Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Rodaj bitti ne yapmalıyım!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    14 Kasım 2013
    Şehir
    Söke
    Motosikleti
    As cg 125
    Alıntı santo78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben rodajda motoru yataga yatirip jantlardan yataga kelepcelemistim, sen dusun artik nasil seve seve kullandigimi. :-)

    Nerden biliyosun motorun sagir kaldigini?
    Ben sağır kaldı demiyorum Potenzo arkadaşımız öyle diyor.Bende anlamadım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    Adam bilgisayar ekranindan nerden bilsin senin motorun sagir olup olmadigini. Oyle bir teknoloji japonlarda dahi yok daha. Yoktur birseyi motorun artik yavas yavas gazlayabilirsin. Yani normal kullan site.

    Alıntı hayrosoke adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sağır kaldı demiyorum Potenzo arkadaşımız öyle diyor.Bende anlamadım

  3. #23
    ronnytechno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2011
    Şehir
    Süleymanpaşalı
    Motosikleti
    TVS Apache 150 2013 Yeşil-Siyah
    Güzel kardeşim motorunun bişeyi yoktur Rodaj döneminde dişlilerle oynamakta hata etmişsin ama çok fazla redlınelarda takılmadıysan yani kitapçığa uygun yaptıysan rodajı hiçbişey olmaz sıkıntı yapma kendine takıl kafana göre bas gaz a gez



    #Güzin abla gibi yazmışım ln noluyo ln

  4. #24
    Potenza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bmw S1000 RR HP4 & Aprilia Sr150 2T
    Yaw ben daha ne diyim,ne diyim a dostlar :p. Yok mu hic beni anlayan birisi?

  5. #25

    Üyelik
    09 Nisan 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 650 Haojue 150-9 Mz 301
    Peki sıfır araba ya 20w 50 madeni yağ koyup rodaj yapmak en güzelidir dersem ne diyeceksiniz bakalım.

  6. #26
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    Arkadasin sorusuyla ne gibi bir alakasi var diye sorulabilir mesela.

  7. #27

    Üyelik
    09 Nisan 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 650 Haojue 150-9 Mz 301
    Böyle rodaj mı olura başka bir sıra dışılık olarak yazamıştım bir önceki yağ olayını. Tekrar söylüyorum rodaj motoru çok aşırı olmamak ve hararet yaptırmamak şartıyla zorlayarak yapılır. Tabi bu sadece segman ve silindir için yapılan rodaj. İsteyen olursa teknik olarak nedenini ve tam olarak nasıl yapılması gerektiğini teknik olarak açıklarım.

  8. #28
    Darkfire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial MH125 Drift
    Rica etsem açıklarmısın o kadar mühendisin düşünemediği şeyi çok merak ettim.

  9. #29
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    0 motorsiklet bakire bir kiz gibidir basta cok zorlarsan ilerde cok sogur performans vermez. Cokta ozen gostermeye el deymemeyede gelmez yine ilerde performans alamazsin. Her seyi yavas yavas ve miktarini zamanla arttirarak motoru alistirmak en iyisi.
    ectuna ve xman19 bunu beğendiler.

  10. #30
    copycat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul(maltepe-agva)
    Motosikleti
    2014 mt-07 - 2016 xmax 250 abs
    japon mühendislerin rodaj sonrası motor nasıl kullanmalı konusunda yaptığı dev bir araştırma var. bu artık aksi iddia edilemeyecek tamamen bilimsel bir çalışma.

    bu çalışmanın sonucu ulaşılan doğru kullanım şekline kısaca ANVY metodu deniyor. full bilim ve tecrübenin sonucu.

    tabii bu ANVY metodu nedir dersen açılımı şu: Allah Ne Verdiyse Yüklen!

  11. #31

    Üyelik
    09 Nisan 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 650 Haojue 150-9 Mz 301
    Bir kere o kadar mühendisin bilmediğini falanı filanı boş vereceksin. Mühendis seni değil önce kendi firmasını düşünür.Ne kadar hassas tornalama honlama yapsanızda silindirde çok yakından özel ekipmanlarla bakıldığında pürüzler çıkıntılar vardır ve bunu da herkes kabul ediyor zaten adı üstünda alıştırma deniyor. Motoru tork üretmeye zorlarsın yani düşük devirden redline devrine 1000 devir kalana kadar tam gazda çıkıp sonra kompresöre bırakırsın. Aynı işemi tekrara tekrar yaparsın hararet yaptırmadan. Buradaki amaç yanma odasındaki yüksek basıncın etkisiyle sekmanın silindir yüzeyine daha fazla baskı yaparak çıkıntıları tıraşlamasıdır. İşte ancak bu şekilde pürüzsüz ve tam anlamıyla bir birbirine oturan yüzey elde dersin. Bu durumda sıkıştırma max seviyede olur.
    Aksi durumda çıkıntıların üzeri yuvarlanır pürüzlü kalır bu da halk dilinde sağır açılmadır. Bir zararı yoktur ama aynı model olmasına rağmen birisi diğerinden daha iyi gider km farkı da pek yoktur aralarında ama o bi başka gidiyordur işte bu yüzden o daha iyi gidiyordur. Bu da yetmediyse çok daha fazlası da var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:16 ----------

    Alıntı copycat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    japon mühendislerin rodaj sonrası motor nasıl kullanmalı konusunda yaptığı dev bir araştırma var. bu artık aksi iddia edilemeyecek tamamen bilimsel bir çalışma.

    bu çalışmanın sonucu ulaşılan doğru kullanım şekline kısaca ANVY metodu deniyor. full bilim ve tecrübenin sonucu.

    tabii bu ANVY metodu nedir dersen açılımı şu: Allah Ne Verdiyse Yüklen!
    Hay ağzını öpeyim bende aynı araştırmadan bahsediyordum onu yıllar önce bende okumuştum adamlar bir de söküp parçaları kıyaslayıp fotoğraf koymuşlardı ama nerden bulurum bilmiyorum. Bu şekilde dört farklı araca rodaj yaptım çok memnunum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------

    http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm bu da linli ama ingilizce. İngilizcesi güzel olna birisi çevirse çok büyük iyilik etmiş olur arkadaşlaımıza.

  12. #32
    ectuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy, Aacıbadem
    Motosikleti
    Versys 650 (İnazuma-YBR125-Honda Ps150i-H.Kinetix)
    Doğru anladı isem;
    fabrikalar der ki: motorları rodaj döneminde zorlamayın, böylelikle alıştırma; pürüzlerin yuvarlanması ile olsun.
    siz de diyorsunuz ki: motorları rodaj döneminde zorlayın, böylelikle alıştırma; pürüzlerin tıraşlanması ile olsun.
    benim anladığım şudur ki: motorları rodaj döneminde zorlayarak alıştırdığınızda, pürüzler tıraşlanmak yerine kopma şeklinde ayrılırsa, zorlanmadan dolayı ömür kısalığı veya başka bir takım sıkıntılar yaratır.
    Ama şansınıza tıraşlanacak kadar küçük pürüzler varsa da yuvarlamadan daha iyi sonuçlar alırsınız. Genede her tıraşın, tıraş bıçağının ömrünü azalttığını düşünüyor olmam size katılmamı engelliyor öbür taraftan da yeni teknoloji ile, artık micron düzeyindeki pürüzlerin tıraşlanmasının hasar yaratmayacağını ve haklı olabileceğinizi düşünüyorum.
    Bilgi sahibi olarak yazmıyorum bunları, yazdıklarınız ve diğer başkalarının yazdıklarından izlenimim böyle oldu.
    Tekrar fikrinizi söylerseniz sevinirim. Teşekkürler.
    Alıntı atomhamdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne kadar hassas tornalama honlama yapsanızda silindirde çok yakından özel ekipmanlarla bakıldığında pürüzler çıkıntılar vardır ve bunu da herkes kabul ediyor zaten adı üstünda alıştırma deniyor. Motoru tork üretmeye zorlarsın yani düşük devirden redline devrine 1000 devir kalana kadar tam gazda çıkıp sonra kompresöre bırakırsın. Aynı işemi tekrara tekrar yaparsın hararet yaptırmadan. Buradaki amaç yanma odasındaki yüksek basıncın etkisiyle sekmanın silindir yüzeyine daha fazla baskı yaparak çıkıntıları tıraşlamasıdır. İşte ancak bu şekilde pürüzsüz ve tam anlamıyla bir birbirine oturan yüzey elde dersin. Bu durumda sıkıştırma max seviyede olur.
    Aksi durumda çıkıntıların üzeri yuvarlanır pürüzlü kalır bu da halk dilinde sağır açılmadır.[COLOR="Silver"]

  13. #33
    Potenza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bmw S1000 RR HP4 & Aprilia Sr150 2T
    Kadersiz miyim neyim,:p :p

  14. #34

    Üyelik
    09 Nisan 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 650 Haojue 150-9 Mz 301
    Diyelim ki bıçak körleşti olmayacağı kanıtlanmış ama fikrimi belirteyim; segmanı bıçak kabul edersek bıçağın kartere bakan yani aşağı kısma gelen kısım tıraşlayıcı yukarı bakan kısım da kompresyonu yapan kısım oluyor yani körlşse bile bizi ilgilendirmiyor önemli olan yanma odasına bakan yüzeydir. bir link verdim orada görmüşsünüzdür. Orada zaten parçaları söküp incelemişler ve hiç bir sorunla karşılaşmadıkları gibi daha iyi sonuçlarla karşılaşmışlar.

  15. #35

    Üyelik
    14 Kasım 2013
    Şehir
    Söke
    Motosikleti
    As cg 125
    [QUOTE=ronnytechno;3321655]Güzel kardeşim motorunun bişeyi yoktur Rodaj döneminde dişlilerle oynamakta hata etmişsin ama çok fazla redlınelarda takılmadıysan yani kitapçığa uygun yaptıysan rodajı hiçbişey olmaz sıkıntı yapma kendine takıl kafana göre bas gaz a gez

    Sağolun arkadaşlar ben yavaş yavaş gazlıyorum

  16. #36

    Üyelik
    09 Nisan 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 650 Haojue 150-9 Mz 301
    Alıntı Potenza adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kadersiz miyim neyim,:p :p
    kadersiz falan değilsin fabrika verilerinde bir motorun var bir çoğu kişi gibi.
    Potenza bunu beğendi.

  17. #37
    Potenza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bmw S1000 RR HP4 & Aprilia Sr150 2T
    Alıntı atomhamdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kadersiz falan değilsin fabrika verilerinde bir motorun var bir çoğu kişi gibi.
    Teşekkür ederim,saolun varolun
    Herkes hakettiğini yaşar.

  18. #38
    moukijin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Dostum gazla ama bir anda diil yine. Benimde rodajım daha yeni bitti 2 gün önce 1000 km bakımına götürüdm motorumu. Her şey kademeli olmalı. Motorumda 14 bin devir var ve rodaj boyunca 6 bin deviri geçmedim. Şehir içinde kullandım sadece yüklenmeden motora. Sen istesende istemesende o sürede motor zaten açılacak. Şurdan söyleyeyim başlarda 6bin devirde 80 km yaparken motorum şimdi 105 km ye çıkıyor. Bu aşamada ise motora biraz daha yüklenmm ama yine de8 bin deviri çok geçmemem tavsiye edildi ve uzun yol yaparsan daha sağlıklı olacağı söylendi. İşine yararsa bu da benim bildiklerim ve yaşadıklarım.

  19. #39
    Sosyete59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2014
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    Kanuni windy s
    ver kırbacı yansın alet :D

  20. #40
    Ahmet Abi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Motosikleti
    Subaru Xv
    Dişli ve şanzıman oranlarının değişmediğini varsayarsak aynı devirdeki hızın farklı olmasının mantıklı açıklaması nedir?

    başlarda 6bin devirde 80 km yaparken motorum şimdi 105 km ye çıkıyor.
    500px.com/importantphotogalleryblogspot


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)