Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 ... SonuncuSonuncu

Bariyerlere Çarpan Motosiklet Sürücüsü Can Yontarım Hayatını Kaybetti

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #81
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Salurbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İzledim kaza videosunu :( kaynak facebook motoperest sayfasında, Can'ın başsağlıği mesajları arasında yorumlar kısmında, tüm detayı, oluş anı gosteriyor.

    Maalesef çok talihsiz bir kaza. Bence hızı normal, virajı iyi fakat viraj ortasında teker asfaltın bozuk kısmina den geliyor sanki veya baska bir yol kaynakli sorun gibi.Belki bozukluk yerine mazot dökülmüş olsada aynı kaza olacaktı.

    Önteker tutuşu kaybetmiş... Hepimizin başına gelebilecek bir kaza gibi yorumladım. Okan Hocam, siz de izlemiştiniz, sizin yorumunuz nedir ?

    Çok üzüldüm tekrar izleyince...
    Sevgili dostlar,

    O viraj çok sevdiğim ve yüzlerce kere keyifle döndüğüm bir virajdır. Oldukça uzun ve tatlısert yarıçaplıdır. Videodaki hız yüksek gibi görünse de o viraj o hızda hatta daha hızlı sorusuzca dönmek için yeterli tutuşa sahiptir. Yol üzerindeki çatlaklar veya olduğu iddia edilen çökmeler ( son geçtiğimde göçme yoktu) o motoru bu derece ani kopmasına neden olamaz. Kayma her iki tekerde de aniden aynı anda başlamış. Kayma başlangıcında gidonda en ufak kımıldama yok halbuki arkadan bıraktığında ön teker yer ile olan çizgisini korumak için gidonu dönmeye zorlar. Gidon kımıldamadığına göre ön tarafta kayıyordu.

    Bendeki tüm veriler kullanılmış olarak alınan ve bir gün önce motora takılan pist lastiklerinde problem olduğunu söylüyor.

    Ne söylesek boş olan oldu . Bir can daha gitti gencecik yaşta.
    Salurbey, Okhoroz, Danmark16 ve 6 diğerleri bunu beğendiler..
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Motosikleti
    Duke 250 17
    Bu arada yazmayı unutmuşum Barkın Bayoğlu'yu çok severdim bildiğim şeylerin büyük bir çoğunu ondan öğrendim bir çok yeni başlayan gibi, ama Suzuki'li videosunda da eleştiren insanlar arasındaydım yorumumu da altına bırakmıştım. Biri demiş Barkın Bayoğlu'lun o videosunda neredeydiniz diye, yine oradaydım. Bu ölen kişi yine tanınmıyor AEA'nın o videoyu yayınlaması bu insanın yayınlamasından çok daha talihsiz bir olay sonuçta arkasında bir sürü takipçisi vardı. Toprağı bol olsun.

  3. #83
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Kaza videosunu izlerken içim bir tuhaf oldu :( Gerçekten de şöyle bir kaza pistte olsa insanın burnu bile kanamaz. Bariyer değil giyotin mübarek. Asfaltta da sıkıntı varmış gibi göründü bana videoda.

    Rahmetli Barkın abinin, “Bu yolları yapanlar tehlikeli” sözü geliyor hep aklıma.
    Shrieker bunu beğendi.

  4. #84
    bugs buny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2015
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    BMW S1000RR.... Kawasaki H2
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili dostlar,

    O viraj çok sevdiğim ve yüzlerce kere keyifle döndüğüm bir virajdır. Oldukça uzun ve tatlısert yarıçaplıdır. Videodaki hız yüksek gibi görünse de o viraj o hızda hatta daha hızlı sorusuzca dönmek için yeterli tutuşa sahiptir. Yol üzerindeki çatlaklar veya olduğu iddia edilen çökmeler ( son geçtiğimde göçme yoktu) o motoru bu derece ani kopmasına neden olamaz. Kayma her iki tekerde de aniden aynı anda başlamış. Kayma başlangıcında gidonda en ufak kımıldama yok halbuki arkadan bıraktığında ön teker yer ile olan çizgisini korumak için gidonu dönmeye zorlar. Gidon kımıldamadığına göre ön tarafta kayıyordu.

    Bendeki tüm veriler kullanılmış olarak alınan ve bir gün önce motora takılan pist lastiklerinde problem olduğunu söylüyor.

    Ne söylesek boş olan oldu . Bir can daha gitti gencecik yaşta.




    Evet haklısınız.Bende daha önce 2 lastiğin ( ben yeni lastik zannediyordum) birden aniden kopmasını anlam verememiştim.Fakat söylediğiniz gibi pist çıkması lastik takmış rahmetli.
    kazadan günler önce rahmetli ile olan sohbetimizde 2 takim satılık PİRELLİ SC1 olduğunu,bunlardan 1 takımın yalnızca pistte 2 tur attığını ve
    durumun %95 ve cok iyi olduğunu söyledi.diğer takımın ise yüzde 70 lerde olduğunu söylemişti.
    iyi durumda olan nerdeyse sıfır olan takımı ben satın aldım.diğerini ise rahmetli almayacağını yeni alacağını belirtti.ben yeni aldığını zannediyordum.lakin şimdi öğrendiğim kadarı ile eski takımı takmış.

    5 sayfa onlarca yorum arasında en mantıklı olan yorum sizinkisi.teşekkür ederim.

  5. #85
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Motosikleti
    Duke 250 17
    Doğru diyorsun sevdiklerime zarar verme potansiyeli olan bir insanın ölmesine üzülmediğim için çok mantıksızım. Tüm suç lastiğin, tabii sen de haklısın.

  6. #86

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Ailesi ve yakınlarına sabırlar dilerim.

  7. #87
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    İnsan düşmekten değil de bariyerden dolayı ölmesine üzülüyor. Bu nedir ya? Kaç kişi, kaç can. Ulan yapıcağın bariyer olan yola bi plaka. Çak çak gitsin. Bırak koy da bari her direğe tutturma. 5-6 direkte bir vidala. En azından bunu yap. Ne olmalı? Motorcular isyan mı çıkarmalı?
    HONDA

    #BZ3082

  8. #88

    Üyelik
    25 Eylül 2016
    Allah rahmet eylesin. Yazık olmuş gencecik yaşında. Daha önce hiç duymamıştım, girip Youtube kanalına baktım. Gördüğüm şu oldu:



    Ne diyeyim. Sevenlerine sabır diliyorum.

  9. #89
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    İyi lastikle olmazdı o halde. Çok yazık. Can agresif sürüyordu videolarda izledim fakat bu kazada,yazdığım gibi,esktra bir agresiflik görmedim. En azından benim de başıma, kendi sürüşümü düşünerek söylüyorum, gelebilecek bir kaza.

    Lastik mevzusunu ayrıca bir konu altında veya burda konuşalım. Çıkma lastik,pist lastiği,bunlarla yol yapmak ne derece doğru. Belki forumda vardır bu konu. Okan Hocam,eğer yoksa konu bir ara bilgilendirirseniz sevinirim , konuya gerçekten hakim,işi bilen arkadaşlarda bilgi verirlerse makbule geçer.

  10. #90
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Pist gibi kontrollu bi ortamda değilseniz, ve sürekli güçlü bir makine ile iki teker üzerindeyseniz, eninde sonunda böyle bir olay olma ihtimali çok yüksek... AEA neyi yanlış yaptı?

    Aldığımız riski küçümsememek lazım. Hayatımızla oynuyoruz.
    Stock Sever bunu beğendi.

  11. #91
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Bıraksak bırakamıyoruz binsek sıkıntı hay....
    Stock Sever bunu beğendi.

  12. #92
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Alıntı Salurbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bıraksak bırakamıyoruz binsek sıkıntı hay....
    Sorma abi, düşündükçe psikolojim bozuluyor her gün yaşadıklarımı ve bu okuduğumuz şeyleri düşündükçe.
    Salurbey bunu beğendi.

