Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Siz Japonmusunuz?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    CT.ATC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2014
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    150 Mr Vulture(30k) > X-Treme Max 150
    Şu an tüketim çağındayız, japon alman farketmez hiçbir zaman arıza çıkarmayacak en kaliteli malzemelerin olduğu motoru alırsan, ilk seferde sana kitleyen bu firma bir daha nerde sana geçirecek. Herşeyin bir ömrü var ve biz burda konuşurken adamlar ona göre arge çalışmaları yapıyor. Her parçaya ömür biçiyor. Ve sana kitleyeceği zamanı bekliyor. Ben japon ile Çin arasındaki en büyük fark parçaların birbirine uyumu ve sürücüye ergonomik olması olarak görüyorum. Daha dün 150 km lik bir gezi yaptık hep rampa inip çıktık hava soğutmalı motor olmasına rağmen motor açıldıkça açıldı nefesi soluğu kesilmedi bakımlarını yeni yapmıştım. Tek sıkıntım amörtisörlerden oldu. Motor zaten uzun ömürlü bir alet değil. Commuter i bile 10binden sonra redline A giriyor. Aşınan parçası çok.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı CT.ATC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu an tüketim çağındayız, japon alman farketmez hiçbir zaman arıza çıkarmayacak en kaliteli malzemelerin olduğu motoru alırsan, ilk seferde sana kitleyen bu firma bir daha nerde sana geçirecek. Herşeyin bir ömrü var ve biz burda konuşurken adamlar ona göre arge çalışmaları yapıyor. Her parçaya ömür biçiyor. Ve sana kitleyeceği zamanı bekliyor.
    Nerede mi kilitleyecek? Bir daha araba ve motorsiklet alacağınızda. Çünkü size problem çıkarmayan güvenilir markayı tercih edeceksiniz.

    32bin km'de aldığım CB900F'in motorunun sesinin yeniden farkı yoktu. Hiç yağ eksiltmedi. Kullandığım süre boyunca yağ, filtre, lastik ve zincir değişimi dışında bakım yapmadım. Öyle olunca sonra aldığım 1 binek araba, 1 SUV, 1 spor araba ve 2 motosiklet, hatta çim biçme makinesi bile hep Honda oldu (sonuncusu hariç.) Kardeşlerim de hep Honda aldı. Düzgün çalışan ve sorun çıkarmayan araç ürettiği için kim kazandı?

  3. #63
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim kaç tane Japon dostumun olduğunun konuyla ne alakası var anlamış değilim ama evet Japonya'da kaldım ve profesyonel olarak tanıdığım ve irtibatta olduklarım var.

    Motorsiklet olarak bir çok marka ve model kullandım ancak sahip olduklarım hep Honda oldu (VLX, CB900F, CB1000R), ta ki en son motorsikletime kadar (KTM Superduke 1290R).



    öncelikle bu konuyu tartışma konusu haline getirmek değil maksadım ,bilinen büyük markaların hepsinin tavan yaptığı modeller elbette mevcut burada alman kötüdür. japon iyidir konusunu ele almıyoruz ,konunun özü ve başlığın amacı (ne kadar japoncuyuz) ben japonları sadece motosiklet ile tanımadım ,JVC İLE TANIDIM,HITACHİ,SONY İLE TANIDIM yaptıkları işçiliği kalitesini ,estetiğini gözlerimle gördüm,kullandım test ettim ve bilmediğim konu hakkında yorum yazmayı da sevmem, her insan inandığı doğrularla yaşar ,bu saatten sonra kalkıpta kimse benim aklımı bir avusturya,italya yada fransa yada alman ile çelemez

    sizin kaç tene motosiklet değiştiğiniz yada kullandığınız beni elbette ilgilendirmiyor ancak yorumuma yaptığınız (laubali ve dalga geçer gibi) yorumdan dolayı böyle yazmış bulunmaktayım her kullanıcının tecrübesi kendinedir , olayı kişiselleştirmek çokta mantıklı değil ,,sonra mevzuu milletin derdi bizimi gerdi durumu olmasın ,ancak bir şey biliyorsanız karşınızdakinin kim olduğunu önce bir tartın biçin ve çokça forumlarda yaşandığı üzre bir bilginiz var ise bunu daha özenli ve dikkatlice yazmanızı tavsiye etmek isterim , bizlerde motosiklete dün başlamadık bizimde inandığımız bazı şeyler var , japonlara ve yaptığı işlere karşı yada siyasetiyle alakalı çokça bir bilginiz var ise bunu farklı bir konuyla paylaşabilirsiniz ...

    kazasız sürüşler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:58 ----------

    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O resimlerdeki olay her model ve markada olabilecek bir şey. Buradan yola çıkıp da BMW kötü motor üretiyor, motorları ortadan ikiye ayrılıyor genellemesi yapılabilir mi ? Aynısı Honda veya Yamaha motora olsa bunu söyleyebilir miydik ? Ben Çin motorunda bile söylemiyorum. Evet Japonlar teknik olarak çok iyi ve sorunsuz motosikletler üretiyorlar ama sıradanlar. Otomobilleri de sıradan, motosikletleri de... Mesela çoğunluğun hayran hayran izleyip hayalini kurduğu CBR600RR bana göre bu sıradanlığın en güzel örneklerinden biridir. Siz farklı olmak adına bazı şeyler yapmaya kalktığınızda sıkıntı yaşanması da gayet normaldir. Avrupalılar bunu yapıyorlar, haliyle arada sorunlar da çıkıyor. Önemli olan sorunu çözüp tekrarlanmasını önlemek.






    Ben resimlerin yalancısıyım sevgili seko kişisel olarak bir motosiklete bir daire bütçesi ayıracaksam ki şu an burada 70 bine de daire satılıyor bunun ibini dibini araştırırım , hangimiz araştırmıyoruz , 34 000 euroya motor satıyorsun , resimlerdeki paylaştıklarım basite indirgenecek bir durum mudur ? bu fiyatta bir motosiklete yatırım yapacaksam mükemmel olmasını isterim, bu benim kişisel fikrim , benim uydurduğum bir durum değil... yukarıdaki resimler neden var ? ve bunları çeken ben değilim , hepsi farklı modeller çoğunda aynı problem

    japon un şaftlı modelleri yokmu ? bu resimleri gördükten sonra benim midem nasıl bulanmasın emin ol japondada olsa söylerdik aynı problem , ancak işi bulandıran motora harcanan miktar aslında , paraya gelince mükemmel ama tasarıma ve kaliteye gelince bununda mükemmel olması gerekiyor , ben buna 100,000 tl para harcayacaksam pekalada karşılığını ister ve beklerim


    BMW kötü motor ÜRETİYOR KONUSU DEĞİL konu bizim o motora ödediğimiz miktar konusu ve beklentilerimiz...


    kazasız sürüşler inşallah.
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  4. #64
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Irfancim sükür yahu görünmüyorsun!!!

    Bir kaç sey çiziktireyim konu ile ilgili.
    Bugün sizin pahali dediginiz motosikletler aslinda pahali degil.(Türkiye'de pahali)
    Japonlar olsun, avrupali üreticiler olsun ürettikleri motosikletleri alinabilir paralara satiyorlar.
    Fakat bu alinabilir paralari kazanabilenler kesinlikle Türk halki degil.
    Onlarin da umurunda degil çünkü zaten Türkiye'de kaç tane motosiklet satiyorlar?
    Adamlarin hedefi cebinde motosikletlerini alabilecek parasi olanlar.

    Biraz karisik oldu ama açacagim.
    Bugün Irfan'in 30-35bin euro dedigi motosiklet avrupa ülkelerinde 15-25bin euro civarinda satiliyor.
    Mevzu Türkiye'ye gelince degisiyor.
    Fiyatlar enteresan bir hale geliyor.
    Avrupali 10 aylik maasi ile bir CBR 1000 RR ya da muadili motosikletleri satin alabiliyor.(asgari ücretli)
    Türk halki ise ayni motosikleti alabilmek için 45-50 ay çalismak zorunda.
    O da eger motosiklet avrupa satis fiyati olursa ama öyle olmuyor.
    Vergi vs derken fiyatlar artiyor.
    Zaten alim gücü düsük bir de üstüne katmadegerli fiyat girince gayet dogal olarak ucuz alternatiflere yöneliniliyor.

