Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

İstanbul Kazık Atmayan Motosiklet Ustası...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    s.ozer1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2014
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Motosikleti
    2011 Hyosung GT250R EFi
    Herkese merhaba. Bu konuyu motosiklet dünyasına yeni girip,motorunu gösterecek usta arayanlara fikir olsun diye açıyorum. 06.08.2014 tarihinde Ankara'dan 2011 model Hyosung GT250R aldım. Aldığım gün bir arıza çıkardı ve motor marş almadı. Orada tamir ve bakımlarını yaptırıp İstanbul'a doğru yola çıktım. Son 150 km kala motorda teklemeler gaz yememeler olmaya başladı. Eve kadar kendimi "yolda kalacağım" düşüncesinin korkusuyla zar zor attım. Sabah aşağıya inip motoru çalıştırmak istediğimde motor yine Ankara'da ki gibi marş almadı. Konumuzun asıl kısmı burada başlıyor...

    Motor alemine yeni girmiş birisi olarak İstanbul'da tanıdığım motor ustası yoktu. Bende herkesin yaptığı gibi internetten İstanbul Anadolu Yakasında ki ustaların numarasını bulmaya çalıştım ve forum üzerinde denk geldiğim ikameti merdivenköyde olan ****(ustanın işlerini azaltmamak adına ismini vermek istemiyorum) bir ustanın numarasını buldum. Kendisine motorumun sıkıntısını anlattım ve çalışmadığını oraya nasıl getirebileceğimi sordum. O da benim tanıdığım bir nakliyeci var bi onu arayıp size döneyim dedi. Geri dönüş yaptığında ise nakliyecinin alt üstü 8 km lik yol için nakliye parası olarak 100 tl istediğini söyledi. Bende durumumun çok sıkışık olduğunu kendisine belirterek kendim motorumu götüreceğimi söyledim. Düşmeyi göze alarak arabanın arkasına ve motosikletimin amortisorlerine çekme halatını güzelce bağladım. Binbir güçlükle bahsettiğim ustanın yanına gittim. Usta işlerini bitirdikten sonra benim motorumu aldı ve akü kısmını söktü. Marşa çok basıp aküyü bitirdiğimden kendi bağladığı akü ile marşa bastı ve motor çalıştı. Ben olayın aküden olduğunu, fazla masraf çıkarmayacağını düşünerek mutlu olmuştum ki ölçüm cihazıyla baktığında motorun aküyü şarj etmediğini sorunun bundan kaynaklandığını söyledi. Ve işin günahını sorduğumda sorun sarımdaysa,sardırmak 600 TL civarı, Konjektördeyse orjinali 350 TL yan sanayisi 200-250 TL olduğunu, Akünün değişmesi gerektiğini yuasa akünün 220 TL olduğunu, Ve bunları yaparkende komple grenajları sökeceğini ve sök çıkar işçilik içinde 100 TL alacağını düle getirdi. Yani sorun sarımdaysa 900 TL civarı, konjektördeyse orjinal parçada 650 yan sanayisinde 500 TL tutacağını söyledi. Bende bu paraları veremeyeceğimi söyledim ve motoru götürdüğüm ustaya yakın bir konumda olan(Fikirtepe'de) kuzenimin evine götürdüm. Motoru nasıl yaptıracağımı kara kara düşünürken motoru hemen kuzenlerin sokaklarınının başında olan ustayada bi gösterip fikir almaya karar verdim. Ve motora elini sürmeden önce içinde bulunduğum maddi sıkışıklığı anlattım. O sıra orada çalışan arkadaş motorun arızası hakkında inceleme yapmaya başlamıştı bile. Sorunun konjektörde olduğunu söyledi. Konjektör grenajların sökülmediği bilakis alenen motorun sol kısmında selenin hemen oraya bakıldığında görülebilen,sökülmesi 5 dk almayan bir parçaydı. Fiyatını sordum 50 TL dediler. 10 TL'ye de sigorta kutusunu değiştirdik. Ve işçilik bile teklif etmediler. Motorun hayırlı olsun,kazasız belasız kullan diyip beni gönderdiler. O an içimde yaşadığım mutluluğu anlatsamda anlayamazsınız. Ve ettiğim duaları da tahmin edemezsiniz.

    Bayağı uzun olan bu konuyu(topici) neden açtığım konusuna gelirsek; Ortada bir sürü çakal usta var. Motosikletinizi bir ustaya gösterip sakın karar vermeyin. Ben 60 TL'ye hallettiğim işi ilk götürdüğüm ustaya yaptırsaydım en az 600 TL'ye yaptıracaktım. Bu yaşadığım olay bana da, motora yeni başlayacak arkadaşlara da ders olsun. Motorunuzdan ve sizden kaza bela uzak olsun. Kalın sağlıcakla...
    ESGEL, Mamba09, emre_tnl ve 11 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR 600
    bende hyosung 250 r kullanyorum ıstanbulda yaşıyorum senın gıbı bu motorun ustası sagda soldo yok yetkılı servısler her zaman en ıyısıdır bılgın olsun zamanında benımde senın gıbı basıma geldı o yuzden ıster ucuz yapsın ıster pahalı yetkılı servısden sasma derım levent de kayalar var bu motorun en ıyı servısı orayı tavsıye ederım bakm vs durumlarda aklında bulunsun
    mehmetenis bunu beğendi.

  3. #3
    s.ozer1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2014
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Motosikleti
    2011 Hyosung GT250R EFi
    Motoru almak adına bütçemi çok zorlamıştım. Servisin isteyeceği meblağları göz önüne aldığımda, servise götürmeye cesaret edemedim. Ama aklımda olsun yine,teşekkür ederim.

  4. #4
    ESGEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    benim yok oğlumun ki Jinlun 250S
    arkadaşlar için iyi bir konu olmuş.......

  5. #5
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Geçmiş olsun.
    Sebep %90 olarak akünün değişim zamanı geldiğinde çok geciktirmek bu duruma sebep oluyor.

    İlk gittiğin yer seni sağlam öpmeye kalkmış
    İkinci gittiğin yer ise çin malı bir konjektör takmış. Çözüm mü? Çözüm fakat arızanın tekrarlama olasılığı var.
    Kuralkanda orjinal konjektör 185tl

    Konjektörle beraber statörünün iç direnç değerleri de ölçülmeli.Bozulan konejektör statörde tamamen çalışamaz hale getirmese de arızaya sebep olur. Konjektör değişsende statördeki arıza büyür ve bu sefer statör yanar. Yanan statör konjektörde tamamen çalışamaz hale getirmesede arızaya sebep olur böyle gider.

    Bu sebeple konjektör veya statörde sorun olan bir motorda diğer parça çok iyi kontrol edilmeli. Servis manueline göre iç direnç testleri yapılmalı. Herhangi bir aksilik görüldüğünde çalışıyor bile olsa 2 parça da değiştirilmeli
    Yoksa bu kısır döngüye girer sürekli konjektör statör değiştirirsin.
    mehmetenis bunu beğendi.

  6. #6
    s.ozer1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2014
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Motosikleti
    2011 Hyosung GT250R EFi
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun.
    Sebep %90 olarak akünün değişim zamanı geldiğinde çok geciktirmek bu duruma sebep oluyor.

    İlk gittiğin yer seni sağlam öpmeye kalkmış
    İkinci gittiğin yer ise çin malı bir konjektör takmış. Çözüm mü? Çözüm fakat arızanın tekrarlama olasılığı var.
    Kuralkanda orjinal konjektör 185tl

    Konjektörle beraber statörünün iç direnç değerleri de ölçülmeli.Bozulan konejektör statörde tamamen çalışamaz hale getirmese de arızaya sebep olur. Konjektör değişsende statördeki arıza büyür ve bu sefer statör yanar. Yanan statör konjektörde tamamen çalışamaz hale getirmesede arızaya sebep olur böyle gider.

    Bu sebeple konjektör veya statörde sorun olan bir motorda diğer parça çok iyi kontrol edilmeli. Servis manueline göre iç direnç testleri yapılmalı. Herhangi bir aksilik görüldüğünde çalışıyor bile olsa 2 parça da değiştirilmeli
    Yoksa bu kısır döngüye girer sürekli konjektör statör değiştirirsin.

    Teşekkür ederim, En kısa zamanda dediğiniz parçayı da değiştiririm. İlk gittiğim yeri bu sayfada 2-3 kişi övünce adam iyidir ki övüyorlar dedim. Ya onları da sağlam öptü hoşlarına gitti tavsiye ediyorlar ya da bi beni öpecekti orasını bilemem :D

  7. #7
    orhanerdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2011
    Şehir
    Kocaeli, Başiskele
    Motosikleti
    Suzuki GSX650F
    Valla ben sırf kibirli ve ahlaksız ustalar yüzünden garaja ekipmanları düzmeye başladım 18k(Yağ, yağ filtresi, hava filtresi) bakımını kendim yaptım. Bununla da kalmayacağım daha ilerisinde gideceğim. Sıradakiler buji, fren balata ve hidrolik yağı değişimi, zincir değişim ile devam edeceğim.
    drfettah bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    27 Eylül 2013
    Kazık yediğin ustağı söylersen ve kazık yemediğin ustayı söylersen daha iyi olur söylemediğin taktirde o kadar şey yazmışsın hiç yorulmadan "bi kişiye gittim kazık yicektim diğer kişiye gittim kazık yemedim" den dışarı çıkmıyor
    solmyr bunu beğendi.

  9. #9
    s.ozer1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2014
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Motosikleti
    2011 Hyosung GT250R EFi
    Alıntı to1ga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazık yediğin ustağı söylersen ve kazık yemediğin ustayı söylersen daha iyi olur söylemediğin taktirde o kadar şey yazmışsın hiç yorulmadan "bi kişiye gittim kazık yicektim diğer kişiye gittim kazık yemedim" den dışarı çıkmıyor
    İnsanların işlerini bozmamak ve reklam olmaması adına vermemiştim. Kazık atmaya çalışan Merdivenköyde Efe Nur Moto(ismail usta). Yeri Merdivenköy polikliniği arkasında. Uygun fiyata bana yardım eden usta da Fikirtepe'de Bankalar mevkinin az biraz daha Kadıköy'e doğru tarafında bulunan moto colours(benimle ilgilenen kişinin adı Can idi. )

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------

    Alıntı orhanerdogan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla ben sırf kibirli ve ahlaksız ustalar yüzünden garaja ekipmanları düzmeye başladım 18k(Yağ, yağ filtresi, hava filtresi) bakımını kendim yaptım. Bununla da kalmayacağım daha ilerisinde gideceğim. Sıradakiler buji, fren balata ve hidrolik yağı değişimi, zincir değişim ile devam edeceğim.
    Bende sizinle aynı fikirdeyim işin aslına bakarsanız ama bazen hiç fikir bile yürütemeyeceğimiz hatalar çıkıyor karşımıza. Onun dışında ufak tefek şeyleri takım,alet olduktan sonra bir şekilde yapılıyor. Motorun arızası buji pipolarından olabilir denmişti bende depoyu falan söküp kendim buji pipolarını kontrol etmiştim. Gerçi 2 kişiyken bile bayağı uğraşmıştık Ama çıkan arızanın nereden olduğunu bulabilecek bir konuma gelmek için bir kaç fırın daha ekmek yemem lazım )
    efizikci, KİNYAS ve drfettah bunu beğendiler.

  10. #10
    Uslu Gezer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2013
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Hyosung GT250R
    Büyük geçmiş olsun iyi kurtarmışsın kendini Allah fırsatçılardan korusun hepimizi

    Tamirden açılmışken bakalım benim hyosung 250R ne olacak 3 çocuk evin önünde üzerine çıkmışlar motor devrildi Allah korumuş çok şükür üzerlerine devrilmedi hasar: sağ gidon kırıldı ayna sinyallar gitti sağ grenaj kırıldı ön grenajlar çizildi usta fiyat ne verecek beklemekteyim.
    Uyarsan trafik ışıklarına, levhalarına, sağ salim gidersin yoluna.

  11. #11
    s.ozer1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2014
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Motosikleti
    2011 Hyosung GT250R EFi
    Alıntı Uslu Gezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük geçmiş olsun iyi kurtarmışsın kendini Allah fırsatçılardan korusun hepimizi

    Tamirden açılmışken bakalım benim hyosung 250R ne olacak 3 çocuk evin önünde üzerine çıkmışlar motor devrildi Allah korumuş çok şükür üzerlerine devrilmedi hasar: sağ gidon kırıldı ayna sinyallar gitti sağ grenaj kırıldı ön grenajlar çizildi usta fiyat ne verecek beklemekteyim.
    Büyük geçmiş olsun. Çocuklara bir şeyin olmaması sevindirici. Bana kalırsa motorunuzu sıfır parçalar ile çok para harcayarak toplamayın. 2. el çok temiz parçalar var. Eğer ustanızın böyle 2. el parça satan tanıdığı varsa oradan bir bakın derim. Benim şu an ki motorumdan önce 2006 modeli vardı. Talihsiz bir kaza geçirdim motor takla attı. çıkma parçalar ile toplamıştık motoru ve eskisinden güzel olmuştu, Fiyatı da hemen hemen yarısı ;)

  12. #12
    Uslu Gezer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2013
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Hyosung GT250R
    Alıntı s.ozer1991 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük geçmiş olsun. Çocuklara bir şeyin olmaması sevindirici. Bana kalırsa motorunuzu sıfır parçalar ile çok para harcayarak toplamayın. 2. el çok temiz parçalar var. Eğer ustanızın böyle 2. el parça satan tanıdığı varsa oradan bir bakın derim. Benim şu an ki motorumdan önce 2006 modeli vardı. Talihsiz bir kaza geçirdim motor takla attı. çıkma parçalar ile toplamıştık motoru ve eskisinden güzel olmuştu, Fiyatı da hemen hemen yarısı ;)
    Tşkler fikirlerin için kazasız belasız sürüşler sanada dikkat et aman
    Uyarsan trafik ışıklarına, levhalarına, sağ salim gidersin yoluna.

  13. #13
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    çıkma parçaların da çalıntı olma gibi bi sıkıntısı olabiliyor... bunu da unutmamak lazım..
    GB79 bunu beğendi.
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  14. #14
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    onun için biz harem garaj ı kurduk iyiki 2 ci ustaya gitmişiniz.harem garaj kendi bakımını kendi yapmak istiyen bilmeyen ama ögrenmek istiyenlerin mekanı arkadaşlara mümkün oldugunca yardımcı oluyoruz bilginiz olsun
    s.ozer1991 ve drfettah bunu beğendiler.

  15. #15
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    kazik atmayan usta yoktur kazik atmadigini zannetigimiz usta vardir.onemli olanisini iyiyapan ve fazla kazik atmayanusta
    srknbdm bunu beğendi.

  16. #16
    srknbdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2009
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    kawasaki kle 500
    "kazık atmayan usta" diye bişey mi varmış??

  17. #17
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Alıntı s.ozer1991 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük geçmiş olsun. Çocuklara bir şeyin olmaması sevindirici. Bana kalırsa motorunuzu sıfır parçalar ile çok para harcayarak toplamayın. 2. el çok temiz parçalar var. Eğer ustanızın böyle 2. el parça satan tanıdığı varsa oradan bir bakın derim. Benim şu an ki motorumdan önce 2006 modeli vardı. Talihsiz bir kaza geçirdim motor takla attı. çıkma parçalar ile toplamıştık motoru ve eskisinden güzel olmuştu, Fiyatı da hemen hemen yarısı ;)
    Çıkma parça almayın motorunuzun çalınmasını istemiyorsanız

  18. #18
    imtarky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Honda CBR 125R 2014
    Ustanın adını yaz herkes kimin ne mal olduğunu öğrensin dostum.

  19. #19

    Üyelik
    06 Ekim 2013
    Şehir
    YALOVA
    Motosikleti
    hyosung gv250, 2012
    benim gibiler de düzülünce anlar tecrübeyi. KANUNİ / YEŞİLYURT MOTOR / KARTAL sevisinde "1000km" bakımında bujilerimi değiştirmesiyle anladım (120 tl servis bakım (malzeme ücreti !!!). motosiklete yeni başlamıştım ve 1000 km buji değiişirmi üsta diye sorunca garantiden düşürürüz açıklaması ile derin bir ohhhhh çektim.

  20. #20

    Üyelik
    27 Eylül 2013
    Alıntı s.ozer1991 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnsanların işlerini bozmamak ve reklam olmaması adına vermemiştim. Kazık atmaya çalışan Merdivenköyde Efe Nur Moto(ismail usta). Yeri Merdivenköy polikliniği arkasında. Uygun fiyata bana yardım eden usta da Fikirtepe'de Bankalar mevkinin az biraz daha Kadıköy'e doğru tarafında bulunan moto colours(benimle ilgilenen kişinin adı Can idi. )
    dostum kazıklayanın işi azalsın ki bu insanlardan neden gelmiyor neyi yanlış yapıyorum çokmu acımasız davarnıyorum acaba desin ve kendine çeki düzen versin..
    kazıklamayanda işini hakkıyla yaptığı için işlerinin açılmasını sağlarsın ve helal yediğini bilirsin..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler