Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
7. sayfa BirinciBirinci ... 567

Bi gelin abiler yardım lazım ! Mt 25 mi Dominar 400 mü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #121

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Alıntı burak_unsal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar konuyu hortlatmak istedim

    Zamanında böyle bir konu gündeme gelmiş; okuduğum kadarıyla mt25 görüşü ağır basıyor.

    Yenilenen 400 ug versiyonu ve yine yenilenen mt25-r25 serisindeki ciddi farklılıklar ve aynı zamanda fiyat uçurumunun daha da artması sonrası bu karşılaştırmayı tekrar yapmakta fayda var bence.

    Hem şehir içi hem şehirler arası ufak gezilerde ihtiyaçlarımı karşılayacak, nispeten az rüzgar yemek için ön cam takılmış bir dominar 400 ile R25(ya da mt25) arasında fiyat/fayda da göz önünde bulundurularak sizin tercihiniz ne olur?

    Bana günümüz şartlarında dominar ağır basıyor gibi geliyor.
    MT-25 Tam bir tork fukarası. Master of torque serisinin yüz karası. Bence ön kafa tasarımı da iğrenç.
    Yeni Dominar 400 40bg 35nm tork ile kağıt üstünde bence çok başarılı. Frenleri de KTM'den gelme gayet iyi diyorlar. Süspansiyonları da aynı şekilde sınıfına göre iyi.
    Bajaj, KTM ile ortaklığı sayesinde yürüdü gitti zaten. Bayide inceledim, parça kalitesi olarak atla deve fark da yok.
    Bundan sonrası kullanıcının motordan ne beklediğine bağlı. Daha spor daha genç ve daha racing vari bir hissiyat isteniyorsa MT-25, daha oturaklı daha ağır abi bir motor isteniyorsa Domi 400. Yazdıklarımın doğruluğu yanlışlığı kişiden kişiye değişir. Tamamen şahsi görüşlerimdir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #122
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Ozan arıcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MT-25 Tam bir tork fukarası. Master of torque serisinin yüz karası. Bence ön kafa tasarımı da iğrenç.
    Yeni Dominar 400 40bg 35nm tork ile kağıt üstünde bence çok başarılı. Frenleri de KTM'den gelme gayet iyi diyorlar. Süspansiyonları da aynı şekilde sınıfına göre iyi.
    Bajaj, KTM ile ortaklığı sayesinde yürüdü gitti zaten. Bayide inceledim, parça kalitesi olarak atla deve fark da yok.
    Bundan sonrası kullanıcının motordan ne beklediğine bağlı. Daha spor daha genç ve daha racing vari bir hissiyat isteniyorsa MT-25, daha oturaklı daha ağır abi bir motor isteniyorsa Domi 400. Yazdıklarımın doğruluğu yanlışlığı kişiden kişiye değişir. Tamamen şahsi görüşlerimdir.
    Mt25 bloğu tamamen yüksek devir çevirme derdinde,haliyle devir bandida surekli 9-10K larda geziyor.hani 4.viteste aheste giderken gazi çevireyim toplasin gitsin yok..

    Mt25 ve R25 için uzun yokuş aşaği az ruzgarsiz yollar lazim..

    Eski kasa dominar kullanmadim ama UG kasa ile 1 saatlik suruş yaptim,tork ve ivmelenme konusun da abisi nc700s gibiydi..

    Tercihler beklentiler kisiden kisiye degisir,

    Kimisi şeklini begenir
    Kimisi marka imajini
    Kimiside gorselden bagimsiz teknik bakar olaya..

    Ben tercihimi D400 UG den yana kullanirdim.
    YasinC bunu beğendi.

  3. #123

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    bajaj ile hatırı sayılır bir deneyimim var. aslında bajaj motor yapmayı ktm ortaklığı ile öğrendi. pulsar ve dominarda motor içi parçaların bazılarında ktm yazarken, ktm duke 250, 390 gibi modellerde ise blok içinde bajaj logosu mevcut. (duke 390 külbütör kapağını sökün. egzantrik kepinde bajaj yazıyor. pulsar'da yağ filtresi kapağının içinde ktm yazıyor)

    pulsar'dan örnek vermek gerekirse üst kapak ve egzantrik hariç duke 200 ile bire bir aynıdır. elektronik aksamda aynıdır. samimiyetle söyleyebilirim ki, mekanik olarak düşük cc japondan aşağı kalır yok.

    bakalım bu yargıya nasıl vardım:
    motorun içindeki çoğu rulman skf marka, şanzıman giriş mili masura rulmanı ina marka. bunlar bilindik gayet kaliteli markalar.
    krank rulmanı bazen skf, bazen koyo marka çıkıyor. bilmeyenler için skf isveç, ina alman, koyo ise japon markalarıdır.

    motordaki egzantrik gergisi ve yağ pompası advik marka. hint markası olmasına rağmen bu marka 250cc ye kadar hondalarda karşılaştığım marka.

    debriyaj aksamı fcc markadır. kendisi net japondur. hatta honda'nın otomobillerde de kullandığı bir markadır.

    enjeksiyon ünitesi tamamiyle bosch üretimidir. ecu, lambda, enjektör, map ve tps sensörleri ile yakıt regülatörüyle pompası bosch markadır.

    boğaz kelebeği ve rölanti aktüatörü meşhur italyan dellorto marka.

    kaporta ve aydınlatma aksamları usa merkezli ve çok uluslu varroc markası tarafından üretiliyor.

    bujiler herkesin bildiği usa merkezli champion marka.

    fren sistemi brembo groupa bağlı bybre imzalı.

    bu kadar alanında uzman üreticinin parça tedariği sağladığı makinenin çinlilerle kıyaslanması bence adil değil.




    şimdi gelelim kişisel olarak hoşlanmadığım yerlere:

    ne kadar ekmek o kadar köfte misali boya kalitesi leş,
    plastik aksam montaj kalitesi leş,
    ergonomiye özenilmemiş, örn: gidon yüksekliği.
    arka fren pedalının ayarlanamaması,
    ilk serilerde vites pedalının ayarlanamaması gibi.

    bu kronik sorun denilen konulara açıklık getirmek istiyorum:
    pulsarda ekran resetleme mevzusu kaliteli bir akü ile net olarak çözülmektedir.
    stop etme sorunu ise, doğru yapılmış hakkıyla özenilmiş bir supap ayarı ve rölanti aktüatörü temizliği ile asla yaşamadığım bir sorun.
    pulsar'da bazı arkadaşlar supap kırması yaşamış. bu konuda da birkaç yorumum var.
    youtube'de rpm limit ışığı sabit yanarken ve eleman top speed denerken supap kırak bir arkadaş var.
    birkaç arkadaş daha bu durumu yaşamış, ecnebi arkadaşlardan da yaşayan var.
    ecnebi arkadaşlarda motul 7100 kullanan 2 kişi egzantrik mili rulmanı dağılmasıyla supap kırmış.
    bazı arkadaşlarda supap ayarı yaptırdıktan kısa bir süre sonra supap kırmış.
    makine malum 4 supaplı tek egzantrikli piyanolu bir supap sistemine sahip. bazı ustalar ses gelmesin diye sıkı egzoz supapı ayarı ile bu soruna yol açabiliyorlar.

    okuduğunuz için teşekkür ederim. sağlıcakla kalın

  4. #124
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    @ülkerhan,

    Bajajin acilen elektrik/elektronik kablo ve tesisat,sensor,actuatör,kontrol,aksaminda suzuki,yamaha,piaggio,honda,ktm,tvs,bmw nin de kullandigi (uno minda) ürunlerine gecmesi lazim.

    Minda Sitesinde bajaj da var ama,india forumda sadece gidon kutukleri ve butonlarini oradan tedarik ettikleri belirtilmiş

    Ama ktm tum sensorlerde minda kullaniyor,

    Kisaca bajaj mindanin sensorlerini kullansa ns200 de buyuk ihtimal stop etme,ekran resetlenme,devir dalgalanma sorunu yasanmaz diye tahmin ediyorum

    Link.

    https://www.unominda.com/our-clients

  5. #125
    berkeusta01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2020
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Mondial Vulture 125i
    Başlığı yeni zannedip okuyordum, okudum okudum bir baktım 'Dominar 19,750 TL. Mt 25 18.900 tl.' Gerçekten kanım dondu. Keşke fiyat aralıkları o zamanki gibi olsaydı...

  6. #126

    Üyelik
    22 Şubat 2021
    Alıntı berkeusta01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlığı yeni zannedip okuyordum, okudum okudum bir baktım 'Dominar 19,750 TL. Mt 25 18.900 tl.' Gerçekten kanım dondu. Keşke fiyat aralıkları o zamanki gibi olsaydı...
    O konuya çok takılmadan günümüz fiyatları ile düşünmek gerekiyor hocam; yoksa moral bozmamak elde değil

  7. #127
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    Geçen sene aynı ikileme düşüp ug aldım.
    Son sürat her türlü mt, marka imaj yine mt

    Düşük orta devir torku, kaydırmalı debriyaj 43mm usd ön çatal ug derim.

    Azayım çıldırayım motoru mt, sakinin ama açınca uzasın motoru ug


    REKLAM ALANI
7. sayfa BirinciBirinci ... 567

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)