Irfancim sükür yahu görünmüyorsun!!!
Bir kaç sey çiziktireyim konu ile ilgili.
Bugün sizin pahali dediginiz motosikletler aslinda pahali degil.(Türkiye'de pahali)
Japonlar olsun, avrupali üreticiler olsun ürettikleri motosikletleri alinabilir paralara satiyorlar.
Fakat bu alinabilir paralari kazanabilenler kesinlikle Türk halki degil.
Onlarin da umurunda degil çünkü zaten Türkiye'de kaç tane motosiklet satiyorlar?
Adamlarin hedefi cebinde motosikletlerini alabilecek parasi olanlar.
Biraz karisik oldu ama açacagim.
Bugün Irfan'in 30-35bin euro dedigi motosiklet avrupa ülkelerinde 15-25bin euro civarinda satiliyor.
Mevzu Türkiye'ye gelince degisiyor.
Fiyatlar enteresan bir hale geliyor.
Avrupali 10 aylik maasi ile bir CBR 1000 RR ya da muadili motosikletleri satin alabiliyor.(asgari ücretli)
Türk halki ise ayni motosikleti alabilmek için 45-50 ay çalismak zorunda.
O da eger motosiklet avrupa satis fiyati olursa ama öyle olmuyor.
Vergi vs derken fiyatlar artiyor.
Zaten alim gücü düsük bir de üstüne katmadegerli fiyat girince gayet dogal olarak ucuz alternatiflere yöneliniliyor.
Peki ucuz alternatifler nedir?
Öncelikle ikinci elden bahsetmek gerek.
Bugün ikinci el piyasasi pahali diye sikayet ediliyor ama aslinda ileride daha da pahalilasacak.
Ikinci elde motosiklet bulabilmenizin ilk nedeni zamaninda satin alinmis saglam araçlar olmasi.
Eger japonlar ya da almanlar çürük araçlar yapmis olsalardi, bugün ikinci el piyasasinda satin alacak tek bir motosiklet bulamazdiniz.
Hepsi çoktan çöpe gitmisti ve tipis tipis çinli ya da o cins bir motosiklet ya da bunlarin sifirini kovaliyor olacaktiniz.
Ileride olacak olan budur.
Bugün ucuz diye satin alinan motosikletlerin bir çogu bir kaç sene sonra dökülecek.
Dolayisiyla ikinci eli olmayacak.
Sifir çinli ya da hindistanli almaya mahkum kalacaksiniz.
Üstelik dökülüyor diye yürür durumdaki ikinci ellere de kuskulu yaklasilacak, bu da sifir km satin aldiginiz motosikletllerin elinizde patlamasi demek.
Durun hemen panik yapmayin çünkü belki de bu iyi olur.
Böyle bir durum olusursa motosiklet sektörü darbogaza girecektir ve devlet önlem almak zorunda kalacaktir.
Tabi insallah!
Bugün Türkiye'ye giren asya mallarinin dökülecegini nerden biliyoruz?
Bilmiyoruz.
Sektör henüz çok yeni.
Bir sey konusmak için önce ikinci el piyasasinda 20-30 yasinda ve ya en azindan 15 yasinda asyalilar görmek gerekiyor.
Bugün ikinci el piyasasina daldiginizda bu yaslarda olan motosikletlerin hep japon ya da alman olduklarini görüyorsunuz.
Bu ayni zamanda kalitenin de ispatidir.
Yine o yaslarda Jawa gibi artik tedavulden kalkmis markalar hala çalisir durumda.
Ayni durum asyalilar içinde olustugunda artik kimsenin itiraz edecek konusacak bir durumu olmaz.
Aksi ise yazinin baslarinda belirttigim ikinci el kaosuna neden olur.
Tabi ayni zamanda ülkemizin motosiklet çöplügüne dönmesine ve zaten az buldugumuz dövizin heba olmasina yol açar.
Türk tüketicisini kim koruyacak?
Tabi ki devlet.
Fakat devlet bu konuda tek bir adim bile atmiyor.
Önüne gelen motosiklet ülkeye giriyor ve satiliyor.
Halbu ki bir çogunun avrupa piyasasina girme izni bile yok.
Devlet en azindan bu konuda avrupa standartlarini uygulasa, içiniz daha rahat motosiklet alabilir, paranizin bosa gidip gitmediginden endiselenmezsiniz.