Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Sanziman sagligi icin ara gaz ile vites dusurme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Arkadaslar son zamanlarda cogu kisi tarafindan yanlis uyarildim gerek burda gerek yolda surerken..sebebini bilmiordum neden herkes ayni seye inanior diye sonra birisi soyledi AEA videosunda oyle diyor diye..

    Neyse konuya geciyim.. vites dusururken aragazi vites dusurmeden once vermem gerektigini solediler (ben ikisini ayni anda yapiorum genelde) boylece vites daha rahat gecermis ve sanziman omru uzarmis..

    Arkadaslar bu bir yanlis bilgidir bu konuyu aciorum bi kac yanlis duzeltmek icin..

    Altin elbiseli adam deilim ve hatta motosiklette ustalasmis profosyonel de deilim... fakst mekanik bilgim iyidir senelerdir araba topladim baktim rektifiye ettim

    Benim bildigim motosiklet soyle isler..
    Motor--debriyaj--sanziman--lastik(on disli yada diferansiyel ile)

    Mantiken debriyaji cektiginiz anda motorun gucu veya cektikten sonra verdiginiz ara gazlarin hicbiri sanzimana aktarilmaz.. vites gecislerinde bir etkisi olmaz..

    Su video motosiklet debriyajin nasi calistigini gosterio
    https://youtu.be/agLa0A8GAfc
    Karalı bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    İcat var dediler geldik

  3. #3
    karşıyaka57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha yzf r25
    Aleyküm Selam, konuyu kenardan takipteyim

  4. #4

    Üyelik
    22 Haziran 2014
    Motosikleti
    Bajaj boxer (Cafe racer) sym jet 14 200i
    Hocam ondan değil o araba şanzımanı sıralı şanzıman değildir
    Motosiklet şanzımanı sıralı (sequantil) mı öyle bişey işte ralli araçlarında kullanılan şanzıman tipi dikkat ettiyseniz ralli araçlarında vitesi çekince büyür itince küçülür
    Aragaz vermenin sebebi şu içindeki örn 2.viteste gidiyorum şanzıman içindeki 1.dişli hızıyla 2.dişli hızı aynı değil o yüzden vitesi 1e alınca dişlilerin üzerindeki dişler zamanla aşınma yapacak köpek dişleri diye de geçer onlar aşındıkça da şanzıman arızası meydana gelecektir aragaz denmesinin sebebi mekanik açıdan budur yani şanzıman dişlilerinin uygun hıza getirmek için
    motorcu adam bunu beğendi.

  5. #5
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Bu videoda burada bulunsun. AEA'nın videosunu bilmeyenler var ise.


  6. #6
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı Ygz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ondan değil o araba şanzımanı sıralı şanzıman değildir
    Motosiklet şanzımanı sıralı (sequantil) mı öyle bişey işte ralli araçlarında kullanılan şanzıman tipi dikkat ettiyseniz ralli araçlarında vitesi çekince büyür itince küçülür
    Aragaz vermenin sebebi şu içindeki örn 2.viteste gidiyorum şanzıman içindeki 1.dişli hızıyla 2.dişli hızı aynı değil o yüzden vitesi 1e alınca dişlilerin üzerindeki dişler zamanla aşınma yapacak köpek dişleri diye de geçer onlar aşındıkça da şanzıman arızası meydana gelecektir aragaz denmesinin sebebi mekanik açıdan budur yani şanzıman dişlilerinin uygun hıza getirmek için
    Dedigim gibi debriyaja bastiginiz an verdigiz gaz dislilerim hizini degistirmiycektir..

    Aragaz vermenin sebebi debriyaji geri birakirken motor hizi sanzimanin dondugu hizda esit olsun ki debriyaj kaymasin hizli bir sekilde debriuaj birakilsin..

    Attigim videoda gorebilirsiniz bunu adam eliyle piston kolunu assagi yukari iterken sanziman dislileri donmuyor bile
    Sepetçioğlu bunu beğendi.

  7. #7
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    peki hocam debriyajsız vites değiştirme videosunu da izlediniz mi?
    orada anlatılanları (vites yükseltirken ani gaz kesme, vites düşürürken ani gaz verme) bizzat uyguladığımda viteslerin çok temiz bir şekilde geçtiğini kendim tecrübe ettim.
    aksi takdirde debriyajsız vites değiştirmek gerçekten çok sıkıntılı iş.
    schizo bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    kıvancem link verdiğin video epey iyiydi

    nedense aklıma bir anda elektromanyetik aktarım organları var mıdır? yapılmıştır mutlaka diyerek bakmaya başladım

  9. #9
    gokberk6426 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    KTM DUKE 390 (2017)
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki hocam debriyajsız vites değiştirme videosunu da izlediniz mi?
    orada anlatılanları (vites yükseltirken ani gaz kesme, vites düşürürken ani gaz verme) bizzat uyguladığımda viteslerin çok temiz bir şekilde geçtiğini kendim tecrübe ettim.
    aksi takdirde debriyajsız vites değiştirmek gerçekten çok sıkıntılı iş.
    bende izledim ama arabada bi deniyim dedim 1 den 2 ye ittiriyom derken katir katir ses gelince cektim oek mumkun oldugunu sanmiyorum :D:D

  10. #10

    Üyelik
    25 Kasım 2013
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Mondial RX3
    Arkadaşlar ara gazı arabalarda boş vitesde verildiği zaman rahatlıkla vites düşürmeye sebeb olur (şanzıman dişlilerinin hızı eşitlendiğinden),genelde ağır vasıtalarda bu şekil vites düşürülür(gerçi benim hyundai era da da 1. vitese o şekilde düşüyor başka türlü vitesi yerinden söksen hareket halinde düşmüyor)ancak motosiklette her vites arasında boşa alamayacağımızdan nasıl ara gazı verilir bilemiyorum.Gerçekten gereklimidir gerekliyse nasıl yapılır bilen biri etraflıca anlatırsa memnun olurum.

  11. #11
    akjenas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 250 (15)
    Alıntı kivancern adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dedigim gibi debriyaja bastiginiz an verdigiz gaz dislilerim hizini degistirmiycektir..

    Aragaz vermenin sebebi debriyaji geri birakirken motor hizi sanzimanin dondugu hizda esit olsun ki debriyaj kaymasin hizli bir sekilde debriuaj birakilsin..

    Attigim videoda gorebilirsiniz bunu adam eliyle piston kolunu assagi yukari iterken sanziman dislileri donmuyor bile
    olayı yanlış yorumluyorsun bence dostum. dikkat edersen adam eliyle piston kolunu hareket ettirdiği sürece şanzımandaki dişliler dönüyor. bu da motor çalışmaya başladığından itibaren motor viteste olduğu sürece debriyaja bassan da basmasan da o dişliler dönecek ta ki sen boş vitese atana ya da motoru durdurana kadar. debriyaj sadece zincire aktarılan hareketi motordaki bu dişlilerin hareketinden ayırmak içindir. işte bundan dolayıdır ki sen vites düşürürken arka tekerden zincir aracılığıyla debriyajın bağlı olduğu tarafına gelen dönme hızını yüksek vitestekiylen aynıyken, sen vites küçülttüğünde debriyaj balatasının diğer tarafının dönüş hızı dişli oranlarının değişmesinden dolayı yüksek vitestekine göre azalacak. eğer debriyajı bırakmadan aragaz verip motorun devrini ve haliyle debriyaj balatasının bahsettiğim tarafındaki dişlinin dönüş hızını arttırmazsan, o köpek dişleri zamanla aşınır çünkü vites küçültürken birbirlerine geçme esnasında daha hızlı bir şekilde çarpışmış olurlar. aragaz vermek bu köpek dişlerinin birbirlerine geçiş anındaki çarpışma hızını oldukça azaltır.

    mekanik bilgin iyi olabilir ama bence attığın videoyu yanlış yorumlamışsın. anlattıklarım içine sinmediyse bence videoyu bir kaç kere daha izleyip hatta farklı videolar da izleyip iyice bi emin ol. boşuna şanzımanının ömrünü kısaltma.

  12. #12
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı gokberk6426 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende izledim ama arabada bi deniyim dedim 1 den 2 ye ittiriyom derken katir katir ses gelince cektim oek mumkun oldugunu sanmiyorum :D:D
    hocam otomobil şanzımanı ile motosiklet şanzımanı birbirinden çok farklı.
    otomobilde 3 ten 5 e, 5 ten 1 e vites değiştirebilirken, motosiklette ise 1-2-3-4-5 veya 5-4-3-2-1 şeklinde sıralı değiştirebiliyorsun.

  13. #13
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki hocam debriyajsız vites değiştirme videosunu da izlediniz mi?
    orada anlatılanları (vites yükseltirken ani gaz kesme, vites düşürürken ani gaz verme) bizzat uyguladığımda viteslerin çok temiz bir şekilde geçtiğini kendim tecrübe ettim.
    aksi takdirde debriyajsız vites değiştirmek gerçekten çok sıkıntılı iş.
    Izledim evet debriyajsiz degistiririmde fakat dusurmem
    Alıntı potasyum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kıvancem link verdiğin video epey iyiydi

    nedense aklıma bir anda elektromanyetik aktarım organları var mıdır? yapılmıştır mutlaka diyerek bakmaya başladım
    Ben hic duymadim hocam benim bildigim mekanik tork degistiricileri ile aktarim yapiliyir
    Alıntı nazım19 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ara gazı arabalarda boş vitesde verildiği zaman rahatlıkla vites düşürmeye sebeb olur (şanzıman dişlilerinin hızı eşitlendiğinden),genelde ağır vasıtalarda bu şekil vites düşürülür(gerçi benim hyundai era da da 1. vitese o şekilde düşüyor başka türlü vitesi yerinden söksen hareket halinde düşmüyor)ancak motosiklette her vites arasında boşa alamayacağımızdan nasıl ara gazı verilir bilemiyorum.Gerçekten gereklimidir gerekliyse nasıl yapılır bilen biri etraflıca anlatırsa memnun olurum.
    Motosiklette aragaz bosa atilmadan yani arabalardaki tek debriyajli vites dusurmeye benzer.. amsci da assadaki bitesin hizi ile motor hizini sabitlemek
    Alıntı akjenas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olayı yanlış yorumluyorsun bence dostum. dikkat edersen adam eliyle piston kolunu hareket ettirdiği sürece şanzımandaki dişliler dönüyor. bu da motor çalışmaya başladığından itibaren motor viteste olduğu sürece debriyaja bassan da basmasan da o dişliler dönecek ta ki sen boş vitese atana ya da motoru durdurana kadar. debriyaj sadece zincire aktarılan hareketi motordaki bu dişlilerin hareketinden ayırmak içindir. işte bundan dolayıdır ki sen vites düşürürken arka tekerden zincir aracılığıyla debriyajın bağlı olduğu tarafına gelen dönme hızını yüksek vitestekiylen aynıyken, sen vites küçülttüğünde debriyaj balatasının diğer tarafının dönüş hızı dişli oranlarının değişmesinden dolayı yüksek vitestekine göre azalacak. eğer debriyajı bırakmadan aragaz verip motorun devrini ve haliyle debriyaj balatasının bahsettiğim tarafındaki dişlinin dönüş hızını arttırmazsan, o köpek dişleri zamanla aşınır çünkü vites küçültürken birbirlerine geçme esnasında daha hızlı bir şekilde çarpışmış olurlar. aragaz vermek bu köpek dişlerinin birbirlerine geçiş anındaki çarpışma hızını oldukça azaltır.

    mekanik bilgin iyi olabilir ama bence attığın videoyu yanlış yorumlamışsın. anlattıklarım içine sinmediyse bence videoyu bir kaç kere daha izleyip hatta farklı videolar da izleyip iyice bi emin ol. boşuna şanzımanının ömrünü kısaltma.
    Hocam siz bana debriyaj sanzimandan daha sonra gelir diyorsunuz? Ve sanziman debriyaj basili olsun olmasin viteste iken doner diorsunuz kusura bakmayin ama bunlar yanlis bilgiler..

    Devriyaj sanziman ile motor arasindaki gucu keser.. zincirle sanziman arasindaki bagi koparan bir eleman yokdur lutfen daha dikkatli izlerseniz videodaki donen disli sanzimanin dislisi deil videoda sanziman gozukmuyor sadece sanzimana giden shaft gozukuor oda donmuyor

    Bilimde yorum yokdur hocam kendi gozunuzle gormek istiorsaniz buyrun acik bir sanzimana bakin.. halen kabullenmek istemiorsaniz ciddi bir sorun var bence
    mozgur bunu beğendi.

  14. #14
    sinansari_fb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    BMW K1300S
    Takipteyim, çok ilgimi çekti..

  15. #15

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Videoda motosiklet vites kutusunun nasıl çalıştığını görebilirsiniz.



    Ara gazı herzaman yararlı diye birşey yok, motosiklet hızlı giderken vites düşürmek isterseniz arka tekerin dönme hızı ile motorun devrini eşitlemek birbirine yaklaştırmak için ara gazı veririz. Bu durumlarda ara gazı vermek motor sağlığı için iyidir.

    Şöyle bir deney yapabilirsiniz. Dik bir rampada motorunuzu boşta salın hızlansın. 30-40 gibi bir sürate çıktğında debriyaja basıp 1 vitese geçirmeye çalışın. Büyük ihtimalle geçmeyecektir. Ama ara gazı verip devrini yükseltirseniz çok rahat bir şekilde geçer.
    kivancern bunu beğendi.

  16. #16
    toseabul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2015
    gaz fren şanzıman halim duman

  17. #17
    akjenas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 250 (15)
    Iyice arastirdim ve kivancem in hakli oldugunu gordum. Aragazi sanzimanla alakali degil. Lakin ara gaz hala vites kuculturken gerekli ama sansimanin sagligindan cok debriyaj balatalarinin sagligi icin gerekli. Aslinda sansimani da rahatlatir bence. Vites kuculturken olusan rpm farklarindan dolayi debriyaji birakirken gaz verilip debriyajin ic ve dis dislileri birbirine yakin hizlara getirilirse hem debriyaj balatalari daha az zorlanir hem sanzimandaki disliler daha az zorlanir hatta hatta hem de zincir ve sprocketler daha az zorlanir. Barkinin aciklamasi yanlis olsa da sonuc buyuk oranda dogru bence

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:44 ----------

    Vites kuculturken aragazi verirsek anlasliyor zaten aktarim organlarinin daha az zorlandigi.

  18. #18

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı akjenas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iyice arastirdim ve kivancem in hakli oldugunu gordum. Aragazi sanzimanla alakali degil. Lakin ara gaz hala vites kuculturken gerekli ama sansimanin sagligindan cok debriyaj balatalarinin sagligi icin gerekli. Aslinda sansimani da rahatlatir bence. Vites kuculturken olusan rpm farklarindan dolayi debriyaji birakirken gaz verilip debriyajin ic ve dis dislileri birbirine yakin hizlara getirilirse hem debriyaj balatalari daha az zorlanir hem sanzimandaki disliler daha az zorlanir hatta hatta hem de zincir ve sprocketler daha az zorlanir. Barkinin aciklamasi yanlis olsa da sonuc buyuk oranda dogru bence

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:44 ----------

    Vites kuculturken aragazi verirsek anlasliyor zaten aktarim organlarinin daha az zorlandigi.
    Barkın gayet doğru açıklama yapmış. Nesi yanlış ki ?

  19. #19
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    sonuç nedir gençler, özet geçen?
    jackonbir bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Sonuç özet şudur. Birbirinden farklı hızlarda dönen dişlileri birbirine bağlamak aktarım organlarına zarar verir.

    Bunun önüne geçmeninde yolu dişlileri birbirine yakın hızlara getirmektir. Nasıl mı yapılır, ara gazı verirsin yada fren yapıp iyice yavaşlarsın.
    jackonbir ve saykem bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)