi unuttum şimdi kayıyor resmen geçerken.

    Bazı kesimde bunu motulde yaşıyor ben bilemiycem artık çok salak bi hal aldı yağ konusu
    Doğrudur sana hak veriyorum. Castrol koy diyeni de duydum daha iyi olur diye. Yamalube kullanan arkadaşım var oda benim motorun vites geçişlerinin yumuşak olduğunu söylüyor. Ben kendi deneyimimi aktardım Yamalube kullanırken bazı vites geçişlerinde resmen şanzımanı yanıma alıp yola öyle devam ediyormuş gibi hissediyordum. Motulda rahatladı ama şimdilik iyi yani.

  12. #12

    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Rks Trv242
    Alıntı nicknamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba, yetkili serviste motoru baktirarak aldim.

    ancak titresim hep var karincalanmaya basliyor eller bir sure sonra. alt devirde dahi var. sebebi ne olabilir?

    bir digeri ve en onemlisi ise rolantide de devir saatinde devir titriyor gibi. vitese alip sabit hizda gidince ise hiz farketmeksizin, sanki ileri geri o devir dalgasini hissettiriyor.

    bu ikisinin sebebi ne olabilir? tesekkurler.
    resmen kendi attigi topa kendi kosan futbolcu yada muslera gibi kendimi kurtarayim.

    zincir setini soylemislerdi bana. onu hallettim ama o devir dalgalanmasi cok az da olsa baslangicta oluyor. sonra duzeliyor. yakitla ilgili oldugunu soylediler. performans yakiti koydurmamak gerekiyormus. scooter kullanicisi oldugumdan, bu yanlisi bu motorda yaptim ne yazik ki. yasayan olursa normal benzin kullanin.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler