Yurt Dışında Ekipmansız Gezen Tayfa
-
geçen haftasonu 1. köprü avrupa çıkışında sol şerit 105Km hızla önüm ve arkamdaki arabalarla beraber seyir ederken maslak ayrımının olduğu virajda kadının biri sol şeritte (tekrar ediyorum 100kmh ile akan en sol şerit üzerinde) viraj çıkışı dörtlüleri yakıp durmuş sağdaki şeritlerin boşalmasını bekliyo ki maslak çıkışına sapmak için.kadını son anda gördük, önümdeki araba panik fren yaptı ben duramayacağımı düşünüp yönümü araya çevirdim ama kadın orayı da ortalamış ki son 2-3 metre kala durabildim(satmayı düşündüğüm duke 250 ye aşık oldum o an) arabanın yanına kavga için gittiğimde arkada 2 çocuk önde de 2 kadın vardı. Ne yapabilirdim kazadan kaçmak için düşündüm ama aklıma hiçbirşey gelmedi. burası aydınıyla,çomarıyla,okumuşuyla,okumamışıyla,zengin iyle,fakiriyle, bencil aptal ve kötü insanların ülkesi, burası ortadoğu. o avrupalı abiler istanbulda yaşasa bırak ekipmanı, motoru bırakırlardı. ki 50kmh ile giderken geçirdiğim bi kazada (high-side) sadece korumalı botum olmadığı için 1 hafta ayağa kalkamadım(sapakta inşaat kaynaklı çakıl taşları) ve sonraki 1 ay topallayarak gezdim, deri asfaltta kazındığı için bi süre ayakkabı da giyemedim, nerdeyse 1 yıl olucak ama bileğimde hala şişlik var.üzerimde yazlık montum olmasa sol kolum platin kaplıydı. siz siz olun bizi medeniyetle karıştırmayın, ekipman bu ülkede zorunluluktur.
Reklamlar
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Merak ettiğim şu, madem adamı engelledin, tamam engellersin bu seçeneği sana forum sayfası tanımış, iyide engellediğin adamın konusuna girip "ne yazmış?" diye sormanın alemi ne?
Senden bahsetmiş kendisi iyi bir arkadaşımızdır diye...
arkadaşın 1-2 youtube videosunu izleyip ve buradaki yorumlarını gördüğümde muhtemel dişisini etkilemeye calısan penguen misali dikkat cekmeye calısıyor ki tipi ile hareketleri cok uyumsuz.
Gecen gün banı acılıp geldiğinde ilk defa 1-2 güzel yorumu için taktir etmiştim kendisini ancak düzelme yokmus
Neyse konumuza dönecek olur isek;
Ekipmanın önemi anlamında kamu spotu verilsin diye acılmış bir konu değil; zaten ekipman konusunun öneminin farkındayız. Uzun yol, kötü arazı ya da yüksek cc motorlar için değil stabil kullanım 250 cc +/- durumları icin bu konuyu acmıştım.
FOrumda yurtdısına cıkmıs ya da ikamet eden arkadaşlardan farklı yorumlar geliyor ancak örneklemlerden anladıgım kadarıyla ki benim de şahsi fikrim düzgün yol ve sürücüye sahip olsak robokop gibi gezmeye hiç gerek kalmazdı. (ekipmansız demiyorum asırı ekipmanlı diyorum)
Belediye cukuruna girip düştüğümde bot / eldiven/ kask var idi; bu bölgelerde hiçbir sıkıntım yok iken dizlik olmamasından dolayı 3 hafta topalladım.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
Sadece bir kez kaza yapın. Bir müsibed bin nasihatten iyidir. Arkadaşlarınız için de aynısı geçerli.
Arzu ederseniz, bir buluşma yapılır da kısmet olursa sadece motosiklet ayakkabısı kullanmadığım bir sürüşte yaşadığım kaza sonrası, aradan geçen 13 sene sonrasında dahi sol ayağımın durumunu çekinmeden gösterebilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:19 ----------
UzunYolAdami adlı üyeden alıntı
ulkemize gelince, sevinerek söyluyorum ki yeni nesil ekipman konusunda gercekten eskiye nazaran cok ama cok iyi durumda, bilincli.
hala gereken seviyede olmasada dunyanin bircok ulkesinden öndeyiz.
Her ne kadar bazıları(mız) bunu kabul etmese de bunun için Rahmetli Barkın BAYOĞLU ve AEA Ekibi' ne şükran borçlu olduğumuzu düşünüyorum. O olmasaydı motosiklet kültürü ülkemizde bu denli güzele doğru gidemezdi, iyisiyle kötüsüyle motosiklet sayısı yükselemezdi.
Tabi ki bu benim düşüncem. Ama videoları hala defalarca izlenmeye devam ediliyorsa yanılmadığımı söyleyebilirim.
Umarım ki yeni nesilden de bu kalitede program yaparak insanlarımıza yararlı olabilecek arkadaşlar çıkar. Takip ettiğim bir iki kanal haricinde hala ciddi bir potansiyel yok malesef.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
Forumda yurtdısına cıkmıs ya da ikamet eden arkadaşlardan farklı yorumlar geliyor ancak örneklemlerden anladıgım kadarıyla ki benim de şahsi fikrim düzgün yol ve sürücüye sahip olsak robokop gibi gezmeye hiç gerek kalmazdı. (ekipmansız demiyorum asırı ekipmanlı diyorum)
Yaklaşık yirmi yıldır Amerika'da yaşayan biri olarak tipik bir Amerika'lının kesinlikle öyle düşünmediğini söyleyebilirim.
Bir Amerikalının ekipman giyim isteğini azaltacak kadar iyi yol ve trafik koşulu olmadığı gibi, onu çok riskli bir yol ve trafiğe iki teker üzerinde çıkarabilecek güçte "aşırı ekipman" da yoktur... Ki bu gerçekçi bir yaklaşım bence.
Motosiklet kullanmak çok az da olsa bir risk içeriyorsa, ki hemen hemen her türlü şartta öyle, ekipman giyersiniz, ki görünmez bir kaza olduğunda çok zarar görmeyesiniz.
Eğer yol ve trafik koşulları bu riski çok arttırıyorsa, motosiklet kullanmazsınız. Çünkü ekipman, görünmez kazadan alacağınız zararı bir nebze azaltmak içindir, engelleme gibi bir garantisi yok. Robokop gibi giyinseniz bile çok kolay ölürsünüz veya kötürüm kalırsınız. Hiç bir iki teker zevki de buna değmez.
Şahsen Türkiye'de büyük şehirde yoğun trafikte motosiklet kullanmazdım. Burada karanlıkta ve yağış olduğunda da kullanmamaya dikkat ediyorum. Riskleri minimize etmek önemli. Büyük kaza insanın hayatında başına 1-2 kez gelir. O anda motosiklet değil de araba içinde olmak büyük avantaj.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
Nedendir?
Kendi fikrime göre hayır değil ama bizim ülkemiz kadar kötü değildir saygı ve yol durumu doğru ancak ülkemizde ekipman takıntısının nedeninin sürücülerin hız / şerit / trafik kurallarına uymadıgı için riskli hareketler yapmasına bağlıyorum; bu nedenle de full ekipman değilsen direk saldırı modundayız.
Sizin fikriniz nedir merak ettım.
Kask harici zorunluluk yok malum. Ne kadar risk almak istediğinize bağlı olarak, donsuz bile dolaşabilirsiniz. Ki bunun da örnekleri mevcut yurtdışında.
Avrupa'da yaşıyor olmak, %100 gelişmiş bir beyne sahip olduğunuz anlamına gelmiyor.
Ne kadar çok/kaliteli koruma o kadar daha az risk.
Her zaman full koruma olmayabilir, ama bu anlarda daha fazla risk altında olduğunuzu bilerek, sürüşünüzü bu doğrultuda yapmalısınız.
-
Asfalt kalitesi ve trafik kurallarına uyma en büyük sebep bence. Bu ikisi olunca bize göre motosiklet kazaları düşük olabilir. Ben kendi açımdan ekipmansız rahat etmiyorum. Büyük bir kaza olmasına gerek yok ufak bir düşme bile ciddi yanıklara yol açabilir.
Onlar öyle düşünür biz böyle çok kafaya takmamak lazım. Hindistanda da insanlar ortalık yere sıçıyor😁
-
11 Haziran 2019, 11:14
#47
Konuyu hortlatayım.
Şu ana kadar Kıbrıs / Bosna / Ukrayna gezilerine katıldım.
Kıbrıs cok zaman gecti net hatırlamıyorum ekipman konusunu ancak scooter gördüm genelde orada.
Ukrayna da motosiklete cok denk gelmedim ancak genel olarak ekipmansızlardı. Sadece şehirler arası güzegahlarda tek tük ekipman gördüm.
Bosna da ise durum farklı; grup sürüşlerinde full ekipman giyiniyorlar cc fark etmeksizin. 600cc ve üzeri ekipmansız kimseyi görmedim. ancak 600 cc altı ve tüm scooter motosikletlerde kask haric hiçbir ekipman giymiyorlar.
Herhalde düşük cc'de ölünmez diye düşünüyor olabilirler.
-
11 Haziran 2019, 12:10
#48
Ben Antalya'da yaşıyorum ve yazın bile mont, eldiven, dizlik, kask kesinlikle takıyorum. O konuyla alakalı bir video izlemiştim ve bana yetti o görüntüler.
-
11 Haziran 2019, 14:11
#49
Koruma dediğin şey genelde bir kez işe yarar ve o zaman "iyi ki takmışım" dersin. Tercih meselesi.
Mesela dizlik bir kere işe yaradı: Alışveriş merkezi otoparkında demir baba görüş alanımın dışında kalmış, motoru hareket ettirmemle dizime çarpması bir oldu. Dizime hiçbir şey olmadı. Dizlik olmasaydı bayağı uzun bir hikaye olabilirdi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)