Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sanziman sagligi icin ara gaz ile vites dusurme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Denenebilecek ne kadar kombinasyon var ise hepsini bu güne kadar defaten denemiş birisi olarak bir iki tecrübemi yazmak istiyorum. Mekanik bilgim hepimizin gördüğü videolardaki görüntülerden daha ileri değil.

    Kullandığım yüksek devirli motosikletin vitesler konusunda bir çok handikapı mevcut. Örnek verecek olursak, 1'den 2'ye veya 2'den 3'e geçerken aynı vites düşerken kilitleyebildiği gibi çıkarkende kilitleyebiliyor olması. Bunlar tamamen aktarım elemanlarının ve motor devrinin birbirinden farklı devirlerde olması ve senkronize edilemediği zamanlarda gelişiyor. Mesela 2 viteste 16.500 devirde vitesi yükseltip debriyajı saldığımda eğer ara gazı ile motor devirini durma noktasından (0 rmp'den) 5-6 bin rpmlere çıkartmazsam arka lastik kilitleniyor. Aynı konu vites düşerkende oluyor, zaten teorik olarak da olması gerekiyor, (Kaydırmalı debriyaj fln olsada bu olay oluyor, şahsen motorumda kaydırmalı debriyajda mevcut.) Ara gazlı ya da aragazsız uygun devirlerde vites değiştirdiğimde vites geçişleri aragazı ile her zaman daha stabil olarak geçiyor. Yaptığım hareket kombini,vites yükselteceğim zaman ayağım vites pedalında, debriyajı çektiğim an hafif aragazı ve vites kolunu eş zamanlı olarak yukarı itmekten başka bir şey değil. Bu güne kadar en sessiz ve sarsıntısız vites geçişini bu şekilde sağladım. Ara gazı vermeden vites attığım zamanlarda tak, tuk sesleri bitmek bilmedi hiç bir zaman.

    Bir keresinde 2. Viteste 13-15 bin devire geldiğimde, aragaz yardımı ile vitesi boşa aldım, bilirsiniz ki motosiklet yüksek devirdeyken boşa düşmez, ama aragazı ile kombinlerseniz boşa düşebiliyorsunuz, haliç köprüsünden aşağıya doğru salınıyordum, bildiğiniz boş viteste gidiyorum. Sonra debriyajı çektim, ve Ara gaz vermeden vitesi boştan ikiye çektim ve resmen şanzıman kırıldı sandım öyle bir ses geldi ki...Ortalama 70-80 km süratlerdeydim. Fakat aynı aksiyonu ara gaz ile yaptığımda böyle bir ses duymadım?

    Eğer bu durumda debriyaj çekili iken verilen ara gaz vites yükseltmeye fayda sağlamıyor ise, bu durum nasıl gelişiyor da sessiz bir geçiş sağlanıyor bunu merak ediyorum..

    Tezinize karşı olduğum için bu mesaji yazmıyorum, dediğim gibi mekanik bilgim çok iyi değil. ama yıllardır motosiklet kullanıyorum (20-21 yıldır) ve hep bu şekilde ilerliyorum gaz ile vites kolunu senkronladığım sürece hiç bir problem yaşamadım ama yukarıdaki örnekte debriyaj çekili ara gaz ve vitesi 2 ye çektiğimde de daha sakin ve sarsıntısız geçiş olduğundan çok net bir şekilde eminim.

    Vites attıktan sonraki ara gaz, motor deviri ile aktarım elamanlarının devirlerini birbirine senkronlaması ile ilgili bir şüphem yok, fakat bence ara gazın vites geçişi öncesinde de şanzımanı rahatlattığı kanısındayım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Effect of Two-phase Flow on Drag Torque in a Wet Clutch

    Su makalede islak kavramalarin drag torque nedir nasil azaltilir diye yapilan bir arastirma

    Burda alttaki grafikde goruceksiniz ki 5000 devirde bile aktarilan torq sade 0.2 nm :/

  3. #43

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı kivancern adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle katiliorum..

    Bahsettiginiz olay clutch drag denilen islak kavramalarda olan bir fenomendir.. acikliyim..

    Debriyaja bastiginiz an plaklar tamamen birbirinden ayrilior.. fakat kavrama islak oldugu ve yag icinde yuzdugu icin.. plaklarin yarisi donunce (motora bagli olan) icindeki yag da donmeye baslio ve donen bu sivi da donmuyen plaklari da dondurmeye baslior... peki ne kadar ? Cok az..

    Bu yuzden motora oturup sanzimani 1 e takip debriyaj basili iken 10 bin devir vevirirsen motosiklet ilerlemez (cunku o sivi motoru itecek kadar guc uretemez)..

    Fakat motoru arka sehpaya alirsan ayni islemde motor 10 bin devirde donerken goruceksin ki arka lastik bole 2 3 santim oynar

    Evet vites bosta iken debriyaji cekip basarsan sanzimanin motora bagli olan dislisini cok guzel dondurebilir (ne kadar bilmiorum cunku bunu olcmenin bir yolu yok)... AMA eyer bu disli vitese ve arka tekere bagli iken hicbir sekilde yeterince kuvvet ve torq olusturamaz...

    Eyer bahsettiginiz gibi debriyaj basili iken disliler donuyo olsaydi ara gaz verirken (vites dusurmeden once) guc aktarilir ve hizlanirdik..


    Bahsettigimiz islak kavrama fenomeni bazi ducatilerde yok bile (kuru kavrama kullabiolar) bole olmasina ragmen vites degistirme proveduru ayni


    Islak kavrama drag olayi bu arada vites 1 deyken tak sesinden sorumlu olan olaydir bunu engellemek icin tek care motosikleti ayakla bosta iken itip vitese takmak
    Sonuç olarak Barkının söylediği durum doğrudur. Vitese taktıktan sonra ara gazı vermek diye bir şey duymadım ben. Amaç burada dönen dişlileri birbirine yakın hıza ulaştırmaktır. Motorun yığılmasını önlemek, aktarma organları üzerinde ani bir stres oluşturmayı önlemektir.

    Motorun CBR600RR mış, yakın bir zamanda şunu dene. 1. viteste gazlayabildiğin kadar gazla. Sonra devriyaja bas vitese takmadan önce devirin rolantiye düşmesini bekle. Motor halen hızlı bir şekilde gidiyor olacaktır. 2. vitese takmayı denediğinde geçmeyecetir. Çünkü 2. vites dişlisi ile debriyaja bağlı dişli aynı hızda dönmüyorlar. Yapman gereken debriyaj basılı iken ara gazı verip devri yükseltmek. Rahat bir şekilde vites geçer. Bu olayı tersten düşündüğünde de aynı sonucu verir.

    Konuyuda ara gazı vermeden vites düşürürsek 10 bin km sonra şanzumanı elimize alırız gibi algılamayın.

  4. #44

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Mesele şudur, vites küçültüp debriyajı bıraktığımızda motorda bir yığılma olur ya, işte o yığılmaya sebep olan kuvvetlerin tümü vites kutusundan ve dişlilerden geçerler. O yığılmanın sebebi ise vitesi küçülttükten sonraki motor devrinin, bir üst vitesteki motor devrinden daha yüksek olması gerektiğidir. Ancak biz vitesi küçültürken zaman kaybettiğimiz, gazı kestiğimiz için motor devri aksine o sırada olduğu yerden de aşağıya iner ve debriyajı bırakmamız ile birlikte motorun bütün ataletini vites kutusuna bindirerek tekrar olması gereken yere yükselir. İşte biz ara gaz vererek motoru önceden bir alt viteste çıkacağı devire yaklaştırır veya eşitlersek (bu zordur), o zaman o yığılma olmaz ve vites kutusu zorlanmaz.

    Bunu uygulamayanların motorlarının bugüne dek bir zarar görmemiş olması yukarıda yazdıklarımın gerçek olmadığı anlamına gelmez. Bütün bunları fabrikalar elbette test ederler ve normal kullanımda şart değildir ama yine de bir miktar uygulanması iyidir. Özellikle Çin motorlarında bunların yeterince test edildiğini sanmıyorum.
    metinkilic bunu beğendi.

  5. #45

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Denenebilecek ne kadar kombinasyon var ise hepsini bu güne kadar defaten denemiş birisi olarak bir iki tecrübemi yazmak istiyorum. Mekanik bilgim hepimizin gördüğü videolardaki görüntülerden daha ileri değil.

    Kullandığım yüksek devirli motosikletin vitesler konusunda bir çok handikapı mevcut. Örnek verecek olursak, 1'den 2'ye veya 2'den 3'e geçerken aynı vites düşerken kilitleyebildiği gibi çıkarkende kilitleyebiliyor olması. Bunlar tamamen aktarım elemanlarının ve motor devrinin birbirinden farklı devirlerde olması ve senkronize edilemediği zamanlarda gelişiyor. Mesela 2 viteste 16.500 devirde vitesi yükseltip debriyajı saldığımda eğer ara gazı ile motor devirini durma noktasından (0 rmp'den) 5-6 bin rpmlere çıkartmazsam arka lastik kilitleniyor. Aynı konu vites düşerkende oluyor, zaten teorik olarak da olması gerekiyor, (Kaydırmalı debriyaj fln olsada bu olay oluyor, şahsen motorumda kaydırmalı debriyajda mevcut.) Ara gazlı ya da aragazsız uygun devirlerde vites değiştirdiğimde vites geçişleri aragazı ile her zaman daha stabil olarak geçiyor. Yaptığım hareket kombini,vites yükselteceğim zaman ayağım vites pedalında, debriyajı çektiğim an hafif aragazı ve vites kolunu eş zamanlı olarak yukarı itmekten başka bir şey değil. Bu güne kadar en sessiz ve sarsıntısız vites geçişini bu şekilde sağladım. Ara gazı vermeden vites attığım zamanlarda tak, tuk sesleri bitmek bilmedi hiç bir zaman.

    Bir keresinde 2. Viteste 13-15 bin devire geldiğimde, aragaz yardımı ile vitesi boşa aldım, bilirsiniz ki motosiklet yüksek devirdeyken boşa düşmez, ama aragazı ile kombinlerseniz boşa düşebiliyorsunuz, haliç köprüsünden aşağıya doğru salınıyordum, bildiğiniz boş viteste gidiyorum. Sonra debriyajı çektim, ve Ara gaz vermeden vitesi boştan ikiye çektim ve resmen şanzıman kırıldı sandım öyle bir ses geldi ki...Ortalama 70-80 km süratlerdeydim. Fakat aynı aksiyonu ara gaz ile yaptığımda böyle bir ses duymadım?

    Eğer bu durumda debriyaj çekili iken verilen ara gaz vites yükseltmeye fayda sağlamıyor ise, bu durum nasıl gelişiyor da sessiz bir geçiş sağlanıyor bunu merak ediyorum..

    Tezinize karşı olduğum için bu mesaji yazmıyorum, dediğim gibi mekanik bilgim çok iyi değil. ama yıllardır motosiklet kullanıyorum (20-21 yıldır) ve hep bu şekilde ilerliyorum gaz ile vites kolunu senkronladığım sürece hiç bir problem yaşamadım ama yukarıdaki örnekte debriyaj çekili ara gaz ve vitesi 2 ye çektiğimde de daha sakin ve sarsıntısız geçiş olduğundan çok net bir şekilde eminim.

    Vites attıktan sonraki ara gaz, motor deviri ile aktarım elamanlarının devirlerini birbirine senkronlaması ile ilgili bir şüphem yok, fakat bence ara gazın vites geçişi öncesinde de şanzımanı rahatlattığı kanısındayım.
    Arkadaşlara 2 yöntem söyledim olayı deneyimleyecekleri. Siz ikisini de nasıl başınıza geldiğini açıklamışsınız. Güzel örnekler.

  6. #46
    divergent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2014
    Motosikleti
    Honda MSX
    Benim motosiklet tecrübem honda msx ile başladı ve daha 850 km'deyim Motosiklet kullanmaya başlamadan önce internetten birçok teorik bilgi okudum. Fakat iş bu bilgileri uygulamaya gelince çokta pratik olmuyor. Dolayısıyla bende motorun verdiği hissiyat ve geri bildirim ile sürmeyi öğrendim. İzlediğim yöntem şöyle; Eğer bulunduğum vitesin devri düşükse, gaz verince motordan boğuk sesler geliyorsa yani vites küçültmem gerekiyorsa debriyajı çekip aynanda gazı kapatıp alt vitese geçişi sağladıktan sonra sürmeye devam ediyorum ve motosiklette herhangi bir zorlanma yahut yığılma olmuyor. Fakat aynı işlemi devir yüksekken uygulayınca motosiklet yığılıyor motor frenine giriyor. Eğer burda anlatıldığı gibi devir yüksekken ara gaz vermiş olsam o yığılmada olmayacak. Yani ben aragaz verip vermemenin o an ki vitesin devir hızına bağlı olduğunu düşünüyorum.

  7. #47
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı kivancern adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam tartisma konusu o deil.. debriyaja faydasi var her turlu fakat aea nin dedigi gibi yaparsaniz uzun donemde sanzimana zarari olur..
    adam zaten o video da debriyajsız vites değiştirin demiyor.
    debriyaj teli koparda zorda kalırsanız bu şekilde yükseltin ve düşürün diyor.

  8. #48

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Otomobilde durum videodaki gibidir. Yarışçının ayaklarını iyi inceleyin. Burada adam ne debriyaj nede şanzıman için yapıyor ara gazını. Vites düşürdüğünde arabanın yığılmaması tek amacı.

    https://www.youtube.com/watch?v=hGYmzFu8sxg
    Mamba09 bunu beğendi.

  9. #49
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuç olarak Barkının söylediği durum doğrudur. Vitese taktıktan sonra ara gazı vermek diye bir şey duymadım ben. Amaç burada dönen dişlileri birbirine yakın hıza ulaştırmaktır. Motorun yığılmasını önlemek, aktarma organları üzerinde ani bir stres oluşturmayı önlemektir.

    Motorun CBR600RR mış, yakın bir zamanda şunu dene. 1. viteste gazlayabildiğin kadar gazla. Sonra devriyaja bas vitese takmadan önce devirin rolantiye düşmesini bekle. Motor halen hızlı bir şekilde gidiyor olacaktır. 2. vitese takmayı denediğinde geçmeyecetir. Çünkü 2. vites dişlisi ile debriyaja bağlı dişli aynı hızda dönmüyorlar. Yapman gereken debriyaj basılı iken ara gazı verip devri yükseltmek. Rahat bir şekilde vites geçer. Bu olayı tersten düşündüğünde de aynı sonucu verir.

    Konuyuda ara gazı vermeden vites düşürürsek 10 bin km sonra şanzumanı elimize alırız gibi algılamayın.
    Motosiklet viteste iken sanziman giris kolu ile sanziman cikis kolu arasinda baglinti var (viteste olmak vu demekdir) yoksa bostasinizdir..

    Debriyaja basip gaz verdiginiz zaman yaklasik 0.1 nm tork sanziman giris shaftina aktarilir bu kuvvet vites bosta iken (yani sanziman giris kolu ile cikis kolu arasinda baglanti yokken) sanziman giris kolunu dondurmeye yeterlidir fakat arac viteste iken bu tork a sanziman cikis kolu ve motorun tum yuku birde. Eklenir ve hic bir ise yaramaz..

    Birde soyle bir yanlis ablasilma var sanirim... siz 2. Viteste iken devriyaji cekip gaz verdiginiz zaman sadece 1. Vitesin motora bagli olan kismininin hizini degistiremesseniz.. tum viteslerin hepsi sanziman giris kolu ne kadar donuyorsa o kadar doner.. cunku hepsi onun uzerindelerdir..

    Yani bu 0.1 tork siz viteste iken hicbir seyin hizini degistirmez

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:55 ----------

    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Denenebilecek ne kadar kombinasyon var ise hepsini bu güne kadar defaten denemiş birisi olarak bir iki tecrübemi yazmak istiyorum. Mekanik bilgim hepimizin gördüğü videolardaki görüntülerden daha ileri değil.

    Kullandığım yüksek devirli motosikletin vitesler konusunda bir çok handikapı mevcut. Örnek verecek olursak, 1'den 2'ye veya 2'den 3'e geçerken aynı vites düşerken kilitleyebildiği gibi çıkarkende kilitleyebiliyor olması. Bunlar tamamen aktarım elemanlarının ve motor devrinin birbirinden farklı devirlerde olması ve senkronize edilemediği zamanlarda gelişiyor. Mesela 2 viteste 16.500 devirde vitesi yükseltip debriyajı saldığımda eğer ara gazı ile motor devirini durma noktasından (0 rmp'den) 5-6 bin rpmlere çıkartmazsam arka lastik kilitleniyor. Aynı konu vites düşerkende oluyor, zaten teorik olarak da olması gerekiyor, (Kaydırmalı debriyaj fln olsada bu olay oluyor, şahsen motorumda kaydırmalı debriyajda mevcut.) Ara gazlı ya da aragazsız uygun devirlerde vites değiştirdiğimde vites geçişleri aragazı ile her zaman daha stabil olarak geçiyor. Yaptığım hareket kombini,vites yükselteceğim zaman ayağım vites pedalında, debriyajı çektiğim an hafif aragazı ve vites kolunu eş zamanlı olarak yukarı itmekten başka bir şey değil. Bu güne kadar en sessiz ve sarsıntısız vites geçişini bu şekilde sağladım. Ara gazı vermeden vites attığım zamanlarda tak, tuk sesleri bitmek bilmedi hiç bir zaman.

    Bir keresinde 2. Viteste 13-15 bin devire geldiğimde, aragaz yardımı ile vitesi boşa aldım, bilirsiniz ki motosiklet yüksek devirdeyken boşa düşmez, ama aragazı ile kombinlerseniz boşa düşebiliyorsunuz, haliç köprüsünden aşağıya doğru salınıyordum, bildiğiniz boş viteste gidiyorum. Sonra debriyajı çektim, ve Ara gaz vermeden vitesi boştan ikiye çektim ve resmen şanzıman kırıldı sandım öyle bir ses geldi ki...Ortalama 70-80 km süratlerdeydim. Fakat aynı aksiyonu ara gaz ile yaptığımda böyle bir ses duymadım?

    Eğer bu durumda debriyaj çekili iken verilen ara gaz vites yükseltmeye fayda sağlamıyor ise, bu durum nasıl gelişiyor da sessiz bir geçiş sağlanıyor bunu merak ediyorum..

    Tezinize karşı olduğum için bu mesaji yazmıyorum, dediğim gibi mekanik bilgim çok iyi değil. ama yıllardır motosiklet kullanıyorum (20-21 yıldır) ve hep bu şekilde ilerliyorum gaz ile vites kolunu senkronladığım sürece hiç bir problem yaşamadım ama yukarıdaki örnekte debriyaj çekili ara gaz ve vitesi 2 ye çektiğimde de daha sakin ve sarsıntısız geçiş olduğundan çok net bir şekilde eminim.

    Vites attıktan sonraki ara gaz, motor deviri ile aktarım elamanlarının devirlerini birbirine senkronlaması ile ilgili bir şüphem yok, fakat bence ara gazın vites geçişi öncesinde de şanzımanı rahatlattığı kanısındayım.
    Merhaba hocam biraz bahsediyim teknikden belki akliniza yatar..

    Soyle bir fenomen vardir.. vitesler 2 den 3 e gecerken aslinda kisa bir sure bosta kalirlar.. hatta eski yariscilar bu teknigi kullanarak debriyajsiz ara gaz vererek vites kuculturler.. cok zor bir teknik dir denenmesini onermiorum..

    Soyle dusunun siz

  10. #50
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Debriyajsız nasıl ara gaz veriliyor ?

  11. #51
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Hocam cevapliodum da yarim kalmis yazdiklarim silinmis

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:10 ----------

    Soyle soyliyim.. aslinda her vites arasinda bos vardir buda dislilerin birinden cikip dierine girene kadarki sure..

    Eski yariscilarda bunu kullanirlardi.. ayni vites yukseltir gibi ivmenelirken gazi anlik kapatip fakat vites yukseltmek yerine dusururlerdi tek fark vites duserken tam arada kaldigi an aslinda bosta ve o an gaz verirler dier vitese girdiginde deviriri tuttururlar..


    Sizde aslinda buna benzer bisey yapiosunuz ara gaz vererek yukseltirken.. tam aradayken sanziman giris cubugu verdiginiz gaz ile ivme kazanip dier vitese gectiginde ayni ivme yonune sahip oluyorlar

    Debriyajsiz aragaz vererek vites dusurmek bilegi bukmek 2 dede var

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:15 ----------

    Mesela ayni olayi kuru kavramali bir ducatide yapamassiniz debriyaj basili iken 0 aktarma olur cunku

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:18 ----------

    https://www.google.com.tr/url?sa=t&s...TLqr7ro-T2Yvig

    Bu da islak kavramanin drag fenomeni hakkindaki makale.. burda onemli olan torqlar.. en fazla 0.1 ila 0.2 nm tork aktarilio buds 200 300 nm lik motorun cook dusuk bir orani
    sinansari_fb bunu beğendi.

  12. #52
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Sonuç olarak ara gaz ile şanzıman üzerindeki yük alınıyor. Benim de yazdığımdan, sizin de yazdığınızdan bunu anlıyorum. Ayrıca bahsetmiş olduğunuz şey günümüz teknolojilerinde neredeyse imkansız siz de gayet iyi biliyorsunuz.

    Teşekkürler bilgi ve paylaşımda bulunan herkese.

  13. #53
    sinansari_fb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    BMW K1300S
    bahsettiğiniz boşluk ve debriyajsız vites düşürme durumunu daha önce denemiştim örneğin, 3 viteste gidiyorum hızlıca gaz yükseltip kesiyorum o arada vitesi düşürebiliyorum. aynı şeyi vites yükseltme işlemi içinde uyguladım. sorunsuz vites geçişi yaptım.

  14. #54

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Kıtaları yeniden keşfetmeye gerek yok arkadaşlar. Şuanda 15. motorumu kullanıyorum, 150bin kilometreyide çoktan devirmişimdir. Yumuşak sarsıntısız motoru yığmadan bir vites düşürme işlemi için debriyaja bastığımda ara gazı verir, vitese takar ve debriyajı salarım. Sorana da bunu tavsiye ediyorum. Yanlış diyen istediği gibi sürsün motorunu.

  15. #55
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Canı istemeyen vermesin tecrübeyle alakalı bişey sonuçta. Herşey kağıt üstünde yazdığı gibi olmaz. Aragaz gerekliliktir. Teker kitlendiğinde veya vites girmediğinde anlarsınız. 3 ay motor sürüp rossi olmayın ve YANLIŞ bildiğiniz şeylerle YANLIŞ yönlendirmeyin insanları.

  16. #56
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kıtaları yeniden keşfetmeye gerek yok arkadaşlar. Şuanda 15. motorumu kullanıyorum, 150bin kilometreyide çoktan devirmişimdir. Yumuşak sarsıntısız motoru yığmadan bir vites düşürme işlemi için debriyaja bastığımda ara gazı verir, vitese takar ve debriyajı salarım. Sorana da bunu tavsiye ediyorum. Yanlış diyen istediği gibi sürsün motorunu.
    Yanlis cunku motosiklet viteste iken verdiginiz gaz sanzimana aktarilmaz (islak kavramada 0.1nm tork aktarilir).. sanzimana zarar vermek istemiorsaniz sanziman yuk almadigi zaman vites degistirin

    Herkes istedigi gibi surmeye hakki var tabiki ama ben makalelerle olayin mantigini koydum ortaya siz de yanlis diorsaniz kaynaginiz gerekior
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuç olarak ara gaz ile şanzıman üzerindeki yük alınıyor. Benim de yazdığımdan, sizin de yazdığınızdan bunu anlıyorum. Ayrıca bahsetmiş olduğunuz şey günümüz teknolojilerinde neredeyse imkansız siz de gayet iyi biliyorsunuz.

    Teşekkürler bilgi ve paylaşımda bulunan herkese.
    Hocam evet alinior ama sanziman yuksuz halde vites degistirmek varken neden ugrasalim?

    Vede sizin dediginiz gibi yapmak icin ara gazi vites degistirirken es zamanli vermek gerekir ki buna yanlis demiorum..

    Benim yanlis dedigim olay ara gszi verdikten sonra vites degistirenlere
    Alıntı sinansari_fb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bahsettiğiniz boşluk ve debriyajsız vites düşürme durumunu daha önce denemiştim örneğin, 3 viteste gidiyorum hızlıca gaz yükseltip kesiyorum o arada vitesi düşürebiliyorum. aynı şeyi vites yükseltme işlemi içinde uyguladım. sorunsuz vites geçişi yaptım.
    Cok tehlikelidir ama eskiden slipper clutxh su bu yokke. Cogu f1 ve motosiklet pilotu bu yontemi kullaniodu

  17. #57
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı kivancern adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam evet alinior ama sanziman yuksuz halde vites degistirmek varken neden ugrasalim?

    Vede sizin dediginiz gibi yapmak icin ara gazi vites degistirirken es zamanli vermek gerekir ki buna yanlis demiorum..

    Benim yanlis dedigim olay ara gszi verdikten sonra vites degistirenlere
    Hocam Şuanda sende Barkın'ın söylediği şeyi söylüyorsun farkında olmadan o da daha farklı bir şey söylemiyor zaten.. Youtube'da bir çok viraj videosu var, özellikle biraz sesi açıp dikkatli izleyecek olursanız, dünya genelinde, (Seni beni , bizi geçtim) hızlı kullanan herkes (Yüksek devir) ara gazı ile vites geçişi sağladığını göreceksiniz. Bu durum bende ise resmen refleks olmuş durumda, 100 cc motora binsem ara gazı vermeden vites atamam.

  18. #58

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı kivancern adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlis cunku motosiklet viteste iken verdiginiz gaz sanzimana aktarilmaz (islak kavramada 0.1nm tork aktarilir).. sanzimana zarar vermek istemiorsaniz sanziman yuk almadigi zaman vites degistirin

    Herkes istedigi gibi surmeye hakki var tabiki ama ben makalelerle olayin mantigini koydum ortaya siz de yanlis diorsaniz kaynaginiz gerekior


    Hocam evet alinior ama sanziman yuksuz halde vites degistirmek varken neden ugrasalim?

    Vede sizin dediginiz gibi yapmak icin ara gazi vites degistirirken es zamanli vermek gerekir ki buna yanlis demiorum..

    Benim yanlis dedigim olay ara gszi verdikten sonra vites degistirenlere


    Cok tehlikelidir ama eskiden slipper clutxh su bu yokke. Cogu f1 ve motosiklet pilotu bu yontemi kullaniodu



    Ya yazdığını okumuyorsun, ya herkese cevap verecem diye kafa gitti :D

    Başka bir başlıkta koymuştum ama burayada paylaşıyım.. Bol aragazlı bir videoam bak... Yüksek sesli izlede azcık kendine getirsin :D


  19. #59
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [/SIZE]

    Ya yazdığını okumuyorsun, ya herkese cevap verecem diye kafa gitti :D

    Başka bir başlıkta koymuştum ama burayada paylaşıyım.. Bol aragazlı bir videoam bak... Yüksek sesli izlede azcık kendine getirsin :D

    https://www.youtube.com/watch?v=qvp7Pk4jTMo
    Yok hocam okuyorum bende siz olumuyorsunuz sanirim halen anlamadiniz da

    Halen devriyaj basili iken vites vermeden onceki verdiginiz aragaz nasil sanziman hizini degistirior bunun makalesini bekliorum..

    Ha birde o sanziman hizini degistirip de arka teker hizi nasil degismior bunu da merak ediorum

  20. #60

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Yazdığın aynen şu bak "Yanlis cunku motosiklet viteste iken verdiginiz gaz sanzimana aktarilmaz" ne zaman aktarılır ?

    "sanzimana zarar vermek istemiorsaniz sanziman yuk almadigi zaman vites degistirin"

    Şanzımana da yük ya gazlarken biner, yada tersine motor freni ile yavaşlarken. Bu iki durumunda olması için motorun viteste olması gerekir. Bende vites değişimi yaparken gazı salar debriyaja basar vitesi değiştirir debriyaja basarım herkes gibi. Daha ne yapalım :D


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)