Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

yeter artık ya

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    güvenyahya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Şehir
    çanakkale gelibolu
    Motosikleti
    mobylette hemide 2005 70 cc oldu
    wallahi yeter çanıma tak etti bu arabaların yobazlı ney ya deli oluyorum bunlara hep kaza hep kaza bişeyler yapalım bir gün bizim babamız kardeşimiz motordan ölmesin yeter artık benim çanıma tak etti bu insanlara ana avrat küfür etsen ne olcak ki adam öküz yok ya az önce forumda biri çekmiş resimlerini yazık ya o çocugun günahı ney allah aşkına ya lütfen bişeyler yapalım inanın ben bunlara küfür etmekten uyuamıyorum........
    porlanoche bunu beğendi.
    PİSTON SARMIŞ HAYATIMA SEGMAN ATSAN NE FAYDA...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Ağustos 2013
    Şehir
    istanbul
    dostum bu senin benim toplanmamla değil bütün forumun hatta motordelisinin, türkchoppercilerin toplanmasıyla olacak olay. topla 200 300 motosikletli çık taksime birde güzel bir konuşmacı olsun derdimizi anlatsın ancak böyle birşeyler olur. bunun için modların harekete geçmesi gerekiyor.ayrıca bana soracak olursan eylülün 15 i girmiş ve tekrar bir gezi ayaklanması var biz böyle bir durumda ortaya çıkarsak çok yanlış anlaşılırız. onun için bir eylem yapılacaksa sezon başlangıcı kabul ettiğimiz 1 Martta yapmalıyız.
    roadtodeath bunu beğendi.

  3. #3
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Bu iş sizin toplanmanız adamları dövmeniz ile değil kendinizi veetrafınızdaki bu konuda eğitmenizle düzelir. Dayakla, küfürle zorbalıkla olmaz bu işler. Bakın TV' ler zaten kan olsada haber yapsak peşinde.! Bu nasıl insanlık herkes hakkınız kanlamı arayacak? Dün akşam haberlerde 112 ekibi yol vermedi diye öldüresiye dövülmüş kadın erke ayırmamışlar. Ne farkınız kalacak o yaratıklardan Hayvan desem yok, insan desem yok. Rabbim onları bakın böyle kullarımda var ne kadar sabırlıyım sizi yerin dibine batırmıyorum demek için örnek yaratmış.

    Gelelim asıl meseleye,

    Bir motosiklet bir kazaya karışıyorsa bu kendi hatasıdır. Çünkü motosikletin üzerine çıktığınız andan itibaren paranoyak olmanız lazım, herkesin size düşman ve öldürmeye çalışıyor olduğunu düşünmelisiniz.! Sürekli etrafı izleyip bilgi toplamalı ve bu bilgileri işleyerek sürüşünüze yansıtmalısınız.

    E gidiyordum birden kapıyı açtı,
    birden önümde durdu benim suçum yok,
    birden sola kırdı,
    birden sağa kırdı,
    tali yoldan aniden çıktı.

    Bunların hepsi boş bahaneler, güvenli ve ileri sürücü olmak isteyen bunlara takılmaz, siz yolda yürürken ayağınızı basacağınız yeri basarken mi seçiyorsunuz, yerdeki çukuru tümseği 50 metreden görüp ona göre yürüme pozisyonunuzu gerekisrse yolunuzu değiştiriyorsunuz, bir yoldan geçerken defalarca kontrol ediyorsunuz gelen giden var mı diye?

    Motosiklet üzerinde de hep en ileriye bakıp en olmayacak olanı düşünmeniz lazım. Üç araba öncesini görüp üçüncü arabanın fren lambasına tepki vermen gerekiyor, önündeki arabanın fren yandığında veya yanmadığında çok geç olabilir. Önündeki yeterince dikkatli değilse seninde mesafen yeterli değilse kiii buda olmamalı. Onun için hep en ilerde olmalı gözler, önündeki zaten görürsün göz yaratılış olarak vücuttan ileriye doğru prizmatik bir yapı ile yayılarak tarama yapar yani oldukça geniş bir alanı görür.

    Ama bu geniş açıyı kullanmak yerine ön tekere yada 5 metre önüne bakarak giderken 6 ncı metrede neler olup bittiğini göremeyiz.

