Katalitik konvertör motorun çevreye vereceği zararlı gazları azaltmaya yarar.
Geleceğin, geleceğimiz için onu iptal etme sevgili dostum...
denetimlerin bu kadar sıklaştığı bir zamanda böyle bir şey yaptırmak ne kadar mantıklı?
kestircen o kadar masraf edicen İlk çevirmede motoru bağlatıcan tekrar eski haline çevirtecen.
Sence boşa yaptığın masraf tutarı ne olur?
Egzos muayenesindende geçmez.Eskiden veriyorduk kartı alıyorduk evrağı.Düzen değişti.Adamlar kamera koymuşlar.Sistem merkeze bağlı.Kamera kayıta geçip gerçek veriler merkze ulaşıyor.Merkez onay verise egzos muayenesinden geçebiliyorsun.Bence bu şekilde olması çok iyi olmuş.
orjinal eksozda en az tuzlu dediğin eksozlar kadar vardır fiyatı. Ben şahsen o eksozu bozmam. Param olunca eksoz alır takarım. Performas eksozlar çok zaruri bir ihtiyaç değil ama, o orjinal eksoz sana zaruri ihtiyaç olacağı dönemler olur.
kestim ara boru ile arrow egzoz taktım sor bana pişmanmıyım oksijen sensörü ön tarafta kalıyor bu konuda problem yok, işi iyi bilen bir ustaya ara boru yaptırıp arrow veya two brothers taktırırsan güzel sonuç alırsın. Replica pek önermiyorum ama maddiyat sonuçta en kötü 2000-2500 lira masraf yapacaksın. Benim sonuç şu şekilde not: ses video da çıkan sesten %15 daha tok şekilde çıkmaktadır
hocam orijinal egzozu yerinde olsam hiç oynamazdım. orijinal egzozun fiyatı full sistem egzozlar kadar var.
kes at çöpe gitsin o ne öyle parçaya bak arabada bile öyle kat yok, replika egzozla performans biraz düşebilir, araya bir salyangoz koyarsanız 10 numara olur
ferrari alıp tüp taktıran adam gibi allah askına 4 silindirli motorun var nesine masrafdan kaçıyorsun üçün beşin hesaıbını yapmada taktır istediğin orjinallerden
Egsoz modifikasyonu bir motora yapılacak en gereksiz modifikasyon olduğu gibi, çevreyi kirletmesi ve daha fazla gürültü yapması da cabasıdır. Pistte yarışmadığına göre karşılığında alacağın tek şey gürültü olacaktır. İşin ceza yeme kısmına hiç girmiyorum. Bir de şu var ki ben motor alacağım zaman bu tip modifikasyon görmüşleri direk elerim. 10 bin TL aşağı koysalar sırf egsozu değiştiği için almam. İlla yapacağım diyorsan hazır yapılmışını al.
Kat iptali yapmadan takamazsınız, bende cbr 650f'e kat kestirip taktim, salyangozda yapabilirsin, düz boru da, Ferik'e git, Savaş 2 saate çözer işini. Two Brothers S1R egzoz aldık, sesi asla ve asla böğürüp kimseyi rahatsız etmiyor, çok tatlı, kıvamında bir ses geliyor.
Aliexpresste uygun fiyata full sistemler mevcut. Forumda da alıp kullanan vardı. Adını hatırlayamadım şimdi.
Örnek:
https://www.aliexpress.com/item/CBR6...796567294.html
https://www.aliexpress.com/item/CBR6...763080012.html
https://www.aliexpress.com/item/For-...833708077.html
Onun dışında kesme biçme işleri motoru satarken sıkıntı yaratabilir.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Tarım ve Orman Traktörleri, Motosiklet ve Mopedler ve 1979 model yılı ve öncesi dizel motorlu taşıtlar, Hibrit ve Elektrikli araçlar ile Hidrojen Yakıtlı araçlar Egzoz Gazı Emisyon Ölçüm işleminden muaftırlar.
Kaynak: http://www.tuvturk.com.tr/egzoz-gazi...-bilgiler.aspx
Ben MT-09'a benzer bir işlem yapmıştım. Mecburen Katalizatörü resimdeki gibi kesmek gerekiyor. Motora zararı pek olmaz. Belki Egzoz borusu biraz yanar, yani üstteki krom tabaka yanar. Ek olarak motor biraz hafifleyecektir. Sırf o Katalizatör 5-6 kilo gelir.
Konuyu hortlatacağım ama belki başka arkadaşların işine yarar.
Cb650f e kat iptal edip salyangoz yaptırdım ferik te.
Cb600f için olan akrapovic tüpü kullanarak mükemmel bir ses uyumu yakaladım.
Beraberinde öyle alt devirler filanda ölmedi.
Aslında motorum boğazı sıkılıyormuşta nefesi kesilmiş hayvan gibi gidemiyormuş gibiydi öncesinde.
Çok memnun kalmıştım iki sene önce motorumu sattım.
Salyangoz olayını tavsiye ederim düz boruda basınç biraz daha düşük olabileceğinden performansta azalma olması muhtemel.
Cb650f zaten ultra performanslı bir makina değil amacına uygun hizmet eder az yakar az ısınır şehir içi için gayet uygundur dengelidir kıvraktır.
200+ hızlarda başarılı değildir. Alt veya üst devirlerinin çok canlanıp ölmeside birşey ifade etmeyecektir(dip not)
saçma salak yorumlar var, tabiki katı söküp atıcaksın yoksa bir anlamı yok, replikada alabilirsin sesi seni tatmin eder
Normalde katalizörü ve orjinal susturucuyu değiştirince hava yakıt karışım ayarı değişir, alt devirlerde tork düşer enjektörlere araya elektronik cihaz girilip ayar yapılmalı.Şiddetle tavsiyem katalizöre hiç ellemeyin ve bu videodaki 50 100 tl lik işlemi uygulayın, ayrıca sıkı denetimde var sesle ilgili;
https://youtu.be/QlXMz2buBNw
o egzos muayenede lazım olur yoksa çok uğraşırsınız...
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:32 ----------
Katalizör ve susturucu farklı olmayacağından direk ses alırsınız tapa egzost ile, sıkıldınmı sesten kapa tapasını devam et orjinal gibi.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)