İnazumasına özel yapım arka (40 diş) dişli isteyen varmı??
-
Mustafa motora vites denen bi şey koymuşlar istediğin viteste istediğin devri ayarlayabiliyorsun ..
bahsettiğin düşük devirde gitmek motorla yolda 2000 devirle zorlanmak değil ki..
11000 devir yerine 9500 devirde gitmek ,hatta daha açıklayıcısı,120 km hız için motoru 10000 devirde kullanmayıp 8500 devirde ama yine 120 km ile gitmek...
Reklamlar
-
belki isteyen çıkar diye arada güncellemek gerekli diye düşünüyorum...
17 kasım ilk parti için son gün...
-
-
Sıkıntı olcağını düşünmüyorum. Bisiklet mantığıyla düşündüm hızlı gitmek için dişli küçültüyoruz ama pedallarda bir o kadar sertleşiyor. Bu mantıkda dişli küçültmenin yakıta olumsuz etkisi olur mu?
-
bahsettiğimiz oran %15... - tork,+ hız
yine söylüyoruz..
amaç daha hızlı gitmek için değil,aynı hızı daha düşük devirde gitmek...
daha düşük devir daha az yakıt demektir..
isteyen olursa bana özelden ulaşabilir...
-
abi c.tesi geliyorum inşallah bi aksilik çıkmazsa
saati sen belirle
-
Abi boşversene yaw. Yap sen bir iki tane . Kullanıcılar anlatsın aradaki farkı. Burda laf anlatmaya kalkarsan yanmışsın. Olaydan soğursun. Yapasın kalmaz.
-
kullananların yorumlarını sabırsızlıkla bekliyoruz
-
Sonuçları heyecanla bekliyorum. Inazuma için devir meselesi gerçekten düşündürücü.
-
aranel adlı üyeden alıntı
Sıkıntı olcağını düşünmüyorum. Bisiklet mantığıyla düşündüm hızlı gitmek için dişli küçültüyoruz ama pedallarda bir o kadar sertleşiyor. Bu mantıkda dişli küçültmenin yakıta olumsuz etkisi olur mu?
Bu konuda denemeden bir şey söylemek mümkün değil. Ara hızlanmalarda ister istemez gaza daha fazla yükleneceksiniz ve bu da özellikle şehir içinde yakıt tüketimini arttırabilir. Bir motosiklet veya otomobil, gaza ne kadar çok basarsanız o kadar çok yakar. Motorun sabit hızda gidebilmek için belirli bir güce ihtiyacı vardır. Motor güç eğrisinde devir arttıkça bir noktaya kadar güç de artar, sonra düşmeye başlar. Eğer Inazuma son vitesteyken şu andaki maksimum hızını, gücün düşmeye başladığı devirde veriyorsa (düşük ihtimal) o zaman dişliyi küçültünce hızı artacaktır. Yok eğer zaten maksimum hızını maksimum gücün alındığı devirde veriyorsa o zaman dişli değiştirince son hız da düşecektir çünkü aynı hızı yaparken çevireceği devir ve vereceği güç, ihtiyacından az olacaktır. Burada bir de tabi dişli oranını ne kadar değiştirdiğinizin de çok önemi var. Deneyince ortaya çıkacaktır.
-
-
Motor 11 bin devirde kesiciye giriyor ve kesiciye girdiginde km 151 gosteriyor ve bunu cok rahat yapiyor
Vites araliği cok yakin olduğunda sürekli vites degişmektesin
Buda surekli devir çevirmene sebeb olmakta
Vites araliklari cok yakin olduğundan nerdeyse mahalle arasinda 4-5 le gideceksin 6000 (rpm) devirde 6.viteste 80 km hizda gidiyorsun
Yani 100 ila 120 km arasinda seyretmek icin 8500-9000 devirde gitmen gerekiyor
Buda o hizlarda cok fazla üst devir demektir
Buda motora zarar vermek icin bir etken
Mesela yakita,surekli vites degistigi icin debriyaj
Surekli üst devirde gittigin icin motor yagina zarar
Motorun ömrüne zarar
V.s v.s v.s
Bizim amacimiz disliyi küçültüp düşük devirlerde yüksek hizlara cikmak
Yani 6000-6500 devirde 100-120 km hizda gitmek
Buda bize hertürlü avantaj sağliyacak
İnazumanin zaten gücü ve torku yeterinden yüksek oldugundan bunu stabilize bir dengeye alicagiz.
Bu konu hakkinda samet abiye sonuna kadar güveniyorum ve tekrar teşekkür ediyorum...
-
Ömür açısından doğrudur, motorun ömrü daha uzun olur.
-
kıçıkırık MCT 250 nin orjinalinde 34 diş olan arka dişlisini 26 diş olarak yapmış öyle kullanmış ve satmıştım..deli vibrasyon var denilen makinede vibrasyondan eser kalmamıştı..çünkü vibrasyona neden olan devirlere çıkmama gerek kalmıyordu..
sonuçta bu Suzuki..herhalde galiba sanırsam.MCT den daha güçlü ve daha torkludur..ve bu tork düşümü işini özellikle Selami gibi 70-75 kg civarı olan ve tek kişi kullanan biri hissedemeyebilir..
Selami cumartesi geldiğinde tek motor gidelim ve ben kullanayım..motorun ara devirlenme ve torku hakkında fikir sahibi olmalıyım..iki kişi olunca bu daha da belirgin olacak...Dişli sayısında doğrumuyuz anlayabiliriz o zaman...
-
selo9115 adlı üyeden alıntı
Motor 11 bin devirde kesiciye giriyor ve kesiciye girdiginde km 151 gosteriyor ve bunu cok rahat yapiyor
Vites araliği cok yakin olduğunda sürekli vites degişmektesin
Buda surekli devir çevirmene sebeb olmakta
Vites araliklari cok yakin olduğundan nerdeyse mahalle arasinda 4-5 le gideceksin 6000 (rpm) devirde 6.viteste 80 km hizda gidiyorsun
Yani 100 ila 120 km arasinda seyretmek icin 8500-9000 devirde gitmen gerekiyor
Buda o hizlarda cok fazla üst devir demektir
Buda motora zarar vermek icin bir etken
Mesela yakita,surekli vites degistigi icin debriyaj
Surekli üst devirde gittigin icin motor yagina zarar
Motorun ömrüne zarar
V.s v.s v.s
Bizim amacimiz disliyi küçültüp düşük devirlerde yüksek hizlara cikmak
Yani 6000-6500 devirde 100-120 km hizda gitmek
Buda bize hertürlü avantaj sağliyacak
İnazumanin zaten gücü ve torku yeterinden yüksek oldugundan bunu stabilize bir dengeye alicagiz.
Bu konu hakkinda samet abiye sonuna kadar güveniyorum ve tekrar teşekkür ediyorum...
Bence bu kadar büyük rakamlar olmamalı.Yani 6 diş birden küçültüyorsunuz.Tork kaybı %15den fazla olacaktır gibime geliyor.Devir tork dağılımı stabil değil.Km göstergesi veriyi şanzımandan alıyorsa o da komple yanlış gösterecek...Oranlar değişecek.
Bunun haricinde 6000rpmde 120 ile gitmek 250 cc için cidden büyük rakam.Bu hedeflenmemeli.Ben kendi motosikletim için örnek vereyim size.Orjinal 50 dişli ile 6000rpmde 134 km/h yapıyordu.Dün arkayı 46'ya çektim.Ön orjinal duruyor.Şu an 142km/h.3. vites sonrası ve 5000rpm altında hissedilir derecede tork düşüşü var.Hız ölçümü sodalimon Emre abinin tavsiyesi ile gps'ten yapıldı Hata payı yok.Göstergem eskiye nazaran daha düşük gösteriyor...
Bunun yanında tork ve hp artışı için pc,egzoz,filtre ve birkaç modifiye daha var.Ona rağmen bu kadar fark ediyorsa bence tekrar düşünün.Sanki 43 dişli yetecek gibi hissediyorum ben...
Eleştiri veya yanlış yapıyorsunuz amacında yazmadım bunları.Fikir alışverişi babında...
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
-
flame adlı üyeden alıntı
Bence bu kadar büyük rakamlar olmamalı.Yani 6 diş birden küçültüyorsunuz.Tork kaybı %15den fazla olacaktır gibime geliyor.Devir tork dağılımı stabil değil.Km göstergesi veriyi şanzımandan alıyorsa o da komple yanlış gösterecek...Oranlar değişecek.
Bunun haricinde 6000rpmde 120 ile gitmek 250 cc için cidden büyük rakam.Bu hedeflenmemeli.Ben kendi motosikletim için örnek vereyim size.Orjinal 50 dişli ile 6000rpmde 134 km/h yapıyordu.Dün arkayı 46'ya çektim.Ön orjinal duruyor.Şu an 142km/h.3. vites sonrası ve 5000rpm altında hissedilir derecede tork düşüşü var.Hız ölçümü sodalimon Emre abinin tavsiyesi ile gps'ten yapıldı
Hata payı yok.Göstergem eskiye nazaran daha düşük gösteriyor...
Bunun yanında tork ve hp artışı için pc,egzoz,filtre ve birkaç modifiye daha var.Ona rağmen bu kadar fark ediyorsa bence tekrar düşünün.Sanki 43 dişli yetecek gibi hissediyorum ben...
Eleştiri veya yanlış yapıyorsunuz amacında yazmadım bunları.Fikir alışverişi babında...
tabiki fikirlerinizi söyliyeceksiniz ki bizde bunu degerlendirip ona göre değerlendirme yapacağız
bizim amacımız zaten son hızı artırmak değil
sadece deviri düşürmek düşük devirde seyredebilmek
söylediğin km göstergesi sapması çok mantıklı ve akıllıca bir düşüncen
fakatkm okuyucusu ön dişli üstünde oradan ölçmektedir
ön dişliği değiştirseydik eğer dediğin olacaktı yani sen 120 km ile gidecektin fakat km göstergesi 100 km yi gösterecekti
ben 42 diş düşünüyorum bakalım samet abi bu konuda ne düşünecek
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
kıçıkırık MCT 250 nin orjinalinde 34 diş olan arka dişlisini 26 diş olarak yapmış öyle kullanmış ve satmıştım..deli vibrasyon var denilen makinede vibrasyondan eser kalmamıştı..çünkü vibrasyona neden olan devirlere çıkmama gerek kalmıyordu..
sonuçta bu Suzuki..herhalde galiba sanırsam.MCT den daha güçlü ve daha torkludur..ve bu tork düşümü işini özellikle Selami gibi 70-75 kg civarı olan ve tek kişi kullanan biri hissedemeyebilir..
Selami cumartesi geldiğinde tek motor gidelim ve ben kullanayım..motorun ara devirlenme ve torku hakkında fikir sahibi olmalıyım..iki kişi olunca bu daha da belirgin olacak...Dişli sayısında doğrumuyuz anlayabiliriz o zaman...
zaten bende onu dicektim kullan da bak gücünü torkunu hisset ona göre değerlendirme yapalım
c.tesi saat kaçta geleyim sana
-
öğlen gibi olur yine sanırım..yinede tam saati söylerim...bulursun bizim buraları değilmi???
-
-
tarif ederim..kartal köprüsünden aşağı inmeyi başardığında iş bitmiştir...konuşuruz sonra...
-
tmm ayrıntıları cepten konuşuruz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)