Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
5. sayfa BirinciBirinci ... 345

Tartışılan İngiliz SHARP testine karşılık Alman MOTORRAD kask testi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #81
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    TVS 150>Pulsar NS200 ve CBR500R
    Starbucks tr havası var abd de buradaki defacto lcw ki gibi bir şey. Ayrıca Starbucks kahvesi beş para etmez demeyim ayıp olur ama bir şey değil. Kahvenin ana vatanı somalidir, yemenin tam karşısı kahve Yemenden gelir turkusu boşuna değildir. Kızıl denizin bir tarafı Somali bir tarafı Arap yarım adasındaki Yemen .... Neyse bu kadar kültür bilgisi verdikten sonra ches keke gelirsek adam hayatında hiç cjese cake gitmediği için en iyisinin starbox cjese keki olduğunu sanıyor. Hiç bir gurme o keke puan dahi vermez ..

    Birde ağzında sigarası ile kahve yapan Mehmet amcanın kahvesi Starbucks kahvesi den iyidir o da ayrı konu..

    Tabi bu nerden çıkıyor diyeceksiniz adamın dünya gorusu olmadığı için Mevlana nın sinek, inek, kapatani derya, sidik, saman çöpü geçen bir hikayesi var , arkadaşın durumu o sineğin durumu na benziyor...

    Hikayeyi mesnevi okumuşlar bilmeyen lere anlatsin. Yada key Word verdim hikayeyi araştırıp bulmakta size kalmis

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:50 ----------

    Alıntı TIGERSHARK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o kaskların en kralını 48km/s darbe testine tutuyorlar yüksek süratte örneğin 100 km ile giderken kaza anında kafanı direk sert bir nesneye çarpar isen o kask korumuyor ayrıca barkın kafasını bir yere vurmamış sadece yolda sürüklenmiş kendisi kaza anında yol kenarında bir taşa yada sert bir cisme kafa direk temas etse idi kazanın sonu ölüm olabilirdi o yuzden hep diyorum sharptan 4-5 yıldız bir kask alın öyle anormal paralar vermeyin nede olsa en kral kask firması 48kms ten ötesi darbe testine cesaret edemiyor
    Hocam ben bilime inanan bir insanım. Söylediğinin katiliyorum ama motor yüksek cc ve 120 km üzerinde seyir ediyorsa KULAK SAGLİGİ, airodinami için iyi para verip konforlu kask almak lazım. Koruma açısından ise haklisin.

    Mesela benzer durum bizim sektörde var bizim uctane musterimiz, aydınlı giyim sanayi ,hugoboss ,armani .. aynı mali veriyoruz cok ufak farklar var 3-5 tl lik aydınlı 300-400 tl ye vitrine koyuyor, hugoboss 600euro , armani 3500$ bilmesek hani..

    Tabi burda su durum var bizim vatandaş aydinlidan alıyor mutlu oluyor,
    Avrupalı vatandaş hugoboss dan alip mutlu oluyor
    Burjuva armaniden alıyor mutlu oluyor.

    Ama dediğim gibi kullaksagligi için sessiz iyi bir kask yabana atılmamalıdır ilerde çok büyük hasarlar bırakabilir .

    İşitme kaybı birden olup düzelen bir şey değildir yavaş yavaş olur ve is işten geçebilir.

    Sesiz bir kask yoksa bile uzun yolda mutlaka kulak tıkacı kullanılmalı bende onu ekleyebilirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    fthaltan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    bws 100, cb125e, pulsar 200ns, daelim S3
    özetlersek kahve öyle karton bardakta saçma kremalar koyularak şeker ve kalori girdaplarıyla içilmez... Kahveyi kartondan içip en iyisi bu diyene, gülmek size yakışıyor
    kaskın kralı givi ve held

  3. #83

    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Kask testlerini yanlış değerlendiriyorsunuz.

    kask testi belirli yüksekliklerden ve farklı açılarda atılarak kafatasınızda oluşabilecek hasarları öngörmek adına yapılır.

    Ancak maalesef bundan 10 sene kadar önce bu testlerde ( SNELL ve DOT) bazı usulsüzlükler tespit edildi. Snell ve DOT bağımsız kuruluşlar olarak bazı markalara para karşılığında sanki test edilmiş gibi onay verdiler. ( kask başına etiket karşılığında para aldılar). Bu olay yankı bulduktan sonra SNELL ve DOT testlerine yeni uygulamalar getirdiler.

    Ancak bu testlerin aksine Avrupa Birliği yani ECE standartıda mevcuttur. Kamu tarafından test edildiği için bu tür usulsüzlük olamaz.

