Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Dönüşlerde düşmekten bıktım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Frenleme için elicik kullanımını burada ayrıntılı olarak anlatmıştım, faydalı olması umuduyla: https://www.motorhikayesi.com/frenlemede-bakis/
    tayfunley, espresso ve Ali Mert bunu beğendiler.
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı Metela adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgili değil de deneyim diyelim, çünkü bilgili olmak gerçekten baya zaman gerektiriyor, kendimizce 15 senelik deneyimin neticesinde bir şeyler yazmaya çalışıyorum.Bu arada belirteyim senin motorun arkası kampana, ilk motorumun da arka fren kampana idi, kampana fren kapalı bir sistem ve ekonomik bir sistem ancak kilitlenmeye de müsait, hissiyatı az bir fren sistemi, bu yüzden frene basarken bazen kilitlenebiliyor ki ben de ilk motorumda bunu yaşamıştım.

    Fren konusunda sana tavsiyem, boş bir alanda panik fren çalışması yapman, ön ve arka freni kombine kullanırken kilitlemeden fren yapman gerekir, asfalt bir alan bulmanı tavsiye ederim, belli bir mesafeye mesela 50 metre sonrasına bir taş koyup bu noktaya gelince aniden basarak değil sanki bir limonu ezer gibi ön ve arka freni ezerek fren yapman, başta düşük hız ve düşük tepkiyle, rahatladıkça da bu tepkileri daha seri hale getirerek ve frenleri kilitlemeden bunu yapman, zemin ne ıslak ne de kumlu topraklı olmamalı temiz bir asfalt olmalı, ayrıca dönüşler, sekizler çalışman, frenlerini bu şekilde daha iyi anlayabilirsin, u dönüşlerinde arka fren kullanılmalı dediğin gibi, bu dönüşlerde ya da frenlemelerde motoru devirme korkusu yaşıyorsan bence motoruna yoksa bir koruma demiri taktırman, o zaman motoruna zarar vermezsin en fazla koruma demirini, düzelttirmen ve boyatman gerekir o kadar, koruma demiri mümkün olduğunca dışa doğru açık olan bir model olmalı ki elcikler grenaj ya da aynalar değmemeli. Ayrıca ön ve arka tekere de takozlar konuyor ki çamurluk ya da egzoz değmesin diye onları da eklersen rahat edebilirsin.

    bir arkadaş honda eğitimi demiş, ben de tavsiye ederim, halen de bu kapalı alan eğitimlerine gidiyorum, yalnız 2 gün boyunca doya doya saatlerce dönüp motoru istediğin gibi devirebileceğin bu eğitimler için 840 tl parayı da verecek bir durumun olmayabilir, onun yerine iyi bir koruma demiri ve takozlar daha ucuza gelebilir, ancak paran varsa biraz bütçe ayarlayabiliyorsan, önce honda eğitimi almanı şiddetle tavsiye ederim.
    Teşekkür ederim. Koruma demiri motorun önüne takılanlardan var, takoz ise diğer motorlara takılan büyük olanlardan takma imkanım yok çünkü takozun demirini içeriden geçirebilecek boşluk yok. Aliexpressten küçük olanlarından alıp takmayı düşünüyorum daha sonra. Bu bazı motorlarda motorun etrafını tamamen koruma ile çeviriyorlar, benim motora olmaz sanırım olsa iyiydi.
    Arada fren çalışması yapmaya çalışıyorum ama eve yakın uygun bir alan bulamadım.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)