Bana göre önce küçükten başlamak gerçekten kötü.Çünki , önce güven saglaması lazım onun içinde önce küçük verirler benim düşüncem buuu
___KILIÇ___
Bana göre önce küçükten başlamak gerçekten kötü.Çünki , önce güven saglaması lazım onun içinde önce küçük verirler benim düşüncem buuu
___KILIÇ___
[B] ยภยtยlคภlคг ยภยtคภlคгı ครlค ยภยt๓คzlคг ¤ۣۜ __ к ı ℓ ı ç __ [/B]
kısaca cevap vereyim.. çünkü ACEMİDİRler..
CBR 600F Honda,
sen hıc araba surmeye ferraıden baslayanı gordunmu
Yeni yine yeniden
Parasi Olan Ferrarİdende BaŞlar Humer Danda Şİmdİ Senİn Soy Adin Sabanci Olsaydi Araba Kullanmayi Yenİ ÖĞrenİyor Olsaydin 1974 Model SerÇeyemİ Bİnerdİn Yoksa 2006 Model Subaru Imreza Wrc Yemİ
o baska canım tabıkı secmezdım ama altında guc varsa kullanmak ıstersın tecruben yoksada gucu kullanıınce sonucları tahmın bıle edemezsın
Yeni yine yeniden
abijim arabayla motor farklı.. arabada yaşama şansı biraz daha yüksek..
CBR 600F Honda,
motorda yasma asansın hıc yok nerdeyse(100 kmh)
Yeni yine yeniden
Artık bu konu tartışılmaya bile gerek görülmeyen bir mevzu, aklın yolu bir.
Ben genede cevap vereyim:
En iyi savaş pilotları bile yeni uçakların eğitimlerini yerde simulatör içinde alır, zayıf motorda, motorcuların simulatörü.
Bir başka benzetmeyle de, bünyenin bağışıklığını arttırmak için nasıl zayıflatılmış bakteriler aşı olarak kullanılıyor doğrudan bakterinin kendisi verilmiyorsa, hangi motoru kullanmak istersen iste (cruzier, enduro, naked, sport, touring, maxi scooter) işe zayıf (küçük) motorla başlamakta fayda var.
Not: Otomobil kullanmayı bilen herkes scooterdan istediği motora geçebilir. Düz ve hızlı gitmek marifet değil dönmek ve durabilmek tecrübe istiyor işte bunu scooterda dahi öğrenebilirsin.
param olsaydı evet asyayla baslamazdım ama gıdıpte kendımı ve baskalarını rıske atcak bı harekettten kacınırım..max cbf 500 alırdım..gıdıpte cbr 600rr yada r6 almam
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
Orda bir sey soyledim sanirim kacirdiniz.
Pilotlar bu isin en ustalari hep kucuk ucaktan baslar. F1 suruculeri go kart tan baslar ve F1 gecer ,GP pilotlari 250 cc den baslar ve kademe yukseliler. Sence bu kadar profesyonel insan hatalimi?????????Bence degil
Ilk once yurumeyi ogren sonrada kosmayi. Basit bir kural
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Benim honda servisinde tesadüfen tanıştığım bi çocuk var hayatında hiç motosiklet kullanmadığını ilk motorunun 600 f olduğunu söledi hatta servisten sonra beraber gezdik motoruyla gayet iyi kullanıyor ve hiç basmıyor alışıncaya kadar basmayacağını sölüyor demekki acemilerde büyük cc yle başladığında bişey olmuyorr
CBR 125 R
HİÇ BİR ZAMAN EMEKLEMEDEN YÜRÜNMEZ...herşey sırasıyla... sen hiç motora binmeden r1 e binersen seni üstünden atar....
yaw parası olan ufakla başlıyor büyütüyor vs vs ben şahsen motorumu ilk alacak olsam büyük küçük demem alırım istediğim motoru sonra alamam malamam mazalla işi sağlama balarım ehehe
[B]TÜRK MİLLETİ PARAYA BENZER İÇİNDE [COLOR="DarkOrange"]ATATÜRK [/COLOR]YOKSA SAHTEDİR:cat:[/B]
Ben motorumu alalı 4 ay oldu,daha önce hiç tecrübem olmadığı halde ilk başlangıç için 250cc lik 160 kg ağırlığında bir scooter aldım,öyle iri yarı biriside değilim buna rağmen 21 yıllık şöförlüğüm ve tecrübemle trafikte kullanabiliyorum
Buna rağmen özellikle istanbul gibi bir şehirde motor kullanmak gerçekten çok zor, bu konuda eğitim alıp bilgilenmek lazım diye düşünüyorum.
Sana saçma geLen herşeyi yapan bi çok kişi mutLaka vardır emin oL. Kişinin aLdığı motor hakkında birçok biLgiye sahip oLdugunada kimse iddia edemez ( örneğin burda 1000RR -R1 yada başka makinede oLabiLir- sahibi birisi bu motorun top speed'i kaç acaba diye topic açanLarda var ) çünkü maaLesef bi çoğu insan makine aLdımı karizma yapmak amacıyLa aLıyor. O yüzdende bu makineLerin adı öLüm makinesi diye geçiyor biLinçsiz kuLLanımdan doLayı. Şunuda unutma Scooter'a binmek bi makineye binmekden herzaman daha koLaydır çünkü scooter'ini tanıman çok daha kısa bi zaman aLacaktır. AğırLık , trafik arasında kuLLanmak ve hız gibi bi sürü etkeni var bunun , oLay kaymada bitmiyor tecrübede bitiyor.egzozcu savaş ferik adlı üyeden alıntı
dostum senin ehliyetin yok galiba
bnce arkdas güsel bi konu acmıs.herkes istedigi motora alma we kullanma ozgurlugune sahıbte ayrıca.ben 2 - 2bucuk sene scooter kullandım.ama wıteslı motorlar hersaman bana daha cazip geldıgı ıcın 125lık koy motoru tıbınde wıteslı mootor aldım ayrıca hıc motor kullanmamıs arkdasların 600luk motor alıp kullanmak ıstemelrı kendi secımlerı.bırakalım onlar dusunsunler sonuclarını bideee motora yenı baslıanlar ıllla scooter almak sorunda da dııl gıdıp bı 100luk 125 lık wıteslı motor alın aynı sey
[CENTER][FONT="Comic Sans MS"][COLOR="Red"][/COLOR][/FONT][/CENTER](TraNCe-EnErGy)
Daha önce scooter ve vespa kullandığım halde gidip vitesli motosiklet aldım.Hem de motora 5 yıl ara verdikten sonra...
ehliyetim de yok henüz, ama otomobilden gelen 11 yıllık trafik deneyimim var. motorum 110 yapıyor diye bu hızın civarında seyretmek zaten delilik olur.
Böyle düşünen adama racing verirsen karşısına çıkan ilk duvara yama olur.
Arkadaşlara katılıyorum, sorun gitmek ve basmak değil, dönmek ve durmak. Durmanın frene basmak olduğunu zanneden arkadaşlar var maalesef.
Ve bu insanın kendisiyle ilgilidir, genellenemez. Bize düşen de bilinç düzeyimizi yaşam isteğimiz oranında yükseltip bu tarz konularda daha hassas olmak.
Scooter durmak ve dönmek açısından biraz sabıkalı bence... Ama yine de herkesin en az bir defa scootera binip ne istediğini, kendisini nelerin beklediğini anlaması gerekir...
Fren hiçbirşeydir, kompresyon heşeydir.
Ben otomobil ehliyeti alırken direksiyon hocam "ileride frene basacaksan gaza hiç dokunma" demişti. Sanırım bu yeni yada usta, tüm düzeydeki motorcuların sloganı olmalı...
Görüşmek Üzere
...Sergerdan...
arkadaşlar yeni başlayan bir insanın çok büyük bir motorun üzerine binince yaşayacağı problemlerden söz ederken hep sanki motora bindiği ilk bir aydan söz ediyormuş gibi yazıyorsunuz.
halbuki bence problem bu değil. ilk bir ay, ve ya işte ne biliyim sürücünün en acemi olduğu dönem, çok dikkatli davranılıp bir şekilde geçirilir. ama esas sorun, bence kişi bu dönemi aşıp, artık "iyi" kullanmaya başladığında oluşacaktır.
eh artık trafiğe çıkabiliyor, bir sorun yaşamadan gezebiliyor, durabiliyordur. bundan sonra artık insan dayanamayıp altındaki makinenin limitlerini deneyecektir. işte sorun burada çıkacaktır.
bunu yapmam ben sınırımı bilirim, vs, vs demesin bence kimse boşu boşuna. herkes boş bulduğu bir yolda, ne bileyim e5'e tem'e çıktığı bir zamanda gazlayacaktır..
ha ayrıca şunu da eklemek istiyorum, bu olaylar sadece motoru alan kişinin problemi değildir! bir kaza gerçekleştiğinde çok yüksek ihtimalle o kazaya başkaları da karışacak ve zarar görecektir.
[url=http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?p=334281#post334281]Melabaa![/url]
Ben de küçük cc'den başlanması taraftarıyım, ama motosikleti yeni öğrenecekse insan bana göre vitesli ile başlamalı. Uzun süre scooter kullananların vitesliye geçişte yeni gibi zorlandığını biliyorum. Amaç motor zevkini tatmaksa bence küçük cc'de de tadılır ve sağlıklı sürüşler yaparak fazla kafa göz yarmadan bu iş öğrenilmiş olur. Kanımca yeni başlayanın 250cc'den yukarı çıkmaması gerek. Ben de yeniyim, 250cc düşünüyorum ama açıkçası her an bir 125cc de alabilirim, neticede motosiklettir ve alışana kadar daha sağlıklı.
"Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)