    Avrupa Birliği motosikletli kazaları uzun dönemli (10 sene üstü) raporlar. Bu kaza raporlarını online olarak AB ilgili sayfalarında bulabilirsiniz. Maalesef bu raporların sonucunda şu türlü kask daha iyi koruma sağlar veya öteki türlü diye bir tavsiye içermez. Çünkü kask takılı olduğu halde kafa bölgesinden ölümcül darbenin alındığı tüm kazalarda en az vucüdün 3 bölgesinden daha ölümcül yara alınmıştır.

    Eğer kafanızda kask varsa en kötü marka olsada veya yanlış beden dahi olsa kafanıza aldığınız ölümcül darbe dışında sizin ölümünüze yol açan en az 3 yaralanma daha var, misal kaburganız kırılmış akciğerinize saplanmış vs.

    Bu dediklerim yahu boşunamı para veriyoruz pahalı kasklara sonucunu getirmesin. O da başka tartışma konusu ama kesinlikle boşuna değil.

  4. #84
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı burakofly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arai altın elbiseli adam sayesinde sadece tr de bu kadar popüler. hayatının her hangi bir gününü ingilterede geçirmiş birine sharp testi diye bir test var diye bahsedin anlarsınız testin ciddiyetini.. siz ingilterede devlet tarafından yapılan bir teste asla yalan diyemezsiniz. avrupanın her yerine gitmiş biri olarak söylüyorum bunları.. yoksa kasklarla ilgili bilgim yok..
    Avrupa'yi gezmis olup hangi kaska daha cok rastlamis olmanizin kask guvenligi ile ilgili hemen hemen hic bir kredibilitesi olmayan bir bilgi oldugunu vicdaniniz soylemistir yazarken umarim. Arai yillardir, Shoei ile birlikte en iyi iki kask ureticisinden biri. Zaten satmasa senelerdir o fiyati korumasi mumkun degil. Belli ki alan var. Sizin takana rastlamamis olmaniz, adi ustunde rastlanti olmus. Amerika ve Japonya'ya da ugrasaniz rastlardiniz emin olun.

    Bu arada hic bir test mukemmel degil, her testin sorunlari var. Daha once de belirttim bunlari. Bilim insanlarinin yayinladigi makaleler var konuyla ilgili. DOT ve ECE gibi basit testler disinda hepsi elestiriliyor. Sacma da degil elestiriler. Arastirin, okuyun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:09 ----------

    Alıntı altug34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ancak maalesef bundan 10 sene kadar önce bu testlerde ( SNELL ve DOT) bazı usulsüzlükler tespit edildi. Snell ve DOT bağımsız kuruluşlar olarak bazı markalara para karşılığında sanki test edilmiş gibi onay verdiler. ( kask başına etiket karşılığında para aldılar). Bu olay yankı bulduktan sonra SNELL ve DOT testlerine yeni uygulamalar getirdiler.
    Yanlislar:

    1. DOT bagimsiz kurulus degil, Department Of Transportation, yani Amerika'daki ulasim bakanliginin kasklarda uyguladigi standarttir. Amerika'da bir cok eyalette kask takmak sarttir, ve kaskin DOT etiketi tasimasi sarti vardir. DOT etiketi ucretsizdir.

    2. DOT ve SNELL'in para karsiligi etiket verdigi kuru iftira. Adamakilli bir kaynak gosterebilir misiniz? Bir kere DOT etiketini uretici kendi test edip kendi takiyor. DOT ureticiye vermiyor. Sadece standartlari belirliyor, ve rastgele urunleri deneyip standartlari korumaya calisiyor.

    3. SNELL kask basi hatirladigim kadariyla 60 cent aliyor. Evet, SNELL bagimsiz bir kurulustur, ancak kar amacli degildir. Velhasil para icin dolandiricilik yapsa bile kimsenin cebine para giremez.

    4. SNELL kriterleri 5 senede bir degisir. 2010'daki ciddi degismenin sebebi, eski kriterin istedigi yuksek G degerlerine dayanan kasklarin cok sert olmasi sonucu bircok darbede dezavantaj olusturdugunun tespit edilmesi olmus.

    Bize mantikli geliyor ama bati Turkiye degil, ver parayi gor isini... Olmaz degil, bal gibi olur, ama boyle gozunun icine sokarak olmaz... SNELL boyle bir sey yapmis olsa, kredibitesi ile birlikte yok olur gider 2 gunde. Kimse gozunun yasina bakmaz.


    REKLAM ALANI
5. sayfa BirinciBirinci ... 345

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)