Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Kadın Sürücünün İlk Deneyimi Kötü Sonla Bitti..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    TUTITO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2017
    Motosikleti
    Enduro
    Alıntı EldekiDebryj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlamadigim birsey yoktu. Ikimizde kelimeyi farkli bir bakış acısıyla degerlendiriyorduk sadece.
    Simdi anlaştık.
    Eminim öyledir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı TUTITO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3 yıl gene iyi dayanmış, kocanıza tebrikler.
    muhahahaha.

  3. #63
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Benim eşimde araba kullanıyor ama erkekler bu konuda kadınlardan daha iyi.İyi kullanan kadınlarda var tabi ama genelde iyi değiller.
    şu linkide şuraya bırakayım.

    https://www.youtube.com/watch?v=tf4TIWECZ30

  4. #64
    C@LiMeRO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki V Strom 250
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim eşimde araba kullanıyor ama erkekler bu konuda kadınlardan daha iyi.İyi kullanan kadınlarda var tabi ama genelde iyi değiller.
    şu linkide şuraya bırakayım.

    https://www.youtube.com/watch?v=tf4TIWECZ30
    krize girdim resmen
    AsLaNLaR ve SıRTLaNLaR HiÇBiR ZaMaN DoST OLaMaZLaR..

  5. #65
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Turgetson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okay Bey biraz iddali cümleler kurmuşunuz bence,ülke insanı ve trafiğinde maalesef çok sorun var ve gün gelir sizi de yakalayabilir.
    sonuçta android değiliz,insanız.
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet, kendi hatalarımızdan öğrenelim, ama trafikteki diğerlerinin başımıza açacağı felaketleri yok görmek te zararlı bir naiflik bence, hele hele Türkiye'de.

    Her cins trafik magandası için hazırlıklı ve tedbirli olmak mümkün değil. Aklınıza hiç gelmeyecek bir dengesizliği yapıp hayatınıza kastedecek pek çok canlı ile aynı yolu paylaşıyorsunuz, kabul etseniz de, etmeseniz de... Zaten bir çok kaza öngörülemediği için gerçekleşiyor.

    Ezildiği hayat şartlarının etkisiyle "gerçek hayatta öyle olmayabilir ama bu yollarda kral benim ulan, var mı yan bakan" mantalitesi ile direksiyon sallayan trafik magandalarıyla karşılaşmamak dileğiyle...
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hala bu taraftayken(internetin çektiği mekan ) bu konuyla ilgili birşeyler yazıyım belki birilerine bir faydası olur. Öncelikle şunu belirteyim, sıfırdan 1000cc ile başlamadım ama 2000km 250cc kullandıktan sonra 3 yıl motora ara verip daha sonra 1000cc aldığım için kendimi sıfırdan başlamış sayıyorum.
    Eeeee, 1000cc ile motora başlanmaz Aslında başlamayı geçtim 1000cc motor külliyen gereksiz bir motordur. Nedeni şu, günlük kullanımda en fazla 30-50 beygirlik güç kullanıyorsunuz, geriye kalan 100-150 beygir yedek kulübesinde bekliyor Bu arada kullandığım motosiklet R1. (180hp, 115,7 nm tork) Muadili 1000cc motorlarında güç olarak eksiği yok fazlası var. Diğer tarzdaki motorların ne durumda olduğunu bilmiyorum.
    3 ayda toplam 1000km kadar kullandım. Bu süre zarfında gaz kolunu dairesel olarak 2 santimden fazla çeviremedim, zaten günlük kullanımda 3-5 milim çevirerek kullanılıyor
    Araç sollarken yada hızlanırken gaz kolunu milim milim kademeli olarak açmak zorundasınız, bir kaç milim fazla verince hemen arka taraf sallanmaya başlar. Biraz abartı gelecek ama değil, sabit hızda giderken hapşırdın, öksürdün yada kasisten geçtin bu sırada ister istemez elin biraz oynama yapar, bu küçücük oynamayı motor fark eder
    Öyle 250cc de olduğu gibi viraj çıkışı gazı sonuna kadar açmak yok, milim milim Azı karar çoğu zarar dememişler boşuna
    Benim kullandığım motorda mode denen bir zıkkım var. Adamlar A-STD-B diye üç farklı mod koymuş motora. B modu yağmurlu hava modu olarak geçiyor, ıslak zeminde motor kaymasın diye gaz tepkisi iyice düşürülmüş. Ben genellikle bu modda kullanıyorum yağmur yağsa da yağmasa da STD modu buna oranla biraz daha hızlı tepki veriyor, bunu lastikler iyice ısındıktan sonra iyi yol bulursam kullanırım. A modu sportif kullanım olarak geçiyor, hiç denemedim Merakta etmiyorum
    Seri kalkış yapmaya çalışınca 1-2-3-4 vites lastik boşa dönerek gidiyor, Allah'tan çekiş kontrol var o müdahale ediyor. Yoksa çoktan o internetin çekmediği mekana gitmiştim
    Uzun lafın kısası, her yönüyle insana zarar veren bir motor. Sıkışık trafikte kullanılmaz, şehir içine girilmez, aşırı sıcaklarda kullanılmaz, fazla benzin yakar vs.
    He ben niye aldım ? Çocukluktan beri hayal ettiğim bir motordu, takıntı haline gelmişti. Binmesem de alıcam diyordum, öylede oldu aldım binmiyorum. Haftanın 6 günü garajda üstü kapalı bir şekilde duruyor. Haftada 1 gün max 1 saat kullanıyorum. Yıkıyorum yağlıyorum garaja geri koyuyorum
    Kimseye tavsiye etmedim böyle bir motoru, hatta soranlara almayın diyorum. Hani kanı kaynayan adama katil olacak bir alet. Hakkını vermeye çalışanları hakkın rahmetine yollayan bir motor. Benim gözümde Türkiye'de binilecek en baba motor 250cc dir. Üstü GEREKSİZ. Almayı düşünen varsa, bu düşünceden bir an önce vazgeçsin
    Motor binmek güzeldir, hayatta kaldığımız sürece...
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kadar iyimser ve karşi taraftan gelebilecek,olumsuzluklara bile tecrubeyle yanit vermek veya kazayi bertaraf etmek,çok guzel bir yaklaşim,lakin trafigi beraber paylastigimiz diger suruculer bu konuya ne kadar hassas? tabiki değil,zaten duyarlilik ve empati olsa boyle olmazdi degilmi.

    velhasil trafikte;

    Görmedim..
    Önume aniden geçti..
    Sinyal vermedi..
    Dikiz aynasina bakmadi..
    Telefonla konusuyordu..
    Kirmizida geçti..
    Önume kirdi..

    Bakiniz bu davranislar,trafigi bir kenara birakalim,saygisiz,sorumsuz,insani degerlerin eksikliginden kaynaklaniyor,ve bu ornekleri her saniye trafikte goruyoruz,ne kadar daha baskalarinin hatasini surekli tolere edecegiz,bir an biraksak hazin son mu olacak,olmamasi lazim degilmi..daha neler yazasim varda neyse...
    Hepinize tek tek cevap vermek isterdim ama cevaplarım ile sayfaları işgal etmiş olmak istemem.

    Cevap yazan veya yazmadığı halde yukarıdaki iddialı cümlelerimi okuduğunda "Ne diyor bu herif ? Hiç İstanbul trafiğinde motor sürmemiş galiba" diye düşünen arkadaşlar için aşağıdaki açıklamayı gerekli buluyorum.

    Adımın altına bakarsanız "Motosiklet Eğitmeni" ibaresini görebilirsiniz. Bunun İngiliz ve Fransız eğitmenler ile çalışarak aldığım diplomalarımdaki karşılığı "Advance Riding Instructor" . Birebir çevrilirse "İleri Binicilik Eğitmeni"

    Forumdaki veya dışarıdaki motosiklet binicilerinin çoğunluğu buradaki "ileri" kelimesini hızlı , yarış , süper falan gibi bir şeyler ifade ettiğini sanmakta . Halbuki buradaki "ileri" kelimesinin anlamı zihnen , mental olarak bulunduğun anın ilerisinde olmaktan başka bir şey değil.

    Aldığım ve öğrencilerime aktarmaya çalıştığım şey , bulundukları anın ilerisine gidip olasılıkları görebilmeleri ve bu olasılıkları en doğru şekilde değerlendirerek karar verme becerilerini arttırmaya çalışmaktır. Bizlerin eğitiminde kimseye dizlerini yere nasıl sürteceğini öğretmeyiz. O hakimiyet ve pist eğitmenlerinin işidir.

    Kısacası ben de sizinle aynı trafikte motosiklet kullanıyorum ve anlatmaya çalıştığınız riskleri , aymaz sürücüleri , beceriksizleri , kötü asfalt ve yol koşullarını , refüj sulamalarını v.s. v.s. farkındayım. Ancak tek fark ile . Ben bunları mümkün olduğu kadar önceden tahmin edip ona göre tedbir aldığım için bu riskler gerçekleştiğinde orada olmuyorum.