    Bunları nasıl yapacağız?
    EĞİTİM.........

    Burada elimden geldiğince çözümleri sunmaya ve anlamaya çalışıyorum ama benim yazmamla tek başına olmaz bunlar lütfen eğitim alın adam akıllı kıyafetlerinizle düzgün sürücüler olun. Motosiklet sürücüleri otomobil sürücülerine karşı 35 kat daha fazla risk taşı bu nedenle bu riski en aza indirmekte bizlerin elinde. Daha dikkatli olalım, kükfrle kafirle olmaz bu işler.

    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    abeciMotoru, roadtodeath, ero__ ve 5 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    O çocuğun suçu; kasksız, montsuz, eldivensiz, dizliksiz motor kullanmak.
    Diğerlerine gelecek olursak, motor kazalarının büyük çoğunluğu, aslında motorcuların riskli kullanımından kaynaklanıyor.
    Ha düzgün kullanan adamlar kaza yapmıyor mu ? Evet yapıyor. Ölen de çok suçsuz yere.
    Ama emin ol ki, motor kullanıcılar atraksiyon aramasa, motor kazaları çok daha aza indirgenmiş olur.
    güvenyahya, turkish39 ve Sadık1453 bunu beğendiler.

  5. #5
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    Ben hem araba hem motosiklet kullanıcısıyım. Motorla yaşadığım tehlike kadar arabayla da tehlike yaşıyorum.

    Çözüm kavşaklarda her an biri çıkacakmış gibi yavaşlamak,
    Işıklarda size yeşil yansa bile her an dengesizin biri kırmızıda geçecekmiş gibi temkinli geçmek,
    Arabaların tek sıra parkettiği bir yerde her an biri kapısını açabilecekmiş gibi biraz soldan gitmek ve temkinli gitmek.

    Siz motor üstünde olduğunuz için sürekli motorla ilgili kazalar dikkatinizi çekiyor, hergün onlarca da araba x araba kazası oluyor.

    Malesef trafik canavarları her yerde. Önemli olan temkinli olup, o canavara yakalanmamak
    Sadık1453 ve güvenyahya bunu beğendiler.

  6. #6
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Alıntı porlanoche adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum bu senin benim toplanmamla değil bütün forumun hatta motordelisinin, türkchoppercilerin toplanmasıyla olacak olay. topla 200 300 motosikletli çık taksime birde güzel bir konuşmacı olsun derdimizi anlatsın ancak böyle birşeyler olur. bunun için modların harekete geçmesi gerekiyor.ayrıca bana soracak olursan eylülün 15 i girmiş ve tekrar bir gezi ayaklanması var biz böyle bir durumda ortaya çıkarsak çok yanlış anlaşılırız. onun için bir eylem yapılacaksa sezon başlangıcı kabul ettiğimiz 1 Martta yapmalıyız.
    Eğer öyle birşey düşünüyorsanız şimdiden başlamak ayarlamak lazım .

  7. #7
    cemolos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2013
    Şehir
    Görükle/Bursa
    Motosikleti
    apache klanından tvs
    kim ne derse desin ben Türkiyede insanların trafikte çok eğitimsiz ve saygısız olduğunu düşünüyorum. almanyada yaya geçidinde ayağınızı yola koyduğunuz anda bütün araçlar dururdu burda oturduğum sitenin altında yaya geçidi var üç şeritli yolda ayağımı yola atıyorum önümden arabalar 100km ile geçiyor frene basmak bile yok yani yola çıksam ezilicem. almanyadan arkadaş geldi çok korktu karşıdan karşıya bile geçemiyordu en son. hele motorla trafiğe çıktığım zaman sanki savaş alanındayım gibi geliyor bana. paranoyak olmalısınız diyorsunuz eyvallah oluyoruz da hayatta kalıyoruz burda ama rahat rahat sürmek varken...
    güvenyahya ve dr.psychopat bunu beğendiler.

  8. #8
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    bugün 4 kaza atlattım ve ilkinde yüzde 1milyon havaya uçup ölmüştüm
    1-adam sinyalini verdi aramızda 50 mt var adam bana göre sağ tarafa dönecek sellektör yaktım adam yolu ortaladı korna çaldım ona rağmen dönmeye çalıştı 30 cm kala beni fark etti öyle bir korna çaldımki sövsem bu kadar rahatlamazdım.
    2-ışıklarda adam sol tarafta duracakken birden sağ tarafa önüme kırdı 1 kazada burda atlattım
    3-adam benzinliğe girecekmiş sinyal vermedi...bide stopları çalışmıyor arkadan ona koyacaktım bide
    4-şehir içinde zaaarrrt diye duran bi araca vuracaktım gene
    bugün başıma gelmeyen kalmadı zaten bunlarda tuz biber olacaktı
    güvenyahya bunu beğendi.

  9. #9
    güvenyahya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Şehir
    çanakkale gelibolu
    Motosikleti
    mobylette hemide 2005 70 cc oldu
    ya bakın beni yanlış anladınız hadi hepiniz konuşun bir. kaskı bende takıyorum ama niye bu motorları araç yerine koymuyorlar yeter artık ben de araba kullanıyorum ben motorlu gördügümde öncelik veriyorum orda bizde olabilirdik diye yanlış anlamayın beni lütfen. bazı taksiciler bizim sagımızdan solumuzdan dengesizce gidiyor bazısı ne güzel bakıyorum adam saygılı sevgili ya oda çan taşıyor o da çan taşıyor araba ile 4 takla attım 2009 nisan 4 takla renault 9 ile motorla sadece bir sefer araba önüme çıktı vurdum inanın bana çok koydu bizi niye araç yerine koymuyorlar bizde bursa chopper gibi 50 kişimi gezecez arkadaşlar siz biz eşinizi çocunuzu taşıyorsuz onlar belkide size göre sizden daha degerlidir ama bu yobaz şöförler neden laftan dayaktan anlamıyor illa motoru onamı montalamak lazım
    PİSTON SARMIŞ HAYATIMA SEGMAN ATSAN NE FAYDA...

  10. #10
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Ne demek istediğini çok iyi anlıyorum arkadaşım. Ama bu, insanların karşısına çıkıp bizim farkımızıa varın demekle olmaz ki... Çünkü senin varlığını farkedecek adam zaten bunu yapmaz. BU çaba, trafikteki öküzlerin ancak %5'ini ıslah eder.

    Kalan 95? onların davranışları, temelde trafik ve kurallarla alakalı değil. Yolda motosiklet üstünde sana saygı göstermeyen o insanların çoğu, yolda yürürken yanlışlıkla çarpsan seni dövmeye de kalkar... seni kaldırımda dövemeyecek olan adam, metal bir kafesin içine girince, o kafesin verdiği güvenle seni hor görüyor.

    Bu kafayla alakalı. O yüzden o adamlara " hey bana bak, benim de hakkım var farket " dedin mi suratına bi tokadı yersin " ne hakkı lan " cümlesiyle beraber ...

    Tekme tokat hepsini dövsek bile bu işi daha kötü bir hale sokmaktan başka bir işe yaramaz.

    Ne yapılabilir? iki şey.

    1 - en basiti ve saçma olanı, motosikleti bırakabilirsin.

    2 - Trafik kuralları, güvenli sürmene yetmez. Ayrıca bir trafik kültürü ve bir sürüş kültürü edinebilirsin.

    Birkaç arkadaşın dediği gibi, kazaların çoğu dikkatsiz ve cahil motosiklet sürücülerinin sebep olduğu kazalar. Şu bi gerçek ki, 20 - 30 motosiklet kullanıcısından sadece birisi trafik bilinciyle sürüş yapıyor. ve muhtemelen sen onlardan birisi değilsin.

    Elbette motosiklet sürmekten keyif al. Ama motosiklet üzerinde iken ciddi bir işin başında olduğunu farketmelisin.

    Yakın zamanda yamaç paraşütü sporuna başladım. Emin ol uçmak, motosiklet sürmekten 10 kat daha güvenli en azından düşecek olsan düşene kadar dua edecek vaktin var :D
    acemi çaylak, Sadık1453 ve güvenyahya bunu beğendiler.

  11. #11
    güvenyahya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Şehir
    çanakkale gelibolu
    Motosikleti
    mobylette hemide 2005 70 cc oldu
    abi bilinçliyim nasılmı şehir içinde 25 km hızı geçmem mobylette sinyallerimi kullanırım korna kullanırım far hep açık kask eldiven vs. hepsi var yıllardır ben bu öküzlere ne yapsak derdindeyim biz nekadar ne yapsak karşıdaki öküz işte.......
    PİSTON SARMIŞ HAYATIMA SEGMAN ATSAN NE FAYDA...

  12. #12

    Üyelik
    30 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    Alıntı porlanoche adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum bu senin benim toplanmamla değil bütün forumun hatta motordelisinin, türkchoppercilerin toplanmasıyla olacak olay. topla 200 300 motosikletli çık taksime birde güzel bir konuşmacı olsun derdimizi anlatsın ancak böyle birşeyler olur. bunun için modların harekete geçmesi gerekiyor.ayrıca bana soracak olursan eylülün 15 i girmiş ve tekrar bir gezi ayaklanması var biz böyle bir durumda ortaya çıkarsak çok yanlış anlaşılırız. onun için bir eylem yapılacaksa sezon başlangıcı kabul ettiğimiz 1 Martta yapmalıyız.
    200 300 motorla biryere varilmiyor murat(AYE) hayatini kaybettiginde bu dedigin sayilarin eksigi yoktur fazlasi vardir toplanildi tek istenilen bariyerlerin giotin gibi olmamasi ve yola akan sulara dikkat edilmesi bir uyari tabelasi konulmasiydi kimse kilini kipirdartmadi

  13. #13
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    aksama kadar öküz dövsen yorgunluktan ölürsün

  14. #14
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Alıntı enxdesign adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben hem araba hem motosiklet kullanıcısıyım. Motorla yaşadığım tehlike kadar arabayla da tehlike yaşıyorum.

    Çözüm kavşaklarda her an biri çıkacakmış gibi yavaşlamak,
    Işıklarda size yeşil yansa bile her an dengesizin biri kırmızıda geçecekmiş gibi temkinli geçmek,
    Arabaların tek sıra parkettiği bir yerde her an biri kapısını açabilecekmiş gibi biraz soldan gitmek ve temkinli gitmek.

    Siz motor üstünde olduğunuz için sürekli motorla ilgili kazalar dikkatinizi çekiyor, hergün onlarca da araba x araba kazası oluyor.

    Malesef trafik canavarları her yerde. Önemli olan temkinli olup, o canavara yakalanmamak
    +O arabaların arasından fırlayabilecek küçük bir çocuk. Açılan araba kapısına çarpmaktan daha çok korkutuyor beni. Park, okul, hastane vs yerlerin çevresinde de kavşakta, ışıklarda olduğu kadar temkinli olmak gerek.

  15. #15
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne demek istediğini çok iyi anlıyorum arkadaşım. Ama bu, insanların karşısına çıkıp bizim farkımızıa varın demekle olmaz ki... Çünkü senin varlığını farkedecek adam zaten bunu yapmaz. BU çaba, trafikteki öküzlerin ancak %5'ini ıslah eder.

    Kalan 95? onların davranışları, temelde trafik ve kurallarla alakalı değil. Yolda motosiklet üstünde sana saygı göstermeyen o insanların çoğu, yolda yürürken yanlışlıkla çarpsan seni dövmeye de kalkar... seni kaldırımda dövemeyecek olan adam, metal bir kafesin içine girince, o kafesin verdiği güvenle seni hor görüyor.

    Bu kafayla alakalı. O yüzden o adamlara " hey bana bak, benim de hakkım var farket " dedin mi suratına bi tokadı yersin " ne hakkı lan " cümlesiyle beraber ...

    Tekme tokat hepsini dövsek bile bu işi daha kötü bir hale sokmaktan başka bir işe yaramaz.

    Ne yapılabilir? iki şey.

    1 - en basiti ve saçma olanı, motosikleti bırakabilirsin.

    2 - Trafik kuralları, güvenli sürmene yetmez. Ayrıca bir trafik kültürü ve bir sürüş kültürü edinebilirsin.

    Birkaç arkadaşın dediği gibi, kazaların çoğu dikkatsiz ve cahil motosiklet sürücülerinin sebep olduğu kazalar. Şu bi gerçek ki, 20 - 30 motosiklet kullanıcısından sadece birisi trafik bilinciyle sürüş yapıyor. ve muhtemelen sen onlardan birisi değilsin.

    Elbette motosiklet sürmekten keyif al. Ama motosiklet üzerinde iken ciddi bir işin başında olduğunu farketmelisin.

    Yakın zamanda yamaç paraşütü sporuna başladım. Emin ol uçmak, motosiklet sürmekten 10 kat daha güvenli en azından düşecek olsan düşene kadar dua edecek vaktin var :D
    Haklısın burada söylediklerinin hayata geçirilmesi ancak eğitimle olur. Ama maalesef bir çok kişinin gururuna yediremediği için eğitimlere katılmadığını bana öğretebileceğiniz ne olabilirki tavrı nedeni ile eğitimlere katıldığını duyduğumda inanamamıştım. Ama bir eğitimde yaklaşık 700.000 km tecrübeli bir abi hatta amca vardı ve adam tabularını kırmış gelmiş. Kursa sonunda yıllardır boşa kürek çekmişim. Kırılan kemiklerimi yerine getiremem ama en azından bundan sonra motor bana binmeyecek ben motora bineceğim diyip hocalara teşekkür etmişti.

    Alıntı güvenyahya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi bilinçliyim nasılmı şehir içinde 25 km hızı geçmem mobylette sinyallerimi kullanırım korna kullanırım far hep açık kask eldiven vs. hepsi var yıllardır ben bu öküzlere ne yapsak derdindeyim biz nekadar ne yapsak karşıdaki öküz işte.......
    Bak kardeşim rakamlara takılma, 25 km sana göre güvenli görünen bir hız olabilir ama hızın rakamsal kısmı görecelidir. "Kendi şeridinde önündeki boşlukta durabileceğin hız güvenli hızdır derkitap"" bazen bu 5 - 10 km.dir bazen 110-120 km.dir bu değişkendir. Bunuda ancak eğitimlerle anlayabilirsin.

    Alıntı xanka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200 300 motorla biryere varilmiyor murat(AYE) hayatini kaybettiginde bu dedigin sayilarin eksigi yoktur fazlasi vardir toplanildi tek istenilen bariyerlerin giotin gibi olmamasi ve yola akan sulara dikkat edilmesi bir uyari tabelasi konulmasiydi kimse kilini kipirdartmadi
    Rahmetli Murat' ın kazası ile ilgili burada çok tartışıldı pek kimse doğruyu paylaşmak ölenin arkasından konuşmak istemediği herkes onu çok sevdiği için yanlışlarını söylemedi. Ancak başka Murat' lar kaybetmek istemiyorsak bu suçlaması meselesi yerine kendimizde bir şeyleri geliştirmeliyiz. Maalesef Murat suyu geç gördü ve ıslak zeminde olmaması gereken bir hızda olduğundan kaydı ve düştü. ALLAH RAHMET EYLESİN. Sonrası toplanıldı, yazılar dilekçeler yazıldı. Ne oldu sonra hatırlayan var mı?
    Belediye tüm yollara yaz kış kaldırılmayan sulama tabelaları koydu ve biz üstümüze düşeni yaptık sizi uyardık deyip işin içinden çıktı. Burada işi bilenlerden damla sulama teknikleri ve maliyetleri ile başvuranlar bile oldu ama değişen bir şey yok. Onun için biz sorumluyuz kendi hayatımızdan. Kimse bizi korumayacak dualarımız+koruma ekipmanlarımız ve ALLAH dışında.

    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugün 4 kaza atlattım ve ilkinde yüzde 1milyon havaya uçup ölmüştüm
    1-adam sinyalini verdi aramızda 50 mt var adam bana göre sağ tarafa dönecek sellektör yaktım adam yolu ortaladı korna çaldım ona rağmen dönmeye çalıştı 30 cm kala beni fark etti öyle bir korna çaldımki sövsem bu kadar rahatlamazdım.
    2-ışıklarda adam sol tarafta duracakken birden sağ tarafa önüme kırdı 1 kazada burda atlattım
    3-adam benzinliğe girecekmiş sinyal vermedi...bide stopları çalışmıyor arkadan ona koyacaktım bide
    4-şehir içinde zaaarrrt diye duran bi araca vuracaktım gene
    bugün başıma gelmeyen kalmadı zaten bunlarda tuz biber olacaktı
    Alınma ama ben senin bu kazaları atlatmış olmana sevindim ama kusursuz olmadığını düşünüyorum.

    1. senden daha cüsseli ve seni riske atan araçlarla asla iddialaşma, zararlı sen çıkarsın. O araca yol verip sağa geçmesini beklemeliydin. Yol hakkın senin olsada yaşama hakkın daha önce gelmeli.

    2.Hiç bir aracın yanında, özellikle de kör noktalarında durmamalı. Teker izinde yada arka kapının orada gitmek kazaya davetiye çıkarmaktır. Hiçbir zaman bir otomobille mümkün olduğunda yan yana gitmemeli. Zorunda kaldıysakta o sürücü bir saçmalık yapmadan önce bak ben buradayım haberin olsun diye haber verilmeli. Korna v.s.

    3. Stopların yanmasını baz alarak gidersen bir aracın bagajında kendini bulman muhtemeldir kardeşim. Sen olması gerekenden yakınmışsın, ve önüne bakmıyordun anlaşılan. Yoksa hızın sabitken öndeki araca yaklaştığını mesafenin kapandığını fark edemediysen bu yaşama hakkını korumak zorunda olan senin hatan. O adam trafikten ceza alır sen ise daha büyük bir yerden.!

    4. Takip Mesafesi.....

    Bütün bunları insanları suçlamak motosiklete binenlere gıcığım olduğundan yazmadım. Bende yıllardır biniyorum, yada binmeye çalışıyorum diyim. Ama inanın bana eğitim almaya başladığım gün 75.000 km' lik bir tecrübeyi çöpe attım. Burada size söylediklerim, yazdıklarım ukalalığımdan değil eğitmenlerin ve yıllar süren deneyimlerinin örnekleridir.

    Hayatını devam ettirmek ve korumak zorunda olan bizleriz hiç bir zaman görünmeyeceğiz, hiç bir zaman yeterince fark edilemeyeceğiz. Bu nedenle bunu bilip buna göre yaşamak ve sürmek zorundayız alternatifimiz yok.

    Yeri gelmişken arkadan sıkıştıran araçlar içinde bir şey söyleyeyim.

    Arkadan bir araç çok mu yaklaştı, varsa dörtlülerinizi yakın, sonra sol elinizle kibar bir şekilde 1 dakika işareti yapın, ve biraz geride kalmasını gerektiren bir işaretle uzaklaşmasını sağlayın ilk fırsatta da yol verin. Bu olayda 10 sürücünün dokuzundan sizi geçerken ezildiklerini ve korna ile teşekkür ettiklerini göreceksiniz. Kimseyle inatlaşmayın, sakin olun, motor üzerinde sadece motor kullanın, manzara seyretmeyin kimseye efelik etmeyin.

    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    sessizsakin bunu beğendi.
    GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
    HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...

  16. #16
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O çocuğun suçu; kasksız, montsuz, eldivensiz, dizliksiz motor kullanmak.
    Diğerlerine gelecek olursak, motor kazalarının büyük çoğunluğu, aslında motorcuların riskli kullanımından kaynaklanıyor.
    Ha düzgün kullanan adamlar kaza yapmıyor mu ? Evet yapıyor. Ölen de çok suçsuz yere.
    Ama emin ol ki, motor kullanıcılar atraksiyon aramasa, motor kazaları çok daha aza indirgenmiş olur.
    Öğrenme dönemi sayılacak ilk 10 bin km yolumu hariç tutuyorum, son 4 yılda yaptığım 50 bin km yolda bir kez bir arabaya çarpıp düştüm, iki kez de ana yolda başkasına yol vermek için geri kaydırılan araç bana çarptı ama motoru düşürmedim, düşmedim. Geri gelen aracın bana çarpması %99 karşı tarafın suçu, ancak o %1 olmasaydı (aracın sağ arkasında duruyordum) kaza olmayacaktı.

    Diğer düşüşüm ise %100 karşı tarafın suçu, sinyalsiz ve tamamen beklenmedik bir şekilde, aynaları kesinlikle kontrol etmeden, kornamı bile duymadan U dönüşü yapmaya çalıştı. Hızım da, şeritteki yerim de, kaçış manevram da en optimal şekilde olmasına rağmen çarptım. Suç tamamen karşı taraftaydı, ancak canı yanan ben oldum.

    Ancak...
    Benim motor sürüşüm çoğu insanı sinir edecek kadar yavaş ve sakin. Hiç risk almam, geçebilir miyim acaba" diye düşündüğüm anda oradan geçmem, takip mesafesine dikkat ederim, araçların kör noktalarına dikkat ederim, aynalarıma çok dikkat ederim, 3 adım sonrasını hesaplayarak motor kullanırım. Motorda paranoyak olmak ömrü uzatır.

  17. #17
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugün 4 kaza atlattım ve ilkinde yüzde 1milyon havaya uçup ölmüştüm
    1-adam sinyalini verdi aramızda 50 mt var adam bana göre sağ tarafa dönecek sellektör yaktım adam yolu ortaladı korna çaldım ona rağmen dönmeye çalıştı 30 cm kala beni fark etti öyle bir korna çaldımki sövsem bu kadar rahatlamazdım.
    2-ışıklarda adam sol tarafta duracakken birden sağ tarafa önüme kırdı 1 kazada burda atlattım
    3-adam benzinliğe girecekmiş sinyal vermedi...bide stopları çalışmıyor arkadan ona koyacaktım bide
    4-şehir içinde zaaarrrt diye duran bi araca vuracaktım gene
    bugün başıma gelmeyen kalmadı zaten bunlarda tuz biber olacaktı
    hani arkadaşlar zaten yazmış ancak, ben de birşeyler yazayım istedim.

    1 - Önünde seyreden birisinin seni görmesi daha zordur. Elbette görmeye çalışmalıdır. Ama kör noktasına gelebilirsin. panik bir insan sürüyordur. ( panikse sürmesin kardeşim diyebilirsin. ama sürüyorlar işte ) Seni umursamıyordur. Her ne olursa olsun, bu insanı önleyemezsin. Kaldı ki zort diye dönmemiş. sinyal verip döneceğini belirtmiş. Senin buradaki kızma sebebini anlayamıyorum.. Yavaşlayıp, önündeki araç güvenli şekilde dönüşünü yapana dek ona müsade etmeliydin. Arkadaki kişi olarak trafiğin kontrolüne daha hakimsin. Öndeki araç senin kadar hakim olamayacağı için ona öncelik vermen, yapman gereken en doğal şey... Öndeki araç manevra yapacaksa, sen onu başka türlü geçemiyorsan yavaşlaman ve manevrasına izin vermen gerekir.

    2 - ışıklarda İnsanlar çok densiz şeyler yapabiliyor. Kişisel tavsiye vermek isterim. Senin gideceğin yöne gideceğinden emin olduğun bir araç seç. Bu aracın yanında veya hafif önünde, şöfor ile en azından yarım saniyeliğine göz teması kurduğun bir konumda dur. birisi ile göz teması kurduğunda, Eğer manyağın teki değilse üstüne kırmayacağını varsayabilirsin. çok şükür ki o derece psikopat insan çok fazla yok. Trafik akışı başladığında, bu aracı kısa bir süreliğine kendine siper edip sonra ilerleyerek güvenli şekilde devam edebilirsin. Göz teması her zaman en iyisidir.

    3 - evet bu cümlenin sonundaki gülücük sana gelsin. Yahu adama çarpsan nolur. bisikletli değilse ( hatta bisikletliyse de... ) olan sana olur. Bu cümleden trafik akışını hiç değerlendirmediğin ortaya çıkıyor. Sen aracın arkasından gidiyorsun. durabileceğinden daha yakın takip ediyorsun gibi (!). Benzinliğe gireceğine göre sağ şerittesiniz. basit bir manevra ile uzaklaşabilirdin. eğer aracın sapına değil de soluna yakın sürseydin, adam sağa manevra yapacak olsa bile, sen ufak bir gidon hareketiyle en kötü ihtimalle yoluna devam ederdin. yada minik bir frenle. Çoğu insan sinyal vermeyi unutuyor. ben de trafik kurallarına elimden geldiğince uymaya çalıştığım halde, çoğu manevramda sinyal vermediğimi manevra biterken hatırlıyorum ve çok kötü bir alışkanlık. Neyse ki ben trafik durumunu değerlendirip, manevra yapmaya müsait zamanda manevra yapıyorum. Çoğu insan önündekini arkasındakini değerlendirmiyor. Burada o adam %50 sen %80 suçlusun ( motosiklet kutsal kitaplarına göre tabi.. )

    4 - araçlar şehir içinde zart diye durur. Bu şehir içinin olağan halidir. adam yolun ortasında el freni çekebilir. önüne çocuk fırlar frenleri kökler. daha kötüsü, senin önüne fırlayabilir bir çocuk.
    Onca yıllık tecrübemden sonra, yolda kedi görsem, köpek görsem korkmam bir çocuğu gördüğüm kadar. Her canlı kendini korumak için oldukça büyük çaba sarfederken insan yavrusu ölebilmek için elinden geleni yapıyor. hele yola fırlamak... en sevdikleri ölmeye çalışma şekli ...

    Bir arkadaş belirtmiş. belki okumamışsındır. Tekrar belirtmekte fayda var. İster 200 km süratle sür, ister 10 km süratle. önünde, görebildiğin ve algılayabildiğin bir boşluk vardır. bu boşluk önündeki arabaya kadar, ilerdeki kavşağa kadar yada yolda , 30 metre ilerde yürüyen bir yaya'ya kadar olan mesafedir. o anda fren yaptığında o mesafede durabilecek gibi görünmüyorsan çok yanlış şeyler yapıyorsun demektir.

    Her zaman önündeki boşluk kadar mesafede kesin durabileceğin süratte gitmelisin.

    Kusura bakma, ama sen şu yazdığın maddeleri değerlendirecek bilince sahip olmadan trafikte motosiklet kullandığın için o kızdığımız sürücülerden pek farklı olmuyorsun. Bu yaşadıkların halbuki ne temel, ne basit sebepler...

    Elbette bunları iyi uygulasan bile kaza atlatabilirsin. Ama basit atlatırsın. çok kolay atlatırsın. Çok ucuz atlatmazsın. ölümden dönmezsin. Başkasının ölümden döneceği kazadan sen sıyrıklarla çıkarsın..

    Trafikte kültür ne kadar artarsa artsın dikkatsiz ve kötü kalpli sürücüler hep olacak, sürekli bunları düzeltmeliyiz diye düşünmek yerine, kendi sürüşümüzü onlara uydurmak daha kolay ve güzel..

    bir nevi bilgisayar oyunu gibi... her atlattığını bir bonus gör
    yusufozugenc bunu beğendi.
    !?

  18. #18
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    normalde agresif kullanırım kendi yolumu kendim açarım. bir gün teyze oğluna motosiklet öğretiyorum gayet sakin sağdan sağdan gidiyorum dolmuşçu kırmızıda geçiyor geldiğimi görüyor durmuyo
    aynı durumu 10 km de üç kere yaşadım ve dedimki sakin kullanırsan ezerler sürekli agresif kullanacaksın soldan git yolunda açık olsun farında. orta şerit, sağ şerit, sakin kullanım = bol stres

  19. #19
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı ufukk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    normalde agresif kullanırım kendi yolumu kendim açarım. bir gün teyze oğluna motosiklet öğretiyorum gayet sakin sağdan sağdan gidiyorum dolmuşçu kırmızıda geçiyor geldiğimi görüyor durmuyo
    aynı durumu 10 km de üç kere yaşadım ve dedimki sakin kullanırsan ezerler sürekli agresif kullanacaksın soldan git yolunda açık olsun farında. orta şerit, sağ şerit, sakin kullanım = bol stres
    Bunun yanlış olduğunu anlaman sana çok acı çektirmeden olur umarım. O riskleri sakin değilde süratli kullanımda karşılaştığında kaç defa tölöre edebileceksin?

    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
    HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)