Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

150 cc den 650cc ye

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    jinlun 150-5
    Alıntı ThE_Unforgiven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ozaman almışken iyisini değil hyosungun mevcut olan daha güçlü modelini almak diyelim.
    Çünkü almışken iyisini almak demek gt 250 dandik gt 650 iyisi gibi algılanır.
    Dogru soyluyorsun ama az cok anlamissindir ne demek istedigimi o kadar ince detay dusunmedim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------

    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 sene CBF150'den sonra 2 sene Fazer sürdüm. Yeterince iyi bir motosiklet sürücüsü olmadığım için beklediğim kadar zevk alamadım.

    Fırsatın varsa 80-90 HP'lik bir motoru 1-2 günlüğüne kirala, sür. Nasıl hissettirdiğini gör. Kendine karşı dürüst ol, çok korkutuyorsa 250cc'yle devam et. Kiralamaya vereceğin para 200 lirayı geçmez, daha sonra motor alım-satımına harcayacağın paraya sayarsın. Fazer beni hep korkuttu, benim sürüşümden daha iyi giden bir motordu, korkacağıma sattım. Şimdi motor alırsam 50HP civarında, KTM 390 Duke veya Honda CB500X gibi bir şeyler (tabii gelirlerse) bakacağım.
    3 ay scooter surmustum. O kadar tecrubeyle gittim 150cc vitesli motor aldim tecrubem hic yok denilcek kadar azdi ama ben bu motoru surucem dussemde kalksamda temkinli gittim hevesimde vardi 1 bucuk saatte vites atmayi kavradim obursu gun sagda solda gezmeye basladim 1 2 hafta sonrada 20 30 km lik yollara gittim 2 kere yana yatmam oldu oda kimsenin on tekerin cabuk kitlendigini soylememesinden dolayi bir musibet bin nasihattan daha iyidir derler hakkatten dogru tecrubeyle sabit ufak dususler her zaman iyidir bidaha ayni hatayi yapmamak icin demek istedigim insanin kendine guveni varsa ve kararliysa altindan kalkamicagi bisey yoktur diye dusunuyorum.
    Saygilar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:25 ----------

    Alıntı serdar1547 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yedi yıl boyuncu 100 lük motor(puf ve cup motor)kullandım ve ondan sonrada bir arkadaşım 1100 lük honda cbr xx almıştı beraber kullandık 2/3 ay.hiçbir sorun yaşamadım ben ama arkadaşım aile baskısından dolayı satmak zorunda kaldı.düzgün kullandıktan sonra sorun olmaz diye düşünüyorum biz öyle yaptık yeri geldi 260 bile bastık ama yerine göre kullandık tabi.sonuçta bu makinalar basınca gidiyor basmayınca sana inat edip ben yine de gideceğim demiyor sadece gazı çok hassas oluyor.kendine hakim olduktan sonra motora da hakim olursun
    Son cumlen herseyi ozetledi zaten dostum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı ualevent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3 ay scooter surmustum. O kadar tecrubeyle gittim 150cc vitesli motor aldim tecrubem hic yok denilcek kadar azdi ama ben bu motoru surucem dussemde kalksamda temkinli gittim hevesimde vardi 1 bucuk saatte vites atmayi kavradim obursu gun sagda solda gezmeye basladim 1 2 hafta sonrada 20 30 km lik yollara gittim 2 kere yana yatmam oldu oda kimsenin on tekerin cabuk kitlendigini soylememesinden dolayi bir musibet bin nasihattan daha iyidir derler hakkatten dogru tecrubeyle sabit ufak dususler her zaman iyidir bidaha ayni hatayi yapmamak icin demek istedigim insanin kendine guveni varsa ve kararliysa altindan kalkamicagi bisey yoktur diye dusunuyorum.
    Saygilar
    Sorun burada işte

    Fazer'ı ilk aldığım hafta 1. viteste 90'la gidiyordum, ki hepimiz 150cc motorda 1. viteste son devire çıkmışızdır. Kendime güvenim vardı, 2 senede CBF150'yle 25 bin km yol yapmışım, karda yağmurda çamurda arazide her yerde sürmüşüm, Antalya'ya kadar gidip gelmişim.

    Neyse, yavaşlamam gerekti, gazı bıraktım.

    Dikkat et, frene falan basmadım, sadece gazı bıraktım

    Bıraktığım anda arka tekerlek kilitlendi! Bildiğin 90km/sa hızla arka tekerim kilitlenmiş halde gidiyorum!

    Motorun arkası asfaltta sekmeye, sağa-sola gitmeye başladı! Çabuk düşündüm, debriyaja ve frene basınca teker düzeldi.

    Sonradan öğrendim ki lastikler soğukken, motor da düşük vites yüksek devirdeyken böyle yapabiliyormuş.


    Başka bir anım, Fazer'i alalı bir sene olmuş, sabah saat 05:00 civarı nöbetçi eczaneye gitmem gerekti. Hava yağmurlu, Caddebostan-Bostancı arasında sahil yolundayım. En sağ şeritte hafif bir viraja girdim. Kuru havada 120'yle falan dönülecek viraj, ben 2. viteste 60'la falan dönüyorum. Önümdeki araba frene bastı, arkamdan da hızlı bir araba geliyor. Sola sinyal verdim, çok hafif gaz açıp hızlanacağım. Gaza dokunduğum an arka teker patinaja düştü! Gazı hafif bıraktım, bu sefer arka teker aniden yolu tuttu, beni ters tarafa atıyordu. Tekrar gaz verdim, bu sefer şansıma motor kendini toparladı, viraj çizgisine girdi. Çektim kenara, bir sigara yaktım. Sonra geri yürüdüm, kaydığım yere baktım. Yağmurdan yolun üzerinde incecik bir su tabakası oluşmuş, dibine gelmeden görmek imkansız.


    İki olayı da CBF150'yle yaşamam mümkün değildi. CBF'te Fazer'ın onda biri kadar güç var, istesem de patinaj yapamıyor Kendime güvenle alakalı bir şey de değil bu. Fazer'la İstanbul-Babaeski arası 160 km yolu 45 dakikada gittiğim de oldu, son hız 244'e de çıktım, bol bol düz çizgide gazladım da. Ama bana göre bir motor değildi, CBF'in affedeceği basit hatalarımda beni öldürmeye çalışıyordu.

    Bu sebeplerden dolayı sıradaki motorumu 50HP civarında, sakin karakterli tek veya iki silindirli bir motor olarak planlıyorum.

  3. #23
    skyytr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    İzmir/Alsancak
    Motosikleti
    Yamaha Xenter 150
    Bence git kendine sıfır bir 250 cc motor al. İlk marşına sen bas , 3-4 sene kullan 250 cc motorla gayet keyifli seyahat edersin. Garantisi geçerli olur. Yakıt tüketimi 650 göre az olur.
    Hiç bir şey yeni motorun yerini tutamaz.
    ualevent bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Skygo SG 125-30
    Bence çok düşünme 250 cc hyo al hem az yaksın hem de umduğundan çok kaçsın emin ol. uzun yolda da rahat edersin şehir içindede. benzinde çok yakmaz yokuşta rahat çıkarsın. Günümüz şartlarına en uygun cc 200 yada 250 cc dir. Fazlası zarar
    [COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  5. #25
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun burada işte

    Fazer'ı ilk aldığım hafta 1. viteste 90'la gidiyordum, ki hepimiz 150cc motorda 1. viteste son devire çıkmışızdır. Kendime güvenim vardı, 2 senede CBF150'yle 25 bin km yol yapmışım, karda yağmurda çamurda arazide her yerde sürmüşüm, Antalya'ya kadar gidip gelmişim.

    Neyse, yavaşlamam gerekti, gazı bıraktım.

    Dikkat et, frene falan basmadım, sadece gazı bıraktım

    Bıraktığım anda arka tekerlek kilitlendi! Bildiğin 90km/sa hızla arka tekerim kilitlenmiş halde gidiyorum!

    Motorun arkası asfaltta sekmeye, sağa-sola gitmeye başladı! Çabuk düşündüm, debriyaja ve frene basınca teker düzeldi.

    Sonradan öğrendim ki lastikler soğukken, motor da düşük vites yüksek devirdeyken böyle yapabiliyormuş.


    Başka bir anım, Fazer'i alalı bir sene olmuş, sabah saat 05:00 civarı nöbetçi eczaneye gitmem gerekti. Hava yağmurlu, Caddebostan-Bostancı arasında sahil yolundayım. En sağ şeritte hafif bir viraja girdim. Kuru havada 120'yle falan dönülecek viraj, ben 2. viteste 60'la falan dönüyorum. Önümdeki araba frene bastı, arkamdan da hızlı bir araba geliyor. Sola sinyal verdim, çok hafif gaz açıp hızlanacağım. Gaza dokunduğum an arka teker patinaja düştü! Gazı hafif bıraktım, bu sefer arka teker aniden yolu tuttu, beni ters tarafa atıyordu. Tekrar gaz verdim, bu sefer şansıma motor kendini toparladı, viraj çizgisine girdi. Çektim kenara, bir sigara yaktım. Sonra geri yürüdüm, kaydığım yere baktım. Yağmurdan yolun üzerinde incecik bir su tabakası oluşmuş, dibine gelmeden görmek imkansız.


    İki olayı da CBF150'yle yaşamam mümkün değildi. CBF'te Fazer'ın onda biri kadar güç var, istesem de patinaj yapamıyor Kendime güvenle alakalı bir şey de değil bu. Fazer'la İstanbul-Babaeski arası 160 km yolu 45 dakikada gittiğim de oldu, son hız 244'e de çıktım, bol bol düz çizgide gazladım da. Ama bana göre bir motor değildi, CBF'in affedeceği basit hatalarımda beni öldürmeye çalışıyordu.

    Bu sebeplerden dolayı sıradaki motorumu 50HP civarında, sakin karakterli tek veya iki silindirli bir motor olarak planlıyorum.
    Çok açıklayıcı bir mesaj olmuş özellikle yaşanmış örneklerden konuyu açan arkadaş direk yüksek cc ye geçmenin ne kadar ince bir çizgi olduğunu anlamıştır.
    İlla kaza mı yapacaksın, tabi ki hayır fakat büyük bir risk.
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  6. #26
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun burada işte

    Fazer'ı ilk aldığım hafta 1. viteste 90'la gidiyordum, ki hepimiz 150cc motorda 1. viteste son devire çıkmışızdır. Kendime güvenim vardı, 2 senede CBF150'yle 25 bin km yol yapmışım, karda yağmurda çamurda arazide her yerde sürmüşüm, Antalya'ya kadar gidip gelmişim.

    Neyse, yavaşlamam gerekti, gazı bıraktım.

    Dikkat et, frene falan basmadım, sadece gazı bıraktım

    Bıraktığım anda arka tekerlek kilitlendi! Bildiğin 90km/sa hızla arka tekerim kilitlenmiş halde gidiyorum!

    Motorun arkası asfaltta sekmeye, sağa-sola gitmeye başladı! Çabuk düşündüm, debriyaja ve frene basınca teker düzeldi.

    Sonradan öğrendim ki lastikler soğukken, motor da düşük vites yüksek devirdeyken böyle yapabiliyormuş.


    Başka bir anım, Fazer'i alalı bir sene olmuş, sabah saat 05:00 civarı nöbetçi eczaneye gitmem gerekti. Hava yağmurlu, Caddebostan-Bostancı arasında sahil yolundayım. En sağ şeritte hafif bir viraja girdim. Kuru havada 120'yle falan dönülecek viraj, ben 2. viteste 60'la falan dönüyorum. Önümdeki araba frene bastı, arkamdan da hızlı bir araba geliyor. Sola sinyal verdim, çok hafif gaz açıp hızlanacağım. Gaza dokunduğum an arka teker patinaja düştü! Gazı hafif bıraktım, bu sefer arka teker aniden yolu tuttu, beni ters tarafa atıyordu. Tekrar gaz verdim, bu sefer şansıma motor kendini toparladı, viraj çizgisine girdi. Çektim kenara, bir sigara yaktım. Sonra geri yürüdüm, kaydığım yere baktım. Yağmurdan yolun üzerinde incecik bir su tabakası oluşmuş, dibine gelmeden görmek imkansız.


    İki olayı da CBF150'yle yaşamam mümkün değildi. CBF'te Fazer'ın onda biri kadar güç var, istesem de patinaj yapamıyor Kendime güvenle alakalı bir şey de değil bu. Fazer'la İstanbul-Babaeski arası 160 km yolu 45 dakikada gittiğim de oldu, son hız 244'e de çıktım, bol bol düz çizgide gazladım da. Ama bana göre bir motor değildi, CBF'in affedeceği basit hatalarımda beni öldürmeye çalışıyordu.

    Bu sebeplerden dolayı sıradaki motorumu 50HP civarında, sakin karakterli tek veya iki silindirli bir motor olarak planlıyorum.
    fazercı adayı olarak tırstım valla..bir sene de kullanmışsın gerçi alışamadın mı motor dinamiklerine...

  7. #27
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fazercı adayı olarak tırstım valla..bir sene de kullanmışsın gerçi alışamadın mı motor dinamiklerine...
    bunlar zaten fazer'ın ve bir çok 600ün bilinen negatifleri... ha gt650 de olmaz mı? olabilir elbette kullanana bağlı. ancak eminim ki fazer kadar ürkütücü boyutlarda teker kilitlemiyordur...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  8. #28
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunlar zaten fazer'ın ve bir çok 600ün bilinen negatifleri... ha gt650 de olmaz mı? olabilir elbette kullanana bağlı. ancak eminim ki fazer kadar ürkütücü boyutlarda teker kilitlemiyordur...
    emin ol kendini bilmezsen kilitliyor dostum.. GT650 kullanıcısı olarak büyük cc makinanın ne demek olduğunu yeni yeni kavramaya çalışan bir kullanıcı olarak söylüyorum.. Ama o tork neyse..
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  9. #29

    Üyelik
    24 Kasım 2012
    250 cc diyorum ben de. Can söz konusu, uçmaya gerek yok.

  10. #30
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun burada işte

    Fazer'ı ilk aldığım hafta 1. viteste 90'la gidiyordum, ki hepimiz 150cc motorda 1. viteste son devire çıkmışızdır. Kendime güvenim vardı, 2 senede CBF150'yle 25 bin km yol yapmışım, karda yağmurda çamurda arazide her yerde sürmüşüm, Antalya'ya kadar gidip gelmişim.

    Neyse, yavaşlamam gerekti, gazı bıraktım.

    Dikkat et, frene falan basmadım, sadece gazı bıraktım

    Bıraktığım anda arka tekerlek kilitlendi! Bildiğin 90km/sa hızla arka tekerim kilitlenmiş halde gidiyorum!

    Motorun arkası asfaltta sekmeye, sağa-sola gitmeye başladı! Çabuk düşündüm, debriyaja ve frene basınca teker düzeldi.

    Sonradan öğrendim ki lastikler soğukken, motor da düşük vites yüksek devirdeyken böyle yapabiliyormuş.


    Başka bir anım, Fazer'i alalı bir sene olmuş, sabah saat 05:00 civarı nöbetçi eczaneye gitmem gerekti. Hava yağmurlu, Caddebostan-Bostancı arasında sahil yolundayım. En sağ şeritte hafif bir viraja girdim. Kuru havada 120'yle falan dönülecek viraj, ben 2. viteste 60'la falan dönüyorum. Önümdeki araba frene bastı, arkamdan da hızlı bir araba geliyor. Sola sinyal verdim, çok hafif gaz açıp hızlanacağım. Gaza dokunduğum an arka teker patinaja düştü! Gazı hafif bıraktım, bu sefer arka teker aniden yolu tuttu, beni ters tarafa atıyordu. Tekrar gaz verdim, bu sefer şansıma motor kendini toparladı, viraj çizgisine girdi. Çektim kenara, bir sigara yaktım. Sonra geri yürüdüm, kaydığım yere baktım. Yağmurdan yolun üzerinde incecik bir su tabakası oluşmuş, dibine gelmeden görmek imkansız.


    İki olayı da CBF150'yle yaşamam mümkün değildi. CBF'te Fazer'ın onda biri kadar güç var, istesem de patinaj yapamıyor Kendime güvenle alakalı bir şey de değil bu. Fazer'la İstanbul-Babaeski arası 160 km yolu 45 dakikada gittiğim de oldu, son hız 244'e de çıktım, bol bol düz çizgide gazladım da. Ama bana göre bir motor değildi, CBF'in affedeceği basit hatalarımda beni öldürmeye çalışıyordu.

    Bu sebeplerden dolayı sıradaki motorumu 50HP civarında, sakin karakterli tek veya iki silindirli bir motor olarak planlıyorum.
    Sen tam benim kafamda sürüş tarzımda birisin anladım cbf 150 insanı boyle yapıyor sanırım :D
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  11. #31

    Üyelik
    17 Temmuz 2012
    Şehir
    İSTANBUL-Avcılar
    Motosikleti
    DAELİM S3 ADVANCE 250
    bence 650 gtr al....ama ilk 1 ay yani alışana kadar 100-120 kmh yi geçme...
    Yazdıklarından anladığım kadarıyla kısa süre sonra 250 cc de kesmez seni......onuda satmakla uğraşacağına 650 gtr al...
    Bu arada hyosung un 650 gtr gibi güzel motorlarıda var mıymış yaa...hyosung ilerletmiş işi

  12. #32

    Üyelik
    11 Kasım 2012
    Motosikleti
    kawasaki zx 9-R
    hyosung alırsan bence satarken sıkıntı yasarsın kawasaki nınja 250 r veya honda cbr 250 gibi bşy al yada er-5 cbf 500 gibi

  13. #33
    ferad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2010
    Şehir
    K.K.T.C
    Motosikleti
    Kawasaki Klx 250 D`Tracker
    forumda 150 cc den 600 cc ye gecip de hakkin rahmetine kavusan insanlar var aman diyim lutfen iyi dusunup tasinalim

  14. #34

    Üyelik
    30 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    sana başka bir alternatif sunayım bence ikinci el honda cbr250 yada kawa al bir sene bin tarj değiştiriyorsun alışmış olursun satarkende pek zarar etmezsin rahat elden cıkartırsın 1 sene sonra gonlünden geçen motoru alırsın hyo bu modellere göre daha hızlı ama satarken ugraşmaman için bunlar daha sağlıklı

  15. #35

    Üyelik
    05 Temmuz 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Kawasaki Er-6f 2006 siyah -TVS rtr-150 apache 2011
    150 ile 250 arasında aman aman bir fark yok..tercihin sadece klasmanda olacak anladığım kadarıyla..yani cruiser ile ss arasında seçim yapacaksın..ss için 650 cc hata kabul etmez.ss e geçeceksen önce cbr250 gibi ss oturuşlu görece olarak az kuvvetli bir motora bin..1 yıl onla gez.sonra 650ye geçersin..

  16. #36
    kumbocegi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2010
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    00" klr 650 > 98" bandit > 06" 600rr
    Bence biraz daha para ekle YBR250 al
    Herkes düşlerinin büyüklüğü kadar özgürdür.

  17. #37
    soccer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2011
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    suzuki inazuma
    600 cc bir aracın üzerinde birşeyler öğrenmek bence oldukça riskli olur. arkadaşın da dediği gibi ss tecrübesinin düşük cc ile pekiştirilmesi bence daha mantıklı. en azından yapılacak hatanın ölümcül sonuç doğurma riski düşer. gt250r da 125-150 cc bir motosiklete göre 2 en az kat daha güçlü (hyo:29 hp - jinlun:10hp) ki bence bu daha fazla güç beklentisi için yeterli. gt250R her geçen gün satışları artan bir marka. küçük cc olsun sıfır olsun. hem belki bu tarza da alışamayabilirsin. 250nin satışı 650 den daha kolay olacaktır. hayırlısı olsun.

    ohoo yeni gördüm, konu açılalı bir ay olmuş beyaa.. boşuna mı yazdım ben bunları?

  18. #38
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun burada işte

    Fazer'ı ilk aldığım hafta 1. viteste 90'la gidiyordum, ki hepimiz 150cc motorda 1. viteste son devire çıkmışızdır. Kendime güvenim vardı, 2 senede CBF150'yle 25 bin km yol yapmışım, karda yağmurda çamurda arazide her yerde sürmüşüm, Antalya'ya kadar gidip gelmişim.

    Neyse, yavaşlamam gerekti, gazı bıraktım.

    Dikkat et, frene falan basmadım, sadece gazı bıraktım

    Bıraktığım anda arka tekerlek kilitlendi! Bildiğin 90km/sa hızla arka tekerim kilitlenmiş halde gidiyorum!

    Motorun arkası asfaltta sekmeye, sağa-sola gitmeye başladı! Çabuk düşündüm, debriyaja ve frene basınca teker düzeldi.

    Sonradan öğrendim ki lastikler soğukken, motor da düşük vites yüksek devirdeyken böyle yapabiliyormuş.


    Başka bir anım, Fazer'i alalı bir sene olmuş, sabah saat 05:00 civarı nöbetçi eczaneye gitmem gerekti. Hava yağmurlu, Caddebostan-Bostancı arasında sahil yolundayım. En sağ şeritte hafif bir viraja girdim. Kuru havada 120'yle falan dönülecek viraj, ben 2. viteste 60'la falan dönüyorum. Önümdeki araba frene bastı, arkamdan da hızlı bir araba geliyor. Sola sinyal verdim, çok hafif gaz açıp hızlanacağım. Gaza dokunduğum an arka teker patinaja düştü! Gazı hafif bıraktım, bu sefer arka teker aniden yolu tuttu, beni ters tarafa atıyordu. Tekrar gaz verdim, bu sefer şansıma motor kendini toparladı, viraj çizgisine girdi. Çektim kenara, bir sigara yaktım. Sonra geri yürüdüm, kaydığım yere baktım. Yağmurdan yolun üzerinde incecik bir su tabakası oluşmuş, dibine gelmeden görmek imkansız.


    İki olayı da CBF150'yle yaşamam mümkün değildi. CBF'te Fazer'ın onda biri kadar güç var, istesem de patinaj yapamıyor Kendime güvenle alakalı bir şey de değil bu. Fazer'la İstanbul-Babaeski arası 160 km yolu 45 dakikada gittiğim de oldu, son hız 244'e de çıktım, bol bol düz çizgide gazladım da. Ama bana göre bir motor değildi, CBF'in affedeceği basit hatalarımda beni öldürmeye çalışıyordu.

    Bu sebeplerden dolayı sıradaki motorumu 50HP civarında, sakin karakterli tek veya iki silindirli bir motor olarak planlıyorum.
    ilk motorum çelik 150 crovn choper dı (ilk motor derken kendi paramla aldığım diğerlerini saymıyorum)
    gazı çevir çevir 5. viteste 90 ı belki görüyordu
    hiç bir kaza yapmadım diğer sürücülerin hayvani hareketleri dışında kaza atlatmadım
    gaza geldim hıyarın biri de sürekli gaz verince kawasaki en 500 aldım
    hayatımın en güzel motoruydu 3. viteste 120 yi geçiyordum
    1. viteste asıldımmı uçuyordum
    az daha uçuyordum ölümden döndüm zor kurtuldum (detayları uzun)
    sonra öğrendim ki ön fren çok önemliymiş kullanmayı öğrenmek gerekiyor
    3. sene sonunda kendime güven ve yine bazı gerizekalıların al kardeşim sürersin topu topu motor gazıyla
    gt 650 naked aldım ilk gün sadece eve götürdüm ve korkudan 60 km hızı geçmedim
    2. gün sbah 8 e 200 km yi zorluyordum 8 i 10 geçe fren yapamadığım için ölüyordum
    durmuyor arkadaş motor ödüm b..kuma karıştı 8 i 25 geçe kendi yavaşlaması ve yokuş yukarı olduğundan
    vites küçülterek durdum
    geri 50 km hızla motoru aldığım ustama gittim abi durmuyor dedim
    bana okkalı bi s.... çektikten sonra madem bilmiyorsun fren tutmayı ne b.k yemeye aldın bunu dedi
    ver motorumu geri diyip paramı uzattı yalvar yakar bana öğret dedim
    bin arkama dedi atladım 210 km hızda bir fren tuttu motor ZINK diye durdu
    ulen nasıl olur filan demeye kalmadı ustam gel sana öğretelim dedi ve öyle sürdüm
    2 sene sürdükten sonra ve biraz tecrübe kazandıktan sonra gt 650 nin bana çok fazla geldiğini keşfettim
    sattım gtr250 aldım şu an çok memnunum bundan daha fazla yükseltirsem eğer 60 beygiri geçmeyen bir enduro
    veya turing alırım diye düşünüyorum,
    başlığı açan arkadaşa da kesinlikle 650 tavsiye etmiyorum ona gaz veren arkadaşlara da akıllı olun adamı öldürteceksiniz
    hadi benim her sürüşümde yanımda tecrübeliler vardı ve sürekli eğittiler ya bu adama bişey olursa hanginiz vereceksiniz hesabını
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  19. #39
    psyche - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    Wrocław
    Motosikleti
    CBF 600
    Söylenecek çok bir şey kalmamış senin durumundaki adamlar sendeki gibi gaza gelip yükseltmişler ve inceden gidip gelmişler

    Demem o ki maceraya gerek yok 250 gtr iyidir,fazlasıyla yeterlidir sonra 650 ye geçiyorum desen kimse sen ne yapıyon demez.
    "Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
    utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "

    Psychedelic Gececi


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)