    Trafikte bir kazaya karışmamanın en garantili yolu , kaza olduğunda orada olmamaktır

    Genel felsefemiz budur. Neredeyse yıllardır eğitimlerim dışında kaçış manevrası veya acil fren yapmak zorunda kalmadım. Bunlara ihtiyaç duyacağım pozisyonları öngörüp tedbirini erkenden aldığım için ihtiyacım kalmadı.

    Başkalarının hatasından kaynaklanan her türlü sorun çözülebilir. Zaten bunu yapamıyorsanız trafiğe çıkmayın arkadaşlar , eninde sonunda o salak sürücü gelir ve sizi bulur . Tedbirsiz yakalanırsanız kaza kaçınılmazdır.

    İleri Sürüş Felsefesinde "Kafama meteor düşmediği sürece hata bendedir" kuralı en üsttedir .

    Umarım derdimi dilim döndüğünce anlatabilmişimdir.

    Yinede birileri çıkıp aşağıya ,

    Ama hocam arabanın biri aniden sola dönerse , arkadan gelip çarparsa , sarhoşun biri üzerime kırarsa kaçılmaz ki . diyecektir.

    Yılda en az 50.000 km motor üzerinde yol yapan bendeniz o adamların yüzlercesi ile her gün karşılaşıyorum ve bana çarpamıyorlar.

    Hayır hayır üstün bir sürücü veya olağanüstü yetenekleri olan bir binici falan değilim . Aksine şişman hantal yaşlı gözleri bozuk ve refleksleri zayıflamış bir adamım . Sadece aldığım eğitimde öğrendiklerimi uyguluyor ve hayatta kalmayı başarıyorum.

    Sevgilerimle
    Akias, okanbagiscan, zaferce ve 2 diğerleri bunu beğendiler..
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  6. #66
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Kadın var, kadın var 2...

    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  7. #67
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trafikte bir kazaya karışmamanın en garantili yolu , kaza olduğunda orada olmamaktır
    Dün de ufaklıkla Kung Fu panda'yı izlemiştik. Oradan çıkıp gelmiş bi replik gibi. Hatta master Shi-Fu da yaşlı gözlüklü falan

  8. #68
    araltı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2006
    Şehir
    TAXİM
    Kadın - motosiklet - kaza - eğitmen - amerikalı Bir motosikletnet fıkrası gibi...

    biz amerikada 400 beygirden aşağıya araba demeyiz 150 beygir olmayan motosiklete motosiklet demeyiz yaşasın amerika

    amerika en büyük amerika en şahane amerika en iyi en iyi biz yaşıyoruz amerika da böyle yaşıyoruz biz amerikalıyız

    amerika yaşasın amerika amerika ABD yaşasın trump yaşasın rocky yaşasın rambo

    amerika en büyük en büyük amerika

    amerika birdir

    bizim yollarımız amerika yolu bizim yollarımız amerikan yolu tozlanmaz

    ben amerika da yaşıyorum o yüzden 400 beygirden aşağısına binmem

    ben amerikalıyım
    AMERİKA

    A ME Rİ KA !!!

  9. #69
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başkalarının hatasından kaynaklanan her türlü sorun çözülebilir. Zaten bunu yapamıyorsanız trafiğe çıkmayın arkadaşlar , eninde sonunda o salak sürücü gelir ve sizi bulur . Tedbirsiz yakalanırsanız kaza kaçınılmazdır.

    İleri Sürüş Felsefesinde "Kafama meteor düşmediği sürece hata bendedir" kuralı en üsttedir .

    Umarım derdimi dilim döndüğünce anlatabilmişimdir.

    Yinede birileri çıkıp aşağıya ,

    Ama hocam arabanın biri aniden sola dönerse , arkadan gelip çarparsa , sarhoşun biri üzerime kırarsa kaçılmaz ki . diyecektir.

    Yılda en az 50.000 km motor üzerinde yol yapan bendeniz o adamların yüzlercesi ile her gün karşılaşıyorum ve bana çarpamıyorlar.

    Hayır hayır üstün bir sürücü veya olağanüstü yetenekleri olan bir binici falan değilim . Aksine şişman hantal yaşlı gözleri bozuk ve refleksleri zayıflamış bir adamım . Sadece aldığım eğitimde öğrendiklerimi uyguluyor ve hayatta kalmayı başarıyorum.

    Sevgilerimle
    Trafikte risk almadan motosiklet sürebileceğinizi ima ediyorsunuz, ki bu komik bir iddia. Türkiye'de değil, tüm dünyada öyle.

