Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

İnazumasına özel yapım arka (40 diş) dişli isteyen varmı??

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Mustafa motora vites denen bi şey koymuşlar istediğin viteste istediğin devri ayarlayabiliyorsun ..

    bahsettiğin düşük devirde gitmek motorla yolda 2000 devirle zorlanmak değil ki..
    11000 devir yerine 9500 devirde gitmek ,hatta daha açıklayıcısı,120 km hız için motoru 10000 devirde kullanmayıp 8500 devirde ama yine 120 km ile gitmek...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    belki isteyen çıkar diye arada güncellemek gerekli diye düşünüyorum...
    17 kasım ilk parti için son gün...

  3. #23
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    güncel.....

  4. #24
    aranel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    MT-07 ABS - Burgman UH 200
    Sıkıntı olcağını düşünmüyorum. Bisiklet mantığıyla düşündüm hızlı gitmek için dişli küçültüyoruz ama pedallarda bir o kadar sertleşiyor. Bu mantıkda dişli küçültmenin yakıta olumsuz etkisi olur mu?

  5. #25
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    bahsettiğimiz oran %15... - tork,+ hız


    yine söylüyoruz..

    amaç daha hızlı gitmek için değil,aynı hızı daha düşük devirde gitmek...

    daha düşük devir daha az yakıt demektir..

    isteyen olursa bana özelden ulaşabilir...

  6. #26
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    abi c.tesi geliyorum inşallah bi aksilik çıkmazsa
    saati sen belirle

  7. #27
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Abi boşversene yaw. Yap sen bir iki tane . Kullanıcılar anlatsın aradaki farkı. Burda laf anlatmaya kalkarsan yanmışsın. Olaydan soğursun. Yapasın kalmaz.

  8. #28
    acrobats7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2005
    kullananların yorumlarını sabırsızlıkla bekliyoruz

  9. #29
    orhanerdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2011
    Şehir
    Kocaeli, Başiskele
    Motosikleti
    Suzuki GSX650F
    Sonuçları heyecanla bekliyorum. Inazuma için devir meselesi gerçekten düşündürücü.

  10. #30

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı aranel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıkıntı olcağını düşünmüyorum. Bisiklet mantığıyla düşündüm hızlı gitmek için dişli küçültüyoruz ama pedallarda bir o kadar sertleşiyor. Bu mantıkda dişli küçültmenin yakıta olumsuz etkisi olur mu?
    Bu konuda denemeden bir şey söylemek mümkün değil. Ara hızlanmalarda ister istemez gaza daha fazla yükleneceksiniz ve bu da özellikle şehir içinde yakıt tüketimini arttırabilir. Bir motosiklet veya otomobil, gaza ne kadar çok basarsanız o kadar çok yakar. Motorun sabit hızda gidebilmek için belirli bir güce ihtiyacı vardır. Motor güç eğrisinde devir arttıkça bir noktaya kadar güç de artar, sonra düşmeye başlar. Eğer Inazuma son vitesteyken şu andaki maksimum hızını, gücün düşmeye başladığı devirde veriyorsa (düşük ihtimal) o zaman dişliyi küçültünce hızı artacaktır. Yok eğer zaten maksimum hızını maksimum gücün alındığı devirde veriyorsa o zaman dişli değiştirince son hız da düşecektir çünkü aynı hızı yaparken çevireceği devir ve vereceği güç, ihtiyacından az olacaktır. Burada bir de tabi dişli oranını ne kadar değiştirdiğinizin de çok önemi var. Deneyince ortaya çıkacaktır.

  11. #31
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    sonuçlar olumlu çıkınca imalat fiyatı 2 katına çıkabilir,kar etmeye çalışabiliriz....

  12. #32
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    Motor 11 bin devirde kesiciye giriyor ve kesiciye girdiginde km 151 gosteriyor ve bunu cok rahat yapiyor
    Vites araliği cok yakin olduğunda sürekli vites degişmektesin
    Buda surekli devir çevirmene sebeb olmakta
    Vites araliklari cok yakin olduğundan nerdeyse mahalle arasinda 4-5 le gideceksin 6000 (rpm) devirde 6.viteste 80 km hizda gidiyorsun
    Yani 100 ila 120 km arasinda seyretmek icin 8500-9000 devirde gitmen gerekiyor
    Buda o hizlarda cok fazla üst devir demektir
    Buda motora zarar vermek icin bir etken
    Mesela yakita,surekli vites degistigi icin debriyaj
    Surekli üst devirde gittigin icin motor yagina zarar
    Motorun ömrüne zarar
    V.s v.s v.s

    Bizim amacimiz disliyi küçültüp düşük devirlerde yüksek hizlara cikmak
    Yani 6000-6500 devirde 100-120 km hizda gitmek
    Buda bize hertürlü avantaj sağliyacak
    İnazumanin zaten gücü ve torku yeterinden yüksek oldugundan bunu stabilize bir dengeye alicagiz.

    Bu konu hakkinda samet abiye sonuna kadar güveniyorum ve tekrar teşekkür ediyorum...

  13. #33

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Ömür açısından doğrudur, motorun ömrü daha uzun olur.

  14. #34
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    kıçıkırık MCT 250 nin orjinalinde 34 diş olan arka dişlisini 26 diş olarak yapmış öyle kullanmış ve satmıştım..deli vibrasyon var denilen makinede vibrasyondan eser kalmamıştı..çünkü vibrasyona neden olan devirlere çıkmama gerek kalmıyordu..

    sonuçta bu Suzuki..herhalde galiba sanırsam.MCT den daha güçlü ve daha torkludur..ve bu tork düşümü işini özellikle Selami gibi 70-75 kg civarı olan ve tek kişi kullanan biri hissedemeyebilir..

    Selami cumartesi geldiğinde tek motor gidelim ve ben kullanayım..motorun ara devirlenme ve torku hakkında fikir sahibi olmalıyım..iki kişi olunca bu daha da belirgin olacak...Dişli sayısında doğrumuyuz anlayabiliriz o zaman...

  15. #35
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    Alıntı selo9115 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor 11 bin devirde kesiciye giriyor ve kesiciye girdiginde km 151 gosteriyor ve bunu cok rahat yapiyor
    Vites araliği cok yakin olduğunda sürekli vites degişmektesin
    Buda surekli devir çevirmene sebeb olmakta
    Vites araliklari cok yakin olduğundan nerdeyse mahalle arasinda 4-5 le gideceksin 6000 (rpm) devirde 6.viteste 80 km hizda gidiyorsun
    Yani 100 ila 120 km arasinda seyretmek icin 8500-9000 devirde gitmen gerekiyor
    Buda o hizlarda cok fazla üst devir demektir
    Buda motora zarar vermek icin bir etken
    Mesela yakita,surekli vites degistigi icin debriyaj
    Surekli üst devirde gittigin icin motor yagina zarar
    Motorun ömrüne zarar
    V.s v.s v.s

    Bizim amacimiz disliyi küçültüp düşük devirlerde yüksek hizlara cikmak
    Yani 6000-6500 devirde 100-120 km hizda gitmek
    Buda bize hertürlü avantaj sağliyacak
    İnazumanin zaten gücü ve torku yeterinden yüksek oldugundan bunu stabilize bir dengeye alicagiz.

    Bu konu hakkinda samet abiye sonuna kadar güveniyorum ve tekrar teşekkür ediyorum...

    Bence bu kadar büyük rakamlar olmamalı.Yani 6 diş birden küçültüyorsunuz.Tork kaybı %15den fazla olacaktır gibime geliyor.Devir tork dağılımı stabil değil.Km göstergesi veriyi şanzımandan alıyorsa o da komple yanlış gösterecek...Oranlar değişecek.

    Bunun haricinde 6000rpmde 120 ile gitmek 250 cc için cidden büyük rakam.Bu hedeflenmemeli.Ben kendi motosikletim için örnek vereyim size.Orjinal 50 dişli ile 6000rpmde 134 km/h yapıyordu.Dün arkayı 46'ya çektim.Ön orjinal duruyor.Şu an 142km/h.3. vites sonrası ve 5000rpm altında hissedilir derecede tork düşüşü var.Hız ölçümü sodalimon Emre abinin tavsiyesi ile gps'ten yapıldı Hata payı yok.Göstergem eskiye nazaran daha düşük gösteriyor...

    Bunun yanında tork ve hp artışı için pc,egzoz,filtre ve birkaç modifiye daha var.Ona rağmen bu kadar fark ediyorsa bence tekrar düşünün.Sanki 43 dişli yetecek gibi hissediyorum ben...


    Eleştiri veya yanlış yapıyorsunuz amacında yazmadım bunları.Fikir alışverişi babında...
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)

  16. #36
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    Alıntı flame adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence bu kadar büyük rakamlar olmamalı.Yani 6 diş birden küçültüyorsunuz.Tork kaybı %15den fazla olacaktır gibime geliyor.Devir tork dağılımı stabil değil.Km göstergesi veriyi şanzımandan alıyorsa o da komple yanlış gösterecek...Oranlar değişecek.

    Bunun haricinde 6000rpmde 120 ile gitmek 250 cc için cidden büyük rakam.Bu hedeflenmemeli.Ben kendi motosikletim için örnek vereyim size.Orjinal 50 dişli ile 6000rpmde 134 km/h yapıyordu.Dün arkayı 46'ya çektim.Ön orjinal duruyor.Şu an 142km/h.3. vites sonrası ve 5000rpm altında hissedilir derecede tork düşüşü var.Hız ölçümü sodalimon Emre abinin tavsiyesi ile gps'ten yapıldı Hata payı yok.Göstergem eskiye nazaran daha düşük gösteriyor...

    Bunun yanında tork ve hp artışı için pc,egzoz,filtre ve birkaç modifiye daha var.Ona rağmen bu kadar fark ediyorsa bence tekrar düşünün.Sanki 43 dişli yetecek gibi hissediyorum ben...


    Eleştiri veya yanlış yapıyorsunuz amacında yazmadım bunları.Fikir alışverişi babında...
    tabiki fikirlerinizi söyliyeceksiniz ki bizde bunu degerlendirip ona göre değerlendirme yapacağız
    bizim amacımız zaten son hızı artırmak değil
    sadece deviri düşürmek düşük devirde seyredebilmek

    söylediğin km göstergesi sapması çok mantıklı ve akıllıca bir düşüncen
    fakatkm okuyucusu ön dişli üstünde oradan ölçmektedir
    ön dişliği değiştirseydik eğer dediğin olacaktı yani sen 120 km ile gidecektin fakat km göstergesi 100 km yi gösterecekti
    ben 42 diş düşünüyorum bakalım samet abi bu konuda ne düşünecek

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------

    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kıçıkırık MCT 250 nin orjinalinde 34 diş olan arka dişlisini 26 diş olarak yapmış öyle kullanmış ve satmıştım..deli vibrasyon var denilen makinede vibrasyondan eser kalmamıştı..çünkü vibrasyona neden olan devirlere çıkmama gerek kalmıyordu..

    sonuçta bu Suzuki..herhalde galiba sanırsam.MCT den daha güçlü ve daha torkludur..ve bu tork düşümü işini özellikle Selami gibi 70-75 kg civarı olan ve tek kişi kullanan biri hissedemeyebilir..

    Selami cumartesi geldiğinde tek motor gidelim ve ben kullanayım..motorun ara devirlenme ve torku hakkında fikir sahibi olmalıyım..iki kişi olunca bu daha da belirgin olacak...Dişli sayısında doğrumuyuz anlayabiliriz o zaman...


    zaten bende onu dicektim kullan da bak gücünü torkunu hisset ona göre değerlendirme yapalım
    c.tesi saat kaçta geleyim sana

  17. #37
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    öğlen gibi olur yine sanırım..yinede tam saati söylerim...bulursun bizim buraları değilmi???

  18. #38
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öğlen gibi olur yine sanırım..yinede tam saati söylerim...bulursun bizim buraları değilmi???

    valla biraz zor geçen sinan abi ordan gir burdan çık kafam karıştı bulamam sanırım

  19. #39
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    tarif ederim..kartal köprüsünden aşağı inmeyi başardığında iş bitmiştir...konuşuruz sonra...

  20. #40
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    tmm ayrıntıları cepten konuşuruz


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)