250cc Supersport Motor (Kafam Çok Karıştı)

Katılım
16 Ağu 2015
Mesajlar
19
Merhabalar ehliyetimi almaya az bir sürem kaldı. Ehliyet kursundan önce eğitim aldım, az çok trafik bilgim var. Şimdi gelelim asıl konuya;

Başlangıç motoru olarak 250cc lik Supersport bir makine istiyorum. Yaklaşık 4-5 aydır aşartırma yapıyorum, Vlogcuları takip ediyorum, incelemelerini izliyorum. Ama aklım çok karıştı, biri yzf r25 e başlangıç için ideal diyor birisi çok gelir diyor, Cbr250yi öneren var önermeyen var vs. vs.



Şimdi aklımdaki motorlar CBR 250R - YZF R25 - BAJAJ PULSAR 200NS - SUZUKİ İNAZUMA - KAWASAKİ NİNJA 250SL

Parça fiyatı, servis ağı ve kalite olarak göz önüne alırsak sizce hangisini almalıyım?

Not: Bütçem 10.000(Ayrıca 2.000 TL ekipman) TL, Bajaj Pulsar hariç hepsini 2. elden almak zorundayım fakat 2. ele de gönlüm el vermiyor.
 
Katılım
6 Tem 2015
Mesajlar
103
Kardes suanda bajaj pulsar hem gorunum hem kalite hemde sifir fiyati olarak digerleriyle kafa kafaya geliyo resmen kalitesizde degil bende cok arastirdim he bi yamaha honda olabilirmi bilemem ama parasinin hakkini veren bi motor oldugunu soyluyor bircok yerde bende cc yukselticem aklimda suan bajaj var ktm duke aynisi nerdeyse 😊
 
Katılım
15 Ağu 2014
Mesajlar
100
Öncelikle o paraya R25 bulman zor bu birincisi.
İkincisi: Ben kendi motorumdan başka motorun 2. el piyasasına güvenmem :) (özellikle çok tutulan ve apaçi diye tabir edilen kesimin eline geçebilecek bir motorsa)
İçlerinde bence en ideali Pulsar görünümü güzel (kişiden kişiye değişir ben naked seviyorum) hem sıfır alabilecekmişsin. Sıfır alabiliyorsan diğerlerini düşünme. Motor tabiri caizse elinde büyür. Motor hakkında her şeyi bilirsin bir nevi senin çocuğun gibi olur.
Sen pulsar a yönel derim ben
 
Katılım
16 Ağu 2015
Mesajlar
19
Kardes suanda bajaj pulsar hem gorunum hem kalite hemde sifir fiyati olarak digerleriyle kafa kafaya geliyo resmen kalitesizde degil bende cok arastirdim he bi yamaha honda olabilirmi bilemem ama parasinin hakkini veren bi motor oldugunu soyluyor bircok yerde bende cc yukselticem aklimda suan bajaj var ktm duke aynisi nerdeyse 😊

Bugün salonda bir abimde vardı bajaj, biraz oturup konuştuk çok övdü ama birazda gömdü. Fabrika çıkışı lastiklere çok sövdü (yolda bırakmış :D ).
Yakıtı da çok iyiymiş 100 km de 2.30 2.75 arası yakıyor dedi (agrasif kullanımda). Ne kadar doğru bilemem.




Öncelikle o paraya R25 bulman zor bu birincisi.
İkincisi: Ben kendi motorumdan başka motorun 2. el piyasasına güvenmem :) (özellikle çok tutulan ve apaçi diye tabir edilen kesimin eline geçebilecek bir motorsa)
İçlerinde bence en ideali Pulsar görünümü güzel (kişiden kişiye değişir ben naked seviyorum) hem sıfır alabilecekmişsin. Sıfır alabiliyorsan diğerlerini düşünme. Motor tabiri caizse elinde büyür. Motor hakkında her şeyi bilirsin bir nevi senin çocuğun gibi olur.
Sen pulsar a yönel derim ben

Yorumunuz için teşekkür ederim. R25in 2. el piyasasına pek hakim değilim, bilinçlendirdiğiniz iyi oldu :) . Bende güvenemiyorum 2. el piyasasına o kadar çok hor kullanan var ki ah ah anlatamam bu gibi durumlar çok üzücü motorunu sokakta mı buldun sen yahu...
 
Katılım
4 May 2015
Mesajlar
1,174
bunlar birbiri arasında uçurum olan motorlar değil. r25e bütçen yetmiyor elendi. onun dışındakilerde de hangisinin tipi hoşuna gidiyorsa onu alacaksın. mersin gibi bir şehirde servis sıkıntısı yaşayacağını sanmıyorum.
 
Katılım
16 Ağu 2015
Mesajlar
19
bunlar birbiri arasında uçurum olan motorlar değil. r25e bütçen yetmiyor elendi. onun dışındakilerde de hangisinin tipi hoşuna gidiyorsa onu alacaksın. mersin gibi bir şehirde servis sıkıntısı yaşayacağını sanmıyorum.

Sizce 0 alıp rahatıma mı bakmalıyım biraz daha kaliteli alıp 2. el mi almalıyım?
 
Katılım
13 Ağu 2015
Mesajlar
15
bnde cbr 250r ve r 25 arasında kaldım dedıgın gıbı bu canavarların 0 fiyatları hemen hemen aynı ancak tanıdık bır motorcuya bu konuyu actım r25 le dusup kalkarsan masrafın cok olur kolay kolay da kımseyi bulamassın gibisinden konusma gectı supeye dusurdu benı bir bakıma dedigi doru elını attıgın yerde honda var ama kararsızımm bende bu konuya bı acıklık getırmeli:):cat:

ınazuma cok agır bır motor 220 kg 2. el cbr temızını bulabılırsen tabı bırde 0 pulsardan bahsettın en mantıklısı 0 ra yurumek gıbı :cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Ağu 2015
Mesajlar
19
bnde cbr 250r ve r 25 arasında kaldım dedıgın gıbı bu canavarların 0 fiyatları hemen hemen aynı ancak tanıdık bır motorcuya bu konuyu actım r25 le dusup kalkarsan masrafın cok olur kolay kolay da kımseyi bulamassın gibisinden konusma gectı supeye dusurdu benı bir bakıma dedigi doru elını attıgın yerde honda var ama kararsızımm bende bu konuya bı acıklık getırmeli:):cat:

ınazuma cok agır bır motor 220 kg 2. el cbr temızını bulabılırsen tabı bırde 0 pulsardan bahsettın en mantıklısı 0 ra yurumek gıbı :cat:

Bana şu an 0 en mantıklısı olarak geliyor. :)
 
Katılım
11 Şub 2015
Mesajlar
603
bence almayı düşündüğün makineler başlangıç için biraz fazla ancak madem böyle istiyorsun. bütçen dahilinde r25 i ele suzuki yedek parça olarak pahalı biliyorum. cbr alırsın ama bence bajaj al sen başlangıç motoru olarak ideal makine ve sıfır Sokullu nun dediği gibi 2. el alırsın sıkıntısı bitmez anlamazsın ustaya taşır durursun soğursun pişman olursun zaten senin için başlangıç motoru olacak bu saydıklarımdan hangisini alırsan al sende 600cc alma potansiyeli olduğu için değiştireceksin en azından bu dönem içinde başın ağrımasın
 
Katılım
3 Ağu 2015
Mesajlar
529
Al pulsarı rodaja tamamen uy
Hem sıfır olur hem hız yapmamak için rodaj etmenin olur

Yok ben alırım motorumu hemen bi otoban yaparım kafasında isen onuda alma
 
Katılım
26 Tem 2015
Mesajlar
23
cbr250r ile başladım yaklaşık 1 ay önce. motorumu seviyorum ama sırf o yüzden cbr250r dersem yanlış yönlendirmiş olurum. motorla ilgili bilgi vereyim sadece sen karar ver.

öncellikle kalkışlarda vs. herhangi bir agresiflik yok, kontrollü kalkışlar yapılıyor. hızlanmak istersen gazı açtığı gidiyor ama, frenlere hakim olmak lazım. arka fren tutuşu pek iyi değil. frenlere baktırdım, bitik olmadığı halde durum böyle. yakıt olarak 100 km'de 3 litre falan görürsen inanma. yakıyor yani makine.

parça fiyatları, grenaj 150 civarı, yakıt deposu 1500 lira civarı. Stadart ampüller 40 lira.

motor biraz ağır. ani ön fren yaparsan durduğun yerde düşebilirsin. yeni kasaları biraz heybetli, gözünü korkutabilir.

diğer motorları kullanmadığım için şundan daha iyidir demiyorum. sadece ilk motorun ise agresif motorlardan uzak durmanı tavsiye edebilirim.

dik oturur vaziyette kullanabilirsin, hızlı gidip rüzgardan kurtarmak istemediğin sürece yatmana gerek yok. sele ilk oturuşta rahat, ama uzun süre kullandığında tam bir acı kaynağı oluyor:)
 
Katılım
13 Ağu 2013
Mesajlar
1,999
Motosikleti
Triumph Tiger 900GT
pulsar al motorda giderken stop ederek yakıt tasarrufu sağlama teknolojisi var, acayip güzel.
"inazuma 220 kg" demişler ona da inan, ulan şurda adam akıllı bilgi vercem diye zırvalayan ne çok insan var.
"pulsar 2.30 2.75 arası yakıyor dedi (agrasif kullanımda)." al biri de bu :D

sen naaap bilion mu, güvendiğin yerden ikinci el motor al, diğer piyangolara girme hiç.
 
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
31
İlk motor olarak kesinlikle grenajlı 0 motor almanı önermem. Kim ne derse desin o motoru illaki devireceksin. Belki yapacağın çok basit bir hata sonucu belki de başkasının hatasına verdiğin ani tepki yüzünden. Bayilerde bu motorların üzerine otur, gidonu tam sağ sol yap, hafif yat kalk, bak bakalım hangisinde rahat ediyorsun. Sonra al kesene göre bir 2. el, taktır koruma demirlerini, değiştir lastiklerini devam et. Artan paranı da eğitime harca. Bu perspektiften bakarsak; eğer üzerinde rahat edersen tercih pulsar gibi duruyor. R25 ve 250sl yeni başlayacaklar için biraz hırçın gelebilir ve seni yanlış yapmaaya sevkedebilir.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
9 Haz 2015
Mesajlar
291
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İnazuma al pişman olmassın seni her zaman mutlu eder.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
boyun, kilon nedir, vücut yapın nasıldır, bir motosikletten beklediğin nedir (konfor, hız, şekil) ?
bunları bilirsek daha iyi cevaplar verebiliriz.
 
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
770
Motora 10.000 TL büçce ayırmışın sıfır aldığında sigortası, plakası , kaskosu 1000 TL tutuyor. Bajaj düşünmen daha iyi olacak. Kawasaki z 250 sl biraz daha katarsan düşünebilirsin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst