Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
9. sayfa BirinciBirinci ... 7891011 ... SonuncuSonuncu

Uzun Yol

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #161
    benkaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2005
    Şehir
    canım mersin'im
    Motosikleti
    250 mct
    arkadaş kıbrısa gitmeye kesin kararlımısın? orda tanıdığın falanmı var? kıbrısa gemiyle gidicen ama ayak bastı parası hem kendin için hem motorun için ödiyeceksin. ayrıca motorunu sigorta yapıcaksın kıbrısta. herşey çok pahalı gezebilecek yer çok yok. ama gece hayatı iyidir....
    iyi düşün derim...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #162
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    feribotta motoru sabitlemek için ..yanına bir kaç parça lastik al
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  3. #163
    kivanctf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    2006 Honda Silverwing 600 ABS
    Uzun yol alacak listesi ...Skullhunter ...

    İşte bunları yanınıza alırsanız yeterli olur :D Evet liste çok uzun sadece bunun için bile koca bir çanta gerekir. Ama bunların hepsini almak zorunda değilsiniz. İçinden size lazım olanları seçin ;)

    Evraklar
    1. Ruhsat; fotokopisi zarar gördüğünde kolay çıkarmak için ve ağzı fermuarlı naylon koruma içinde
    2. Ehliyet; ehliyetin bir fotokopisi motorun uygun yerine gizlenecek, motor çalındığında esaslı delil, bir fotokopisi de kaybolduğunda kolay çıkarmak için
    3. Sigorta poliçesi; zeyilnamesi yapılmış
    4. Aracın muayenesi; tamamlanmış
    5. Vergiler; ödenmiş
    6. Kimlik kartları; muhakkak fotokopisi alınmalı kaybolmaya çalınmaya karşı
    7. Banka kartları; muhakkak fotokopisi
    8. Yol haritası; ağzı fermuarlı naylon koruma içinde
    9. Para; bir kısmı elbisede bir kısmı acil durum için motorun uygun yerine ağzı fermuarlı naylon torba içinde gizlenmiş olarak
    10. Acil telefonlar; ambulans özellikle hava ambulansı tel, polis, jandarma, servis, çekici, özel aile
    11. Kopru-parali yol geçişi için OGS cihazı yada hazır bozuk para, biletler
    12. Otel rezervasyonları
    13. sağlık sigortası belgeleri


    KAMP MALZEMELERI
    1. Çadır (çift katlı) , çadır için su geçirmez kılıf
    2. Uyku tulumu, uyku tulumu su geçirmez kılıfı
    3. Mat, kendinden şişen izoleli mat, yere sermek için muşamba altlık
    4. Şişme yastık
    5. İlkyardım çantası
    6. İplik ve iğne
    7. Modelci bıçağı
    8. Kampingde elektrik kullanmak için 15 metre elektrik kordonu
    9. El feneri ve pili;maglite yada ledli ampulu olanlardan
    10. Ufak makas
    11. Pusula
    12. Duct Tape; yapışkan bant, Japon yapıştırıcı, sun fix
    13. Temizlik bezi
    14. Çok amaçlı alet takımı; çakı, pense,vs isveç çakısı türünden, bıçak bileytaşı
    15. Birkac adet farkli ebatlarda naylon torba, siyah battal boy (duş amaçlı)
    16. Not defteri+kurşun kalem
    17. Çakmak, neme dayanıklı emniyet kibriti
    18. Küçük kürek balta, kazma seti
    19. Radyo hava durumunu sık bildiren frekansları not edin
    20. Ayakkabıları çamurdan koruma için naylon torba kalın
    21. Tırnak makası, cımbız
    22. küçük faraş
    23. Su bidonu (hacmi genişleyebilen katlanabilen 4 litre)
    24. muşamba tente, yada panço (askeri malzeme satan yerlerde bulunur, iki panço =1 mini çadır)
    25. mumluk ve yedek mumlar (gemici feneri gibi kapalı olabilir)

    MOTOSİKLET MALZEMELERİ
    1. Yedek kontak anahtarı; çok sağlam bir yerde korumaya alınmalı
    2. Motosiklet takım çantası
    3. Yedek iç lastik
    4. Yedek debriyaj teli
    5. Yedek gaz teli
    6. Yedek Silindir Sayısı kadar buji
    7. Buji anahtarı
    8. Küçük bir parca ince zımpara
    9. Yedek sigorta değişik amperlerde
    10. Yedek sinyal ampulü
    11. Yedek far ampulü
    12. Lastik basınç ölçeri, lastik yedek supap
    13. Lastik tamir seti (yama, kaynak, fitil, özel bizi)
    14. Lastik tamir tüpü
    15. 12V lastik pompası yada el pompası
    16. Yangin söndurme tüpü
    17. Kask torbası
    18. Kask vizör temizleme bezi
    19. Bugu önleyici sıvı
    20. Yağmur kaydırıcı sıvı; parmak silgeci (parmağa takılan bir silecek
    lastiği)
    21. Motor örtüsü; kuşlar, kediler, ağaç reçinelerine karşı
    22. Lastikli kanca ve file
    23. Yük bağlantı kemeri
    24. İp; 5-6 metre motoru gemide bağlamak ve rüzgarda bağlamak gibi durumlar için
    25. Yan sehpa için altlık; yumuşak zeminde yan sehpanın zemine batarak motorun devrilmemesi için metal bir levha
    26. Disk kiliti; yedek anahtarları güvenli bir yerde, grup arkadaşında yada yolcunda
    27. Gövde zinciri ve kilidi
    28. Aku takviye kablosu; 1-2 metre boyda
    29. Küçük bir torba içerisinde uyumlu ölçülerde birkaç adet somun, civata ve vidalar
    30. 1 Lt. motor yağı; motora uygun , zincir yağı
    31. Zincir yağı; Her 200 ~ 250 km de bir zincir yağlanmalı
    32. 3-4 cm genişliğinde reflektör yapışkan bant; tabela yapanlardan alınabilir
    33. Benzin aktarma için pompalı hortum; oto aksesuarcılarından temin edilebilir
    34. Elektrik sistemi şeması
    35. Reflektörlü uyarı üçgeni
    36. Acil durum ışıldağı, fener
    37. Takım Tornavida, lokma, alyen, pense, karga burun 38. Flaşörlü lamba ve pilleri (mümkünse mıknatıslı ve askılı)

    ÖZEL EŞYALAR
    1. Havlu
    2. Kot Pantolon
    3. Tişört
    4. Çizme
    5. Terlik
    6. Çorap; birkaç tane (keten, yün, neopren)
    7. İç çamaşırı, tam boy iç termo çamaşır
    8. Çamaşır deterjanı
    9. Mayo
    10. Traş bıçağı; pilli traş makinesi
    11. Güneş gözlüğü ve temizleme bezi
    12. Güneş yağı; yüksek korumalı
    13. Dudak nemlendirici
    14. Kullandığımız ilaçlar; ve reçete one a day tarzı vitamin, alerji ilaçları, aspirin, ağrı kesici, antibiyotik, bağırsak antiseptiği, böcek, arı vb sokmalarında kullanılmak üzere amonyak, yarabandı, sargı bezi, turnike, oksijenli su
    15. Sivrisinek savıcı sprey
    16. Diş fırçası
    17. Diş macunu, kulak temizleyici
    18. Şampuan
    19. Sıvı Sabun
    20. Saç fırçası, tarak
    21. Cep telefonu ve şarj aleti kulaklık mikrofon seti
    22. Telefon kartı, birkaç jeton
    23. Fotoğraf makinesi; digital olması iyi, pilleri ve şarj cihazı, hafıza kartı
    24. Film
    25. Tripod
    26. Tuvalet kağıdı; 2-3 adet, ıslanmaması için naylon torbada
    27. Islak mendil, kolonyalı mendil, kağıt havlu
    28. Düdük; gemici düdüğü olabilir çok tiz sese sahip olup uzak mesafeden duyulur, yardım için kullanılacak
    29. Saat; alarmlı olmalı
    30. Duş torbası
    31. Gölgelikli şapka (dört tarafı gölgelikli ense korumalı)
    32. bel çantası

    MOTOSİKLET GİYİM KUŞAM
    1. Kask; mümkünse yedek bir tane daha almalı
    2. Kask vizörü; yedek kask vizörü
    3. Eldiven; ilave bir yedek eldiven ve eldiven üstüne giyilebilir büyüklükte bulaşık eldiveni tercihen sarı renkte yağmurda çamurda kullanılacak
    4. Bellik
    5. Balaklava veya Maske; gögüs bölgesine inen türden, rüzgar kesen türden kumaştan
    6. Gözlük; polarize cam olmayacak, sarı yada amber rengi cam adidas climacool tavsiye ediliyor
    7. Bandana; yedek olmalı
    8. Mont; mevsime ne olursa olsun iç astar yanında olacak
    9. Yağmurluk; yağmur yağmadan giyilecek
    10. Dizlik; yedek
    11. Pantolon; mevsime ne olursa olsun iç astar yanında olacak
    12. Çizme; bilek korumalı
    13. İçlik; termal türden dağcılık malzemesi satanlarda mevcut
    14. Kulaklık; sünger, 3M veya KOYOTE K310 kullan at, Bauhaus'ta satılıyor
    15. Reflektör; şerit kumaş çapraz şekilli olan
    16. Elektrikli yelek yada kimyasal vücut sobaları


    MUTFAK MALZEMESİ
    1. Kaşık
    2. Bıçak ,çatal
    3. Metal bardak izoleli
    4. Tas ve tabak
    5. Çay, Tuz
    6. Şeker; Poşet
    7. Kahve; poşet
    8. Konserve, şişe açacağı
    9. Ufak ocak ve özel tüpleri
    10. Bulaşık süngeri
    11. Deterjan
    12. Çöp poşeti;
    13. Çakmak
    14. Su; en az 2 lt
    15. Çikolata, kuru yemiş
    16.Kamp çaydanlığı
    17.Kamp ocağı coleman benzinli


    Bunların arasından ihtiyac duymadıklarını sil ve yoluna cik derim ...
    Konu Skullhunter tarafından (Bugün Saat 07:33 AM ) de değiştirilmiştir..
    Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili

  4. #164
    2move - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı
    feribotta motoru sabitlemek için ..yanına bir kaç parça lastik al
    onuda düşündüm ama bu kadar eşyayı nasıl taşırım bılmıyorum. acaba feribotta bulşamazmıyım? halat fln..

    Alıntı benkaan adlı üyeden alıntı
    arkadaş kıbrısa gitmeye kesin kararlımısın? orda tanıdığın falanmı var? kıbrısa gemiyle gidicen ama ayak bastı parası hem kendin için hem motorun için ödiyeceksin. ayrıca motorunu sigorta yapıcaksın kıbrısta. herşey çok pahalı gezebilecek yer çok yok. ama gece hayatı iyidir....
    iyi düşün derim...
    abim orada,sigorta işini halledicem hepsini öğrendim.
    YA İSTİKLAL ,YA ÖLÜM ! ! !

    Alemin kralı çarşı , herkeze karşı

  5. #165
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    2move, karaman'dan sonra taşucuna kadar dağlık ve virajlı yollardan geçeceksin. Sartavul geçidi karaman'ı akdenize bağlayan bi geçit. Yollar virajlı ama muhtemelen çok kalabalık değil. O bölgede mümkün olduğunca gündüz yolculuk yapacak şekilde kendini ayarlarsan daha rahat edersin. Ayrıca torosları geçeceğin için hava da soğuk (ve belkide yağışlı) olabilir. Bence bunun için de tedbirli olmalısın. Selamlar ve hayırlı yolculuklar dilerim.

  6. #166
    temmuzvedat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda xx1100
    eger lastiklerin trubless ise patlayınca şişiren tüplerden bulundur.kıyafetlerin saglam olsun .birde bazen benzin kötü oluyor karbüratör yada enjektörü tıkaya biliyor onu acacak bir kimyasal veya bir hortum tazzikli üflemek için olabilir.belki gereksiz ama ince yagmurluk alsan ben 2 kez yakalandım ve büyük çop poşetleri giyerek az hasarla atlattım.zincır yagı ve alet çantan olsun.derim sana iyi eglenceler

  7. #167
    benkaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2005
    Şehir
    canım mersin'im
    Motosikleti
    250 mct
    Alıntı 2move adlı üyeden alıntı
    abim orada,sigorta işini halledicem hepsini öğrendim.
    ozaman sana iyi yolculuklar.feribotla yallah karşıya.
    kamyonlar girmeden ilk sen gir,en öne park et.merak etme kolay kolay patlamaz deniz bu zamanlarda.
    resimlerini bekleriz

  8. #168
    rizeli cbrci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2006
    buyur kardes
    Uzun yol rehberi
    --------------------------------------------------------------------------------

    Uzun yol rehberi az sonra da yanınıza almanız gerekenler listesini göndericem

    1.Limitlerinizi bilin ve seyatinizi ona göre planlayın..
    Eğer hayatınızda yaptığınız en uzun mesafe 500 km. ise, 800 kilometrelik bir yolculuğu aklınızdan bile geçirmeyin. Günlük kapasiteniz 500 km. de olsa 1500 km. de olsa yol uzadıkça sonraki günlerin performansı düşer. Unutmayın ki en tehlikeli zaman 3 ve 7. günler arasında kalan zamandır. En doğrusu bu zaman diliminde performansınızın %65’i kadar yol yapmayı planlamaktır. Aynı zamanda yola çıkmadan önce planladığınız zamanlamanın gerisinde kalma riskini düşünerek en az 1-2 alternatif rota fikriniz olmalı.

    2. Yüksek hızları unutun.
    Yüksek süratlerin ve uzun mesafe yolculuklarının ortak noktaları çok azdır. Ana yollardan uzak duran ve sakin kullanan bir sürücü otobanda hız rekoru kırmaya çalısan bir sürücüden daha fazla yol katedebilir, aynı zamanda manzaranın ve virajların tadını çıkarabilir. Bunu yanında süratin, benzinci aramak için harcanan daha fazla zaman anlamında sarfiyata, rüzgara karşı boğuştuğunuz için yorgunluğa ve belki de bir hız cezasına neden olacağını da unutmamak gerekir.

    3. İlaçlarınızı ve kahve stoğunuzu evde bırakın..
    En basit şekilde, ilaçlar ve diğer uyarıcılar işe yaramazlar. Eğer dikkatinizin devamını sağlamak için kahve, kola ya da başka bir uyarıcı ihtiyacı hissediyorsanız, o gün için sürüşü sona erdirmenin ciddi bir uyku çekmenin vakti gelmiştir.

    4. Motorunuzu yolculuğa hazırlayın.
    Lastikleriniz, zinciriniz, motor yağınız gibi elemanlar yola çıkmadan önce mümkün olan en iyi şartlarda bulunmalıdır. Aksi halde yolda başınıza gelecek bir sorun size oldukça fazla zamana ve hatta belki evinizde halledebileceğinizden daha pahalıya malolacaktır.

    5.Yolculuktan hemen önce akseuar temin etmekten kaçının.
    Yeni kaskınızın rahat olmadığını veya yeni yağmurluğunuzun su geçirdiğini öğrenmek için yolculuk çok iyi bir tercih değildir. Bunun gibi aksesuarlarınızı daha önceden deneyin ve yolculuk sırasında macera yaşamayın.

    6. Yola çıktığınızda hazır olun. Yolda alışveriş ile vakit kaybetmeyin..
    Mutlaka bir check list yapın ve yola çıkmadan önce kontrol edin. Yoksa çok değerli sürüş veya dinlenme zamanınızdan çalmak durumunda kalırsınız

    7. Yaşamak istiyorsanız, kamyonlardan uzak durun.
    Kamyonlar uzun ve büyük araçlardır. Direksiyonlarındaki ufak oynamalar ile arka kasasının oldukça büyük hareketler yapmasına neden olur. Kamyon şöförleri arkalarında kendilerini takip edenlerden rahatsız olurlar. Bu rahatsızlık dikkatlerinin dağılmasına ve size çarpmalarına yol açabilir. Ayrıca ağır yük taşıdıkları için lastik patlatmaları, kasasından bazı şeylerin dökülmesi veya fırlaması çok olağandır. Yakınınızda patlayan bir lastik veya dökülen bir şey ölümünüze yol açabilir. Ayrıca kamyonun arkasında seyrederseniz, önünüzü göremeyeceğiniz için kamyonun ani bir fren yaptığını ancak arkadan ona çarptığınızda anlarsınız.

    8. Hiçbir zaman durabileceğinizden daha hızlı gitmeyin.
    Ağır bir sis içinde şehirlerarası bir yolda seyahet ettiğinizi düşünün. Aniden sol şeritte duran bir araba görüyorsunuz. Çarpmadan önce durabilirmisiniz? Benzer bir örnek açık hava için de geçerlidir. Viraja sadece 20 km. daha hızlı girerek ilersini görememe ve 6 ay hastanede yatma riskini alırmıydınız? Bu şekilde düşünerek ertesi gün yaşıyor olmanızı sağlayabilirsiniz.

    9. Daha hızlı gitmek için durmayı öğrenin.
    Kendinizin yolda hangi hız aralığında motor kullandığını bilmelisiniz. Eğer süratiniz bu ortalamanın altına düşüyorsa mola vermenin vakti gelmiştir. Belki biraz uyuyabilir veya kısa bir yürüyüş yaparak bacaklarınızı ve kaslarınızı yumuşatabilir ve beyninize oksijen pompalayabilirsiniz.

    10. Ne zaman durmanız gerektiğini bilin!
    Bir saniye için bile gözünüzün kapandığını hissederseniz hemen en yakın yere çekin ve dinlenin. Eğer bir türlü istediğiniz sürata ulaşamıyor veya devamlı olarak hız kaybediyorsanız uykunuz gelmiş demektir. Aynı şekilde sinyalleri açık unutmak veya benzincide durup durmamak konusundaki kararsizliklar hep yorgunluk belirtileridir.

    11. Doğru bir psikolojik durumda olun.
    Yağmur, sıcak, soğuk gibi özellikle yolda olmaktan hoşlanmadığınız durumlarla karşılaşırsanız yola çıkmayın. Çünkü bu durumda negatif elektrikle başlayacağınız yolculukta yola konsantre olmak yerine hep içinde bulunduğunuz duruma kanalize olacaksınız. Bu yolculuk için tehlikeli bir durum yaratabilir.

    12. Akıllıca toplanın ve gerekli kişisel eşyaları el altında bulundurun.
    Güneş gözlüğü, kremler, lens suyu, fener, lastik basıncını ölçtüğünüz aleti, haritanızı ve diğer gerekli malzemeyi el altında bulundurun. Bunlara ihtiyaç duyduğunuz anda ulaşamazsanız, kullanamazsınız. Haritasızlık nedeniyle yolunuzu kaybederseniz değerli zamanınız kaybolur, veya güneş altında yanmış bir kafaya asla kask takamazsınız. Ruhsat, sigorta gibi gerekli evraklarınızı ise güvenli ve sudan korunaklı bir şekilde tutmalısınız

    13. Benzin ve yemek molalarını ayırın.
    Benzin aldıktan sonra (kendi başına küçük bir mola) soyunup yolun karşısındaki lokantada yemek yemek ile 50 km ilerdeki lokantada yemek arasında zamansal bir farklılık olmayacaktır. Sonuç olarak elde edeceğiniz 1 tanesinin zamanı karşılığı 2 mola.

    14. Benzine, ihtiyaç duymadan alın.
    Benzin alma şansınız varsa kullanın. Daha sonra benzininiz çok azalırsa aramak için kaybedeceğiniz zaman daha fazla olacaktır.

    15. Yağmurlukarınızı, yağmur yağmadan giyin.
    Eğer yarım depodan daha az benzininiz varsa niye hem benzin almak hem de yağmurluklarınızı giymek için durmuyorsunuz. Bu hem çabuk hem de guvenli bir yoldur. Yağmur yağarken yol kenarında giyinmeye çalışırsanız yarım metre ötenizden süratle geçen ve yerden kalkan su yüzünden sizi görmesi engellenecek olan arabalarla mücadeleederek büyük bir risk alırsınız.

    16. Lastik tamir seti taşıyın ve nasıl kullanacağınızı bilin.
    Mutlaka bir lastik tamir kiti taşıyın ve nasıl kullanılacağını bilin. Eğer bu konuda daha önceden pratik yapmazsanız yolda başınız derde girerse hem çok zaman kaybedebilir hem de bu uğraşınız sonuçsuz kalabilir.

    17. Takım çantanızı genişletin.
    Birçok motorsikletin takım çantası yetersizdir. Bu takımları bir rehber gibi kullanarak kaliteli malzemelerle genişletin ve bir de dijital bir voltmetre edinin.

    18. En az 2 litre su taşıyın.
    Su stoğunuz 2 şekilde bulunmalıdır. 1. El altında içme suyu olarak, ve 2 acil durumlar için. Kendinize bir iyilik yapın ve acil durumlar için ayırdığınız suyu hemen ulaşamayacağınız bir yerde saklayın. Böylece gerçekten ihtiyaç duyduğunuzda orda olur.

    19. Sıkıntıdan kurtulmayı öğrenin.
    Sıkıcı yollarda bir walkman çok işe yarayabilir. Depo üstü çantada yolda atıştırmak üzere tatlı şeyler taşımak hep çalışan bir yoldur. Ayrıca ekşi bir limon suyu damlası bir anda şok etkisi yapacak ve sizi biraz daha idare edecektir.

    20. Bir çekici servisine dahil olun.
    Sigortanızın bir arıza durumunda sizi ve motorunuzu bulunduğunuz yerden kurtaracak fasiliteleri olmasına dikkat edin. Bu olmazsa mutlaka bu tip servisler veren kuluplere üye olun.

    21. Sağlıklı yiyecekler yiyin.
    Fast Food ve uzun yol yolculukları kötü bir kombinasyondur. Sabahları yulaf gibi tahıl tarzı yiyecekler yada tostla birlikte 1 yumurta iyi bir seçimdir. Tereyağından uzak durun. Öğle yemeği hafif ama sağlıklı bir şekilde yapılabilir. Akşam yemeği ise mutlaka salata ve makarna gibi karbonhidratlı bir yiyeceği kapsamalıdır. Unutmayın; “Doğrusunu yiyemiyorsanız hiç olmazsa hafif yiyin.”

    22. Günün doğru zamanlarında yemek yiyin.
    Standart iş temponuzun psikolojisinden kurtulmak için haftasonu erken, haftaiçi geç kahvaltı ediniz. Akşam yemeklerinin geç sayılmayacak saatlerde yenmesi gerekmektedir. Uzun bir yolculuk gününün sonunda geç yenilen bir akşam yemeği beraberinde rehaveti getirecektir. Bu da hemen uyku dolayısıyla ertesi sabah zinde olmayan bir vucüt anlamına gelir. Öğle yemekleri için kalabalık olmayan yerler seçilmelidir. Bu çok değerli zamanınıza mal olabilir. Eğer başka şansınız yoksa akıllıca davranarak ve önce siparişinizi vererek gerekli telefonları etme, motoru kontrol gibi rutin işlerinizi bu bekleme süresinde halledebilirsiniz.

    23. Şehir sınırlarını geçerken dikkatli olun.
    Genellikle yollar belediyelerin sorumlulukarındadır. Yani her 50 km.’de bir farklı bir belediyenin sınırına girebilirsiniz. Bu da değişik mühendisler ve farklı metodlarla inşa edilmiş yollar demektir. Bu sınırları geçtiğinizde dikkatli olun. Asfalt kalitesi, yol işaretleri, trafik işaretleri gibi şeyler değişmis olabilir. Bu sizin sürüş stilinizi etkileyecektir.

    24. Bir elektrikli battaniye kullanın.
    Üşümek için sıcak bir günün ardından güneşin batması veya yağmurlu bir havada sürüş yeterlidir. Böyle durumlarda elektrikli battaniye hayat kurtarabilir.

    25. Bir cep telefonu taşıyın.
    Bir cep telefonu ve çekici servisi veren bir sigorta yolda çok işinize yarayabilir.

    26. Ağrı ve acılar için asprin taşıyın.
    Asprin sizin vücut ısınızı düşürür. Ağrılarınızdan dolayı asprin alıyorsanız, vucudunuzu soğutacağını lütfen bilin. Ayrıca asprin pıhtılaşmayı önleyen bir maddedir. Kanayan açık bir yaranız varsa asprinden uzak durun.

    27. Yanınızda vitamin bulundurun.
    Normalde her gün one – a – day tarzı bir vitamin almak önerilebilir. Ancak yaz ve kış sürüşlerinde durumlar çok farklıdır. Doktorunuzun tavsiyelerine uyunuz. Uzun mesafe sürüşlerinde krampları engelleyecek tarzda olan vitaminlere bakın.
    [COLOR="Red"][/COLOR]Taner Bilgin

  9. #169
    2move - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    cümleten cok tesekkur edrım,..
    YA İSTİKLAL ,YA ÖLÜM ! ! !

    Alemin kralı çarşı , herkeze karşı

  10. #170

    Üyelik
    03 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    işte bende ona bakiyorum

    uzun yola hangi tip motorla çıkmalı?

    merhaba arkadaşlar
    iki kişi uzun yol yapmak ve gezmek gibi bir hayalimiz var . Bu hafta içinde motor alacağız ve hayalimiz gerçek olmaya biraz daha yaklaşacak .

    ancak hala hangi motoru almak konusunda karar vermiş değilim açıkçası. günlerdir forumu okudukça sürekli fikrim değişip duruyor. aslinda ilk başta 5 milyara kadar olan çinli cruiserlardan birini seçmeye çalışıyordum ama şimdi aklıma bu hondanın yada yamahanın 125 likleri takildi..

    sesi, tipi, şekli , max ne kadar hıxz yaptığı ,üzerinde nasıl olduğum filan hiç önemli değil ama uzun yol yapabilecek , sorun çıkarmıcak , güvenli ve iki kişi taşıyabilen bi motor almak isityorum..

    sizce çinlilerden birini mi seçmeliyim yoksa;
    ybr125 yada cbr125 de tercih edilebilir mi??

    herkese teşekkürler

  11. #171
    salihgureli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2004
    Şehir
    İSTANBUL
    Hoşgeldin bizde iki snedir aynı şeyi tartışıyoduk sen al bi sl150 rahat et
    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!
    www.ataturk.com

  12. #172
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    hyosung GV 250 cruiser al.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  13. #173
    SAKAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne/Merkez
    Motosikleti
    Keeway Matrix 150
    Hysoung çok klass 5.000 ytl civarı galiba fiyatı hysoungta kaliteli bi marka ama honda kadar değil duruşuna hasta oldum motorun
    büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)

  14. #174
    marefb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1299 Panigale

    !!!!!!!!!!1

    çin malı hariç ne alırsan allllllllllllll ama bence honda al money varsa

  15. #175
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA

    merhaba arkadaş

    merhaba.ben de motorsiklete yeni merak saran biri olarak aynı soruyu sana sorcam?
    ne aldın?çin malı mı?bana bir fikir verirsen sevinirim.
    ben de tourer tarzı ya da chopper tarzı arıyorum.
    fakat bu siteye girdikten sonra açıkçası biraz korktum.devamlı araba kullanan ve trafikte olan biriyim.aklımdan geçen 600 700 lük makinalar.
    kullanmak zor diye yazıyorlar.tecrübe istiyormuş.ben buna pek inanmıyorum.
    kurallara uyarak ve biraz da makinaya alıştıktan sonra olur diyorum.
    ne dersin?
    selamlar......

  16. #176

    Üyelik
    03 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    işte bende ona bakiyorum

    aslında doğru...

    ya aslında bu konunun çok tartışıldığını biliyorum da ... şöyle sorayım madem..

    bie ybr125 iki kişiyi adam gibi uzun yolda taşıyabilir mi acaba ??

    ya cidden çok zor iş karar vermek şimdi de skyteam i gördüm uffffffff..

    neyse cevap veren herkese teşekkür ederim en azından hiç bi şey bilmeden davranmamış oluyoruz sayenizde.....

  17. #177
    abilginoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul\ataşehir
    Motosikleti
    2004 BMW R1150RT
    normal kullanırsan makinayı yormazsan.ilk başlangıç olarak cbr 125 işini gayet iyi görür...

  18. #178
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    bence 2. el honda cbf 250 al derim
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK

  19. #179
    naturalist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    istanbul - Ümraniye
    Motosikleti
    Kawasaki KLR 650, Husaberg 650 fs ,CBR 600 F

    Yeni Başlayan Dikkat !!...

    yeni başlayan arkadaşlara sesleniyorum..
    bir iki sefer scooter kullanmakla motor kullandım sayılmaz
    600 lük 700 lük makinalar 90 - 120 arası beygir üretebilen makinalardır (chopperlar ve endurolar bu kadar beygir üretemez ama daha fazla torka sahiptirler)
    bu tip makinalara binmeden önce vitesli 125 lik motorlara binerek pişmek gerekli. (en idealleri Yamaha YBR 125 honda CG 125 )
    hem kullanımları kolaydır, hem az yakıt tüketirler, hemde en sorunsuz motorlardır (tabi 0 km olursa) kuryeler genelde bu motorları tercih ederler sebebi ekonomik ve sorunsuz olmalarıdır.
    uzun yola gidebilirler fakat sürekli durmaksızın max limitlerde gitmek su soğutmalı olmadıklarından şişme diye tabir edilen gömlek genleşmesi oluşabilir.
    90 km sabit hızla Türkiye'yi gezebilirsiniz hemde 2 kişi
    tabi 1000 kmlik rodaj yani motor alıştırma evrsini geçirmeden uzun yola çıkmayınız.
    motorlar arabaların tersine rodaj devresinde kesinlikle max limitlerde kullanılmaz

    Çin malları na gelince en iyisi 5000 kmde bitiyor. çoğu rodaj devresi bitmeden arıza veriyor
    ve ikinci elleri yok satarken alırken ödediğinizin yarısını alamıyorsunuz..
    Örneğin Mondial Zat modeli en iyi çin motorlardandır.
    satış fiyatı anahtar teslimi (plaka dahil) 3.900 ytl
    ikinci el 2006 model bir Zat'ı 1.700-1.800 ytl ye alabilirsiniz
    honda CG 125 in anahtar teslim fiyatı (plaka dahil ) 3.900 ytl dir
    ikinci el bir CG 125 2006 model i 2.500-2.600 arasındadır.
    Yamaha YBR 125 anahtar teslimi (plaka dahil) 3.400 ytldir
    ikinci el 2006 model bir YBR yi 2.600-2.700 e alabilirsiniz
    yani çin malı almazsanız para kaybınız fazla olmaz



    Bu tip motorla değilde daha büyük hacimli bir motorla başlarsanız ne olur;
    örnek vereyim amcamın oğlu alacağına karşılık bir Kawasaki GPZ 500 makina aldı (yarı race yarı turing bir makinadır).ve motoriklet kullanmayı daha tam öğrenmeden motora bindi ve bindiğinin 15 inci dakikasında otobüsün altına girdi... motorda 1,5 milyar hasar, kendisinde 4 ön diş kırığı kafada 8 dikiş :(
    hatası neydi?
    hatası debriyaj ile gaz kombinasyonunu iyi ayarlıyayamakdan motor sıçrama yapmışdı.
    race makinalar akselarasyonu çok yüksek makinalardır.
    çou race makina 1. vites 70 km 2 vites 120 3 vites 170 4 vites 200 5 vites 240 6 vites 270 km ye ulaşabilir.
    ayrıca 2,5 sn de 100 km hıza erişebilirler ki bu ivme arabalarda hayaldir ancak gerçek spor otomobil katagorisindeki ferrari lombargini vs otomobiller bu ivmeye ulaşabilir
    örneğin bir tofaş şahin in 100 km ye erişimi 16 sn dir.
    yani aralarında uçurumlar var.

    race makinalar sesleri ve hızlarıyla cezbeder insanı bu doğru fakat handikaplarıda yok değildir.--Öncelikle diğer tip motorlara kıyasla daha fazla yakıt tüketirler.
    --Fren kullanımı çok zordur. sert frende arka lastikler çok kolaylıkla kayar ( lastikler 0 km olsa bile) ön frende motor öne aşırı esneyebilmekte buda motorun kontrolden çıkmasına yol açabilmektedir. (acemilerin genel ve sık hatalarıdır)
    --Gaz çekme (sürat yapma race camiasında kullanılan tabirdir ) sırasında motorun üzerinde durabilmek için ellerinize ve el bileklerinize çok fazla yük biner buda uzun süre kullanımda ağrılara sebeb olur.
    -- Şehir içi dur kalklarda motorun kilosu çok fazla olduğundan ayaklar da yorulur. yani istanbul trafiğine girerseniz motordan indiğinizde kesin yorgun olursunuz..

    yani siz siz olun kesinlikle başlangıcı 125 lik japonlar veya 250 chopper lar ile yapın. maxi scooterlarda iyi sürücü ister bunuda belirteyim..çünki onlarda 150 - 160 km sürate çıkabilmektedir. ( çin maxi scooterlar hariç tabi.. )
    çok değil 1 ay her gün 1 saat binerek tecrübe kazanırsınız..
    ondan sonra hacimli motorlara binmeye başlayabilirsiniz. ama en fazla 500 lük bir makinayla

    örneğin: Honda CBF 500, Kawasaki R5
    profesyonelliğe adım atarken bu motorlar iyidir..

    Uzun Yola gelince
    chopper cılar ile endurocular, uzun yolda en iyi bizim kategorimiz diye tarışıp dururlar ama şu bir gerçekki ikiside uzun yol için iyidir. ama oyumu % 55 enduro % 45 chopper a veriyorum

    Chopperlardan örnekler:Yamaha Dragstar, Honda Shadow, Kawasaki En
    500,
    Enduro- turing lere örnekler: BMW F650, Honda Transalp, honda Africa Twin( kral makinadır) , Kawasaki KLE 500, Aprillia Pegasso,

    ama ben race ciyim bunuda belirteyim
    ama 3 ay her gün 125 lik makina kullandım ( honda cgl 125)
    sonra ustalarımın gözetiminde ve onların talimatları doğrultusunda race makina kullanmaya başladım
    gereksiz gaz çekmeler yapmam
    mahalle arası ve arayollarda yavaş giderim
    sesli egzost kullanmam ( insana basma arzusu veriyor çünki)
    yağmurda motora binmem ( binenleride sevmem :p şaka tabi)
    ıslak yolda kesinlikle çok yavaşlarım
    yol boşsa ve otobandaysam ibrenin sonunu görürüm.

    Kazasız sürüşler dilerim. umarım gevezelik yapmamışımdır

  20. #180
    SAKAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne/Merkez
    Motosikleti
    Keeway Matrix 150
    Ne demek abi sonuna kadar zevkle okudum
    büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)


    REKLAM ALANI
9. sayfa BirinciBirinci ... 7891011 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler