Motosiklete araç takip uygulaması

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
666
Motosikleti
Vespa GTS300 Supertech ABS
Öncelikle çalışılacak firma belirlenir
Ben uzun araştırmalardan sonra lenoi ve devtakip ürünlerini beğendim
Son değerlendirmelerden sonra Turkcellin de çözüm ortağı olarak çalıştığı devtakip firmasının standart araç takip paketini satın aldım.
Ürün dahili pili, dahili gps ve gsm antenleri ve küçük boyutuyla öne çıkıyor.
Fiyatlandırma şu şekilde:
Süre sonunda cihazın mülkiyeti bize kalacak, 24 ay X 20 tl
Bu rakama cihaz, kablo, montaj, 24 aylık harita ve üyelik bedeli dahil.
Süre sonunda aylık 8 tl ödenerek üyeliğe devam edilebiliyor.
cihazın içine takacağımız bir de m2m data hattına ihtiyaç var.
En uygun fiyat Turkcellde ve 50 mb bir paketin aylık ücreti 7,5 tl.

Cihazı internet üzerinden mailorder la satın aldıktan sonr beni montaj için bornovada bir yere yönlendirdiler.
Motosiklet biraz karmaşık olduğundan bizzat bazı işlemleri kendim yaptım.
Zaten toplamda 3 adet bağlantı yaptılar.
Enerji, şase ve kontak bağlantıları.Aslında bir röleyle uzaktan araç durdurma işlevi de var ancak ben sorun olmaması için bu bağlantıyı yaptırmadım.

Fırsat olmadığı için montajla ilgili foto yok ancak zaten pek görülecek birşey de yok.Akünün yanında uygun bir yere sabitleyerek montaj tamamlanıyor.
Elektrik ve şase aküden alınırken, kontak bilgisi kontağa giden soketten paralel alınarak yapılıyor.

Kurulum ve üyelikten sonra web üzerinden ve android ios gibi işletim sistemli telefonlarla da izleme yapılabiliyor.

Meslela son sürüşünüzün raporunu harita üzerinde almak mümkün.Gezi raporlamalarında işe yarayabilir.

Ben motosiklet hareket ettiğinde ve ayrıca kontağa müdahal edildiğinde bana sms+e-maille alarm verecek şekilde yapılandırdım.
Böylece benden başka kullanıcısı olmayan motosikletim yerinden oynatıldığı anda bana sms ve e-mail yoluyla alarm verecek.
Artık özellikle gece gelen smslere dikkat etmek ve kontrol etmek lazım:)

Cihazın boyutları ve şekliyle ilgili fikir olması açısından 2 adet foto ekliyorum.

20130408111534.jpg


20130408124732.jpg
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
879
Renginin turuncu olması ve üzerinde takip vs yazması, cihazı oldukça gizlenebilir ve dikkat çekmez kılmış.
 
Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
666
Motosikleti
Vespa GTS300 Supertech ABS
: )))
Otomobilde normalde gizliyorlar zaten ancak motosiklette çalan arkadaş bulana kadar sizin de yer tespiti yapıp tepelerine binmeniz mümkün.
Cihazı benim motosikletimde bulabilmek için ciddi zaman ve demontaj işlemi lazım.
 
Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
666
Motosikleti
Vespa GTS300 Supertech ABS
arkadaşlar nedir bu gizleme merakınız:)
şu an zaten abs beyninin altında duruyor, motisikleti iyice söküp dağıtacak vakit olmadan bulunması mümkün değil.
burada amaç motosiklet sizden izinsiz haraket ettiği anda müdahale etmek, o anda müdahale edemediyseniz harita üzerinden yer tespiti yapıp aracı bulmak.
birçok takip cihazı ve alarm firması caydırıcı olması amacıyla uygulama yapılan araçlara sticker takıyor ki, hırsız arkadaşın dikkatini çekip başka araçlara yönelsin diye.
 
Katılım
30 Haz 2011
Mesajlar
2,819
Montaj yapılırken işçilik nasıldı ? Dikkat edilerek mi yapıldı yoksa yapalım da nasıl olursa mantığı mı vardı
bir de takmak için para alındı mı
istanbuldaysa bende yaptırmak isterim
 
Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
666
Motosikleti
Vespa GTS300 Supertech ABS
İzmir için montajı yapan küçük bir atölyeydi ve haliyle Ducatiyi sökmekle pek bir alakaları yoktu, gerçi çoğu motosiklet tamircisi de italyan görünce şöyle bir durup bakıyorlar:)
Ben montaj için gerekli yeri ve aküyü zaten belirlemiştim, sökme takma işlemlerinin bazılarına yardım ettim bazı bölümleri tarif ettim.
Özellikle her vida sökülüp takılırken yakın markaj uyguladım ki yabancısı oldukları araca zarar vermesinler.
İşçilik iyiydi ancak zaten işçilik gerektiren tek şey motosikletin sökülüp takılması.Çünkü cihazın montajı toplam 2 dakika falan sürüyor, alt tarafı 3 adet kablo.
Montaj için ücret alınmıyor, ödenen tüm rakama montaj da dahil.Çırağa 5 tl bahşiş hariç tabi:D
 
Katılım
30 Haz 2011
Mesajlar
2,819
Ben istanbulda yaptırırım büyük ihtimal
denilen yerde mi yaptırmamız lazım yoksa kendi servisimizde de yaptırabilir miyiz
 
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
521
Selamlar, bahsettiğiniz firmada yetkili bir arkadaş ile bugün görüştüm. Kafamdaki tüm soruları sordum, 3 noktada eksiklik gördüm.

1. kampanyalı üründe sanırım sizin de aldığınız bu, sms desteğinin olmadığı üzerinde çalışıldığı. Sadece email desteğinin olduğu

2. ürünün aküden beslendiği, herhangi bir harici güç kaynağı olmadığı
,
Açıkçası bu durum benim kafamı karıştırdı. Sayfalarında demo linkide göremedim. Mail ile göndereceklerini söyledim. bekliyorum.

3. m2m hatların bireysel alınamadığı, bunun yerine eski sim kartların takıldığı.
 
Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
666
Motosikleti
Vespa GTS300 Supertech ABS
firmanın yönlendirdiği yerde montaj yaptırmalısın çünkü aktivasyon vs işlemlerini de onlar yapıyor
yine de satıcı firmayla görüşmek gerek belki özel durumlar için farklı uygulamaları olabilir
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Bundan iyisi samda kayısı. Denılıcek cinsten gayet başarılı. Insallah kullanmaya ıhtıyacınız olmaz.
 
Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
666
Motosikleti
Vespa GTS300 Supertech ABS
Selamlar, bahsettiğiniz firmada yetkili bir arkadaş ile bugün görüştüm. Kafamdaki tüm soruları sordum, 3 noktada eksiklik gördüm.

1. kampanyalı üründe sanırım sizin de aldığınız bu, sms desteğinin olmadığı üzerinde çalışıldığı. Sadece email desteğinin olduğu

2. ürünün aküden beslendiği, herhangi bir harici güç kaynağı olmadığı
,
Açıkçası bu durum benim kafamı karıştırdı. Sayfalarında demo linkide göremedim. Mail ile göndereceklerini söyledim. bekliyorum.

3. m2m hatların bireysel alınamadığı, bunun yerine eski sim kartların takıldığı.

sms desteği olmadığıyla ilgili bir olumsuzluk göremedim, takip sayfasında sms ayarları aktif ve değişiklik yapılabiliyor.
cihazın içinde dahili pili mevcut, sanırım 420 ma bir pil vardı , akü bağlantısı pili şarj etmek ve dahili pilin bittiği durumlarda aküden enerji almak için.
m2m hatların bireysele kapalı olma durumunu net bilmiyorum, benim de şahıs firmam olduğundan o şekilde alım yaptım belki de diğer gsm firmalarında farklı uygulamalar olabilir

bu arada ben turkcell kampanyalı olarak almadım ürünü, çünkü o kampanyaya dahil olabilecek bir turkcell hattım yoktu
cihazı ve paketi ayrıca satın aldım, m2m hattı ayrı aldım.
ancak maliyetleri aynı.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Bundan iyisi samda kayısı. Denılıcek cinsten gayet başarılı. Insallah kullanmaya ıhtıyacınız olmaz.
 
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
521
Biraz önce mobiltim'den nuray hanım aradı. Bahsettiğim durumu tekrar sordum, sms entegrasyonun şu an kesinlikle olmadığını ve cihazda pil bulunmadığı özellikle belirtti. Konuyla ilgili bir de mail gönderecek, sizlerle paylaşırım.
 
Katılım
26 Eyl 2007
Mesajlar
701
Hayırlı olsun...

Merak ettiğim, elemanımız jammer denen züpçüktüyü aktifeştirip motorun yanına geldiğinde ve motoru hareket ettirdiğinde o sms olayı ne olacak??

Motosiklet fuarında da daha çok filosu olan firmalara satış yapan standdaki arkadaşa da sormuştum ama pek tatmin edici bir cevap alamamıştım.

Malum bu frekans kesiciler çok ucuza sağdan soldan temin edilebiliyor. İşlevi nedir acep?
 
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
702
siyah bant sar koy motosikletin en görünen yerine konjektör gibi görünür :D
 
Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
666
Motosikleti
Vespa GTS300 Supertech ABS
Hayırlı olsun...

Merak ettiğim, elemanımız jammer denen züpçüktüyü aktifeştirip motorun yanına geldiğinde ve motoru hareket ettirdiğinde o sms olayı ne olacak??

Motosiklet fuarında da daha çok filosu olan firmalara satış yapan standdaki arkadaşa da sormuştum ama pek tatmin edici bir cevap alamamıştım.

Malum bu frekans kesiciler çok ucuza sağdan soldan temin edilebiliyor. İşlevi nedir acep?

işe yarar tipte jammerlar oldukça pahalı.
web de görünen ve satılan cihazların işlevi tartışılır.
Yine de kaliteli bir hırsız gerekli donanımla gelirse tabiki sms veya mail trafiğini kesecektir.
Ben koruma için bu cihazdan başka grade 80 zincir ve bol koruma faktörlü kilitle yerdeki çelik saplamalara zincirliyorum motosikleti.
Branda altında ve apartmanın bahçesinde duruyor.
Başka konularda da yazdığımız gibi hırsıza kilit dayanmaz ancak işini zorlaştırmak ve zaman kazanmak gerek.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst