- Katılım
- 7 Kas 2016
- Mesajlar
- 2,340
- Konu Yazar
- #1
Merhabalar.
Başlığı inşallah doğru yere açmışımdır.
Bir süre önce hem biraz tecrübe olsun hemde acemiliği atayım diye Zonghsen 200gy almıştım.
Her haftasonu şehir dışına çıkıyorum ve bu motor küçük geliyor. 200 cc motor sonuçta. Geçen hafta Aksaray'dan Konya'ya gittim. Rüzgar vardı 80i geçmedi. Kamyonlar beni sollayınca da büyütmeye karar verdim.
Rüzgar yokken bile 100 ancak yapıyor. Ve baya yoruyor. Dayak yemiş gibi oldum.
Aklımdaki motor enduro. Diğerlerinde pek gözüm yok. Fazla bi bütçe de yok. Zonghseni satarsam 5. Birde Otoser var onuda satarsam 10-11 olur bütçe. Daha fazla arttıramam iki vasıtamı satıp tek vasıta yapacağım.
Biraz araştırma yaptım. KLE500, F650, XL600 Transalp, XT600 gözüme çarpan modeller. Hepside güzel bana hitap ediyor. (Başka bu tip ucuz yollu enduro varsa tavsiye alabilirim)
Mesela İstanbul'da 4500e 92 model Transalp var. Onu alma niyetim var. Yada XT600 var Balıkesir'de. Oda 4600dü sanırım.
Bu saydığım motorlardan hangisini tavsiye edersiniz?
Artıları eksileri nelerdir?
Aslında en çok gönlüme yatan Transalp. Onunda yakıtı malum. Yakıt düşürülebilir mi? (Mesela jawalarda karbüratör deliğine tel sokuluyor, ruslarda cg karbüratörü takılıyor.)
Bu modellerin parça bulunabilirliği nasıldır? Parça fiyatları nasıldır?
Tamir işi elimden gelir. Mekanik kısmı sorun değil. Ama elektronik işinden hiç anlamıyorum ve Aksaray'da motosiklet elektiriğine bakan usta yok.
Günlerdir bunları düşünüyorum. Ve işi bilenlerin tavsiyesine yol göstermesine ihtiyacım var.
Eski model olması önemli değil. Eski olanın arızası az olur. Kaba düzen araç. Mesela 92 ve 93 model kamyonum var. At arabası gibi. Konfor yok sırf mekanik. Ama arıza açmıyor. Yeni modellerde sürekli bi beyin arızası vs vs. Lüks çoğaldıkça arıza çoğalır. O yüzden eskiyi severim. Tamirinide kendim yaparım.
Yine niyetim eski alıp toplamak. Forumda önceki konularımdan beni bilen biliyordur toplama işini hallederim. Ama mühim olan yedek parça bulunabilirliği ve fiyatları. Yada uydurma yapılıp yapılamayacağı.
Biraz dağınık oldu konu. İşte günlerdir bunları düşünüyorum anlayın düşüncelerim dağınıklığını. :mrgreen:
Esen kalın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:01 ----------
Hiç fikri olan yok mu ?:silent:
Başlığı inşallah doğru yere açmışımdır.
Bir süre önce hem biraz tecrübe olsun hemde acemiliği atayım diye Zonghsen 200gy almıştım.
Her haftasonu şehir dışına çıkıyorum ve bu motor küçük geliyor. 200 cc motor sonuçta. Geçen hafta Aksaray'dan Konya'ya gittim. Rüzgar vardı 80i geçmedi. Kamyonlar beni sollayınca da büyütmeye karar verdim.
Aklımdaki motor enduro. Diğerlerinde pek gözüm yok. Fazla bi bütçe de yok. Zonghseni satarsam 5. Birde Otoser var onuda satarsam 10-11 olur bütçe. Daha fazla arttıramam iki vasıtamı satıp tek vasıta yapacağım.
Biraz araştırma yaptım. KLE500, F650, XL600 Transalp, XT600 gözüme çarpan modeller. Hepside güzel bana hitap ediyor. (Başka bu tip ucuz yollu enduro varsa tavsiye alabilirim)
Mesela İstanbul'da 4500e 92 model Transalp var. Onu alma niyetim var. Yada XT600 var Balıkesir'de. Oda 4600dü sanırım.
Bu saydığım motorlardan hangisini tavsiye edersiniz?
Artıları eksileri nelerdir?
Aslında en çok gönlüme yatan Transalp. Onunda yakıtı malum. Yakıt düşürülebilir mi? (Mesela jawalarda karbüratör deliğine tel sokuluyor, ruslarda cg karbüratörü takılıyor.)
Bu modellerin parça bulunabilirliği nasıldır? Parça fiyatları nasıldır?
Tamir işi elimden gelir. Mekanik kısmı sorun değil. Ama elektronik işinden hiç anlamıyorum ve Aksaray'da motosiklet elektiriğine bakan usta yok.
Günlerdir bunları düşünüyorum. Ve işi bilenlerin tavsiyesine yol göstermesine ihtiyacım var.
Eski model olması önemli değil. Eski olanın arızası az olur. Kaba düzen araç. Mesela 92 ve 93 model kamyonum var. At arabası gibi. Konfor yok sırf mekanik. Ama arıza açmıyor. Yeni modellerde sürekli bi beyin arızası vs vs. Lüks çoğaldıkça arıza çoğalır. O yüzden eskiyi severim. Tamirinide kendim yaparım.
Yine niyetim eski alıp toplamak. Forumda önceki konularımdan beni bilen biliyordur toplama işini hallederim. Ama mühim olan yedek parça bulunabilirliği ve fiyatları. Yada uydurma yapılıp yapılamayacağı.
Biraz dağınık oldu konu. İşte günlerdir bunları düşünüyorum anlayın düşüncelerim dağınıklığını. :mrgreen:
Esen kalın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:01 ----------
Hiç fikri olan yok mu ?:silent: