Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Motorsiklette Nasıl Vites Küçültülür ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Wolker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2010
    Motosikleti
    Caracal 200
    Merhaba arkadaşlar şimdi derdim şudur ;

    misal olarak 4. viteste gidiyoruz derken kırmızı ışıgı gördük ve yavaşlamaya başladık hareketli iken mi kademe kadememi vites düşürmek mantıklıdır yoksa durduktan sonra elimiz depriyajda iken mi hepsini düşürmek doğrudur ? Motorsiklete zarar vermekten korktugum için bu soruyu yöneltiyorum sizlere
    yardımlarınız için teşekkürler ...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    1.2.3.4.5.6
    6.5.4.3.2.1

    diğer kombinasyonları bilemeyeceğim.
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  3. #3
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Hızın düştükçe vitesi de küçültürsün, normali budur

    Durmak üzereyken de 2'den boşa alırsın ya da doğrudan 1'e düşürerek durursun, ama 1'e düşünce debriyajı bırakmayarak motoru boşta tutmuş olursun. Böylece durma halindeyken vites geçişleriyle uğraşmaz, daha kolay kalkarsın.

    1'e düşürmeyi adeta durma noktasında yapmalısın. Hız fazla olmamalı.

  4. #4
    kamsea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul-4.Levent
    Motosikleti
    daelim s2 250
    diğer arkadaşları bilemiyorum ama ben hızımı düşürürken doğal olarak kademe kademe de vitesi küçültürüm yani motor hareket halindeyken duracağım noktaya kadar 1.vitese inmiş olurum beklerkende duruma göre bazen boşa, bazen de 1.viteste depriyaja basılı konumda beklerim
    gokseltoprak bunu beğendi.

  5. #5
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.2.3.4.5.6
    6.5.4.3.2.1

    diğer kombinasyonları bilemeyeceğim.

    Gayet mantıklı bir soru... Pek çoğumuzun bilmediği konu... Cevabından anlamadığınız düşünüyorum....

    Soruna gelince arkadaşım....
    Eğer acil durman gerekmiyorsa elin debriyaj da durup, teker durduktan sonra vitesleri küçltmen motorun için en idealidir....

    Her durumda dururken vites küçülterek durmak motoru kompresyona bindirmektir ki motoru götürmek için kullanılan basıncın 7 katı br ters basınç oluşturur... Bu da motorun ömrünü kısaltır...

    Acil olmadıkça durduktan sonra vites küçültmeni öneririm..
    Progressive bunu beğendi.
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  6. #6
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acil olmadıkça durduktan sonra vites küçültmeni öneririm..
    Tamam da, vitesler takılıyor, dururken geçmek bilmiyor genelde. Çoğu kişi bu sorunu yaşıyodur sanırım, özellikle düşük hacimli motosikletliler.

  7. #7
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam da, vitesler takılıyor, dururken geçmek bilmiyor genelde. Çoğu kişi bu sorunu yaşıyodur sanırım, özellikle düşük hacimli motosikletliler.
    Takılması doğal... 600 cc lerde de aynı şey oluyor... Biraz debriyajı yoklarsan sorun kalmaz bu durumda....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  8. #8
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam da, vitesler takılıyor, dururken geçmek bilmiyor genelde. Çoğu kişi bu sorunu yaşıyodur sanırım, özellikle düşük hacimli motosikletliler.
    Aynen öyle

    Eğer aniden durmanız gerekirse ve vitesleri durduktan sonra düşürmeniz gerekirse debriyajı vites düşüşleri arasında hafif kavratıp bırakmanın faydası olabilir - özellikle de düşük cc motorlarda.

    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Takılması doğal... 600 cc lerde de aynı şey oluyor... Biraz debriyajı yoklarsan sorun kalmaz bu durumda....
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  9. #9
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Bak bu uygun vites olayını öğrenmezsen,viraj alırkende yavaşlaman gerekir,atıyorum 5. vitestesin virajı 3'le alman gerekicek,sen şimdi vitesi durunca düşürmeye güdümlü olduğun için,debriyaj sıkılı viraj alıcaksın,buda tehlikeli bir durum olucak...

    hem duruduğunda hemde haraket halindeyken vites küçültmeyi tam anlamıyla öğrenmeye çalış
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  10. #10
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Takılması doğal... 600 cc lerde de aynı şey oluyor... Biraz debriyajı yoklarsan sorun kalmaz bu durumda....
    Sonuçta kompresyon konusunda son derece haklısın. Özellikle vitesi erken düşürmeler motorun canına okuyor tabii ve arka tekeri kaydırma riski oluyor. Önemli olan durur vaziyetteyken vitesi küçültmeye alışabilmek ya da becerebilmek sanırım. Ama çoğumuz bunu yapamıyoruz veya uğraşmak istemiyıoruz.

  11. #11
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam da, vitesler takılıyor, dururken geçmek bilmiyor genelde. Çoğu kişi bu sorunu yaşıyodur sanırım, özellikle düşük hacimli motosikletliler.
    Bütün motosikletlerde durum aynıdır. Dururken sadece tek vites geçirebilirsin. Şanzıman dişlilerinin sıralı olmasından kaynaklanıyor. Bu durumda yarı debriyaj yapıp motoru 1-2 cm hareket ettirip vitesi geçirebilirsin.

  12. #12
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gayet mantıklı bir soru... Pek çoğumuzun bilmediği konu... Cevabından anlamadığınız düşünüyorum....

    Soruna gelince arkadaşım....
    Eğer acil durman gerekmiyorsa elin debriyaj da durup, teker durduktan sonra vitesleri küçltmen motorun için en idealidir....

    Her durumda dururken vites küçülterek durmak motoru kompresyona bindirmektir ki motoru götürmek için kullanılan basıncın 7 katı br ters basınç oluşturur... Bu da motorun ömrünü kısaltır...

    Acil olmadıkça durduktan sonra vites küçültmeni öneririm..
    aynen dediğin gibi ama acil durumlarda özellikle virajlarda debriyaj fren yapmak çok tehlikelidir bunun yerine motorun ömrünü kısaltıp kendi ömrünü arttırmak istersen yapıcağın mantık mesela 4. vitesdesin ve birden keskin viraja giriceksin debriyaja basıp 3. vitese tak hafif gaz ver sonra debriyaja basmadan gazı kes frene hafifçe asıl çok daha kısa mesafede yavşladığını görüceksin tabi bu acil durumlarda gerekli bu alıntıyı alp_tunay dan yaptım iyi açıklamış çünkü
    körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır

  13. #13
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.2.3.4.5.6
    6.5.4.3.2.1

    diğer kombinasyonları bilemeyeceğim.

    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gayet mantıklı bir soru... Pek çoğumuzun bilmediği konu... Cevabından anlamadığınız düşünüyorum....

    Soruna gelince arkadaşım....
    Eğer acil durman gerekmiyorsa elin debriyaj da durup, teker durduktan sonra vitesleri küçltmen motorun için en idealidir....

    Her durumda dururken vites küçülterek durmak motoru kompresyona bindirmektir ki motoru götürmek için kullanılan basıncın 7 katı br ters basınç oluşturur... Bu da motorun ömrünü kısaltır...

    Acil olmadıkça durduktan sonra vites küçültmeni öneririm..
    sevgili alp_tunay hep savunduğum bir konu vardır mantıksız soru olmaz , mantıksız cevap olur diye...

    cevabımda soruyu anlamadığımdan değil yaptığımdan bahsettim ; evet teknik olarak yavaşlarken debriyaj ile yavaşlayıp durunca vitesi kalkış vitesine düşürmek motor ömrünü bir nebze arttırabilir ancak motorda şahsen ben herdaim gücün elimin altında olmasını isterim , yani o anki hızıma cevap verecek vites aralığı olmalıdır. hızını düşürüp vites düşürmez isen yüksek viteste ani hızlanmanın cevabını alamazsın...

    unutmayınız ki fren kadar yeri geldiğinde gazda kazaları ve olumsuzlukları engellemektedir.

    herdaim gazı çektiğinizde cevap verecek viteste olmakta fayda görüyorum.

    bırakın motor 3 -4 ay erken bozulsun....
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  14. #14
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    durumdan duruma değişen karışık bir mevzu. bazen vitesleri kademeli düşürmek bazen de durduktan sonra düşürmek evladır.
    ama kesin olan birşey var vites düşürürken kompresyona bindirirseniz motora zarar verebilir.
    hızlı durulması gereken durumlarda eğer kompresyon etkisini kullanmak düşünülmüyorsa önce durup sonra vites küçültülmesi doğru olur.
    burda asıl önemli olan şey vitesin nasıl düşürüldüğüdür ki vites düşürürken deviri hafif yükseltmeli yani biraz gaz vermelisiniz.

  15. #15
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sevgili alp_tunay hep savunduğum bir konu vardır mantıksız soru olmaz , mantıksız cevap olur diye...

    cevabımda soruyu anlamadığımdan değil yaptığımdan bahsettim ; evet teknik olarak yavaşlarken debriyaj ile yavaşlayıp durunca vitesi kalkış vitesine düşürmek motor ömrünü bir nebze arttırabilir ancak motorda şahsen ben herdaim gücün elimin altında olmasını isterim , yani o anki hızıma cevap verecek vites aralığı olmalıdır. hızını düşürüp vites düşürmez isen yüksek viteste ani hızlanmanın cevabını alamazsın...

    unutmayınız ki fren kadar yeri geldiğinde gazda kazaları ve olumsuzlukları engellemektedir.

    herdaim gazı çektiğinizde cevap verecek viteste olmakta fayda görüyorum.

    bırakın motor 3 -4 ay erken bozulsun....
    Dediğin şeyler avrupa amerika gibi ülkeler için geçerli olabilir ama bizde önce canan...

    Arkadaş sadece ışıklarda durmaktan bahsetmiş... Uzun seyahatlerde sürüş sırasında yapılacaklardan bahsetmedim... Gerektiği şekilde vitesde düşüreceksin kompresörede bindireceksin tabiiki....

    Ama önü açık olan bir sürücü ışıklara yaklaşırken en azından şehir içinde motoru kompresöre bindirmeden de durdurması tehlike yaratmaz...

    Hem motorunu , hem debriyaj balatasını hem de zincir ömrünün uzun olmasını isteyenler sadece gerektiğinde vites küçülterek durmalılar... (Sadece durmak için konuşuyorum)....

    Benim yazdıklarım sadece tavsiye..... Öyle olacak diye kaide yok....
    Parası çok olan dilediği gibi kullansın....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  16. #16
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bütün motosikletlerde durum aynıdır. Dururken sadece tek vites geçirebilirsin. Şanzıman dişlilerinin sıralı olmasından kaynaklanıyor. Bu durumda yarı debriyaj yapıp motoru 1-2 cm hareket ettirip vitesi geçirebilirsin.
    DIIIIIITTT aynlış

    Benim motorum olduğu yerde rolantide çalışırken 1'den 5'e,5'ten 1'e tıkır tıkır geçiyor,siizin motürler bozuk
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  17. #17
    Wolker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2010
    Motosikleti
    Caracal 200
    ilgi alakanız için hepinize teşekkür ederim arkadaşlar

  18. #18
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Toplam 27 üye
    Böyle konular lazım bize yahu, parmaklar paslandı birşeyler yazmaya yazmaya.

  19. #19
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    DIIIIIITTT aynlış

    Benim motorum olduğu yerde rolantide çalışırken 1'den 5'e,5'ten 1'e tıkır tıkır geçiyor,siizin motürler bozuk
    Eskiden bende de cbf 150 vardı, onda da aynı durum vardı. Sen çok zorlayıp şanzımanı kırmış olmayasın

  20. #20
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eskiden bende de cbf 150 vardı, onda da aynı durum vardı. Sen çok zorlayıp şanzımanı kırmış olmayasın
    650 dragstarım olduğu dönemlerdede cbf deki gibi oluyordu,onundamı şanzıman kırıktı acaba
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)