  13. #93

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    40 kere izledim hala anlam veremedim, veremiyorum.
    Aşırı hız ve aksiyon da yok, vakti gelmiş resmen. :(

  14. #94

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili dostlar,

    O viraj çok sevdiğim ve yüzlerce kere keyifle döndüğüm bir virajdır. Oldukça uzun ve tatlısert yarıçaplıdır. Videodaki hız yüksek gibi görünse de o viraj o hızda hatta daha hızlı sorusuzca dönmek için yeterli tutuşa sahiptir. Yol üzerindeki çatlaklar veya olduğu iddia edilen çökmeler ( son geçtiğimde göçme yoktu) o motoru bu derece ani kopmasına neden olamaz. Kayma her iki tekerde de aniden aynı anda başlamış. Kayma başlangıcında gidonda en ufak kımıldama yok halbuki arkadan bıraktığında ön teker yer ile olan çizgisini korumak için gidonu dönmeye zorlar. Gidon kımıldamadığına göre ön tarafta kayıyordu.

    Bendeki tüm veriler kullanılmış olarak alınan ve bir gün önce motora takılan pist lastiklerinde problem olduğunu söylüyor.

    Ne söylesek boş olan oldu . Bir can daha gitti gencecik yaşta.
    kompresyon(motor sesi!) arka tekeri mi yoldan koparıyo acaba

  15. #95

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    çıkma lastik aklım almıyor.. arabada bile çıkma lastik alınmaz kaldıki motorda çıkma lastik birde doğal bir şeymiş gibi yazıyorsunuz çok ilginç..

    zaten motorun her şeyi seni yolda götüren hayata tutunduran şey hepi topu 2 kaukçuk parçası lastik onuda ikinci el almak mantığıma yatmıyor..

    sıfır lastik alamıyorsanda en azından alana kadar risk limitlerinde gezmiyceksin güçlü motorlarla buda zor iş... bu ferrari alıp tüp taktırmaya benziyor..
    Shrieker bunu beğendi.

  16. #96
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Bilemiyorum Bulut gerçekten bilemiyorum...

  17. #97

    Üyelik
    20 Mart 2014
    Çok pisi pisine ölüm. Allah rahmet eylesin. Video net değil, yerde yağ-mazot dökülmemişse sorun çıkma pist lastiğinde. Pist lastikleri geç ısınır, ısınmadan tutuşu kötüdür.

    Ayrıca belli sayıda ısınma soğuma sonucu tutuşunu büyük oranda kaybeder. Hele ki pistte zorlamışsanız yüksek sıcaklıklara çıkmış olacağı için tekrar kullanılması sakıncalıdır. Slika özelliğini kaybetmiş oluyor.


    Pist lastiğini 2000km den fazla kullanmadım, her binişte ortalam 150km yaptığım düşünülürse 13 döngüde lastiklerin tutunması iyice vasata düşüyordu. Dişleri aşınmamış olan lastiği başkalarının canına kastetmemek için elimden geldiğince imha edip çöpe atıyordum.

    Çıkma pist lastiği sakın ola kullanmayın.
    Salurbey ve Shrieker bunu beğendiler.

  18. #98
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Yerde sürüklenirken dizler karına çekilip cenin pozisyonunda olduğu gibi kapanmamış. Kollar ve bacaklar uzanmış bir şekilde kayıyor. Kapansaydı hayatta kalma şansı daha fazla olurdu.

  19. #99
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Acemi, dostum,öyle bir anda,göz açıp kapama kadar. Nasıl cenin haline gelicek,diyelim ki geldi,çarpmadan dolayı belki uzuv kopması olmayacak ama iç kanama,travmaya bağlı ölüm olacak.

    Belirli hızlarin üzerindeyken, duran bir cisme çarptığımızda iç kanama ve travmadan dolayı yaşamımızı yitirebiliyoruz.
    Shrieker bunu beğendi.

  20. #100
    yeditepely - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    piaggio xevo 250, cf moto 250 sr
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastiklerde sorun olabileceğini düşündürdü bana video. Viraj ortasında gazı açışı biraz agresif görünüyor ama genede tutunması gerekirdi. Asvaltın da kalitesizliğini eklemek lazım.




    https://www.facebook.com/ipsiz.reco....2880208386257/


    viraja girmeden de asvaltın üzerinde 50 diye uyarı var.

    Ondan sonrada uyarı şeritleri var 3 kere sanırım.

    İşaretleri dikkate almak gerek.
    videoyu izleyince insan daha bir kötü oluyor.Yavas yavas ilerleyince hersey belli oluyor :(.Allah rahmet eylesin.


    REKLAM ALANI
5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)