    "Risk olmadan olmaz" diyenlere de cevabınız "şimdiye kadar benim başıma gelmedi", ki bu geçerli bir cevap değil. Yarın gelmeyeceğini bilemezsiniz. Sizin gibi başka birinin başına gelmeyeceğini de bilemezsiniz. Anekdotlar yanıltıcıdır, istatistikler bilgilendiricidir.

    Değerli bir eğitmenimiz olarak "sahte sözler pazarlama" olarak anlaşılabilecek ifadelerden uzak duracağınızı düşünürdüm.

  10. #70
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    @Okan Sinan Ocan

    Sevgili hocam,

    Elinizdeki doneler,gayet tutarli ve mantikli hatta hayat kurtaracak nitelikte gozuksede,sonuçta insaniz,hergun kafamiz ayni ahenkte olmuyor,moral,stres,yorgunluk vs.tamam denilebilir ee kardeşim o zaman o halde motora binme!,insan ustu bir konumda degiliz sezgisel guclerimiz,riskleri ölcecek ve anlik reaksiyon gosterecek duzeyde bir sisteme ´´detayli´´ sahip degiliz.

    Bu dogrultuda teknik yontemlerde dahil,tecrube edinmek ne kadar yeterli,trafikte,senaryosu,aktorleri belli bir filmde oynamiyoruz repliklerimiz hazir gelsin onumuze.

    4teker ustundeki birinin,bir tarafini kaşirken,sigarasini yakmaya ugrasirken,telefonla gorusurken,radyo frekansi ayarlama ile mesgulken yapabilecegi en ufak bir hatayi absorbe edebilecek sezgisel güç nasil kazanilabilir?ve bu tiplerin trafikte yekun teskil ettigi bir durumda.

    Yoksa evden cikmadan once trafikte olusacak olumsuzluklara karsi uygulanacak kontralar icin hazirlik testi cozerek dersimize iyi calisarak o sekilde kontak cevirmeliyiz.

  11. #71
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Okan Sinan Ocan

    Sevgili hocam,

    Elinizdeki doneler,gayet tutarli ve mantikli hatta hayat kurtaracak nitelikte gozuksede,sonuçta insaniz,hergun kafamiz ayni ahenkte olmuyor,moral,stres,yorgunluk vs.tamam denilebilir ee kardeşim o zaman o halde motora binme!,insan ustu bir konumda degiliz sezgisel guclerimiz,riskleri ölcecek ve anlik reaksiyon gosterecek duzeyde bir sisteme ´´detayli´´ sahip degiliz.

    Bu dogrultuda teknik yontemlerde dahil,tecrube edinmek ne kadar yeterli,trafikte,senaryosu,aktorleri belli bir filmde oynamiyoruz repliklerimiz hazir gelsin onumuze.

    4teker ustundeki birinin,bir tarafini kaşirken,sigarasini yakmaya ugrasirken,telefonla gorusurken,radyo frekansi ayarlama ile mesgulken yapabilecegi en ufak bir hatayi absorbe edebilecek sezgisel güç nasil kazanilabilir?ve bu tiplerin trafikte yekun teskil ettigi bir durumda.

    Yoksa evden cikmadan once trafikte olusacak olumsuzluklara karsi uygulanacak kontralar icin hazirlik testi cozerek dersimize iyi calisarak o sekilde kontak cevirmeliyiz.
    Yani sadede Okan hoca degil 2 farkli egitmenden de benzeri seyler duydum,ben egitmen olsam acik acik sunu soylerdim,"valla hacut bu isin dogasi geregi belli bir risk iceriyor,bir cok egitmen bile ciddi kazalara karisiyor hatta oluyor.Sen aldigin egitimlerle,kendini gelistirmeye harcayacagin cabayla bunu minimuma indirebilirsin fakat yaralanma veya olme riskin hicbir zaman bir otomobil surucusuyle ayni olmayacak".evet ticari yonden bakarsak pek mantikli olmazdi bu soylem ama yine de soylerdim

  12. #72
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    CBR125 mi alıyım R125 mi?

  13. #73
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    yazık oldu caanım makinaya.

  14. #74
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    sizin gözetiminizde ilk defa motosiklet kullanacaklara; bu ananız, babanız, eşiniz, ablanız, kız kardeşiniz olur kontrolden çıktığını hissettiği anda debriyajı sıkıp makineyi arka tekerden ayırmayı iyi tembihleyip anlatmak lazım.

    yapılan en büyük hatalardan birisi ilk defa kullanacak birisine "o debriyaj, şu gaz, şu fren hade bakim kaldır motoru" demek.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)