Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Yağ değişiminde mazotla temizlik doğrumudur ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bildiğiniz gibi yeni yağın içine 1 damla da olsa kirli yağ bulaşırsa yağın özelliği bozuluyor.
    -ek bilgi motor ilk çalıştırıldığında yağ pompası supaplara yağ taşıyana kadar motor yağsız çalışır.-
    mazotunda yağı çözme özelliği vardır ( elinize yağ bulaşırsa mazotla hafif citileyin yağı çözer mesala ) bu yüzden mazotu motorun içine koyup ( abartmadan, 250 ml yetecektir ) 5 6 saniye sephada çalıştırıp daha sonradan hafif devirlendirip söndürmek motorun içinde kalan yanık yağı çözüp atar ve boşaltırken mazot daha akışkan olduğu için yağ ile birlikte süzülür.
    yeni yağ konulduğunda motor tertemiz yağ içinde çalışır.

    bu açıdan, sağlıklı ve doğru bir işlemdir ama öyle 1 2 dakika değil. 20 25 saniye toplamda çalıştırmak yeter. ve nispeten motor soğukken yapılsa daha iyi olur.
    Hımmmm...

    Aklıma takılan şeyler var. 1.si başkalarına "işkembeden yazmayın" havasında sesleniyorsun da, öncelikle 1 damla kirli yağın yeni yağın özelliğini bozduğunu belirten kaynağı gösterebilir misin?

    2.si 1 damla bile kirli yağ yeni koyacağımız yağı bozuyorsa, çok sıkı bir yağ çözücü olan mazotun 1 damlasının yeni yağı nasıl bozmayacağını düşünüyorsun? Yoksa motorun içinde 1 damla bile mazot kalmayacağını mı iddia ediyoruz?

    Ayçiçek yağı ile mazotu aynı kefeye koymandan, 10w yağın kanalları tıkayabileceğini söylemenden hiç bahsetmiyorum. Sadece şu 2 sorunun cevabını yazarsan konu netliğie kavuşacak. Niyetim sana laf ötelemek değil, anlattıklarındaki çelişkiyi halledersek herkes rahat bir nefes alacak zaten. Açıklama olarak da "evet motoru sallayınca içinde neredeyse hiç mazot kalmayacak..." gibi bişeyler yazmaman dileklerimle...
    #sürenadam


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motorun içi temizlensin diye motora mazot koymak saçmalık bi kere. Eğer motorda neredeyse hiç eski yağ kalmasın istiyorsanız yağ değişiminde yağı boşaltabildiğiniz kadar boşalttıktan sonra debriyajın olduğu motor sağ kapağını sökün motoru sağa yatırınca motordan en az 100ml daha yağ akacaktır. Normal yağ değişiminde bu kadar yağ kalıyorsa unutmayınki motora mazot koyduğunuzda da ne kadar uğraşsanız da motoru komple sökmedikçe baya bi mazot motorun içinde kalacaktır.

  3. #43

    Üyelik
    30 Haziran 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    Sym gts 250i evo
    ben utandım kendimden eşimle iki çocuğuma bu kadar ilgi göstersem varya kral olurdum
    iptaluyelik02 ve metinkilic bunu beğendiler.

  4. #44
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Dikkat çekmek istediğim bi konu var siyah yağ hiçbir zaman kalitesi bozulmuş yağ değildir sürekli ateş olan bi yeri yağladığı için kararır yağ kararınca değiştirenler sadece kendi cebini zarara sokar yağın kalitesi ancak 1 yıllık bir yağ ise yada çok uzun süre kullanıldığında yağın kalitesine göre 10.000 km bile giden yağlar bile mevcut bunlar aşılırsa motora zarar verir.

  5. #45
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Yağ gerçekten çok erken kararıyorsa Sibop ayarlarında sıkıntı olabilir. Hararetten yağı karartabilir. Yanlış siboplar ayarı ısınmaya ve hararete neden olurlar. , Sorunlu sibop yatağı lastiği kayıtları vs Yağın yanmasına neden olur.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  6. #46
    spyarts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    ben gaz yağı ile kendim yapıyorum 10 numara oluyor bu güne kadar hiç bir problemle karsılasmadım... aksine tam anlamıyla memnununm ve boşaltma işleminden sonra ucuz bir yap ile tekrar silkilasyon yapıyorum sonra asıl yağı koyuorum WD40 bu iş için kullanılabilir daha iyi temizliyor...

  7. #47
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Bende duydum mazotun motor yağı yerine koyulup 1-2 dakika çalıştırıldığında motorun içini tertemiz yaptığını ne derece doğru zararı var mı yok mu

  8. #48
    Karachali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende duydum mazotun motor yağı yerine koyulup 1-2 dakika çalıştırıldığında motorun içini tertemiz yaptığını ne derece doğru zararı var mı yok mu
    Piston Krank yataklarını cizebilirmiş öyle yazmışlar okuyaydın keşke.

  9. #49
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Karachali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Piston Krank yataklarını cizebilirmiş öyle yazmışlar okuyaydın keşke.
    balatalar mazotu emer ve bırakmaz. değişmesi gerekebilir.

    sekmanlarda asırı sürtünmeden silindir duvarını çizer.

    ve içeri koyulan mazotta öle bir iki yag değişimiylede tam olarak temizlenmez.

    hiç saglıklı bir uygulama değil
    M.balibey bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  10. #50
    Karachali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    balatalar mazotu emer ve bırakmaz. değişmesi gerekebilir.

    sekmanlarda asırı sürtünmeden silindir duvarını çizer.

    ve içeri koyulan mazotta öle bir iki yag değişimiylede tam olarak temizlenmez.


    hiç saglıklı bir uygulama değil
    Sonra parçaları değiştir, tekrar rodajla uğraş dur.

  11. #51
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    bunun yerine motulun motor içi temizleyicisi var nu alıp kullanın ayrıca eski mazotlar yok şimdikiler hemen parlıyor biz evimizdeki kömürlü kazanı tutuşturmada kullanıyoruz ve o çakmak tut yanmaz olayı şehir efsanesinden başka bişey değil

  12. #52
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Motor sıcakken aç tıpayı iyice süzülsün arkadaş neler düşünüyorsunuz yahu

  13. #53
    cbfsalih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2014
    Şehir
    zonguldak/ereğli
    Motosikleti
    cbf 150 kırmızı
    bütün karkaşaya son vericek fikrim var abileim ablalarım yağı boşalltık güzelce yag tıpasını vidalayıp yagı doldurdugumuz yerden balata filan temizlemek için kullanılan spreyi içine sıksak (zaten onun damlası baya yeri temizliyo)sonra yag cubugunuda vidalasak balata spreyi içerdeyken motora 1 2 saniye marş yapsak veya ayak marşı olanlar stop düğmesi kapalıyken off konumundayken marş yapsak amaç içerdeki parçaların arasında kalan yağa ulaşmak sonra tekrar yag tıpasından spreyi boşaltıp imkanımız varsa motorun içine basınçlı hava tutup spreyin tamamen kurumasını sağlarız bence güzel fikir gibi

  14. #54
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Marş yapmayın mazotu doldurun, yağ doldurma kapağını kapatın. İki arkadaş motoru kaldırın bir güzel çalkalayın. Sonra boşaltın.

  15. #55
    mhmtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2012
    Şehir
    istanbul başakşehir
    Motosikleti
    MT 07
    Bu kadar abartmaya gerek yok yahu..ne kadar çok seviyoruz millet olarak abartmayı


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)