    Peki ucuz alternatifler nedir?
    Öncelikle ikinci elden bahsetmek gerek.
    Bugün ikinci el piyasasi pahali diye sikayet ediliyor ama aslinda ileride daha da pahalilasacak.
    Ikinci elde motosiklet bulabilmenizin ilk nedeni zamaninda satin alinmis saglam araçlar olmasi.
    Eger japonlar ya da almanlar çürük araçlar yapmis olsalardi, bugün ikinci el piyasasinda satin alacak tek bir motosiklet bulamazdiniz.
    Hepsi çoktan çöpe gitmisti ve tipis tipis çinli ya da o cins bir motosiklet ya da bunlarin sifirini kovaliyor olacaktiniz.
    Ileride olacak olan budur.
    Bugün ucuz diye satin alinan motosikletlerin bir çogu bir kaç sene sonra dökülecek.
    Dolayisiyla ikinci eli olmayacak.
    Sifir çinli ya da hindistanli almaya mahkum kalacaksiniz.
    Üstelik dökülüyor diye yürür durumdaki ikinci ellere de kuskulu yaklasilacak, bu da sifir km satin aldiginiz motosikletllerin elinizde patlamasi demek.

    Durun hemen panik yapmayin çünkü belki de bu iyi olur.
    Böyle bir durum olusursa motosiklet sektörü darbogaza girecektir ve devlet önlem almak zorunda kalacaktir.
    Tabi insallah!

    Bugün Türkiye'ye giren asya mallarinin dökülecegini nerden biliyoruz?
    Bilmiyoruz.
    Sektör henüz çok yeni.
    Bir sey konusmak için önce ikinci el piyasasinda 20-30 yasinda ve ya en azindan 15 yasinda asyalilar görmek gerekiyor.
    Bugün ikinci el piyasasina daldiginizda bu yaslarda olan motosikletlerin hep japon ya da alman olduklarini görüyorsunuz.
    Bu ayni zamanda kalitenin de ispatidir.
    Yine o yaslarda Jawa gibi artik tedavulden kalkmis markalar hala çalisir durumda.
    Ayni durum asyalilar içinde olustugunda artik kimsenin itiraz edecek konusacak bir durumu olmaz.
    Aksi ise yazinin baslarinda belirttigim ikinci el kaosuna neden olur.
    Tabi ayni zamanda ülkemizin motosiklet çöplügüne dönmesine ve zaten az buldugumuz dövizin heba olmasina yol açar.

    Türk tüketicisini kim koruyacak?
    Tabi ki devlet.
    Fakat devlet bu konuda tek bir adim bile atmiyor.
    Önüne gelen motosiklet ülkeye giriyor ve satiliyor.
    Halbu ki bir çogunun avrupa piyasasina girme izni bile yok.
    Devlet en azindan bu konuda avrupa standartlarini uygulasa, içiniz daha rahat motosiklet alabilir, paranizin bosa gidip gitmediginden endiselenmezsiniz.
    piyanist_irf ve redlion999 bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #65
    CT.ATC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2014
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    150 Mr Vulture(30k) > X-Treme Max 150
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nerede mi kilitleyecek? Bir daha araba ve motorsiklet alacağınızda. Çünkü size problem çıkarmayan güvenilir markayı tercih edeceksiniz.

    32bin km'de aldığım CB900F'in motorunun sesinin yeniden farkı yoktu. Hiç yağ eksiltmedi. Kullandığım süre boyunca yağ, filtre, lastik ve zincir değişimi dışında bakım yapmadım. Öyle olunca sonra aldığım 1 binek araba, 1 SUV, 1 spor araba ve 2 motosiklet, hatta çim biçme makinesi bile hep Honda oldu (sonuncusu hariç.) Kardeşlerim de hep Honda aldı. Düzgün çalışan ve sorun çıkarmayan araç ürettiği için kim kazandı?
    Hocam keşke dediğiniz gibi olsa yada hep öyle denk gelse. İnanın şuan 2000 model altı ve civarı 80 bin i geçmiş tel jantlı yumuşak amörtisörlü 500cc + masrafsız bir enduro almak isterdim Ama işte o masrafsız kısmı olmuyor en az açacağı masraf 2 3 bin lira temel şeyler dişli zincir takımı gibi değil, bunlardan bahsetmiyorum motor bloğundaki sorunlu parçalardan bahsediyorum. Veya 2006 cbr 600 f alabilirdim, ama o çok sağlam motorlar bizim bir tarafımızda patlar o kesin. Sıfır bir sohc Çinli hepsinden daha sıkıntısız olacağı kesin şimdilik

  6. #66

    Üyelik
    07 Eylül 2014
    Şehir
    Avusturya , Wien
    Motosikleti
    Şuan yok
    Coq abi gene nokta atışı yaptı.
    COQ bunu beğendi.

  7. #67
    165lik Adam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Bende japon tercih ettim ancak bu durum tamamen kişiden kişiye özellikle maddi duruma göre değişir. Benim tercih sebebim işlerimden dolayı zamanımın çok kısıtlı olması, hal böyle oluncada motorumun bana problem çıkartmaması gerekiyor. Buna karşılıkta uzun süredir sevdam olmasına rağmen 27 yaşımda anca edinebildim.
    1,65'lik Adam - youtube.com/165likadam // www.165likadam.com // Just a Motovlogger

  8. #68
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün sizin pahali dediginiz motosikletler aslinda pahali degil.(Türkiye'de pahali)
    Japonlar olsun, avrupali üreticiler olsun ürettikleri motosikletleri alinabilir paralara satiyorlar.
    Fakat bu alinabilir paralari kazanabilenler kesinlikle Türk halki degil.
    Onlarin da umurunda degil çünkü zaten Türkiye'de kaç tane motosiklet satiyorlar?
    Adamlarin hedefi cebinde motosikletlerini alabilecek parasi olanlar.
    Malesef bu çok doğru. Yurt dışında yaşıyorum, ve burada hiç Çin yahut Hint malı motorsiklet yok. Anladım ki ciddi olarak fakir bir ülkeyiz. Bunun üstüne fakirliği daha da arttıran indirek vergiler doğru düzgün bir araca normal bir insanın ulaşımını imkansız yapıyor. Yurt dışında normal kazanan insanların normal fiyatlar ödediği araçlara Türkiye'de çok daha az kazanan insanlar birkaç kat para nasıl ödesin?

    Buradaki fiyatlara gelecek olursak:
    Japon motosikletleri oldukça hesaplı. Yeni litre sınıfı naked yahut sport $10-12K arası. Z1000, CB1000R, vs.
    İkinci el yüksek hacimli cruiser'lar falan $3K-4K civarı. 1.8 litre Honda VTX yahut 1.5 litre Kawasaki vs.
    Ancak birinci el Avrupa motorsikletler pahalı (Ducati, KTM, BMW). Japonlarla rekabet etmekte güçlendiklerinden belli alanlara yönetiyorlar (lüks süspansiyon, çok fazla teknoloji, vs.

  9. #69
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Irfancim sükür yahu görünmüyorsun!!!

    Bir kaç sey çiziktireyim konu ile ilgili.
    Bugün sizin pahali dediginiz motosikletler aslinda pahali degil.(Türkiye'de pahali)
    Japonlar olsun, avrupali üreticiler olsun ürettikleri motosikletleri alinabilir paralara satiyorlar.
    Fakat bu alinabilir paralari kazanabilenler kesinlikle Türk halki degil.
    Onlarin da umurunda degil çünkü zaten Türkiye'de kaç tane motosiklet satiyorlar?
    Adamlarin hedefi cebinde motosikletlerini alabilecek parasi olanlar.

    Biraz karisik oldu ama açacagim.
    Bugün Irfan'in 30-35bin euro dedigi motosiklet avrupa ülkelerinde 15-25bin euro civarinda satiliyor.
    Mevzu Türkiye'ye gelince degisiyor.
    Fiyatlar enteresan bir hale geliyor.
    Avrupali 10 aylik maasi ile bir CBR 1000 RR ya da muadili motosikletleri satin alabiliyor.(asgari ücretli)
    Türk halki ise ayni motosikleti alabilmek için 45-50 ay çalismak zorunda.
    O da eger motosiklet avrupa satis fiyati olursa ama öyle olmuyor.
    Vergi vs derken fiyatlar artiyor.
    Zaten alim gücü düsük bir de üstüne katmadegerli fiyat girince gayet dogal olarak ucuz alternatiflere yöneliniliyor.

    Peki ucuz alternatifler nedir?
    Öncelikle ikinci elden bahsetmek gerek.
    Bugün ikinci el piyasasi pahali diye sikayet ediliyor ama aslinda ileride daha da pahalilasacak.
    Ikinci elde motosiklet bulabilmenizin ilk nedeni zamaninda satin alinmis saglam araçlar olmasi.
    Eger japonlar ya da almanlar çürük araçlar yapmis olsalardi, bugün ikinci el piyasasinda satin alacak tek bir motosiklet bulamazdiniz.
    Hepsi çoktan çöpe gitmisti ve tipis tipis çinli ya da o cins bir motosiklet ya da bunlarin sifirini kovaliyor olacaktiniz.
    Ileride olacak olan budur.
    Bugün ucuz diye satin alinan motosikletlerin bir çogu bir kaç sene sonra dökülecek.
    Dolayisiyla ikinci eli olmayacak.
    Sifir çinli ya da hindistanli almaya mahkum kalacaksiniz.
    Üstelik dökülüyor diye yürür durumdaki ikinci ellere de kuskulu yaklasilacak, bu da sifir km satin aldiginiz motosikletllerin elinizde patlamasi demek.

    Durun hemen panik yapmayin çünkü belki de bu iyi olur.
    Böyle bir durum olusursa motosiklet sektörü darbogaza girecektir ve devlet önlem almak zorunda kalacaktir.
    Tabi insallah!

    Bugün Türkiye'ye giren asya mallarinin dökülecegini nerden biliyoruz?
    Bilmiyoruz.
    Sektör henüz çok yeni.
    Bir sey konusmak için önce ikinci el piyasasinda 20-30 yasinda ve ya en azindan 15 yasinda asyalilar görmek gerekiyor.
    Bugün ikinci el piyasasina daldiginizda bu yaslarda olan motosikletlerin hep japon ya da alman olduklarini görüyorsunuz.
    Bu ayni zamanda kalitenin de ispatidir.
    Yine o yaslarda Jawa gibi artik tedavulden kalkmis markalar hala çalisir durumda.
    Ayni durum asyalilar içinde olustugunda artik kimsenin itiraz edecek konusacak bir durumu olmaz.
    Aksi ise yazinin baslarinda belirttigim ikinci el kaosuna neden olur.
    Tabi ayni zamanda ülkemizin motosiklet çöplügüne dönmesine ve zaten az buldugumuz dövizin heba olmasina yol açar.

    Türk tüketicisini kim koruyacak?
    Tabi ki devlet.
    Fakat devlet bu konuda tek bir adim bile atmiyor.
    Önüne gelen motosiklet ülkeye giriyor ve satiliyor.
    Halbu ki bir çogunun avrupa piyasasina girme izni bile yok.
    Devlet en azindan bu konuda avrupa standartlarini uygulasa, içiniz daha rahat motosiklet alabilir, paranizin bosa gidip gitmediginden endiselenmezsiniz.




    merhaba abicim , evet haklısın uzun zamandır pek zamanım olmuyordu buraya girecek 1-1.5 yıl içerisinde bir marka değeri ve marka olarak geri geldim çalışıyor yine çalışıyoruz ,gecemiz gündüzümüz motosiklet oldu,içim dışım motosiklete bulandı

    her zamanki gibi doğru tespitlerdesin, vallahi yazdıklarını okumayı özledik be abicim
    COQ bunu beğendi.
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)